Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Advertisements

Stanowisko Państwowej Inspekcji Sanitarnej wobec używania elektronicznych papierosów w miejscach objętych zakazem palenia wyrobów tytoniowych. Magdalena.
Pojęcie danin publicznych Rodzaje danin publicznych Pojęcie podatku
Palenie tytoniu a prawo polskie
Zarządzanie finansami w NGO
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
System nawigacji satelitarnej
Spółka europejska SE Spółka europejska (societas europaea – SE ) jest ponadnarodową formą spółki uregulowaną w prawie wspólnotowym,
dr inż. Włodzimierz Kujanek Zielona Góra, 20 marca 2009 r.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Klasyfikacja product placement w Unii Europejskiej i USA
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Zakaz prowadzenia reklamy ukryta problemy z produkt placement
Możliwości KRRiT w kształtowaniu jakości reklamy w rtv
Seminarium CO O RECYKLINGU POWINIEN WIEDZIEĆ PRZEDSIĘBIORCA Wprowadzenie do problematyki ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz proces.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
Filary w strukturze UE dr Edyta Martini.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE NADZORU NAD WYROBAMI MEDYCZNYMI WPROWADZANYMI DO OBROTU I DO UŻYWANIA NA TERYTORIUM POLSKI Zgodnie z art ustawy z dnia 20 kwietnia.
ROLA I ZADANIA POWIATU W SYSTEMIE OPIEKI ZDROWOTNEJ NA PRZYKŁADZIE POWIATU OLKUSKIEGO POWIAT OLKUSKI.
Marianna Zaremba Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej
Odwrócony łańcuch dystrybucji
Wpływ orzecznictwa ETS w sprawie Mediakabel na kwalifikację linearnych usług audiowizualnych Dr Ewa Skrzydło-Tefelska Polski członek GALA.
Wykład 8 Dr Krzysztof Jonas
Tworzenie joint venture w prawie polskim i europejskim
Źródła prawa podatkowego
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Technik Organizacji Reklamy
Podatki Vat.
Pieniądz Elektroniczny
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Dlaczego warto lobbować w UE ? NEMO Consulting.
Regionalny Program Operacyjny
Wpływ rozporządzenia eIDAS na prawo europejskie i krajowe prof. n
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
1 Nowe przepisy unijne Dyrektywa z roku 2014 w sprawie ustawowych badań rocznych sprawozdań finansowych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych Maria.
Kartele cenowe - nielegalne porozumienia pomiędzy przedsiębiorstwami
Przedmiot prawa cywilnego Kryteria wyodrębniania stosunków cywilnoprawnych Pojęcie prawa cywilnego sensu largo Kodyfikacja prawa cywilnego.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
Prawo własności przemysłowej? Prawo mienia przemysłowego? Prawo dóbr przemysłowych? Dz.U USTAWA z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
Dobre praktyki deklaracji marketingowych w świetle raportu Komisji Europejskiej Katarzyna Łubińska Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków.
Inżynieria genetyczna korzyści i zagrożenia
POJĘCIE KONSUMENTA Zakres obejmujący prawo polskie oraz prawo Unii Europejskiej Barbara Denisiuk.
Nadzór nad wyrobami tytoniowymi Jarosław r.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.
TOWARY CITES GRUPA: Daria Chmielewska Sylwia Byczkowska Agata Bewicz Katarzyna Chamik Tomasz Butkowski.
ZDROWIE I PRAWA REPRODUKCYJNE FEDERACJA NA RZECZ KOBIET I PLANOWANIA RODZINY
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Konkurencja a polityka konkurencji
Prawo gospodarcze Unii Europejskiej
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Prawo gospodarcze UE – Prawo celne
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Publiczne prawo konkurencji
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Definicja i podstawowe uregulowania pomocy publicznej
Lokowanie produktu, sponsorowanie
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Zapis prezentacji:

Regulacje prawne w UE dotyczące promocji

źródła prawa promocja (reklama)

Źródła prawa

Układ Europejski ustanawia stowarzyszenie między Rzeczpospolitą Polską a Wspólnotami Europejskimi i ich Państwami Członkowskimi sporządzony w Brukseli dnia 16 grudnia 1991 r. (Dz. U. z dnia 27 stycznia 1994 r.) wszedł w życie 1 lutego 1994 r.

Układ Europejski „Strony uznają, że istotnym warunkiem wstępnym integracji gospodarczej Polski ze Wspólnotą jest zbliżanie istniejącego i przyszłego ustawodawstwa Polski do ustawodawstwa istniejącego we Wspólnocie. Polska podejmie wszelkie starania w celu zapewnienia zgodności jej przyszłego ustawodawstwa z ustawodawstwem Wspólnoty.” (art. 68)

Układ Europejski „Zbliżanie przepisów prawnych obejmie w szczególności następujące dziedziny: prawo celne, prawo o spółkach, prawo bankowe, rachunkowość przedsiębiorstw, opodatkowanie, własność intelektualną, ochronę pracownika w miejscu pracy, usługi finansowe, zasady konkurencji, ochronę zdrowia i życia ludzi, zwierząt i roślin, ochronę konsumenta, pośredni system opodatkowania, przepisy techniczne i normy, transport i środowisko naturalne.” (art. 69)

Układ Europejski Zbliżanie przepisów prawnych obejmie w szczególności następujące dziedziny: zasady konkurencji ochronę konsumenta

Źródła prawa Unii Europejskiej 1.rozporządzenie - obowiązuje w całości i stosuje się bezpośrednio w państwach członkowskich 2.dyrektywa - wiąże państwo członkowskie, do którego jest skierowana, w zakresie celów, pozostawiając władzom państwowym możliwość wyboru środków i form ich realizacji 3.decyzje - o ich bezpośredniej skuteczności mówić można w przypadku gdy skierowane są do jednostek, gdy adresatem decyzji jest państwo członkowskie mogą przyjmować charakter zbliżony w skutkach do dyrektywy

Promocja

Reklama definicja reklamy reklama wprowadzająca w błąd reklama porównawcza reklama w telewizji i radiu reklama napojów alkoholowych reklama wyrobów tytoniowych

Definicja reklamy w UE  każda wypowiedź  towarzysząca działalności handlowej, produkcyjnej, rzemieślniczej albo wykonaniu wolnego zawodu  mająca na celu zwiększenie zbytu towarów albo rozszerzenie wykonania usług Dyrektywa w sprawie ujednolicenia przepisów prawnych dotyczących reklamy wprowadzającej w błąd (84/450) Reklamą jest:

Definicja reklamy w UE Dyrektywa w sprawie ujednolicenia przepisów prawnych dotyczących przekazu i działalności telewizyjnej (89/552) Reklamą telewizyjną jest:  każda wypowiedź  towarzysząca działalności handlowej, produkcyjnej, rzemieślniczej albo wykonaniu wolnego zawodu  wyemitowana w telewizji przez publicznego lub prywatnego nadawcę  za odpłatnością lub inną formą wynagrodzenia  w celu zbycia towarów i usług

Definicja reklamy w UE Dyrektywa (97/36) zmieniająca dyrektywę w sprawie ujednolicenia przepisów prawnych dotyczących przekazu i działalności telewizyjnej Reklama telewizyjna to:  jakakolwiek forma ogłoszeń  nadawanych za opłatą lub podobną formą wynagrodzenia,  nadawana w celach autopromocji przez przedsiębiorstwa publiczne lub prywatne  w ramach ich działalności handlowej, produkcyjnej, rzemieślniczej lub wolnych zawodów  w celu promocji towarów lub usług

Definicja reklamy w prawie polskim Ustawa o radiofonii i telewizji (29 grudnia 1992 r.) Reklamą jest:  każdy przekaz,  nie pochodzący od nadawcy,  zmierzający do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei albo do osiągnięcia innego efektu pożądanego przez reklamodawcę,  nadawany za opłatą lub za inną formą wynagrodzenia

Definicja reklamy w prawie polskim Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (9 listopada 1995 r.) Reklamą wyrobów tytoniowych jest:  publiczne rozpowszechnianie wizerunków marek wyrobów tytoniowych lub symboli z nimi związanych,  a także nazw i symboli graficznych firm produkujących wyroby tytoniowe, nie różniących się od nazw i symboli graficznych wyrobów tytoniowych,  służących popularyzowaniu marek wyrobów tytoniowych

Definicja reklamy w prawie polskim Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (27 kwietnia 2001 r.) Reklamą napojów alkoholowych jest:  publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych,  a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych,  służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych

Reklama i pojęcia pokrewne Reklama i ogłoszenie ogłoszenie – pojawia się obok reklamy w Prawie prasowym (art. 36) „o ile ustawa nie stanowi inaczej, przepisy prawa prasowego należy stosować do radiofonii i telewizji” (art. 3 ustawy o radiofonii i telewizji)

Reklama i pojęcia pokrewne Informacja o wyrobach tytoniowych:  informacja o markach wyrobów tytoniowych oraz o zawartości substancji szkodliwych,  nie zawierająca przekazu zachęcającego do zakupu lub używania wyrobów tytoniowych,  umieszczona wyłącznie w punktach sprzedaży tych wyrobów

Reklama i pojęcia pokrewne „za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi”