Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KORESPONDENCJA SERYJNA
Advertisements

MS Access 2000 Relacje Piotr Górczyński 2005.
Komponenty bazy danych Baza danych Jest to uporządkowany zbiór powiązanych ze sobą danych charakterystycznych dla pewnej klasy obiektów lub zdarzeń,
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
MS Access 2003 Kwerendy Paweł Górczyński.
MS Access 2000 Kwerendy Piotr Górczyński 25/08/2001.
MS Access 2000 Raporty Piotr Górczyński 16/12/2003.
MS Access 2000 Tworzenie tabel Piotr Górczyński 2005.
MS Access 2000 Piotr Górczyński Dane w tabelach.
Kwerendy, formularze, relacje, raporty i makra
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie złożone (z wieloma frazami) Szkolenie.
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Arkusz kalkulacyjny Excel
Zadania Bazy danych.
PROJEKTOWANIE TABEL W PROGRAMIE: ACCESS
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Arkusze kalkulacyjne, część 3
Bazy danych.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Temat 19: Organizacja informacji w bazie danych – część 2.
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
Bazy danych podstawowe pojęcia
Projektowanie formularzy
Temat 19: Organizacja informacji w bazie danych – część 1.
Budowanie tabel i relacji
BAZY DANYCH – PROGRAM ACCESS
BAZA DANYCH AMATORSKIEJ DRUŻYNY PIŁKI HALOWEJ
Informatyka Relacyjne bazy danych.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Korespondencja seryjna
KWERENDY ćw. 3.
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Operacje edycyjne w bazie danych - kwerendy funkcjonalne Marzena Nowakowska Katedra Informatyki Stosowanej, WZiMK, PŚk.
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.
Bazy danych - podstawowe pojęcia
MICROSOFT ACCESS TWORZENIE FORMULARZY
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Wzorce slajdów programu microsoft powerpoint
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Projektowanie baz danych w programie Access Informatyka.
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
Komendy SQL do pracy z danymi
Ms Access Raporty Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Projektowanie postaci formularza:
BAZY DANYCH MS Access.
Portal edukacyjny A.Ś. Tworzenie kwerend w programie Access.
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
Tworzenie wykresów część I
Przewodnik Wprowadzenie do
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
Przeglądarka Cyfrowego Archiwum EBSCOhost Przewodnik
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
Temat: Tworzenie bazy danych
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
ACCESS - FORMULARZE TEMAT:. Tworzenie formularza Formularz tworzony jest w celu łatwiejszego przeglądania i edytowania danych zawartych w bazie. Tworzymy.
Automatyzacja pracy z aplikacją w Ms Access
Ms Access - formularze Marzena Nowakowska WZiMK, PŚk
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Moduł ECDL-AM5 Bazy danych, poziom zaawansowany Tabele, relacje

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 2 Każda tabela zawiera pola i rekordy: Rekord – jest to zbiór informacji dotyczących danego obiektu. Jeśli mamy tabelę „dane pracownika” – są to wprowadzone dane (1; Jan; Kowalski). Dane o kolejnej osobie w naszej tabeli, to kolejny rekord. Pole tabeli – to w odróżnieniu od rekordu jeden typ danych. Np. Nr pracownika będzie liczbą, a jego imię, czy nazwisko, będą to dane tekstowe.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 3 Aby utworzyć pole w Tabeli należy w widoku projektu tabeli wpisać nazwę pola i wybrać Typ danych. Jeśli nie zostanie ustawiony typ danych – Access automatycznie ustawi typ na TEKST.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 4 Podstawowe typy danych: Tekst - Tekst lub połączenie tekstu i liczb (np. adresy); liczby nie służące do wykonywania obliczeń (np. numery telefonów, czy kody pocztowe). W tym polu można wpisać maksymalnie 255 znaków, Nota - Dłuższe teksty i liczby (np. notatki, opisy) – do znaków, Liczba – dane liczbowe, Data/Godzina – różne formaty dat i godzin, Walutowy – format wyświetlania danych walutowych, Autonumerowanie - Niepowtarzające się, kolejne lub losowo wybrane liczby, wstawiane automatycznie podczas dodawania rekordów,

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 5 Podstawowe typy danych: TAK/NIE - Pola zawierające jedynie dwie możliwości (wartości logiczne): Tak/Nie, Prawda/Fałsz, Obiekt OLE - Obiekty utworzone w innych programach, używające protokołu OLE, Hiperłącze - Pole przechowujące łącza do innych obiektów bazy danych, innych plików oraz adresów w sieci WWW, Kreator Odnośników - Tworzy pole pozwalające na wybranie za pomocą pola kombi (pole listy rozwijanej) wartości z innej tabeli lub listy,

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 6 Można ustawić każdą z następujących właściwości w zależności od typu danych bieżącego pola. Nie wszystkie te właściwości pokazują się w obszarze właściwości pola dla każdego typu danych:  Rozmiar pola - ustala maksymalna długość danych wprowadzanych do pól Tekst i Liczba. Właściwość Rozmiar pola ma duży wpływ na cechy charakterystyczne danych liczbowych i sposób wykorzystania tych danych w programie Access.  Format - określa, jak program Access będzie wyświetlał i drukował dane. Na przykład, czy wyświetlić pola Data korzystając z wyrazów (12 października 1995) lub tylko z liczb (11/12/95) lub czy dane waluty będą miały dodany znak dolara.  Miejsca dziesiętne - określa liczbę miejsc dziesiętnych wyświetlanych drukowanych w polach Liczba i Waluta. Stosuje się tylko dla danych liczbowych zmiennoprzecinkowych (typy danych Pojedyncza precyzja i Podwójna precyzja) i pól Waluta.  Maska wprowadzania - określa jak będą wyglądały pola po wprowadzeniu danych przez użytkownika.  Tytuł - dostarcza etykiety (zamiast nazwy pola) dla programu Access, którą wykorzystuje się w formularzach i raportach. Tytuł pojawi się automatycznie, kiedy dodasz pole do formularza lub raportu.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 7  Wartość domyślna - przydziela wartość, którą program Access umieszcza w polu w każdym nowym rekordzie dodawanym do tabeli. W razie konieczności możesz zmienić tę wartość podczas wprowadzania danych,  Reguła poprawności - sprawdza wprowadzane do pola dane według ustalonego kryterium, aby zabezpieczyć przed wprowadzeniem niewłaściwych danych. Jest to zaawansowana właściwość programu Access, często zwana ustalaniem poprawności danych na poziomie tabeli. W większości systemów bazy danych sprawdzanie poprawności danych wejściowych musi być przeprowadzone programowo w formularzu.  Komunikat o błędzie - definiuje komunikat, który pojawi się, kiedy użytkownik wprowadzi dane nie odpowiadające kryterium określonemu przez właściwość Reguła poprawności.  Wymagane - właściwość wskazująca, że niektóre dane musza być wprowadzone do pola, zanim rekord będzie można zachować (tj. wartość w tym polu nie może być pusta). Domyślnie, wprowadzanie danych w polach Access nie jest wymagane.  Zerowa długość dowolna - określa, czy pusty ciąg znaków jest poprawnym zapisem. Aby wprowadzić pusty ciąg znaków, wprowadź"". Domyślnie, pusty ciąg znaków nie jest poprawnym zapisem.  Indeksowane - tworzy indeks pola, aby przyspieszyć proces przeszukiwania pola.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Wybierz wstążkę Narzędzia baz danych i kliknij w ikonę Relacje.  W oknie Pokazywanie tabeli wybierz tabelę: Czytelnicy i kliknij w przycisk Dodaj. Lista pól tabeli pojawi się w oknie systemowym Relacje.  W ten sam sposób dodaj tabele Książki i Wypożyczenia.  Po dodaniu tabel, kliknij w Zamknij. 8

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Kliknij lewym przyciskiem myszy na polu Nr czytelnika w tabeli Czytelnicy.  Przeciągnij pole Nr czytelnika na pole Nr czytelnika w tabeli Wypożyczenia (cały czas trzymając wciśnięty LPM).  Zwolnij lewy przycisk myszy. Pojawi się okno dialogowe Edytowanie relacji.  Zaznacz opcję Wymuszaj więzy integralności i kliknij w przycisk Utwórz. Pierwsza relacja (jeden do wielu) pomiędzy tabelami została utworzona. 9

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  W ten sam sposób zaznacz Sygnaturę książki w tabeli Książki i przeciągnij je na pole Sygnatura książki w tabeli Wypożyczenia.  Zaznacz opcję Wymuszaj więzy integralności i zatwierdź powstanie nowej relacji (jeden do jeden) klikając w przycisk Utwórz. 10

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Relacje w bazie biblioteka 11

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 12 Aby dodać tabelę do okna relacji klikamy PPM w oknie relacji Relację dodajemy przeciągając nazwę pola z jednej tabeli na nazwę pola w drugiej tabeli Aby usunąć lub edytować relację klikamy na niej PPM

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 13 Tu ustawiamy jakie rekordy ze sprzężonych tabel mają być wybierane do wyników Opcja ta wymusza aby dane w obu tabelach dla wybranych do sprzężenia pól były takie same. Włączenie tej opcji pozwala na wybranie opcji aktualizacji i usuwania rekordów z obu tabel na raz Opcja ta wymusza aby dane w obu tabelach dla wybranych do sprzężenia pól były takie same. Włączenie tej opcji pozwala na wybranie opcji aktualizacji i usuwania rekordów z obu tabel na raz