Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Grecja – Patras 11.01-17.01.2015r.. Model Experimental Primary school of University of Patras.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Grecja – Patras 11.01-17.01.2015r.. Model Experimental Primary school of University of Patras."— Zapis prezentacji:

1 Grecja – Patras 11.01-17.01.2015r.

2 Model Experimental Primary school of University of Patras

3

4 Każdego roku uczniowie bezpłatnie otrzymują komplet książek, słowników i innych pomocy potrzebnych, by realizować naukę w danym roku szkolnym.

5

6 Do zadań rodziców należy wyposażenie dziecka w przybory, zeszyty oraz plecak.

7 Szkoła z zewnątrz i wewnątrz jest ozdobiona malowidłami wykonanymi przez uczniów.

8

9

10

11 Na ścianach sal lekcyjnych wyeksponowane są prace uczniów.

12

13

14

15

16

17 W szkole nie ma szatni. Dzieci pozostawiają swoje kurtki na wieszakach w klasie. Nie zmieniają też obuwia.

18 Korelacja międzyprzedmiotowa. Lekcja wf-u połączona z nauką o kierunkach geograficznych.

19 Na zajęciach przyrody dzieci wykonywały z plasteliny makietę ukształtowanie terenu.

20 Kształcenie współpracy w grupie, umiejętności wyrażania potrzeb własnych i właściwy odbiór potrzeb innych.

21 Tworzenie recenzji do przeczytanej książki. Za każdą recenzję dziecko otrzymuje uśmiech

22 Zastosowanie narzędzi TLC – drzewko logiczne.

23 Greccy nauczyciele kładą szczególny nacisk na pisanie ze słuchu również na lekcjach j. angielskiego.

24

25 Sala do zajęć z dramy pełni również funkcję sali widowiskowej.

26 Każda sala w szkole wyposażona jest w białą tablicę, rzutnik, komputer i magnetofon.

27 Uczniowie pracują wykonując ćwiczenie w podręczniku równocześnie z wyświetlonym ćwiczeniem na białej tablicy.

28 Stosowanie w pracy z tekstem neonowych zakreślaczy (wyszukiwanie istotnych wiadomości).

29

30 W pokoju nauczycielskim każdy nauczyciel ma swoje miejsce do pracy.

31 W pokoju nauczycielskim znajdują się także mapy i różne środki dydaktyczne.

32 Klasy najmłodsze liczą maksymalnie 15 uczniów, a klasy IV – VI powyżej 20 osób. Obecnie z powodu kryzysu ekonomicznego kilka klas zostało połączonych i liczą nawet 28 osób. Sale lekcyjne wyposażone są w komputer, projektor, białą tablicę i magnetofon. W prowadzeniu lekcji pomagają studenci z Uniwersytetu w Patras Lekcja trwa 90 minut, potem przerwa 20-minutowa, następna 15 minut, a kolejne 10 minut. Zajęcia rozpoczynają się o 8:00, a kończą o 14:00. Od 14:00 do 16:00 prowadzone są zajęcia dodatkowe, koła zainteresowań, kluby. Język angielski jest nauczany od pierwszej klasy w wymiarze 4 godziny tygodniowo. Teren szkoły jest ogrodzony i zamknięty. Każdy nauczyciel ma raz w tygodniu ma stałą godzinę otwartą dla rodziców w tzw. okienku lub podczas długiej przerwy. Dzieci są nagradzane stypendiami.

33 Deaf school of Patras

34 Zajęcia manualne rozwijające czucie powierzchniowe przy użyciu gazet.

35 Ćwiczenie słownikowe - tworzenie słów z podanych.

36 Rozwijanie zmysłu smaku i zręczności w kuchni - tworzenie jogurtów o różnych smakach.

37 Scrabble - rozwijanie umiejętności leksykalnych.

38 Przyroda - tworzenie obwodów elektrycznych.

39 Zabawy ruchowe - budowanie współpracy między partnerami, szybka reakcja na sygnał wzrokowy.

40

41

42 SZKOŁA DLA GŁUCHYCH I NIEDOSŁYSZĄCYCH DZIECI jest szkołą specjalną, która przyjmuje dzieci ze wschodniej Grecji. Dokładnie przyjmuje uczniów z trzech prefektur: Achai, Ilei i Aitoloakarnanii. Szkoła posiada trzech nauczycieli (wyspecjalizowanych do pracy w szkołach specjalnych), jednego nauczyciela wspomagającego, terapeutę mowy (dwa dni w tygodniu), psychologa (na 3 dni w tygodniu), nauczyciela specjalistę (na dwa dni w tygodniu) i osobę do obsługi. Dzieci, które uczęszczają do szkoły są głuche i niedosłyszące, ale są także głuche z innymi wadami, np. głuche plus autyzm. Te dzieci zwykle mają lekcje indywidualne ze specjalistami oraz mają lekcje razem w grupie, gdzie pomaga nauczyciel wspomagający. Szkoła dla głuchych ma obecnie 15 dzieci. Szkoła współpracuje ze zwykłymi szkołami w zajęciach sportowych i plastycznych. Szkoła współpracuje (w ramach europejskich projektów) ze szkołą dla głuchych w Katowicach, gdzie była też z wizytą (w ramach projektu ze szkołą w Siewierzu).

43 Obecnie szkoła pracuje nad sztuką teatralną. Robi to we współpracy z Model Experimental School i z dwoma innymi szkołami z Patras. Ta sztuka będzie wystawiana na Międzynarodowym Kongresie dla Edukacji dla głuchych, w lipcu, w Atenach. Dzieci głuche mają też możliwość uczęszczania do zwykłych szkół z oddziałami integracyjnymi. To zależy od decyzji rodziców i specjalnej komisji (KDAI). Decyzja rodziców gra tu najważniejszą rolę. Nauczyciele i specjaliści pracujący w szkole dla głuchych kiedyś dostawali dodatkowe kwoty pieniężne, ale od czasu kryzysu w Grecji zostało to ucięte. Istnieje również specjalne przedszkole w tym samym budynku. Dzieci głuche, niedosłyszące oraz głuche z innymi zaburzeniami uczęszczają do tego przedszkola. Nauczyciel tam posiada tytuł magistra w nauczaniu głuchych, otrzymany w Anglii.

44 GRECJA W OBIEKTYWIE Rzymski Odeon

45 Obecnie używany jest jako amfiteatr, w którym latem odbywają się liczne spektakle i koncerty.

46 Neobizantyjski kościół Św. Andrzeja. Jest to największy kościół w Grecji.

47 Muzeum archeologiczne

48 Muzeum prezentuje wyposażenie grobów mykeńskich oraz starogreckie rzeźby i wazy, odkryte w najbliższej okolicy Patras.

49

50 Most Rio-Antirio pomiędzy Zatoką Koryncką i Zatoką Patraską.

51 Most podświetlany jest w weekendy.

52 Port w Patras

53 Deptak w centrum Patras

54 Winiarnia Achaja Clauss

55 Założycielem winiarni był Bawarczyk Gustav Clauss.

56

57

58 Sztandarową marką jest słynne Mavrodafni nazwane na cześć imienia ukochanej założyciela.

59 Latarnia morska

60

61 Ruiny zamku frankijskiego

62 Z ruin rozpościera się piękny widok na miasto i morze.

63 Akropol - Ateny

64

65

66 Dziękujemy!


Pobierz ppt "Grecja – Patras 11.01-17.01.2015r.. Model Experimental Primary school of University of Patras."

Podobne prezentacje


Reklamy Google