Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRACĘ PRZYGOTOWAŁA DAGMARA KRZYŻANIAK 17 LAT Z KLASY 2B IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej ul.Swojska 6, 60-592 POZNAŃ tel./fax:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRACĘ PRZYGOTOWAŁA DAGMARA KRZYŻANIAK 17 LAT Z KLASY 2B IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej ul.Swojska 6, 60-592 POZNAŃ tel./fax:"— Zapis prezentacji:

1

2 PRACĘ PRZYGOTOWAŁA DAGMARA KRZYŻANIAK 17 LAT Z KLASY 2B IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej ul.Swojska 6, POZNAŃ tel./fax:

3

4 GŁÓWNE ŹRÓDŁO ENERGII WĘGLOWODANY ZŁOŻONE BŁONNIK POKARMOWY BIAŁKA ROŚLINNE WITAMINY Z GRUPY B ORAZ WITAMINE E Fe, Cu, Mg, Zn, K, P

5 SPOŻYWAJ JE CODZIENNIE ŹRÓDŁO WITAMINY C ORAZ B- KAROTENU ZAWIERA KWAS FOLIOWY K, Ca, Mg i Na BŁONNIK POKARMOWY NISKA WARTOŚĆ KALORYCZNA

6 STAŁY ELEMENT CODZIENNEJ DIETY GŁÓWNE ŹRÓDŁO WAPNIA BIAŁKO O WYSOKIEJ WARTOŚCI BIOLOGICZNEJ WITAMINY Z GRUPY B ORAZ A i D Mg, K, Zn NASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE

7 SPOŻYWAJ Z UMIAREM, ZASTĘPUJ RYBAMI I ROŚLINAMI STRĄCZKOWYMI WITAMINY Z GRUPY B GŁÓWNIE B1, B12 i PP ŁATWO PRZYSWAJALNE Fe DUŻA ZAWARTOŚĆ TŁUSZCZU

8 PEŁNOWARTOŚCIOWE BIAŁKO DOBRE ŹRÓDŁO J i F WIELONASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE OMEGA-3 ŹRÓDŁO WĘGLOWODANÓW ZŁOŻONYCH WITAMINY Z GRUPY B ORAZ Fe, P i Ca

9 OGRANICZAJ ICH SPOŻYWANIE 1g ZAWIERA AŻ 9 kcal SPRZYJAJĄ ROZWOJOWI MIAŻDŻYCY ZASTĘPUJ TŁUSZCZE ZWIERZĘCE ROŚLINNYMI

10 UNIKAJ ICH ! NIE DOSTARCZAJĄ ŻADNYCH NIEZBĘDNYCH SKŁADNIKÓW ODŻYWCZYCH SĄ ŹRÓDŁEM PUSTYCH KALORII PROWADZĄ DO OTYŁOŚCI I PRÓCHNICY ZĘBÓW

11 WZROST CIŚNIENIA TĘTNICZEGO KRWI DZIENNE SPOŻYCIE NIE POWINNO PRZEKRACZAĆ 5-6g ZASTĘPOWAĆ JĄ MIESZANKAMI ZIÓŁ I PRZYPRAW BARDZO KALORYCZNY NIE ZAWIERA SKŁADNIKÓW POKARMOWYCH MOŻE PROWADZIĆ DO UZALEŻNIENIA

12 NALEŻY PIĆ CZĘSTO W UMIARKOWANYCH ILOŚCIACH CO NAJMNIEJ 2L DZIENNIE SZYBKO GASI PRGNIENIE NALEŻY OGRANICZAĆ SPOŻYWANIE NAPOJÓW SŁODZONYCH

13 ODPOWIEDNIA SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA ZGRABNA SYLWETKA MNIEJSZE SZANSE NA ZACHOROWANIE NA CHOROBY CYWILIZACYJNE POPRAWA SAMOPOCZUCIA

14 DLA 30 LETNIEJ KOBIETY WAŻĄCEJ 75KG WYKONUJĄCEJ SIEDZĄCĄ PRACĘ NA JEDEN DZIEŃ ŚREDNIO AKTYWNA FIZYCZNIE TDEE (całkowite zapotrzebowanie kaloryczne) 1782 kcal

15 Mężczyźni: 1. Mnożymy wagę x 24 godziny = podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne (BMR) 2. BMR x współczynnik aktywności = dzienne zapotrzebowanie kaloryczne Kobiety: 1. mnożymy wagę x 24 godziny = podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne (BMR) 2. BMR x 0,9 = poprawny BMR dla kobiet 3. poprawiony BMR x współczynnik aktywności = dzienne zapotrzebowanie kaloryczne Współczynnik aktywności: Bardzo aktywny = (Codzienne intensywne ćwiczenia + praca fizyczna przez większą cześć dnia) Aktywny = (Codzienne intensywne ćwiczenia + praca "na nogach") Średnio Aktywny = (Ćwiczenia 3 razy/tydzień + praca siedząca) Nisko Aktywny = 1 (brak ćwiczeń + praca siedząca)

16 BMR 75kg*24godz = 1800 kcal BMR*0,9 1800*0,9 = 1620 kcal TDEE 1620*1,1 = 1782 kcal

17 Chleb razowy - 2 kromka 25 g (94 kcal) Masło - 1 łyż 5g (37 kcal) Ogórek zielony - 1 *100g (10 kcal) Pomidor – 1* 100g (17 kcal) Mleko 2% tł. - 1 szkl. 250 ml (128 kcal) Jajko kurze - 2 szt. 50g (168 kcal) RAZEM 445,5 kcal (25%) ŚNIADANIE:

18 DRUGIE ŚNIADANIE: Jogurt odtłuszczony - 1 szkl. 250 ml (113 kcal) Borówki – 1* 100g (61 kcal) Maliny – 1* 100g (29 kcal) Banan - 1 szt. 150g (95 kcal) RAZEM 298 KCAL (15%)

19 OBIAD: Bakłażany smażone – 1* 100g (302 kcal) Gołąbki z ryżem - 3 *100g (90 kcal) Sok jabłkowo-miętowy - 2*100g (74 kcal) Ogórkowa - 1 talerz 250g (108 kcal) Wino białe półwytrawne - 1*100g (75 kcal) RAZEM 649 kcal (30%)

20 PODWIECZOREK: Eklery z kremem - 1 szt. 50g (152 kcal) Kawa bez cukru - 1 szk. 250 ml (5 kcal) Razem 157kcal (10%)

21 KOLACJA: Krewetki - 2 *100g (146 kcal) Sos sałatkowy - 2 łyż. 15g (138 kcal) Sałata - 1 gł. 100g (28 kcal) RAZEM 312 kcal (20%)

22 1. Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie. 2. Bądź codziennie aktywny fizycznie - ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę. 3. Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie piramidy (na dole). 4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3-4 porcje mleka lub produktów mlecznych takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery. 5. Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych. 6. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce. 7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych. 8. Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów. 9. Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę. 10. Pij codziennie odpowiednią ilość wody.

23 prawidowego-ywieniahttp://www.izz.waw.pl/pl/zasady- prawidowego-ywienia https://www.google.pl/ zapotrzebowania-kalorycznego html/http://www.kfd.pl/obliczanie- zapotrzebowania-kalorycznego html/

24 DZIĘKUJE ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "PRACĘ PRZYGOTOWAŁA DAGMARA KRZYŻANIAK 17 LAT Z KLASY 2B IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej ul.Swojska 6, 60-592 POZNAŃ tel./fax:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google