Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
do podjęcia studiów na kierunku
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
PRACA SOCJALNA.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
WYDZIAŁ NAUKI o ŻYWNOŚCI (ABSOLWENCI 2012) BADANIE OPINII ABSOLWENTÓW WN O Ż O PROCESIE KSZTAŁCENIA ORAZ ICH LOSY ZAWODOWE.
Badanie losów absolwentów
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
______________________________ Kilka sygnałów z rynku pracy
Prezentacja projektu „As kompetencji – kompetencja przedsiębiorczość”
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wyniki badań losów zawodowych absolwentów studiów stacjonarnych magisterskich 2010 Kraków, październik 2011 Centrum Karier, Ośrodek Monitorowania Kadry.
Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
(łac. bieg życia, przebieg życia) – życiorys zawodowy.
Losy zawodowe absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum studia magisterskie Wydział Lekarski Rocznik 2010/2011 Wydziały Nauk o Zdrowiu.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Sytuacja absolwentów szkół wyższych w świetle monitoringu losów zawodowych Dominika Buczkowska, Kierownik Biura Karier Uniwersytetu Wrocławskiego.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
Szkolnictwo zawodowe w opinii uczniów w świetle wybranych wyników badań Iwona Gruczyńska, Waldemar Dubla.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
WYBRANE WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH ROCZNIK ABSOLWENTÓW 2013 Badania losów zawodowych absolwentów WSZ Edukacja we Wrocławiu.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Zielona Góra, 9 grudnia 2015 roku Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Konkursy dla ABK - podsumowanie
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
Badania losów absolwentów
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014

Charakterystyka populacji Badaniem objęto absolwen tów PWSIiP w Łomży, którzy w 2011 roku ukończyli studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym na jednym z następujących kierunków:  informatyka,  pielęgniarstwo I i II stopnia,  technologia żywności i żywienie człowieka,  wychowanie fizyczne,  kosmetologia,  zarządzanie.

Badanie przeprowadzano w miesiącach lipiec – wrzesień 2014 Grupa objęta badaniem – absolwenci po 3 latach od obrony pracy dyplomowej 663 – liczba absolwentów w 2011 roku, liczba absolwentów, którzy wzięli udział w badaniu (24,4% ogółu absolwentów w roku liczba absolwentów, którzy wzięli udział w badaniu (24,4% ogółu absolwentów w roku 2011)

Grupa absolwentów objętych badaniem Kierunek Liczba absolwentów rocznik 2010/2011 Liczba badanych % zwrot ankiet % udziału poszczególnych kierunków do ogółu Informatyka ,823 Pielęgniarstwo I ,5125 Pielęgniarstwo II ,530 Technologia Żywności i Żywienie Człowieka ,424 Wychowanie Fizyczne ,5114 Zarządzanie Kosmetologia Razem:

Grupa absolwentów objętych badaniem  60 absolwentów studiów stacjonarnych (37%) oraz 102 niestacjonarnych (63%);  Absolwenci, którzy uzyskali dyplom inżyniera – 7%, licencjata – 62%, magistra – 31%;  Absolwenci, którzy uzyskali na dyplomie ocenę bardzo dobrą – 51%, ocenę dobrą plus – 24%, dobrą 19%, dostateczną plus i dostateczną – 6%.

Kontynuacja studiów  Ponad 50% badanych absolwentów podjęło naukę na studiach II stopnia;  10% badanych absolwentów planuje w przyszłości rozpocząć studia II stopnia;  8% badanych podjęło kształcenie na studiach podyplomowych;  3% badanych zamierza podjąć kształcenie na studiach podyplomowych;  Żaden z respondentów nie podjął studiów doktoranckich – również żaden nie planuje tego w przyszłości.

Status na rynku pracy Status na rynku pracy – badanie z 2013 roku Status na rynku pracy Informatyka Pielęgniarstwo I Pielęgniarstwo II Technologia Żywności i Żywienie Człowieka Wychowanie Fizyczne ZarządzanieOgółem pracuje 81,25% 100%95,24%60,71%83,33%69,57%78,74% nie pracuje 18,75%-4,76%39,29%16,67%23,43%21,26%

Zgodność wykształcenia z zatrudnieniem  65% absolwentów odpowiedziało, iż ich zatrudnienie jest zgodne z kierunkiem studiów, który ukończyli; (48%-2013)  16% wskazało na częściową zgodność; (24%-2013)  19% pracujących absolwentów zatrudnionych jest niezgodnie z wykształceniem. (28%-2013)

Zgodność wykształcenia z zatrudnieniem

Forma zatrudnienia (dotyczy badanych, którzy pracują)  umowa o pracę –76%,  własna działalność gospodarcza – 8%,  umowa zlecenie – 10%  staż – 4%,  inne – 2% Sektor pracodawcy  sektor prywatny 38%,  publicznym 61%,  sektor non-profit 1%.

Branże w jakich są zatrudnieni absolwenci

Zajmowane stanowisko w pierwszym miejscu pracy i obecnym

Gdzie znajduje się firma, w której jest Pani/Pan zatrudniony?

Liczba zatrudnionych osób w firmach/instytucjach, w których pracują absolwenci

Motywy podjęcia zatrudnienia niezgodnego z wykształceniem  brak możliwości znalezienia pracy zgodnej z zawodem – 53%,  wyższe wynagrodzenie – 26%,  bardziej interesująca praca – 15%,  preferowany zawód nie związany ściśle ze studiami – 6%.

Skuteczne metody poszukiwania pracy znajomi i rodzina 38%, wysyłanie CV do pracodawców - 24%, wyszukiwanie ofert pracy w Internecie – 10%. W pytaniu wzięli udział wszyscy respondenci, którzy obecnie są zatrudnieni.

Moment znalezienia pierwszej pracy

Satysfakcja z obecnie wykonywanej pracy

Czy zdaniem Pani/Pana kwalifikacje zdobyte na w PWSIP pomogły: w znalezieniu pracy w wykonywaniu pracy

Potrzeba rozszerzenia programu studiów pod kątem dostosowania do potrzeb rynku pracy  blisko 70% absolwentów nie widzi potrzeby rozszerzenia programu studiów pod kątem dostosowania do potrzeb rynku pracy; (65% )  30% jest zdania, iż programy należy rozszerzyć tak, aby dostosować je do potrzeb rynku pracy;  według opinii większości respondentów program studiów powinien być bardziej praktyczny, a w mniejszym stopniu teoretyczny, w niewielkim stopniu wskazują na utworzenie studiów magisterskich (4% wszystkich ankietowanych)

Poziom znaczenia wymienionych kompetencji (w skali 1-5) bezpośrednio po studiach w porównaniu do wymagań pracodawców Kompetencje ŚREDNIA A – bezpośrednio po studiach B – wymagania pracodawcy Kreatywność 3,313,74 Umiejętność pracy zespołowej 3,813,88 Umiejętność pracy w warunkach stresu 3,193,77 Samodzielność pracy 3,694,10 Umiejętność rozwiązywania problemów 3,444,15 Umiejętność komunikowania się 3,864,27 Umiejętności informatyczne 3,143,79 Znajomość języków obcych 3,063,33 Specjalistyczna wiedza teoretyczna 3,453,69 Specjalistyczne umiejętności zawodowe 3,663,90

Propozycje od respondentów dotyczące działań Biura Karier Podpisywanie umów z korporacjami, Specjalizacje, Nawiązanie współpracy z klubami sportowymi, Dokładniejsza analiza wymagań pracodawcy, Więcej praktyk, Współpraca ze szpitalami i lekarzami POZ, Lepsze rozeznanie na pielęgniarskim rynku pracy, Więcej studiów dofinansowanych z UE, Nauka języków obcych. Inne wypowiedzi:  Cyt. „Biuro Karier funkcjonuje bardzo dobrze, warto kontynuować dotychczasowe działania”,  Cyt. „Biuro Karier funkcjonuje prawidłowo, uważam, że jest skuteczniejsze i pomocniejsze w pomocy niż PUP”.

Doświadczenie na rynku pracy a ukończony kierunek studiów  połowa badanych jest zadowolona z ukończonego kierunku i nie zmieniłaby go nawet po zderzeniu z rynkiem pracy,  druga część obecnie chętniej wybrałaby inny kierunek, jakie to kierunki?

Zmiana Ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym Uchyla się obowiązek monitorowania karier zawodowych absolwentów przez uczelnię na rzecz ZUS Niemniej: Art. 13b „12. W celu dostosowania programu kształcenia do potrzeb rynku pracy uczelnia może prowadzić własny monitoring karier zawodowych swoich absolwentów. 13. W celu prowadzenia monitoringu, o którym mowa w ust. 12, uczelnia może przetwarzać dane osobowe absolwentów obejmujące: 1) imiona i nazwisko; 2) adres do korespondencji.”;

Dziękuję za uwagę