Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa Projekt „DRONIX” LP.Imię i nazwiskoSpecjalność 1Andrzej BłachnioSRL 2Michał CzarneckiSRL 3Katarzyna.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Advertisements

2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Polska Sieć www. pnec.org.pl Wykorzystanie energii odnawialnej w Małopolsce Seminarium, Kraków 25 – Ocena projektów Odnawialnych.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
W ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W CHOSZCZNIE
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGRODNICZYCH W OSTROWIE
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Propozycje grup podmiotów o wysokim potencjale klastrowym do wsparcia w ramach projektu MSODI Warszawa, 25 marca
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
opis projektu jednym zdaniem
Komputery w naszym otoczeniu
Innowacje w sektorze usług
Istota konkurencji w internecie …
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Wspieramy właścicieli nieruchomości na wynajem VI Ogólnopolski Kongres Mieszkaniczników, Łódź, listopada 2014 r.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Dostosowanie oferty usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach do potrzeb partnerów biznesowych.
Ocena projektów inwestycyjnych
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Przykłady analiza i projektowanie
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Technik Organizacji Reklamy
Energia Odnawialna Młody przedsiębiorca na terenach wiejskich, a wyzwania rynku pracy.
Wsparcie dla innowacyjnych pomysłów Projekt finansowany jest przez Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Oś Priorytetowa 3 Kapitał dla innowacji, Działanie.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 13 im. Sybiraków, Łódź ul. Skrzydlata 15, tel.: (042)
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ I NNOWACYJNA PREZENTACJA KOŃCOWA MODULAR PHONE Mariusz Pękacki, Artur Lewandowski, Jacek Lenartowicz Politechnika Warszawska Wydział.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
Przedsiębiorczość Technologiczna DRONEX Natalia Bęczkowska, Kamil Cichal, Marta Pilcher, Ewelina Trocka, Damian Siwek, Paweł Rzodkiewicz, Mateusz Kleszko,
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
BIZNESPLAN : DREAM GARDEN
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
KIERUNEK LOGISTYKA WYDZIAŁ EKONOMICZNY
Nazwa, logo i motto firmy
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Marketing w Firmie.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Raport postępu lub stanu
Prezentacja biznesplanu
25 lat firmy Z przyjemnością informujemy, iż firma TECHBUD obchodzi w tym roku 25-lecie swej działalności. Na przestrzeni tych 25 lat spółka.
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa Projekt „DRONIX” LP.Imię i nazwiskoSpecjalność 1Andrzej BłachnioSRL 2Michał CzarneckiSRL 3Katarzyna KukwaSRK 4Klaudia MarkiewiczSRK 5Marcin MieciekSRL 6Filip PieńkowskiLiTTS 7Katarzyna PryjomskaSRL 8Mateusz RudnickiSRL Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014

Pomysły na biznes High-Tech „ IMAGINE” – wytwórnia reklam telewizyjnych i radiowych  Produkt: reklama telewizyjna, radiowa  Branża: usługi  Klienci: osoby prywatne, firmy, instytucje „DRONIX” – firma produkująca bezzałogowe statki powietrzne  Produkt: mały samolot bezzałogowy  Branża: produkcja  Klienci: firmy geodezyjne, kartograficzne „SYSTER” – projektowanie i wdrażanie systemów komputerowych oraz systemów sterowania  Produkt: systemy komputerowe, systemy sterowania  Branża: usługi  Klienci: firmy, fabryki, banki, urzędy, sklepy Do realizacji wybraliśmy pomysł nr 2 – najciekawszy, mała konkurencja, dynamicznie rozwijający się rynek, największa ocena punktowa według EVA

Opis projektu Naszym produktem jest bezzałogowy statek powietrzny – dron, który będzie wykorzystywany jako nośnik specjalistycznego sprzętu. Naszymi klientami są osoby, instytucje, firmy świadczące usługi geodezyjne i geologiczne. Pomagamy klientom w wykonywaniu pomiarów, map trudno dostępnych terenów za pomocą dronów wyposażonych w odpowiednie urządzenia pomiarowe.

Rynek, konkurencja Polski rynek szacowany jest na 5,5 tyś podmiotów wykonujących usługi geodezyjne, rynek jest ustabilizowany. Planujemy rozpoczęcie działalności na rynku polskim i stopniowe poszerzenie obszaru dystrybucji na rynek Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych. Bariery wejścia na rynek: – przekonanie klientów do zmiany dotychczasowym stosowanych metod pomiarowych na metody nowatorskie, – cena produktu, – rozpoczęcie produkcji oraz dopracowanie niezawodnego produktu ( bariera czasowa). Konkurencja: na polskim rynku jedyną konkurencją są drony „Pteryx” firmy Trigger Composites, których podstawowym zadaniem jest fotomapowanie. Swój produkt kierują do wielu branż: fotogrametrii, reklamy (filmy i zdjęcia), ochrony nieruchomości, obserwacji środowiska naturalnego, ratownictwa, rolnictwa precyzyjnego, badań naukowych.

Warunki realizacji projektu Zasoby ludzkie:  lider – osoba odpowiedzialna za całość projektu  osoby odpowiadające za dział technologiczny, produkcję oraz udoskonalenia,  osoba odpowiadająca za sprzedaż, promocję oraz dojście do klienta. Projektowanie:  będzie przebiegało poprzez dostępną wiedzę oraz współpracę z firmami wykonującymi tego typu urządzenia Produkcja:  opierać się będzie na montażu podzespołów (elektronicznych itd.) zamawianych u zewnętrznych dostawców i producentów  następnie drony będą wyposażane w odpowiednie urządzenia pomiarowe wykorzystywane w do swoich zadań.

Wykonalność finansowa (na kwartał): – Konieczne zasoby na początek – 100 tysięcy złotych (nakłady finansowe pokrywające produkcję 2 dronów, pensje, materiały biurowe i projektowe, wynajem i zorganizowanie biura) – Finansowanie – wkład własny (40 tys. zł), UE (rozwój obszarów wiejskich) - fundusz pożyczkowy (78 tys. zł), anioły biznesu itp. – Koszty – (wynagrodzenie pracowników, prace software’owe i projektowe, fabryczne koszty budowy dronów, telefon, internet, wynajem biura.) – Wielkość i dynamika zakładanej sprzedaży – 2 drony sprzedane w drugim kwartale, przewidywany wzrost 50% w kolejnych kwartałach, poparty wysokim zainteresowaniem innych firm geodezyjnych, po dobrych opiniach pierwszych klientów

Działania marketingowe 4P Product- naszym celem jest opracowanie drona w taki sposób, aby wersja podstawowa dawała kompleksowe możliwości działania przy pracach geodezyjnych. Wraz z produktem oferujemy kompleksową obsługę serwisową oraz szkolenie z obsługi i wykorzystania urządzenia. Price - cena naszego produktu nie będzie wygórowania w porównaniu do możliwości które daje produktu oraz w porównaniu z innymi mierniczymi sprzętami wykorzystywanymi w geodezji. Promotion- do klienta będziemy starali się dotrzeć wieloma kanałami, zaczynając od targów, poprzez prasę branżową, marketing bezpośredni (umawianie się na spotkania), wysyłanie mail'i ofertowych (po zdobyciu listy mailingowej), internetową reklama kontekstową Place- w wypadku naszej sprzedaży nie będzie bardzo istotne

Co nas wyróżnia? pierwszeństwo na rynku, dopracowanie produktu do branży geodezyjnej (zainstalowanie odpowiedniego sprzętu), możliwość doboru wyposażenia tak aby produkt był odpowiedni dla konkretnego klienta, kompleksowość: usługa sprzedaży produktu (drona), przeszkolenie z obsługi produktu, serwis eksploatacyjny oraz naprawczy.

Dlaczego warto kupić nasz produkt? Produkt pozwala na zaoszczędzenie wielu praco- godzin w porównaniu do bieżących metod pomiarowych. Produkt znacznie ułatwia pracę ( zastąpienie pracy fizycznej elektroniką). Daje możliwość wyeliminowania żmudnej oraz uciążliwej pracy w terenie na rzecz obsługi programów komputerowych. Produkt przyczynia się do wyeliminowania błędów ludzkich i pomiarowych.

Model biznesowy

Wywiady przeprowadzone z potencjalnymi klientami Sprawdzeniu poddaliśmy hipotezy z rubryki „wartość” z naszej kanwy modelu biznesowego dotyczące oszczędności czasu oraz trudności w pracy na dużych obszarach, a także w trudno dostępnych miejscach. Dotarliśmy do 4 przedstawicieli firm geodezyjnych, geologicznych Wywiady zostały przeprowadzone wśród przedstawicieli różnych środowisk zajmujących się geodezją i kartografią. Byli to m. in. właściciele lokalnych firm, pracownik Instytutu meteorologii i gospodarki wodnej, czy też członek Stowarzyszenia Studentów GiK PW ‘GEOIDA’. Pytania, które zadawaliśmy: – Co jest czasochłonne/żmudne w pracy geodety? – Jak wygląda proces sporządzania map? – W jaki sposób radzisz sobie z trudno dostępnymi miejscami, dużymi obszarami?

Wyniki i wnioski z przeprowadzonych wywiadów Pomimo różnorodności środowisk geodezyjnych do których dotarliśmy, odpowiedzi na nasze pytania były zbliżone. Wynikało z nich iż najbardziej czasochłonne w pracy geodety jest sporządzenie operatu (sprawozdania z prac w terenie), a także dowiedzieliśmy się, że obszarów niewidocznych i niedostępnych nie da się pomierzyć. Wstępnie nasze założenia zostały potwierdzone. Drony znalazłyby zastosowanie przy pomiarach terenów zalesionych oraz jednocześnie niedostępnych i niewidocznych. Dodatkowo podsunięto nam pomysł wykorzystania dronów do monitorowania stanów zbiorników wodnych oraz wałów rzecznych.

Model Biznesowy #2

Jakie dalsze kroki należy podjąć? Chcielibyśmy dotrzeć do 5% potencjalnych klientów na polskim rynku w pierwszym półroczu działalności naszej firmy Naszym kamieniem milowym będzie zdobycie jak największej ilości informacji o tych firmach, jakich klientów obsługują (jak duże zlecenia wykonują)