Wirtualna wycieczka po Warszawie śladami bohaterów „Lalki” Bolesława Prusa WebQuest dla szkó ł ponadgimnazjalnych Autor: Teresa Witkowska Wstęp Zadania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Renata Jurczyńska Zespół Szkół nr 2 w Mławie. Pisząc referat, wypracowanie czy przygotowując prezentację maturalną nie zapomnij podać informacji z czego.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych Autor: Switek Marian.
Sztandar szkoły płk St. Dąbek strona www (2 oddziały) – 60 os. (1 oddział) – 30 os. Technikum uzupełniające po ZSZ - Elektronik (1 oddział) – 30.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
PODRÓZNICY AMERYKI POŁUDNIOWEJ. Jesteście podróżnikami badającymi tropikalne zwierzęta, zamierzacie wybrać się do Ameryki Południowej, aby stworzyć album.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
PARTNER Twoje zyski i przywileje! PROGRAM NetBiz.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
MAPA HYDROGRAFICZNA HALINA KLIMCZAK INSTYTUT GEODEZJ I GEOINFORMATYKI
Literary Reference Center Przewodnik
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 66 im. Ks. J. Chrościckiego, ul. Przepiórki 16 JA, ANTEK RYLSKI UCZEŃ KLASY VI MARZĘ O ZAWODZIE… PROJEKTANTA GIER KOMPUTEROWYCH.
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Kultura na co dzień przenigdy nie bodzie Szkoła Podstawowa nr 1 im. M. Kopernika w Piszu Nauczyciel :Iwona Mierzejewska Uczestnicy : Uczniowie klasy Ib.
Wycieczka po Warszawie śladami bohaterów „Lalki” Bolesława Prusa Pleśniak Maciej Przemysław Baran Klasa III technikum informatycznego.
1 „Praktyczne narzędzia ICT w realizacji edukacyjnych projektów”
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
E-sądy po polsku IV EDYCJA Badanie i ranking stron internetowych sądów okręgowych i apelacyjnych oraz Sądu Najwyższego i Trybunału Konstytucyjnego 3 kwietnia.
Projekt edukacyjny „Szkoła z klasą 2.0” „Angielski wokół nas” Wyszukano dont-cry/
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
GIMNAZJUM NR 11 w ZSO nr 4 im. Ireny Sendlerowej Łódź, ul. Stawowa 28 Telefony: strona internetowa.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
BIBLIOTEKA SZKOLNA I JEJ WARSZTAT INFORMACYJNY INFORMACYJNY.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Microsoft PowerPoint. Metodyka „dobrej” prezentacji.
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
opalizujący znaczenia... Bolesław Leśmian „Dziewczyna”
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Projektowanie prezentacji multimedialnych Piotr Rakowski Gliwice 2006.
romantyczne biografie
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
„Mój kandydat do Literackiej Nagrody Nobla ”
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
Zapis prezentacji:

Wirtualna wycieczka po Warszawie śladami bohaterów „Lalki” Bolesława Prusa WebQuest dla szkó ł ponadgimnazjalnych Autor: Teresa Witkowska Wstęp Zadania Proces -Encyklopedyści -Podróżnicy -Informatycy Ewaluacja Źródła Konkluzja

Autor: Teresa Witkowska Warszawa Jest to miasto często opisywane na kartach utworów literackich różnych epok. Pisał o niej Adam Mickiewicz w cz. III „Dziadów”, Juliusz Słowacki w „Kordianie”, Stefan Żeromski w „Ludziach bezdomnych” i „Przedwiośniu”, Miron Białoszewski w „Pamiętniku z powstania warszawskiego”, Tadeusz Konwicki w „Małej apokalipsie” oraz Bolesław Prus w „Lalce”. Tym ostatnim utworem zajmiemy się tym razem. Chciałabym, abyście wykorzystując wiedzę z różnych źródeł, zajęli się problemem Warszawy jako bohatera powieści Prusa. Chciałabym, abyście dotarli do historii różnych obiektów, ulic, placów stolicy, które zostały umieszczone na kartach powieści. Żebyście znaleźli dawne (najlepiej z II połowy XIX wieku) i współczesne ilustracje tych obiektów. Dzięki temu przekonacie się, że do chwili obecnej możemy odnaleźć w stolicy miejsca znane Wam z lektury. Chciałabym, aby w efekcie powstała prezentacja multimedialna, strona internetowa, mapa interaktywna i folder. Oprócz tego jedna z grup zajmie się opracowaniem jednodniowej wycieczki do Warszawy śladami bohaterów „Lalki” B. Prusa. Być może uda nam się ją zrealizować.

Zadania:  Encyklopedyści - waszym zadaniem będzie zebranie informacji dotyczących historii obiektów stolicy uwiecznionych na kartach powieści Bolesława Prusa.  Informatycy - waszym zadaniem będzie opracowanie prezentacji multimedialnej, strony internetowej i mapy interaktywnej wykorzystując materiały dostarczone przez pozostałe grupy.  Podróżnicy – waszym zadaniem będzie zaplanowanie wyjazdu do Warszawy – „ Warszawa śladami Stanisława Wokulskiego”. Autor: Teresa Witkowska

1. Dobierzcie si ę w trzyosobowy zespó ł. W celu sprawniejszego przebiegu prac podzielcie si ę prac ą. 2. Musicie zebra ć informacje o budowlach, pomnikach i parkach Warszawy, o których pisa ł Boles ł aw Prus w „Lalce”. Uwzgl ę dnijcie 30 wybranych obiektów. Praca ma by ć przygotowana w formie elektronicznej (dokument MS Word) i papierowej (folder). 3. Folder wykonany przez Was powinien by ć przygotowany w formie przejrzystego, czytelnego dokumentu opisuj ą cego konkretne miejsce, jego histori ę, dzie ń dzisiejszy oraz okoliczno ś ci pobytu w nim Stanis ł awa Wokulskiego lub innych bohaterów powie ś ci. 4. Wskazane jest dodanie zdj ęć podkre ś laj ą cych omawiane tre ś ci. Jednak pami ę tajcie o tym, aby grafika nie przes ł ania ł a tekstu. 5. Ca ł o ść po wydruku dobrze by ł oby oprawi ć, zbindowa ć. 6. Do pracy drukowanej do łą czacie CD z dokumentami w formie elektronicznej (doc) 7. Przygotowany folder powinien zawiera ć tytu ł pracy i wykazu autorów oraz nazw ę szko ł y. 8. Pami ę tajcie o podaniu ź róde ł sk ą d zaczerpn ę li ś cie grafik ę i inne materia ł y do pracy. 9. Wasza ocena za wykonanie projektu zale ż y tak ż e od spe ł nienia kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej przygotowanej specjalnie dla waszej grupy.tabeli ewaluacyjnej 10. Kontaktujcie si ę na bie żą co z opiekunem grupy i przedstawiajcie mu stan zaawansowania nad prac ą. 11. Termin oddania pracy up ł ywa 7 kwietnia 2011 r. POWODZENIA Autor: Teresa Witkowska

1. Dobierzcie si ę w trzyosobowy zespó ł. 2. Zapoznajcie si ę z miejscami w Warszawie wa ż nymi dla bohaterów „Lalki” B. Prusa. 3. Opracujcie program 1 – dniowej wycieczki edukacyjnej “Warszawa ś ladami Stanis ł awa Wokulskiego. Uwzglednijcie Stare Miasto, Podwale i Krakowskie Przedmie ś cie, 4. Waszym zadaniem b ę dzie stworzenie szczegó ł owego programu wycieczki i okre ś lenie kosztów dla grupy 30 lub 45 osobowej ( z uwzgl ę dnieniem kosztów podró ż y, ubezpieczenia 5. Rozdzielcie sprawiedliwie prace pomi ę dzy siebie. 6. Wasza ocena za udzia ł w projekcie i wykonaniu dokumentu zale ż y tak ż e od spe ł nienia kryteriów podanych w specjalnej tabeli ewaluacyjnej przygotowanej specjalnie dla waszej grupy.tabeli ewaluacyjnej 7. Kontaktujcie si ę na bie żą co z opiekunem grupy i przedstawiajcie mu stan zaawansowania nad prac ą, konsultujcie swoje pomys ł y. 8. Wydrukowany program wycieczki musicie odda ć nie pó ź niej ni ż 7 kwietnia 2011r. 9. Do pracy drukowanej do łą czacie CD z dokumentem w formie elektronicznej (doc) POWODZENIA Autor: Teresa Witkowska

1. Dobierzcie si ę w dziewi ę cioosobowy zespó ł. W celu sprawniejszego przebiegu prac dobierzcie si ę w grupy trzyosobowe. Jedna z nich powinna zaj ąć si ę opracowaniem strony www projektu, druga prezentacji multimedialnej, a trzecia mapy interaktywnej. 2. Zaplanujcie szablon strony i poszczególne dzia ł y (podstrony), które b ę d ą dotyczy ł y wybranych 20 obiektów Warszawy: · dobierzcie spójny uk ł ad kolorystyczny · zaplanujcie elementy nawigacyjne · dobieraj ą c czcionk ę pami ę tajcie aby nie by ł a zbyt zró ż nicowana i wspó ł gra ł a z pozosta ł ymi elementami strony · dobierzcie elementy graficzne do strony· 3. Podobne czynno ś ci wykonacie przy projektowaniu prezentacji multimedialnej i mapy interaktywnej prezentuj ą cych 30 wybranych miejsc w Warszawie zwi ą zanych z bohaterami powie ś ci. 4. Wasza ocena za udzia ł w projekcie i wykonanie dokumentu zale ż y tak ż e od spe ł nienia kryteriów podanych w specjalnej tabeli ewaluacyjnej przygotowanej specjalnie dla waszej grupy.tabeli ewaluacyjnej 5. Kontaktujcie si ę na bie żą co z opiekunem grupy i przedstawiajcie mu stan zaawansowania nad prac ą, konsultujcie swoje pomys ł y. 6. Ko ń cow ą prac ę musicie odda ć nie pó ź niej ni ż 7 kwietnia 2011 r. ( na tydzie ń przed VI Szkolnym Festiwalnym Nauki). Ma ona by ć z ł o ż ona w postaci nagranej p ł ytki CD z serwisem i osobno z prezentacja multimedialn ą map ą interaktywn ą. POWODZENIA Autor: Teresa Witkowska

1. Strony internetowe:    Wydawnictwa naukowe: 1.Album Warszawski. Obraz miasta w zbiorach Muzeum Historycznego m. st. Warszawy, pod red. J. Durki, Warszawa D. Kobielski, Pejzaże starej Warszawy, Warszawa D. Kobielski, Warszawa na fotografii z XIX wieku, Warszawa K. Lejko, Warszawa w obiektywie Konrada Brandla, Warszawa K. Lejko, Warszawa zapomniana. Pocztówki z lat ze zbiorów Muzeum Historycznego m. st. Warszawy, Warszawa E. Paczoska, "Lalka" czyli rozpad świata, Białystok 1995

Wykonane zadania zostaną ocenione zespołowo, każda grupa oceniana będzie na podstawie opracowanych kryteriów, z którymi musicie zapoznać się przed przystąpieniem do pracy, tak aby zwrócić uwagę na jakość wyszukiwanych informacji, zawartość merytoryczną, szatę graficzną, przejrzystość, pisownię, wkład pracy poszczególnych członków grupy a przede wszystkim na oryginalność prezentacji multimedialnej. Kryteria oceny przedstawione są w skali punktowej w następujący sposób: Autor: Teresa Witkowska

Ewaluacja cd. POCZĄTKOWE 1 PUNKT ROZWINIĘTE 2 PUNKTY ZAAWANSOWANE 3 PUNKTY WZORCOWE 4 PUNKTY PUNKTY FOLDER 1.Zebrano minimum wiadomości. 2.Forma graficzna folderu wykonana niestarannie. 3.Zespół nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy. 1.Przedstawiono większość wymaganych informacji. 2.Folder zawiera mało elementów graficznych. 3.Przekaz mało komunikatywny. 1.Zebrano dużo informacji, stanowią logiczną całość. 2.Forma folderu bardzo przejrzysta. Zastosowano skaner, liczne zdjęcia, obrazy. Nieliczne błędy. 3.Prezentacja pracy zawiera nieznaczne nieścisłości. 1.Zebrano i przedstawiono bardzo dużo informacji, ciekawostek. 2. Folder bardzo czytelny. Strona graficzna wykonana bardzo profesjonalnie. Zastosowano liczne narzędzia do obróbki graficznej, oryginalne pomysły i rozwiązania 3.Zespół bardzo interesująco prezentuje efekty swojej pracy

Autor: Teresa Witkowska PROGRAM WYCIECZKI EDUKACYJNEJ 1.Przedstawione informacje są niekompletne. 2.Forma graficzna wykonana niestarannie. 3.Zespół nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy. 1.Przedstawiono większość wymaganych informacji. 2.Program wycieczki zawiera mało elementów graficznych. 3.Przekaz mało komunikatywny. 1.Zebrano dużo informacji, stanowią logiczną całość. 2.Forma programu bardzo przejrzysta. Nieliczne błędy. 3.Prezentacja pracy zawiera nieznaczne nieścisłości. 1.Zebrano i przedstawiono bardzo dużo informacji, ciekawostek. 2.Program wycieczki opracowany bardzo profesjonalnie. 3.Zespół bardzo interesująco prezentuje efekty swojej pracy

Autor: Teresa Witkowska PREZENTACJA MULTIMEDIALNA 1.Przedstawione informacje są niekompletne. 2.Niewłaściwie dobrana struktura prezentacji. 3.Zespół nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy. 1.Przedstawiono większość wymaganych informacji. 2.Prezentacja zawiera nieliczne elementy graficzne. Brak hiperłączy, animacji. 3.Przekaz mało komunikatywny. 1.Zebrano dużo informacji, stanowią logiczną całość. 2.Prezentacja multimedialna zawiera hiperłącza, animację. Zastosowano skaner (aparat cyfrowy), liczne zdjęcia, obrazy. Forma przejrzysta. Nieliczne błędy. 3.Prezentacja pracy zawiera nieznaczne nieścisłości. 1.Zebrano i przedstawiono bardzo dużo informacji, ciekawostek. Zaprezentowano wszystkie wskazane miejsca. 2.Prezentacja multimedialna wykonana bardzo profesjonalnie. Zastosowano liczne narzędzia do obróbki graficznej, dołączono efekty dźwiękowe, oryginalne pomysły i rozwiązania. 3.Zespół bardzo interesująco prezentuje efekty swojej pracy

Autor: Teresa Witkowska STRONA WWW 1.Zebrano minimum wiadomości. 2.Strona nieciekawa graficznie. 3.Zespół nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy. 1.Przedstawiono większość wymaganych informacji. 2.Strona zawiera nieliczne elementy graficzne. Nieliczne hiperłącza. 3. Przekaz mało komunikatywny. 1.Zebrano dużo informacji, stanowią logiczną całość. 2.Strona www zawiera liczne elementy graficzne, hiperłącza. Zastosowano skaner liczne zdjęcia, obrazy. Forma przejrzysta. Nieliczne błędy. 3.Prezentacja pracy zawiera nieznaczne nieścisłości. 1.Zebrano i przedstawiono bardzo dużo informacji, ciekawostek. 2.Strona www wykonana bardzo profesjonalnie. Zastosowano liczne narzędzia do obróbki graficznej, dołączono efekty dźwiękowe, animacje, oryginalne pomysły i rozwiązania. 3.Zespół bardzo interesująco prezentuje efekty swojej pracy

Autor: Teresa Witkowska MAPA INTERAKTYWNA 1.Zebrano minimum wiadomości. 2.Forma graficzna mapy wykonana niestarannie. 3.Zespół nie potrafi zaprezentować innym wyników swojej pracy 1.Przedstawiono większość wymaganych informacji. 2.Mapa zawiera mało elementów graficznych. 3.Przekaz mało komunikatywny. 1.Zebrano dużo informacji, stanowią logiczną całość. 2.Forma mapy bardzo przejrzysta. Zastosowano liczne zdjęcia. Nieliczne błędy. 3.Prezentacja pracy zawiera nieznaczne nieścisłości. 1.Zebrano i przedstawiono wszystkie wskazane miejsca. 2. Mapa bardzo czytelna. Strona graficzna wykonana bardzo profesjonalnie. Zastosowano liczne narzędzia do obróbki graficznej, oryginalne pomysły i rozwiązania 3.Zespół bardzo interesująco prezentuje efekty swojej pracy

OcenaPunktacja Celujący12 pkt. Bardzo dobry10– 11 pkt. Dobry8 – 9 pkt. Dostateczny6 – 7 pkt. Dopuszczający4– 5 pkt. Niedostateczny0 – 3 pkt. Autor: Teresa Witkowska Skala ocen

Opracowując folder, trasę wycieczki, prezentację multimedialną, stronę www i mapę interaktywną pogłębicie swoja wiedzę o Warszawie. Poznacie historię obiektów, które uwiecznił B. Prus w swojej powieści. Pomożecie innym uzyskać informacje o miejscach, w których przebywali bohaterowie lektury. Będą one zachętą do wyjazdu do stolicy i poznania miejsc, w których przebywał Stanisław Wokulski i inni bohaterowie „Lalki” B. Prusa. Autor: Teresa Witkowska KONIEC