Projekt edukacyjny „Ciekawi świata – islam”. Poznajcie ludzi ciekawych świata. Ja nazywam się Krzysztof Poleszak. Po lewej jest Cezary Siurek i Adam Brodacz,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Advertisements

Z przeprowadzenia projektu edukacyjnego
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Opiekun: Maria Kołacka Nauczyciel wspomagający: Monika Matuszak
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Starożytni Matematycy
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Źródła energii na świecie
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Z łyżką i wiosłem – kulinarny rejs wokół Bałtyku Prezentacja uczennic klasy V Szkoły Podstawowej w Zalesiu.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Zasady pracy metodą projektu
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁA Ń SZKOŁY Z KLAS Ą 2.0 OPIEKUN: mgr MARTA KARMELITA REALIZATORKI: KAROLINA WINIARSKA KAROLINA DŁUGOSZ KAROLINA KOPE Ć.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Program eTwinning Planowanie projektów
Program eTwinning Planowanie projektów
Sprawozdanie z lekcji w klasie 4b
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zobacz, usłysz, poczuj- niezwykła podróż do świata zmysłów.
SIEĆ WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE B kwiecień 2017-grudzień 2018
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny „Ciekawi świata – islam”

Poznajcie ludzi ciekawych świata. Ja nazywam się Krzysztof Poleszak. Po lewej jest Cezary Siurek i Adam Brodacz, a po prawej Dominik Śmiech.

Od marca do kwietnia realizowaliśmy projekt „Ciekawi świata – islam”. Zobaczcie, jak wyglądała nasza praca. Oto cztery etapy działań.

Planowanie Podsumowani e Prezentacja Realizacja

Planowanie Wybraliśmy projekt edukacyjny „Ciekawi świata – islam”, ponieważ chcieliśmy zerwać ze stereotypami i dowiedzieć się, jaki jest prawdziwy świat islamu. 7 marca 2014 r.

Zrobiliśmy burzę mózgów i pojawiły się pomysły na konkretne działania.

Podzieliliśmy się na dwa zespoły wg zainteresowań. Pierwszy (Dominik i Adam) miał przygotować o podbojach Arabów, zasadach islamu, Mahomecie, piśmie arabskim, osiągnięciach naukowych i kulturowych. Zadaniem drugiego (Cezary i ja) było opracowanie wiadomości o obyczajowości (np. kuchnia, ubiór, status społeczny kobiet i mężczyzn).

Termin realizacji: marzec 2014 r. Zadania: podpisanie deklaracji wyboru tematu projektu, zapoznanie z celami, harmonogramem, terminami konsultacji, kryteriami oceny, zaplanowanie podzia ł u zada ń, podpisanie kontraktu mi ę dzy opiekunem i uczniami Planowanie zasad wspó ł pracy Termin realizacji: marzec 2014 r. Zadania: szukanie informacji do przydzielonych zagadnie ń, selekcja i hierarchizacja zebranych materia ł ów, porz ą dkowanie wiadomo ś ci Wyszukiwanie i zbieranie informacji z ró ż nych ź róde ł Termin realizacji: kwiecie ń 2014 r. Zadania: wykonanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point Przygotowanie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem TIK Nasze działania zostały ujęte w harmonogramie

Termin realizacji: kwiecie ń 2014 r. Zadania: przeprowadzenie lekcji historii dla klas I i II, anga ż owanie uczniów do aktywnego udzia ł u w zaj ę ciach poprzez przygotowane ć wiczenia Realizacja lekcji „Ciekawi ś wiata – islam” Termin realizacji: kwiecie ń 2014 r. Zadania: ocena pracy uczniów wg ustalonych kryteriów, przygotowanie sprawozdania Podsumowanie i ocena projektu Termin realizacji: maj 2014 r. Zadania: prezentacja projektu edukacyjnego Szkolny Festiwal Projektów

Realizacja Praca nad projektem przebiegała zgodnie z harmonogramem. Zanim przystąpiliśmy do wyszukiwania informacji opiekun projektu – p. Agnieszka Chomicka przypomniała nam zasady Szkolnego Kodeksu marca – 4 kwietnia 2014 r.

Zbieraliśmy wiadomości w zasobach biblioteki szkolnej i Internecie. Korzystaliśmy m.in. ze stron: Następnie dokonaliśmy selekcji materiału i przygotowaliśmy prezentację za pomocą TIK.

Prezentacja multimedialna nie stanowiłaproblemu, ponieważ wiele razy każdy z nas wykonywał taką pracę. Staraliśmy się, by była ona treściwa i zawierała ciekawe informacje. Poza tym chcieliśmy, by zachęcała uczniów do aktywnego odbioru. Na tym etapie okazało się, że co cztery głowy to nie jedna. Wszystkie nasze pomysły przedyskutowaliśmy i wybraliśmy najlepsze.

Prezentacja Publiczna prezentacja naszego projektu miała formę lekcji historii, podczas której wcieliliśmy się w rolę nauczycieli. Na zajęciach z I i II klasami zastosowaliśmy przygotowane materiały: prezentację multimedialną i ćwiczenia aktywizujące (krzyżówka, zadania matematyczne, pismo arabskie, degustacja suszonych owoców). 11 i 16 kwietnia 2014 r.

Na początku było trochę stresu, ale pozytywne reakcje naszych kolegów i koleżanek dodały nam pewności. Dominik świetnie radził sobie z mapą. Cezary przekonywał do smaków kuchni arabskiej. Adam uczył posługiwania się pismem arabskim. A ja zadziwiałem uczniów ciekawostkami o roli kobiet w świecie muzułmańskim.

Nasza lekcja bardzo podobała się. Wszyscy uważnie słuchali, zadawali pytania, wykonywali polecenia, a na koniec nagrodzili nas brawami.

Podsumowanie Pracę zespołów podsumowaliśmy na ostatnich konsultacjach. Opiekun wysoko nas ocenił, a także wskazał mocne i słabe strony, choć te drugie trudno było znaleźć. Stwierdziliśmy, że projekt był dla nas przygodą, podczas której poznaliśmy religię i kulturę muzułmanów. Na każdym kroku dowiadywaliśmy się interesujących rzeczy. 29 kwietnia 2014 r.

Zaskakujące były wiadomości np. o elementach strojów, zwyczajach religijnych, ograniczonej pozycji kobiet w społeczeństwie. Trudnym i zarazem ciekawym doświadczeniem były próby posługiwania się pismem arabskim. Dzięki temu, że wzięliśmy udział w projekcie, przekonaliśmy się o bogactwie świata arabskiego. Uważamy, że powinniśmy wykazywać się tolerancją wobec niego, a nie oceniać go poprzez stereotypowe myślenie.

Sprawozdanie z naszych działań oraz wnioski i refleksje przedstawiliśmy podczas Szkolnego Festiwalu Projektów, który odbył się 30 maja br.

Dziękujemy za uwagę