Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING."— Zapis prezentacji:

1 MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING PROJECT

2 Główne cele i założenia projektu Promowanie matematyki i nauk ścisłych wśród młodzieży Pokazywanie najlepszych dróg jej poznania z wykorzystaniem technik informatycznych Podkreślanie roli matematyki w poznawaniu świata, wielu obszarów życia i nauki Rozwijanie zainteresowania i motywacji do uczenia się jej w językach innych niż ojczysty poprzez pokazywanie jej praktyczności w codziennym życiu Tworzenie multimedialnych środków dydaktycznych

3 Przygotowanie uczniów do dalszej edukacji i życia zawodowego Odkrywanie ciekawych i zaskakujących modeli matematycznych oraz ich praktyczności w rozwiązywaniu problemów z różnych dziedzin życia Wymiana doświadczeń nauczycieli w nauczaniu matematyki z wykorzystaniem narzędzi ICT Zdobywanie praktycznych umiejętności wykorzystywania programów komputerowych przy projektowaniu zajęć dydaktycznych

4 NASI PARTNERZY Ekpedeftiria Vassiliadi Grecja V Liceum Ogólnokształcące Im.Roberta Schumana Polska Escola Secundária de João de Deus Portugalia St Michael's Catholic and Church of England High School eTwinning

5 Wielościany w różnych dziedzinach naszego życia Efekty realizacji projektu Multimedialne opracowania uczniów dotyczące wybranych przykładowych zagadnień:

6 Złoty podział odcinka Wielcy starożytni matematycy i ich wkład w rozwój nauki THALES ARCHIMEDES

7 Galeria konstrukcji wielościanów

8 Zbiór ciekawych zadań z realistycznym kontekstem A ball is thrown vertically upwards into the air. The height of the ball in metres above the ground after t seconds is given by h(t)= -5t t + 2 At what height the ball was initially released ? What was its height after one second ? At a later time the ball is again at the height. What time is it ?

9 Symetryczna rzeczywistość Płatki śniegu

10 W trakcie realizacji naszego projektu opracowaliśmy( w programie Coreldraw ), a następnie opublikowaliśmy Angielsko – polski ilustrowany słownik pojęć i zwrotów matematycznych aby ułatwić matematyczną komunikację uczniów w języku angielskim. W przygotowaniu graficznym słownika uczestniczyli uczniowie z klasy z rozszerzoną informatyką i matematyką. Matematyczny słownik

11 Przykłady:

12 Efekty realizacji projektu – nauczyciel Wymiana doświadczeń w nauczaniu matematyki z zastosowaniem oprogramowania matematycznego Prezentacja praktycznych programów komputerowych Testowanie programów podczas lekcji matematyki oraz analiza ich możliwości i praktyczności Stała współpraca pomiędzy nauczycielami i uczniami

13 Organizacja lekcji matematyki z zastosowaniem narzędzi ICT Wymiana doświadczeń, pomysłów, scenariuszy lekcji

14 Tess Poly Programy, z którymi pracujemy: Hot Potatoes Sketchpad

15 KORZYŚCI Przygotowanie uczniów do radzenia sobie na europejskim rynku pracy Wzmocnienie wielorakich kompetencji uczniów i nauczycieli Korzystanie z dorobku doświadczonych szkół i nauczycieli Wspieranie uzdolnień uczniów poprzez udział w europejskim wymiarze edukacji Wzrost zaangażowania uczniów w proces uczenia się Znoszenie barier miejsca i czasu oraz barier językowych Doskonalenie umiejętności posługiwania różnorodnymi narzędziami ICT Rozwijanie kompetencji językowych

16 Efekty realizacji projektu publikujemy w postaci naszej strony internetowej

17 ART INSPIRED BY MATHEMATICS SZTUKA INSPIROWANA MATEMATYKĄ

18 V Liceum Ogólnokształcące Im.Roberta Schumana Polska eTwinning Liceul de Arte "Aurel Popp" (Rumunia)

19 Celem projektu jest badanie powiązań matematyki ze sztuką i architekturą. W ramach projektu zajmowaliśmy się między innymi następującymi aspektami: - Mandale - Wzorki, ornamenty, posadzki, tesselacje, kafelkowanie - Wielościany w sztuce i architekturze - Graffiti - Origami - Fraktale - Proporcje i perspektywa w malarstwie - Złoty podział odcinka w sztuce

20 TwinSpace

21

22 Efekty realizacji projektu Przykładowe zagadnienia

23 Wzorki, ornamenty, posadzki, tesselacje, kafelkowanie Żyjemy w świecie, który otoczony jest wzorkami, ornamentami, tesselacjami. Możemy je znaleźć wszędzie w codziennym życiu, w rzemiośle artystycznym, ale też w sztuce. Dla wszystkich jest to naturalne, ale zwykle zapominamy,że jest to piękno stworzone przez matematykę. W ramach naszego projektu badaliśmy w jaki sposób tworzyć wzorki, ornamenty i tesselacje oraz gdzie możemy je znaleźć w sztuce.

24 Korzystaliśmy również z wielu dostępnych aplikacji jak np. Yupik Pattern Software Projektowanie charakterystycznych wzorów skandynawskich Projektowanie wzorów bransoletek w aplikacji Virtual Beadloom Praca z figurami w układzie współrzędnych Wykorzystanie Apletu Steffena Webera do tworzenia wzorów i deseni z zastosowaniem 17 grup symetrii

25 WZORKI Litery alfabetu mogą tworzyć, poprzez przekształcenia geometryczne zaskakująco ciekawe wzorki.Stworzyliśmy galerię takich obrazów.

26 Zastosowanie wzorów, deseni i ornamentów w Polskiej i Rumuńskiej kulturze

27 Stworzyliśmy obszerny zbiór Mandali do kolorowania wykorzystując geometryczne programy komputerowe Tess i Geogebra Mandale MANDALA [sanskr. mandala 'okrąg']oznacza geometryczny diagram, symbol Kosmosu. Podstawowa forma mandali składa się z okręgu z wpisanymi weń kwadratami.

28

29 WARSZTATY - MANDALE

30 Wystawa obrazów Mandali artystów Kazimiery i Zbigniewa Pląder. Udział uczniów w wernisażu i spotkaniu z artystami w Klubie im.Jana Kiepury w Sosnowcu

31 Tworzyliśmy też wzory i desenie manualnie za pomocą cyrkla i linijki Były to wzory charakterystyczne w sztuce Islamu

32 Praca z programem "Poly" Program pozwolił na poznanie ciekawszych rodzajów wielościanów i ułatwił budowanie ich artystycznych modeli Wielościany zachwycały i intrygowały artystów od tysięcy lat.

33 Matematyka a Sztuka Graffiti GRAFFITI GRAPHER aplikacja to tworzenia własnych Graffiti Charakterystycznym elementem wielu kultur jest Graffiti, sztuka z jednej strony kontrowersyjna, a z drugiej wyrażająca wiele emocji, a co w naszym projekcie najważniejsze, oparta na wielu matematycznych aspektach, jak chociażby proporcje czy przestrzeń trójwymiarowa.

34 Proporcje i perspektywa w malarstwie. Obrazy i matematyka

35 Origami i matematyka

36 Złoty podział odcinka w sztuce i architekturze

37 Fraktale

38 Słownik stał się ogromnie pomocny w pracy nad kolejnym projektem. Został on również uzupełniony o pojęcia w języku rumuńskim. Matematyczny słownik

39 Efekty realizacji projektu publikujemy na stronie projektu :

40 I Miejsce w ogólnopolskim konkursie Nasz projekt eTwinning OSIĄGNIĘCIA i SUKCESY : )

41 Prezentacja projektu podczas europejskiej konferencji eTwinning w Linz w Austrii

42 Krajowe i Europejskie Odznaki Jakości

43 III MIEJSCE W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE ETWINNING DLA NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH PATRONAT EUROPEJSKIEGO ROKU KRATYWNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI


Pobierz ppt "MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING."

Podobne prezentacje


Reklamy Google