1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Podsumowanie działań Agnieszka Zawartko 14 września 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Advertisements

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Klub Przedsiębiorczego Nauczyciela. Cele Klubu : Podnoszenie jakości pracy nauczycieli Podstaw przedsiębiorczości Podnoszenie jakości pracy nauczycieli.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Katedra Marketingu Usług
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Młodzieżowa przedsiębiorczość
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Opracował J. Stryjkowski
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Deutsch-Wagen-Tour w Polsce
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkoła Promująca Zdrowie
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Konsument.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Świętokrzyskie Centrum Kielce, ul. Żelazna 22 Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Technik Organizacji Reklamy
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
TECHNIK HANDLOWIEC.
„Szerokopasmowe Lubelskie” sesja wyjazdowa dla mediów
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
1 Konsumenckie ABC w szkole – opinie nauczycieli uczestniczących w Kampanii Alicja Pacewicz Centrum Edukacji Obywatelskiej.
"Twoje dane – Twoja sprawa" - Ogólnopolski Program Edukacyjny Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO).
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Prezentacja założeń Agnieszka Zawartko 2 marca 2006.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Edukacja NBP w szkołach Liczba uczniów i nauczycieli objętych programami NBP: Szkoły ponadgimnazjalne:  Ponad 1 mln uczniów  Ponad 2,5 tys.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Gdansk.pl Młodość bez procentów. Widzimy problem: Trzy czwarte uczniów w wieku lat ma za sobą kontakt z alkoholem Polski nastolatek sięgający po.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Wychowanie do życia w rodzinie
CYKL KAMPANII INFORMUJĄCO-EDUKACYJNEJ W TVP 3
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

1 Kampania edukacyjna „Moje konsumenckie ABC KUPUJESZ TO?” Podsumowanie działań Agnieszka Zawartko 14 września 2006

2 Partnerzy kampanii Przy realizacji kampanii „Moje konsumenckie ABC” Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów współpracował: z agencją Public Relations - profile oraz z Centrum Edukacji Obywatelskiej Projekt był współfinansowany przez UOKiK i Unię Europejską.

3 Cele kampanii 1. Budowanie świadomości konsumenckiej poprzez: zwiększenie społecznej akceptacji dla racjonalnych zachowań konsumenckich, rozbudzanie asertywnego podejścia młodzieży do oferty rynkowej i technik sprzedaży, uświadomienie dzieciom odrębności jakościowej i formalnej reklamy oraz celu reklamy jako przekazu medialnego, uświadomienie roli i znaczenia młodego konsumenta na rynku. 2. Wzmocnienie racjonalnych postaw w grupach docelowych: stworzenie bezpiecznego dystansu psychologicznego wobec reklam i marek, wyrabianie nawyku sprawdzania informacji o produkcie, przede wszystkim na opakowaniu i w internecie. 3. Wzmacnianie rzeczowego stosunku do „aktu kupowania”: edukacja w zakresie praw konsumenta i praw przedsiębiorcy, promowanie dobrych przykładów rozwiązywania problemów powstających na styku klient – sklep – producent.

4 Grupy docelowe – odbiorcy przekazu Kampania skierowana była przede wszystkim do: Przedszkolaków Uczniów szkół podstawowych Uczniów gimnazjów Uczniów liceów Studentów szkół wyższych Kluczowa grupa docelowa dla działań edukacyjnych i promocyjnych to nastolatki w wieku lat

5 Główny przekaz kampanii – dzieci i młodzież Daje też satysfakcję, że dokonaliśmy Uczestnictwo w rynku, kupowanie i sprzedawanie są rodzajem gry. Ta gra rządzi się określonymi regułami. Kupujący i sprzedający są w tej grze partnerami, żeby grać skutecznie wszyscy uczestnicy gry powinni być świadomi jej zasad. Konsumencką nagrodą w grze jest udany zakup i satysfakcja z podjęcia dobrej, przynoszącej korzyści decyzji. Jednocześnie konsumenci nagradzają swoją decyzją starania konkretnego przedsiębiorcy.

6 Grupy docelowe – pośrednicy komunikacji Nauczyciele Przedstawiciele środowiska akademickiego Media NGO’s i instytucje zajmujące się ochroną praw konsumenckich Rodzice Świadoma konsumpcja jest jednym z podstawowych filarów społeczeństwa obywatelskiego i prawidłowego rozwoju rynku. Trzeba jednak wykazać dużo większą aktywność w mobilizowaniu dzieci i młodzieży „do uczenia się rynku”. Jest to zadanie również dla Was. My w UOKiK udzielimy wsparcia: podzielimy się wiedzą, przekażemy materiały edukacyjne.

7 Publikacje Przedszkola - kolorowanka egz. Szkoły Podstawowe - komiks egz. Gimnazja - poradnik egz. Licea - poradnik egz. Studenci - poradnik egz.

8 Film edukacyjny Adresaci: gimnazjaliści i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Dystrybucja: szkół, w tym 1400 gimnazjów i 2400 liceów oraz za pośrednictwem Film będzie stanowił wprowadzenie do lekcji toczących według scenariuszy i podręczników Składa się z dwu 12-minutowych części: W część pierwszej pt. „Kupujesz to? Czyli Wy wobec reklamy”, bohaterowie odwiedzają agencję reklamową, gdzie sami próbują stworzyć reklamę radiową, telewizyjną i outdoorową. Poznają funkcję reklamy i mechanizmy wzmacniające jej oddziaływanie na odbiorców. W części drugiej pt. „Kupujesz to? Kupuj z głową” widz towarzyszy chłopcom podczas robienia zakupów i poznaje najważniejsze sposoby dokonywania bezpiecznych zakupów w sklepie i internecie. Jednymi z głównych bohaterów filmu są chłopcy znani widzom z „Teleranka”

9 Spot telewizyjny Adresaci: młodzież w wieku 10 – 15 lat Cel: promocja kampanii „Moje konsumenckie ABC”, w tym strony oraz wskazanie na istotną wagę decyzji konsumenckich podejmowanych przez młodych ludzi i ich znaczenie jako grupy nabywców towarów i usług Emisja: od 4 do 20 września 90-krotnie na antenie TVP 1, TVP2 i TVP3 w godzinach

10 Strona Adresaci: dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat, odrębnie: przedszkolaki – do czytania z rodzicami uczniowie SP uczniowie gimnazjum Strona jest stale aktualizowana Serwis wzbogacono o forum dyskusyjne dla młodzieży, moderowane przez specjalistów z CEO – miejsce wymiany doświadczeń konsumenckich.

11 Konferencje Zorganizowaliśmy łącznie 9 konferencji naukowych, promujących program „Moje konsumenckie ABC” W tym: 2 w Warszawie po 1 w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Gdańsku, Lublinie, Szczecinie Efekt medialny: około 100 artykułów prasowych, audycji radiowych i telewizyjnych od marca do czerwca br. Efekty pracy panelistów i uczestników konferencji opublikujemy na stronie

12 Konferencje - tematy W krainie konsumpcji – nastolatki wobec marek, reklamy, konsumpcji. Warszawa Zaczarowany świat – zachowania konsumenckie jako podstawa działań marketingowych i promocyjnych. Lublin Etyka a reklama. Szczecin Zakupy racjonalne i impulsywne – rola edukacji ekonomicznej w budowaniu świadomości konsumenckiej. Katowice Bezpieczeństwo dziecka jako konsumenta – aspekty prawne, zwyczajowe, społeczne i edukacyjne. Gdańsk Społeczna odpowiedzialność biznesu – moda czy konieczność. Kraków Co dziś kupują nastolatki – kreowanie postaw konsumenckich dzieci i młodzieży przez media, grupy rówieśnicze i wzorce rodzinne. Poznań Młody konsument w sieci. Wrocław

13 Szkolenia Przeszkoliliśmy: nauczycieli W tym: 992 nauczycieli przedszkolnych (i 20 trenerów) 1600 nauczycieli SP (i 20 trenerów) Odbyły się 52 szkolenia dla nauczycieli przedszkolnych w 50 miastach oraz 79 szkoleń dla nauczycieli SP w 52 miastach Opracowaliśmy scenariusze: 1–godz. warsztatu dla rodziców przedszkolaków 6-godz.warsztatu dla nauczycieli przedszkoli 8-godz.warsztatu dla nauczycieli SP przykład: szkolenie w Jeleniej Górze

14 Etyka biznesu – moduł pilotażowy Przeszkoliliśmy: około 380 studentów opracowaliśmy scenariusz 90 - minutowych warsztatów opracowaliśmy podręcznik przeprowadziliśmy 14 warsztatów i 7 happeningów w 7 ośrodkach akademickich: Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Poznaniu, Gdańsku, Lublinie, Katowicach przykład: happeningi w Krakowie i Wrocławiu

15 Staraliśmy się unikać … nadmiernego dydaktyzmu podważania kompetencji nastolatków nawoływania do „prawidłowego” postępowania naśladowania języka i stylu życia nastolatków antagonizowania uczestników rynku: przedsiębiorców i konsumentów Zapraszamy do dyskusji. Jak skutecznie prowadzić edukacje konsumencką dzieci i młodzieży?