Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Taksonomia Benjamina Blooma
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Struktura egzaminu zawodowego
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
mgr Karolina Góryjowska
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Liczby naturalne Ułamki zwykłe Ułamki dziesiętne Liczby całkowite Liczby ujemne Procenty Wyrażenia algebraiczne Równania i nierówności Układ współrzędnych.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Cele kształcenia wymagania ogólne
PODNIESIENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Ochrona przyrody ożywionej i nieożywionej
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian szóstoklasisty
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNE UCZNIÓW KLAS IV-VI 5 godz. w tym 1 godz. pracy własnej

Plan zajęć Moduł 1: Podstawa programowa z matematyki z uwzględnieniem celów edukacyjnych i treści nauczania mających zastosowanie w nauczaniu przyrody. Czas: 105min Moduł 2: Umiejętności matematyczno – przyrodnicze w standardach wymagań egzaminacyjnych do sprawdzianu oraz zadaniach przyrodniczych obecnych na dotychczasowych sprawdzianach. Czas: 135min Moduł 3: Tworzenie zadań sprawdzających umiejętności przyrodnicze, wykorzystujących umiejętności matematyczne uczniów (praca własna uczestników). nauczanie przyrody. Czas: 60min

Moduł 1: Podstawa programowa z matematyki z uwzględnieniem celów edukacyjnych i treści nauczania mających zastosowanie w nauczanie przyrody. Cele: Po zajęciach uczestnik powinien: -znać różnice pomiędzy treściami nauczania a celami edukacyjnymi i osiągnięciami ucznia -określać, jakie treści przyrodnicze może kształcić na lekcjach matematyki -podać osiągnięcia matematyczno- przyrodnicze ucznia kończącego klasę VI

Podstawa programowa matematyki dla klas IV-VI Zawiera: - cele edukacyjne - zadania szkoły - treści nauczania (w postaci haseł)

Cele edukacyjne z: matematyki 1. Przyswojenie podstawowych poj ęć i umiej ę tno ś ci matematycznych znajduj ą cych zastosowanie w najprostszych sytuacjach praktycznych, w szczególno ś ci opanowanie: 1) sprawnego wykonywania oblicze ń na liczbach naturalnych, ułamkach zwykłych i dziesi ę tnych, 2) umiej ę tno ś ci rozwi ą zywania zada ń prowadz ą cych do oblicze ń arytmetycznych, użycia wzoru lub rozwi ą zania łatwego równania pierwszego stopnia z jedn ą niewiadom ą, 3) umiej ę tno ś ci wykorzystania najprostszych poj ęć geometrii w sytuacjach praktycznych; rozwój wyobra ź ni przestrzennej, 4) wprowadzenie do gromadzenia danych, ich porz ą dkowania i tworzenia ich najprostszych reprezentacji. 2. Wyrobienie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji. przyrody 1. Zainteresowanie światem, jego różnorodnością, bogactwem i pięknem. 2. Rozumienie zależności istniejących w środowisku przyrodniczym. 3. Zdobycie umiejętności obserwacji zjawisk przyrodniczych i dokonywania ich opisu. 4. Poznanie współzależności człowieka i środowiska. 5. Poznanie zachowań sprzyjających bezpieczeństwu ludzi i przyrody. 6. Wyrobienie poczucia odpowiedzialności za środowisko.

Zadania szkoły matematyka 1. Zapewnienie kształcenia promuj ą cego samodzielne, krytyczne i twórcze my ś lenie; ograniczenie do minimum działa ń schematycznych i odtwórczych. 2. Zapewnienie ka ż demu uczniowi warunków do rozwoju zdolno ś ci matematycznych na miar ę jego mo ż liwo ś ci poznawczych. 3. Przygotowanie uczniów do samodzielnego zdobywania wiedzy na dalszych etapach edukacji. 4. Wdro ż enie uczniów do korzystania z nowoczesnych narz ę dzi (kalkulatory, komputery) i ź ródeł informacji (podr ę czniki, atlasy, encyklopedie). przyroda 1. Dostarczanie wiedzy na temat człowieka, udzielanie uczniowi pomocy w rozumieniu samego siebie. 2. Przekazywanie wiedzy na temat budowy i złożoności świata ożywionego i nieożywionego oraz warunków życia. 3. Umożliwianie prowadzenia obserwacji środowiska w najbliższej okolicy oraz poznawanych regionach. 4. Przeprowadzanie ćwiczeń kształtujących umiejętność orientowania się w terenie i na mapie. 5. Umożliwianie prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych, wykonywania prostych eksperymentów i interpretowania ich wyników. 6. Pobudzanie wrażliwości uczniów na piękno świata i wartość życia. 7. Kształtowanie postawy szacunku do zwierząt i przyrody oraz odpowiedzialności za ich stan.

Osiągnięcia ucznia z: matematyki 1. Uzyskanie sprawno ś ci w wykonywaniu oblicze ń na liczbach naturalnych, ułamkach zwykłych i dziesi ę tnych, tak ż e za pomoc ą kalkulatora. 2. Mierzenie i obliczanie długo ś ci, k ą ta, pola, obj ę to ś ci, czasu, wagi w sytuacjach praktycznych. 3. Posługiwanie si ę planem i map ą. 4. Rozwi ą zywanie zada ń dotycz ą cych sytuacji praktycznych, prowadz ą cych do oblicze ń arytmetycznych, zastosowania wzoru lub rozwi ą zania łatwego równania pierwszego stopnia z jedn ą niewiadom ą. 5. Odczytywanie informacji z prostych wykresów i diagramów przyrody 1. Całościowe postrzeganie rzeczywistości przyrodniczej. 2. Obserwowanie przyrodniczych składników środowiska i ich opis. 3. Gromadzenie i integrowanie wiedzy koniecznej do opisywania zjawisk przyrody. 4. Rozpoznawanie stanów fizjologicznych organizmu człowieka. Dbałość o zdrowie przez stosowanie zasad higieny i korzystanie z różnych form rekreacji. 5. Dostrzeganie walorów przyrodniczych najbliższego regionu, znajomość prawnie chronionych obiektów i obszarów przyrodniczych. Rozpoznawanie, z wykorzystaniem atlasów i prostych kluczy, pospolitych gatunków roślin i zwierząt. 6. Dostrzeganie zależności między czynnikami środowiska przyrodniczego i kulturowego. 7. Wyjaśnianie zjawisk fizycznych i astronomicznych. 8. Obserwowanie i identyfikowanie różnorodnych substancji i procesów chemicznych w najbliższym otoczeniu. 9. Właściwe korzystanie z dostępnych produktów chemicznych. 10. Dostrzeganie wpływu działalności człowieka na środowisko przyrodnicze. 11. Orientowanie się w terenie. 12. Czytanie i interpretowanie map, wykresów, tabel. 13. Rozwiązywanie prostych zadań problemowych dotyczących miejsca zamieszkania i okolicy. 14. Dostrzeganie kulturowych walorów najbliższego regionu.

Treści nauczania 1. Liczby naturalne 2. Liczby całkowite 3. Ułamki zwykle 4. Ułamki dziesiętne 5. Wzory i równania 6. Elementy statystyki opisowej 7. Figury płaskie 8. Bryły

Wybrane treści 1. Liczby naturalne: 1) liczby naturalne w dziesiątkowym układzie pozycyjnym, 2) porównywanie liczb naturalnych; znaki, 3) dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb naturalnych, kwadraty i sześciany liczb naturalnych, 4) reguły dotyczące kolejności wykonywania działań, 5) dzielenie z resztą liczb naturalnych, 6) podzielność liczb naturalnych; liczby pierwsze i złożone, 7) cechy podzielności przez 2, 3, 5, 9, 10, 100, 8) porównywanie różnicowe i ilorazowe liczb naturalnych, 9) rozwiązywanie zadań tekstowych prowadzących do obliczeń na liczbach naturalnych, 10) zapis liczb w systemie rzymskim.

Moduł 2: Umiejętności matematyczno – przyrodnicze w standardach wymagań egzaminacyjnych do sprawdzianu oraz zadaniach przyrodniczych obecnych na dotychczasowych sprawdzianach. Cele: Po zajęciach uczestnik powinien: - określić umiejętności matematyczno-przyrodnicze zawarte w standardach egzaminacyjnych dla sprawdzianu - analizować proces tworzenia zadania egzaminacyjnego -sporządzić opis zadania egzaminacyjnego ( wyjaśnić związek zadania egzaminacyjnego z podstawą programową i standardami wymagań egzaminacyjnymi) - znać ogólne zasady punktowania zadań -budować zadanie w oparciu o standardy i podstawę programową -znać topologię zadań pisemnych - ułożyć zadanie matematyczne zawierające treści z przyrody - znać zmiany w podstawie programowej i standardach egzaminacyjnych

Standardy wymagań egzaminacyjnych CZYTANIE PISANIE ROZUMOWANIE KORZYSTANIE Z INFORMACJI WYKORZYSTYWANIE WIEDZY WPRAKTYCE

Topologia pisemnych zadań tekstowych Zadania otwarte 1.Krótkiej odpowiedzi(KO)-3min -odpowiedź pojedyncza -wyliczanie 2.Z luką(L)-1min -uzupełnianie -korekta 3.Rozszerzonej odpowiedzi ® min -Czynności słowne -czynności na symbolach Zadania zamknięte 1.Na dobieranie(D)-4-5min -przyporządkowanie -klasyfikacja -uporządkowanie 2.Wielokrotnego wyboru(WW)- 1,5min -jedna odpowiedź prawdziwa -jedna odpowiedź fałszywa -najlepsza odpowiedź -zmienna liczba prawidłowych odpowiedzi 3.Prawda-fałsz-0,5min -wybór alternatywny Wybór skalowany

Wybrane zadania Zadanie1 W lutym lub na początku marca, zanim rozwiną się pąki, trzeba przyciąć gałęzie drzew. Grządki w ogrodzie wymagają przekopania i nawożenia. Wszyscy przygotowują się do wiosny. Uczniowie klasy szóstej postanowili wykonać budki lęgowe dla ptaków. Rysunek obok przedstawia projekt, zgodnie z którym je wykonali. Podstawa dolna ma kształt kwadratu, z wszystkie ściany boczne są do niej prostopadle. Wszystkie ściany boczne, podstawa górna i dolna mają kształt: A. A.czworokątów B. B. równoległoboków C. C. prostokątów D. D. Kwadratów Zadanie sprawdza standard 3.6.b.Treść z podstawy programowej 8.1 Prawidłowa odpowiedź A. 4dm 3dm 2dm 4dm 3dm

Zadanie 2 Przy planowaniu grupa przyjaciół musiała uwzględnić życzenia rodziców. Paweł sprawdził w kalendarzu, że w dniu wyprawy słońce zachodzi o 19:30. Ile czasu może trwać wycieczka, jeżeli wyruszą o 8:45? A.10h 45min B.11h 15min C.10h 85min D.11h 45min Zadanie sprawdza standard 5.3e. Treść z podstawy programowej

Zadanie 3 Po 20 marca dokonano pomiarów temperatury powietrza o godzinie 2 nad ranem. Wyniki pomiarów przedstawiono w tabeli. Największa różnica pomiędzy temperaturami wynosi: A. 8 0 C B. 3 0 C C.7 0 C D C Zadanie sprawdza standard 3.7b. Treść z podstawy programowej matematyka 2.4 przyroda 10. Dzień Temperatura (w 0 C)

Zadanie 4(0-4)RO Według pewnego przepisu z 5 kilogramów truskawek można otrzymać 2,5 kg dżemu. Masz 8 słoików dżemu po 250 gramów w każdym. Ile kilogramów truskawek zużyto, jeżeli dżem zrobiono zgodnie z tym przepisem? Zadanie sprawdza standard 3.8 i 5.3. Treść z podstawy programowej 4.6

BIURO PROJEKTU Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p Szczecin tel.: 091/