E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
Advertisements

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4. Otwartość systemu.
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE NOWĄ FORMĄ ZDOBYWANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH Opracowanie: Luiza Monika Truchel ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH im. Jana Ruszkowskiego.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
REFORMA EDUKACJI
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
EDUKACYJNE FORUM KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH
Zapis prezentacji:

E DUKACYJNE F ORUM K WALIFIKACJI Z AWODOWYCH Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.4 Otwartość systemu edukacji w kontekście uczenia się przez całe życie Poddziałanie Upowszechnianie uczenia się przez całe życie M ULTIMEDIALNY K ATALOG Z AWODÓW ZAWÓD: TECHNIK OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA

ZADANIA ZAWODOWE ŚRODOWISKO PRACY PREDYSPOZYCJE KARIERA ZAWODOWA MASZYNY I NARZĘDZIA TECHNIK OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA WARUNKI FIZYCZNE LITERATURA CZY WIESZ, ŻE …?

C ZYM ZAJMUJE SIĘ TECHNIK OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA ? ZADANIA ZAWODOWE : podejmowanie działań w zakresie zapobiegania, rozpoznawania oraz wykrywania zagrożeń, kierowanie zespołami pracowników ochrony fizycznej, monitoring i analiza stanu potencjalnych zagrożeń oraz aktualnego stanu bezpieczeństwa chronionych obszarów, sporządzanie planu ochrony obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie, organizacja i realizacja konwojowania wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych lub niebezpiecznych.

Miejsce wykonywania pracy Charakter pracy Praca ma w przeważającej mierze charakter fizyczny. Jest to praca zespołowa. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA ? Miejsce pracy technika ochrony fizycznej osób i mienia uzależnione jest od rodzaju zlecenia. Może być to zarówno praca w plenerze – ochrona imprez masowych oraz pomieszczenia zamknięte - budynki, supermarkety, biura.

J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA ? Możliwości zatrudnienia agencje ochroniarskie, supermarkety, ochrona imprez masowych, ochrona osób, prowadzenie własnej firmy ochroniarskiej. Stanowiska pracy ochroniarz, kierownik ochrony fizycznej, kierownik zespołu obiektu, dowódca ochrony konwoju, dowódca konwoju, konwojent.

Czas pracy Praca wykonywana jest przeważnie w systemie zmianowym 12/24 godziny lub 24/48. Czas pracy uzależniony jest od liczby zleceń oraz ich rodzaju. Praca wykonywana jest zarówno w dni powszednie, jak i w weekendy oraz dni ustawowo wolne od pracy – święta. Zarobki Zarobki w zawodzie technika ochrony fizycznej mienia i osób zależą od posiadanych uprawnień, doświadczenia, wielkości firmy i zajmowanego stanowiska oraz wykonywanych zadań. Zarobki wahają się od 1664 PLN do 2300 PLN brutto ( Czynniki zagrażające zdrowiu Pracownik narażony jest na ryzyko wszelkiego rodzaju wypadków podczas interwencji, takich jak: postrzał z broni palnej, wybuch czy pobicie. Jest to praca w warunkach stresowych. Ze względu na różne miejsca wykonywania zleceń, pracownik narażony jest na działanie zmiennych warunków atmosferycznych. J AKA JEST SPECYFIKA ŚRODOWISKA PRACY TECHNIKA OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA ?

J AKICH MASZYN I NARZĘDZI UŻYWA TECHNIK OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA ? Telefon komórkowy Gaz łzawiący Paralizator Krótkofalówka Pałka Kamizelka kuloodporna Kajdanki

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY urządzenie radiowe nadawczo-odbiorcze, przesyłające informacje głosowe drogą radiową w paśmie fal krótkich. Krótkofalówka

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY urządzenie telekomunikacyjne, które umożliwia użytkownikom bezprzewodowe połączenia. Telefon komórkowy

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY broń chemiczna, stosowana w postaci par lub aerozoli przez policję i inne służby podczas interwencji. Gaz łzawiący

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY broń elektryczna, która wykorzystywana jest do obezwładnienia przeciwnika. Paralizator

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY przyrząd wykorzystywany do obezwładniania człowieka, poprzez ograniczenie swobody kończyn. Kajdanki

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY zazwyczaj podłużny przedmiot o przekroju owalnym, zwykle wykonany z elastycznego materiału z rękojeścią. Pałka

M ASZYNY, NARZĘDZIA, MATERIAŁY specjalny ubiór, wykonany w formie mniej lub bardziej przypominającej kamizelkę, mający na celu chronić przed pociskami wystrzelonymi z różnego rodzaju broni ręcznej. Kamizelka kuloodporna

J AKIE PREDYSPOZYCJE POWINIEN POSIADAĆ TECHNIK OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA ? Zainteresowania sportowe, techniczne, językami obcymi, zdolności negocjacyjne. Cechami niezbędnymi w tym zawodzie są: odpowiedzialność, terminowość, szybki refleks, umiejętność podejmowania szybkich decyzji, koncentracja, cierpliwość, opanowanie, odporność psychiczna, samokontrola, umiejętność podporządkowania się, podzielność uwagi.

J AKIE WARUNKI FIZYCZNE SĄ NIEZBĘDNE W TYM ZAWODZIE ? Bardzo dobra sprawność fizyczna - ze względu na charakter pracy i bardzo długi, nieregularny tryb, wymagana jest duża wytrzymałość fizyczna. Sprawność narządu wzroku - umożliwiająca dostrzeganie detali w otoczeniu oraz obserwacje prowadzone w ciemności i z dużej odległości. Przeciwwskazania zdrowotne - wada serca, słuchu oraz wzroku, klaustrofobia, lęk wysokości, niepełnosprawność ruchowa.

I NFORMACJE DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Istnieje możliwość wykonywania zawodu przez osoby z niepełnosprawnością, o ile pozwalają jej na to warunki zdrowotne. Ostateczną decyzję o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie podejmuje zawsze lekarz medycyny pracy.

JAKIE SĄ MOŻLIWOŚCI ROZWOJU W TYM ZAWODZIE? Po ukończeniu nauki w Szkole Policealnej na kierunku Technik ochrony fizycznej osób i mienia, absolwent może kontynuować naukę na studiach wyższych. Przykładowe kierunki: Administracja oraz Bezpieczeństwo wewnętrzne, Detektywistyka, Kryminologia, Ochrona osób i mienia. Aby podjąć naukę na studiach wyższych należy zdać egzamin maturalny. Technikum (4 lata ) /Liceum Ogólnokształcące (3 lata) Egzamin potwierdzający kwalifikację Z.3. Technikum (4 lata ) /Liceum Ogólnokształcące (3 lata) Egzamin potwierdzający kwalifikację Z.3. Technik ochrony fizycznej osób i mienia JAK ZOSTAĆ TECHNIKIEM OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA ? Szkoła Policealna (2 lata) GIMNAZJUM Istnieje możliwość uzyskania kwalifikacji na Kwalifikacyjnym Kursie Zawodowym.

C ZY WIESZ, ŻE …? C IEKAWOSTKI Pierwszy, całkowicie zrobotyzowany ochroniarz waży 136 kilogramów i mierzy lekko ponad 1,5 metra. W USA paralizator znalazł zastosowanie jako etui do telefonu komórkowego iPhone 4 i 4S. Na pomysł do wynalezienia futerału do iPhone’a, który będzie miał wbudowany paralizator, wpadł jeden z mieszkańców Luizjany, który został zaatakowany przez uzbrojonych złodziei będąc we własnym mieszkaniu. Kamizelka kuloodporna jest wynalazkiem dwóch Polaków - Jana Szczepanika oraz Kazmierza Żeglenia. W kamizelce ich pomysłu energia pocisku miała być pochłaniana w kolejnych warstwach używanej tkaniny, z której była uszyta. Testy wykazały, że tkanina wynaleziona przez Szczepanika jest odporna na kule, które były zdolne przebić grubą sosnową deskę, blachę żelazną oraz ostrze sztyletu.

Czasopisma: „Ochroniarz – Ogólnopolski magazyn zawodowców”, „Ochrona Mienia i Informacji – e wydania”, Tematyczne strony internetowe: OCHRONA - Polski Związek Pracodawców OCHRONA UPOBO - Unia Polskich Organizacji Branży Ochrony PIOOiM - Polska Izba Ochrony Osób i Mienia C O CZYTAĆ ? L ITERATURA FACHOWA

B IBLIOGRAFIA Podstawa programowa kształcenia w zawodzie, opracowano na podstawie dokumentu z dnia 7 lutego 2012 r. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego z późn. zmianami. Informator o egzaminie potwierdzającym kwalifikacje w zawodzie CKE, Materiały projektu „Poznaj swoje zainteresowania i świat szkolnictwa zawodowego”, Strony internetowe szkół prowadzących kształcenie w poszczególnych zawodach. „Podręcznik oceny zawodów z punktu widzenia różnych rodzajów niepełnosprawności. Zeszyty informacyjno-metodyczne doradcy zawodowego” ( rmacyjno_metodyczne/zeszyt_14.pdf ). rmacyjno_metodyczne/zeszyt_14.pdf (Sedlak & Sedlak).

WYWIAD Z TECHNIKIEM OCHRONY FIZYCZNEJ OSÓB I MIENIA

SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ - QUIZY Zapoznałeś się z charakterystyką zawodu. Teraz sprawdź swoją wiedzę i predyspozycje do zawodu rozwiązując quizy interaktywne.