Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Flaga Unii Europejskiej
Advertisements

Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Witamy w Parlamencie Europejskim
Europa NASZ DOM.
Unia Europejska.
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej
Katarzyna Michalska kl.V a
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Europejski obszar gospodarczy
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
UE w skrócie.
UNIA EUROPEJSKA Opracowała: Dorota Mysza.
Unia Europejska.
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
PODRÓŻ PO KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ
Dzień Erasmusa + Wydział Technologii Drewna
V Gminny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej Jasionka, 9 maja 2014 r.
Sprawdzenie, w jakim stopniu absolwent spe ł nia wymagania ustalone w podstawie programowej kszta ł cenia ogólnego, okre ś lonej w przepisach w sprawie.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
MONIITOR PLURALIZMU MEDIÓW DR HAB. BEATA KLIMKIEWICZ INSTYTUT DZIENNIKARSTWA, MEDIÓW I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ UNIWERSYTET JAGIELLOŃSKI, KRAKÓW.
Historia pewnego domu Ćwiczenie 1 - QUIZ Polscy Sprawiedliwi – Przywracanie pamięci.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze.
PROGRAM RZĄDOWY RODZINA 500+ Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195 ) KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH.
II. MIĘDZYNARODOWE OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ZESPÓŁ UWARUNKOWAŃ MARKETINGU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw – podstawowe.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Quiz dotyczący Unii Europejskiej. Czyja to Flaga? -Niemiec -Austrii -Polski.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
Roman Fedak – Dyrektor Urzędu Statystycznego w Zielonej Górze GORZÓW WIELKOPOLSKI, 30 MAJA 2016 R.
Szkoła Języków Obcych UW Ankieta dla Studentów Wyniki 5 października 2011 r.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Unia Europejska. Kraje członkowskie: AUSTRIA STOLICA: Wiedeń JĘZYK URZĘDOWY: niemiecki W Unii Europejskiej od: 1 stycznia 1995.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU. Koordynator Sekcji Język ó w Obcych w roku akademickim 2012/ kol. Maria Sierżęga i kol. Halina Domino. Sekcja obejmuje:
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Hello! Herzlich willkommen! Bonjour! Witamy w Gimnazjum nr 3!
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Produkt w marketingu międzynarodowym
WPŁYW RÓWNOŚCI PŁCI NA JAKOŚĆ ŻYCIA - METODOLOGIA, MODEL ANALITYCZNY I GŁÓWNE WYNIKI Ewa Krzaklewska Piotr Brzyski Uniwersytet Jagielloński.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
STRUKTURA GEOGRAFICZNA POLSKA I JEJ SĄSIEDZI Wyk. xxx Ekonomia 3, grupa 4.
Historia rozszerzeń Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej.
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
PROJEKT INTERNATIONAL VILLAGE
Współczesne kierunki polityki społecznej 9. POLITYKA DEMOGRAFICZNA
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Ekonomia Integracji Europejskiej
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
11 grudnia 2017.
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
„Po mowie jest na świecie potęga największa – milczenie."
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka

Uwarunkowania społeczno-kulturowe język religia typowe cechy i struktura rodziny poziom wykształcenia znaczenia gestów symbolika barw, liczb, kształtów wzorce konsumpcyjne stosunek do produktów pochodzenia zagranicznego A.M. Zarzycka

23 języki urzędowe w UE  angielski  bułgarski  czeski  duński  estoński  fiński  francuski  grecki  hiszpański  irlandzki A.M. Zarzycka  litewski  łotewski  maltański  niderlandzki  niemiecki  polski  portugalski  rumuński  słowacki  słoweński  szwedzki  węgierski  włoski

Podstawowe wymiary (kryteria) kultury wg G. Hofstede A.M. Zarzycka dystans władzy kolektywizm – indywidualizm kobiecość – męskość unikanie niepewności dynamizm konfucjański (stosunek do czasu)

Klasyfikacja kultur w zależności od kontekstu E.T. Halla Kultury wysokokontekstowe – Francja, Hiszpania, Włochy, Grecja, Polska Kultury niskokontekstowe – Austria, Dania, Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania A.M. Zarzycka

Zmiana podejścia do segmentacji eurorynku podejście tradycyjne - segmentacja według krajów nowe podejście - segmentacja ponadnarodowa A.M. Zarzycka

Próby segmentacji eurorynku A.M. Zarzycka  Poziom dochodu i zawód głowy rodziny (podział krajów na grupy: A, B, C1, C2, D, E, F50, F50+)  Styl życia konsumentów: zainteresowania, aktywność, poglądy (najczęściej stosowanie metodologie to: Eurostyle – CCA, RISK, 4 C – Cross Culture Consumer Charakteristics, GlobalScan)  Położenie geograficzne i demografia (klasyfikacja wg VanderMerwe i L’Huillier wyróżniająca sześć segmentów)

Hierarchia potrzeb Maslowa Potrzeby samorealizacji Potrzeby uznania Potrzeby społeczne Potrzeby bezpieczeństwa Potrzeby fizjologiczne A.M. Zarzycka

Segmentacja krajów UE wg podobieństwa kulturowego 1. Wielka Brytania, Irlandia 2. Niemcy, Austria 3. Holandia, Luksemburg, Szwecja, Finlandia, Dania 4. Grecja, Portugalia, Hiszpania, Włochy, Francja, Belgia A.M. Zarzycka

Podstawowa segmentacja eurorynku  segmenty masowe  segmenty niszowe  lokalne, specyficzne A.M. Zarzycka

Eurokonsument  standardowy nabywca standardowych produktów  biznesmeni  młodzież  osoby młode, zamożne, wykształcone  nabywcy dóbr luksusowych A.M. Zarzycka

Nowe trendy w zachowaniu nabywców w UE homogenizacja i heterogenizacja konsumpcji efekt naśladownictwa i demonstracji w skali międzynarodowej efekt Veblena dekonsumpcja europejski etnocentryzm konsumencki A.M. Zarzycka