Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009."— Zapis prezentacji:

1 Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009

2 13 rad Marcina z Internetu 1. Zaczynaj od odpowiedzi na pytania, na które znasz odpowiedź. W razie jakichkolwiek wątpliwości, przejdź dalej, utknięcie na początku jest nieefektywne. 2. Jeżeli odpowiadasz opierając się o jakiś tekst, po oczywistym odrzuceniu jednej- dwóch oczywiście błędnych opcji, poszukaj wykluczeń logicznych takich jak działa pozytywnie i nie działa pozytywnie. 3. Znaj metody budowania testów. Szukaj podobieństw w odpowiedziach, eliminując złe odpowiedzi. 4. Odpowiedzi B mają delikatną przewagę w byciu poprawnymi. Drugie w kolejności to odpowiedzi C. 5. Odpowiedzi Wszystkie powyższe zazwyczaj (ok. 90%) są poprawne. Żadne z powyższych to zapchaj-dziura, wówczas pytanie często nic by nie sprawdzało, więc podobnie w 90% przypadków jest to odp. błędna. 6. Odpowiedzi skrajne zazwyczaj są błędne. 7. Odpowiedzi bezwarunkowe (zawsze, nigdy, gwarantuje, jest) często bywają błędnymi, w szczególności w pytaniach prawda-fałsz.

3 13 rad Marcina z Internetu 8. Jeżeli z kilku możliwości dwie są przeciwstawne, zazwyczaj jedna z nich jest tą właściwą. 9. Występowanie poprawnej odpowiedzi trzy razy pod rząd pod tą samą literką jest mało prawdopodobne (np. C,B,A,A,A). 10. Nie zmieniaj zdania, chyba że masz naprawdę mocne przeczucie. Zazwyczaj jednak pierwszy wybór jest najtrafniejszy - późniejsze zmiany dokonuje się najczęściej wyłącznie z powodu stresu. Nie oznacza to też żeby bać się zmienić zdanie - w przypadku bycia mocno przekonanym zmiana zazwyczaj się opłaca. 11. Nie szukaj podstępu w pytaniach. Autorom po prostu zazwyczaj nie chce się nad czymś takim myśleć. 12. Zdaj się na instynkt. W wielu przypadkach uczucie, że dana odpowiedź jest właściwa prowadzi do lepszych wyników. 13. Eliminuj odpowiedzi, które bazują na materiale wykorzystanym we wcześniejszych pytaniach. Zazwyczaj każde pytanie dotyczy innego zakresu, szczególnie jeżeli test obejmuje szeroki materiał.

4 Strategie rozwiązywania zadań zamkniętych Strategia eliminacji i preferencji polega na tym, że uczeń kolejno odrzuca te odpowiedzi, które nie spełniają warunków zadania, począwszy od odpowiedzi najbardziej odbiegających od warunków zadania, kończąc na najbardziej zbliżonych. Strategia sprawdzenia warunków polega na tym, że uczeń sprawdza warunki zadania dla kolejnych zaproponowanych odpowiedzi. Strategia otwierania polega na tym, że uczeń rozwiązuje zadanie jak otwarte, a otrzymany wynik odszukuje wśród zaproponowanych odpowiedzi. Łączenie strategii polega na tym, że uczeń rozwiązuje zadanie różnymi strategiami np. zaczyna od eliminacji dwóch odpowiedzi, a potem otwiera zadanie, na zakończenie zaś – sprawdza warunki.

5 Metoda Sprawdź odpowiedzi Wskaż parę liczb spełniających układ równań: x 2 + y 2 =10x – y =2 A. x = 1, y = 3B. x = 3, y = 1C. x = -3, y = -1D. x = 3, y = -1

6 Metoda Eliminuj kolejno Pole zacieniowanej figury wynosi

7 Metoda Odrzuć skrajne Ile liczb całkowitych parzystych spełnia nierówność (x+27)(x-72)<0 ? A.36B. 49C.50D.99

8 Metoda Oszacuj wynik Cena towaru wzrosła najpierw o 12%, a później o 14%. O ile wzrosła cena towaru ? A. około 13%B. 25%C. 26%D. około 28%

9 Metoda Odrzuć bzdury Poniższa tabela przedstawia pięć liczb, którym została przypisana waga Średnia ważona tych liczb wynosi A.1B. 15C. 16D. 25

10 Metoda Nie układaj równania Jeśli … + n = 55, to n równa się: A.10B. 9C. 11D. -11

11 Metoda Użyj kalkulatora Wskaż liczbę najmniejszą A. 1410/2009B. 1409/2008C. 1409/2009D. 1410/2008

12 Metoda Skorzystaj z tablic Wskaż liczbę największą A. sin22 o B.sin35 o C. cos48 o D. cos61 o

13 Metoda weź dwie podobne Ile jest liczb dwucyfrowych o różnych cyfrach ? A. 81B. 100C. 90D. 80

14 Metody antystrategie Cztery w jednym Odwrócona odpowiedź Niesprawdzalna odpowiedź Dwa kroki rozwiązania Co najmniej trzy silne dystraktory Losowy układ prawidłowych dystraktorów

15 Niesprawdzalna odpowiedź

16 Musisz sprawdzić wszystkie

17 Metoda Wiele pytań

18 Metoda Silne dystkartory Na ile sposobów trzy osoby mogą usiąść na pięciu krzesłach?

19 Metoda Banalne zadanie

20 Metoda Zamęcz Liczbami półpierwszymi nazywamy liczby, które są iloczynami dwu liczb pierwszych. Która z liczb nie jest półpierwsza ? A. 34B. 95C. 699D. 2009

21 Metoda Uśmiechnij się A.demokracjaB. pech C. przekrętD. matura z matematyki Który z rzeczowników najlepiej pasuje do rysunku satyrycznego ?


Pobierz ppt "Strategia rozwiązywania testów wyboru Radom, styczeń 2009."

Podobne prezentacje


Reklamy Google