Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

FRONTY PRZEŁADUNKOWE. FRONT PRZEŁADUNKOWY – jest to miejsce załadunku lub wyładunku środka transportowego ROZRÓŻNIAMY : # fronty przeładunkowe bezrampowe.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "FRONTY PRZEŁADUNKOWE. FRONT PRZEŁADUNKOWY – jest to miejsce załadunku lub wyładunku środka transportowego ROZRÓŻNIAMY : # fronty przeładunkowe bezrampowe."— Zapis prezentacji:

1 FRONTY PRZEŁADUNKOWE

2 FRONT PRZEŁADUNKOWY – jest to miejsce załadunku lub wyładunku środka transportowego ROZRÓŻNIAMY : # fronty przeładunkowe bezrampowe # fronty przeładunkowe rampowe

3 FRONTY PRZEŁADUNKOWE RAMPOWE RAMPA – to konstrukcja budowlana wyniesiona ponad nawierzchnię dojazdową, która umożliwia zbliżenie nawierzchni budowli magazynowej z poziomem podłogi skrzyni ładunkowej środka transportu w celu ułatwienia prac przeładunkowych.

4 RODZAJE RAMP 1.Ze względu na rodzaj obsługiwanego środka transportu : a. samochodowe b. kolejowe 2.Ze względu na usytuowanie rampy samochodowe dzielimy na : a. wolno stojące b. przymagazynowe zewnętrzne lub wewnętrzne lub wewnętrzne c. wyniesione d. o zagłębionej powierzchni drogi dojazdowej dojazdowej

5 3.Ze względu na sposób użytkowania : a. czołowe ( pojazd podstawiany jest tyłem ) b. boczne ( pojazd podstawiany jest bokiem) b. boczne ( pojazd podstawiany jest bokiem) c. czołowo – boczne (pojazdy mogą być obsługiwane z tyłu, c. czołowo – boczne (pojazdy mogą być obsługiwane z tyłu, jak i z boku jak i z boku 4.Ze względu na kształt wyróżnia się rampy: a. proste ( czołowo - boczne ) a. proste ( czołowo - boczne ) b. zębata ( czołowo – boczna )

6 c. schodkowa ( czołowo – boczna ) d. grzebieniowa ( czołowo – boczna ) e. łukowa ( czołowa ) f. gwiaździsta ( czołowa )

7

8 Rampa przeładunkowa z wargą uchylną Rampa przeładunkowa z wysuwaną wargą

9 FRONTY BEZRAMPOWE FRONT BEZRAMPOWY – nie posiada rampy, a stanowiska przeładunkowe rozmieszczone są bezpośrednio przy bramach budynku magazynowego

10 RODZAJE FRONTÓW BEZRAMPOWYCH RODZAJE FRONTÓW BEZRAMPOWYCH 1.POWIERZCHNIA MAGAZYNU JEST NA RÓWNI Z POW DOJAZDOWĄ

11

12

13 2.POWIERZCHNIA MAGAZYNU JEST WYŻEJ NIŻ POW DOJAZDOWA

14 3.POWIERZCHNIA DOJAZDOWA JEST ZAGŁĘBIONA W STOSUNKU DO POWIERZCHNI MAGAZYNU

15 WYPOSAŻENIE FRONTÓW PRZEŁADUNKOWYCH Dla zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania oraz bezpieczeństwa wykonywanych prac fronty te należy wyposażyć w odpowiednie urządzenia DOK PRZEŁADUNKOWY * jest to zespół urządzeń stanowiących kompleksowe rozwiązanie kompleksowe rozwiązanie do załadunku i rozładunku do załadunku i rozładunku * samochód dostawczy może pozostać w doku przy zamkniętej bramie sekcyjnej, w doku przy zamkniętej bramie sekcyjnej, łatwiej zachować ciepło w budynku magazynu łatwiej zachować ciepło w budynku magazynu * krótki czas montażu

16 1.Brama przemysłowa 2.Uszczelnienie bramowe 3.Rampa hydrauliczna 4.Odbojniki 5.Naprowadzacze kół

17 BRAMY PRZEMYSŁOWE SZYBKOBIEŻNE

18 Brama rolowana Brama rozsuwana

19 AUTOMATYKA OBSŁUGI BRAM

20

21 Zasłona paskowa Brama wahadłowa

22 USZCZELNIENIA BRAMOWE Uszczelnienie fartuchoweUszczelnienie pneumatyczne

23 Uszczelnienie tunelowe

24 PLATFORMY PRZEŁADUNKOWE

25 MOSTKI ŁADUNKOWE RĘCZNE

26

27 Wózek transportowy do pomostów Pomost przejezdny

28 MOSTKI ŁADUNKOWE MECHANICZNE

29 NAPROWADZACZE KÓŁ

30

31 BLOKADY KÓŁ

32 SYSTEM CALEMATIC

33 ELEKTRONICZNY SYSTEM DOKOWANIA Jest to system rozpoznawania pojazdu działający na podobnej zasadzie, co rozpowszechnione w pojazdach osobowych urządzenia wspomagające parkowanie tyłem. Komplet składa się z czujników umieszczonych pod pomostem przeładunkowym oraz sygnalizatorów świetlnych zawieszonych na ścianie magazynu. Te pierwsze kontrolują cały teren przed dokiem i reagują na wszystkie przedmioty poruszające się w obszarze ich działania. Kiedy ciężarówka podczas cofania zbliża się do rampy, reagują one na to, wysyłając sygnał zwiększający intensywność w miarę zmniejszania się odległości pomiędzy pomostem a krawędzią powierzchni ładunkowej pojazdu. Jest to system rozpoznawania pojazdu działający na podobnej zasadzie, co rozpowszechnione w pojazdach osobowych urządzenia wspomagające parkowanie tyłem. Komplet składa się z czujników umieszczonych pod pomostem przeładunkowym oraz sygnalizatorów świetlnych zawieszonych na ścianie magazynu. Te pierwsze kontrolują cały teren przed dokiem i reagują na wszystkie przedmioty poruszające się w obszarze ich działania. Kiedy ciężarówka podczas cofania zbliża się do rampy, reagują one na to, wysyłając sygnał zwiększający intensywność w miarę zmniejszania się odległości pomiędzy pomostem a krawędzią powierzchni ładunkowej pojazdu.

34 Rezultat tego procesu można obserwować na trójbarwnym sygnalizatorze świetlnym, który powinien być tak umieszczony, aby był widoczny we wstecznym lusterku ciężarówki. Tym samym kierowca podczas cofania widzi najpierw zielone światło pozwalające mu na szybsze przemieszczanie się, następnie żółte mówiące o znacznym zmniejszeniu się odległości oraz potrzebie zachowania ostrożności, aż w końcu pojawia się czerwone wymagające zatrzymania pojazdu i zakończenia całej operacji. Rezultat tego procesu można obserwować na trójbarwnym sygnalizatorze świetlnym, który powinien być tak umieszczony, aby był widoczny we wstecznym lusterku ciężarówki. Tym samym kierowca podczas cofania widzi najpierw zielone światło pozwalające mu na szybsze przemieszczanie się, następnie żółte mówiące o znacznym zmniejszeniu się odległości oraz potrzebie zachowania ostrożności, aż w końcu pojawia się czerwone wymagające zatrzymania pojazdu i zakończenia całej operacji.

35

36 BARIERY ZABEZPIECZAJĄCE

37 ODBOJNIKI

38 OŚWIETLENIE

39 PODPORA

40 RAMPY PRZEJEZDNE

41

42

43 SZYNY NAJAZDOWE

44 Szyna przeładunkowa z szyną jezdną Szyna przeładunkowa

45 SYGNALIZACJA ŚWIETLNA

46 KONIEC !!!! DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "FRONTY PRZEŁADUNKOWE. FRONT PRZEŁADUNKOWY – jest to miejsce załadunku lub wyładunku środka transportowego ROZRÓŻNIAMY : # fronty przeładunkowe bezrampowe."

Podobne prezentacje


Reklamy Google