W dniu 6.05.2011 w naszej szkole na godzinie wychowawczej przeprowadzono wśród młodzieży badania na temat sposobów radzenie sobie ze stresem. Narzędziem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
ANALIZA BADAŃ WSTĘPNYCH NA TEMAT STRESU przeprowadzonych na spotkaniu w dniu r. Badania dotyczyły: OBJAWÓW STRESU I ODPORNOŚCI ORGANIZMU.
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
SPĘDZANIE WOLNEGO CZASU
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Napięcie emocjonalne i stres
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
Sposoby radzenia sobie przez rodziców i nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Odczucia i oczekiwania uczniów Gimnazjum nr 4 w Krośnie w zakresie wychowania fizycznego i sportu w szkole.
Sprawność fizyczna A zdrowie człowieka.
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc i agresja wśród dzieci
Wyczyn czy rekreacja? Oto jest pytanie.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
przypadku prześladowania
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Ankieta na temat agresji w szkole
Ankieta pt.: „Życie gimnazjalisty w Zespole Szkół nr 1 w Lubiczu Górnym” – projekt szkolny autorstwa Kacpra Klabana, Sylwii Bąk, Pawła Szczęśniaka i Roksany.
„Zbieranie i opracowywanie danych statystycznych”
Analiza ankiet dotyczących wpływu pogody na samopoczucie człowieka
Projekt "Transgraniczne Centrum Wsparcia Rynku Pracy" realizowany jest przy pomocy finansowej Unii Europejskiej w ramach Programu Współpracy Transgranicznej.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
Zasady zdrowego odżywiania Natalia Natanek
Ankieta została przeprowadzona w klasach licealnych. Klasom 1 i 2 zostało zadane 5 pytań, natomiast klasie 3 9 pytań. Łącznie było 182 ankiet. Oto wyniki.
DEBATA pt. Jakich miejsc rozrywki potrzebuje młodzież w Pile? r. godz. 8:00.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Zdrowie prezentacja.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
Badanie stresowe i profilaktyka
Czas wolny dawniej a dziś.
Bartłomiej Babicz Kl. I B Bartłomiej Babicz Kl. I B.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Wyniki badań ankietowych w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu Inowrocław, maj 2011 r. Jak rozwijamy nasze zainteresowania?
INFORMACJE TEORETYCZNE Projekt edukacyjny „Jak młodzież z naszego gimnazjum radzi sobie ze stresem ?”
* studnia :symbol życia i celu. Dla Małego Księcia celem tym było dotarcie do miejsca, w którym spadł na Ziemię, natomiast dla Pilota studnia stała się.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Przeciwdziałanie narkomanii
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zapis prezentacji:

W dniu w naszej szkole na godzinie wychowawczej przeprowadzono wśród młodzieży badania na temat sposobów radzenie sobie ze stresem. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety, składający się 11 pytań dotyczących przyczyn, objawów, skutków oraz sposobów radzenia sobie ze stresem. Badaniami objęto 113 uczniów z 6 klas ( 4 integracyjnych) – Ia, Ib, IIa, IIb, IIIa, IIIc. Wyniki badań przedstawiają się następująco: W badaniu wzięło udział: 52 dziewczynki - tj. 46% i 61 chłopców, co stanowi 54% ogółu badanych.

Z podanego wykresu wynika, że 55 uczniów (49%) nie denerwuje się, zaś 58 (51%) łatwo przeżywa zdenerwowanie.

J EŚLI CHODZI O SYTUACJE SZKOLNE TO NAJBARDZIEJ STRESUJĄCE SĄ : ODPOWIEDZI USTNE (74 ODP.), KLASÓWKI I SPRAWDZIANY (53 ODP.), NIEZAPOWIEDZIANE KARTKÓWKI (52 ODP.) ORAZ OCENY NIEDOSTATECZNE (28 ODP.). NAJMNIEJ STRESUJĄCE JEST OBAWA OŚMIESZENIA PRZED KLASĄ (23 ODP.), ZŁOŚLIWOŚĆ KOLEGÓW, KOLEŻANEK (21 ODP.), NADMIERNE DOCIEKANIA RODZICÓW (18 ODP.), MAŁO INTERESUJĄCE ZAJĘCIA (16 ODP.), NIE OTRZYMANIE PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY (12 ODP.) I SŁABE OCENY (2 ODP.).

Według badanej młodzieży najlepszym sposobem radzenia sobie ze stresem jest: słuchanie muzyki (79 odp.), odpoczynek (50 odp.), rozmowa z przyjacielem/bliskimi (49 odp.), mniej skuteczniejszymi sposobami są jedzenie słodyczy (19 odp.), unikanie sytuacji stresowych (14 odp.), płacz (12 odp.), nie zwalczanie stresu (9 odp.) i stosowanie technik relaksacyjnych (7 odp.).

Według uczniów w walce ze stresem najbardziej pomocna jest jazda na rowerze (40 odp.), gry zespołowe (26 odp.),, bieganie (21 odp.). Najmniej skuteczna jest jazda na rolkach (11 odp.) i tenis (7 odp.). 20 uczniów twierdzi, że żaden sport nie jest pomocny w walce ze stresem.

Według 30 uczniów (26%) stres wpływa negatywnie na ich relacje z rodzicami oraz otoczeniem, gdyż są oni zdenerwowani i prowadzą kłótnie z najbliższymi osobami. Zdaniem 83 osób (73%) nie odgrywa on znaczącej roli.

Zdaniem 51 badanych osób (45%) stres motywuje ich do pracy, zaś 62 osoby (55%) nie motywuje.

Najbardziej typowymi skutkami stresu są: agresja (42 odp.), płacz (26 odp.), krzyk (23 odp.) i załamanie psychiczne (23 odp.). Rzadziej młodzież zażywa leki (10 odp.) i doświadcza bólów brzucha, głowy (6 odp.).

WNIOSKI Z BADAŃ: Większość przebadanej młodzieży łatwo się denerwuje, przeżywa stres. Zdaniem większości stres nie motywuje ich do pracy, nie wpływa negatywnie na ich relacje z rodzicami i otoczeniem. Najczęstszymi przyczynami stresu są :problemy w szkole, problemy w domu oraz kłótnie z koleżankami i kolegami. W szkole najbardziej stresujące dla uczniów są: odpowiedzi ustne, niezapowiedziane kartkówki i sprawdziany oraz oceny niedostateczne. Zdaniem ankietowanych najczęstszymi objawami stresu są: szybsze bicie serca, bóle brzucha, głowy, wymioty, obgryzanie paznokci, zmęczenie. Najskuteczniejszymi sposobami radzenia sobie ze stresem są: słuchanie muzyki, odpoczynek, rozmowa z przyjaciółmi, bliskimi. Mało osób stosuje techniki relaksacyjne. Bardzo pomocny jest także sport, a zwłaszcza jazda na rowerze, gry zespołowe, bieganie. Skutkami długotrwałego stresu u większości badanych uczniów są: agresja, płacz, krzyk. Bardzo rzadko młodzież sięga po leki. W chwilach zdenerwowania młodzież najczęściej zwraca się o pomoc do rodziców oraz przyjaciół, koleżanek, rzadko do nauczycieli.

JAK POMÓC SAMEMU SOBIE W SYTUACJACH STRESOWYCH? - Rozładuj nagromadzone emocje przez: spacer, gimnastykę, pływanie, bieganie, tenis, gry zespołowe czy towarzyskie (planszowe lub karciane). - Zajmij się czymś, co sprawia Ci przyjemność. -Śmiej się! Śmiech burzy napięcie, rozjaśnia Twoją twarz, rozluźnia mięśnie, przywraca obiektywizm i ożywia nadzieję. - Zadbaj o sposób życia - odżywiaj się prawidłowo, śpij odpowiednio długo, zaplanuj czas na rozrywkę. - Unikaj hałasu. -Nie bierz za dużo spraw na swoje barki. - Zaobserwuj i ocen swój stres. Dopóki nie nauczysz się identyfikować czynników wywołujących stres, dopóty nie będziesz potrafił/a sobie z nimi radzić. - Pozwól sobie na odpoczynek. Nie mieszaj tego czasu z innymi zajęciami. -Oczekuj najlepszego. Nawet jeżeli spotka Cię rozczarowanie, czas przed nim przeżyjesz bez stresu. - Zaakceptuj siebie ze wszystkimi zaletami i wadami. Pamiętaj, że nikt nie jest doskonały!

Autorzy projektu: przygotowanie kwestionariusza ankiety: Agata Śladowska, Karol Olszewski, Maciej Milewski, przeprowadzenie ankiety: Karolina Wolska, Pola Kania, zestawienie wyników, opracowanie analiz: Sylwia Wójciak, Patrycja Szcześniak, Monika Osica, przygotowanie prezentacji multimedialnej o stresie (informacje teoretyczne i wyniki badań): Alan Głodek, Piotr Owczarzak.