Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: ""— Zapis prezentacji:

1 http://www.dzieciecyszpital.pl/szpital/images/stories/galeria/galeria/zdrowe_ywienie_serce.jpg http://xfakts.ru/wp-content/uploads/2011/12/%D0%B3%D0%B4%D0%B5- %D1%81%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%81%D1%8F5.jpg

2 Wielu ludziom wydaje się, że zdrowe odżywianie to tylko i wyłącznie spożywanie posiłków nieposiadających tłuszczy nasyconych, dokładanie do swojej diety warzyw i oduczanie słodyczy. Oczywiście te aspekty maja niebagatelne znaczenie aczkolwiek wartość maja również inne aspekty. Jednym z nich jest spożywanie odpowiednich porcji. Najczęściej podczas prowadzenia diety nie zmniejszanie porcji jedzenia odbywa się sukcesywnie, ale nie nagle. Organizm musi się przyzwyczaić do nowej sytuacji. Kolejna również ważna rzecz to konieczność jedzenia o wyznaczonej porze. Jest to sprawa niezwykle ważna, której pod jakimkolwiek pozorem bagatelizować nie można. http://poradnik-dietetyczny.com/na-czym-polega-zdrowe-odzywianie.php http://www.kobieta.byc.pl/photo//max_400px-Apples_471dad7d90353_09c48aec.jpg

3 Najczęściej bardziej opłaca się iść do baru szybkiej obsługi. Niestety takie zachowania mogą mieć niezwykle negatywne skutki, które objawiać będą się w niezbyt dobrym stanie naszego zdrowia. Czym w takim razie jesteśmy zagrożeni? Pierwsza i podstawowa kwestia to otyłość. Jedzenie dużej ilości nasyconych tłuszczy niestety wspomaga rozrost tkanki tuszowej a przy tym zwiększanie się cholesterolu we krwi. Nie chodzi tutaj nawet o sam nieprzyjemny wygląd, ale również możliwość doprowadzenia do zawału serca poprzez zatorów w tętnicach. Podsumowując można powiedzieć, że rzeczywiście zdrowe odżywianie ma po prostu ogromne znacznie, którego bagatelizować nie można. Jeżeli to zrobimy i przez długie lata będziemy odżywać się tylko i wyłącznie przy pomocy niezdrowych tuszy nasyconych możemy stracić coś więcej niż piękną sylwetkę. http://poradnik-dietetyczny.com/zdrowe-odzywianie-czy-ma-znaczenie.php http://vitamedium.pl/wp-content/uploads/2010/11/Photoxpress_11419842.jpg

4 Owoce są bardzo zdrowe i powinno je się spożywać regularnie, jest to powszechnie wiadoma rzecz wpajana nam od dzieciństwa. Wszyscy to wiedzą, jednak dlaczego mało kto to robi? Zapewne z lenistwa, a bardzo szkoda, bo jedząc owoce można sobie bardzo niewielkim kosztem poprawić znacznie stan zdrowia i samopoczucia. Można z powodzeniem połączyć przyjemne z pożytecznym i jedząc pyszne posiłki stracić zbędną wagę. http://healthysportlife.pl/wp-content/uploads/2012/12/owoc.jpg http://poradnik-dietetyczny.com/jedzenie-owocow.php

5 Dla których warto jeść owoce http://us.123rf.com/400wm/400/400/Cybernesco/Cybernesco0705/Cybernesco070500002/907542-kolorowe-owoce.jpg

6 Pomagają uspokoić Twój system nerwowy http://bezlicytacji.pl/460-thickbox/sweet-e-go-ce6v3-najnowsze-wzory-serduszka.jpg

7 Rozluźniają Twoje naczynia krwionośne. http://www.zycie.ca/wp-content/uploads/2013/01/winogrona.jpg

8 Są bogate w potas, fluorek oraz żelazo. http://www.experto24.pl/brzoskwinie-485px-390px.jpg

9 Pomagają organizmowi uodpornić przed zakażeniem. http://www.oppenexpo.pl/public/photos/lttugbu9uxijfoghmmjfknw547rjcoqfdprct1ry3znqorwrqwm9ml54ohoh_s.jpeg

10 Pomagają kontrolować tętno. http://www.osilowni.pl/wp-content/uploads/2012/03/arbuz1.jpg

11 Pomagają utrzymać wspaniałą skórę i dobry wzrok. http://www.spizarnia.net.pl/images/produkty/Image/pomarancza.jpg

12 Potencjalnie mogą walczyć z rakiem i starzeniem się. http://gfx.dlastudenta.pl/photos/walentynki/kuchnia/truskawka_czekolada.jpg

13 Są doskonałe dla sportowców, ponieważ dają dużo energii. http://www.potrawyregionalne.pl/media/Image/babciaalina/ananas_1.jpg

14 Chronią Twoje serce. http://www.mojeprzepisy.pl/pliki/przepisy/skladniki/jagody.jpg

15 Zwiększa masę kostną. http://www.pantryspa.com/wp-content/uploads/2009/06/kiwi.jpg

16 Chroni przed kilkoma rodzajami raka. http://dooktor.pl/image_atta/art/xz3NzRTWzf3Z73qHxe7J4zQ0rjVn16.jpg

17 http://www.porcja-zdrowia.pl/wp-content/uploads/2012/08/piramida_zdrowia.jpg

18 http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/racjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_wybieraj_ zdrowe_produkty.html

19 Chrupkie, lekkie Wafle ryżowe Pumpernikiel

20 płatki zbożowe owsiane, płatki pszenne, żytnie, otręby pszenne, owsiane Inne : makaron pełnoziarnisty ryż brązowy kasze: gryczana, jęczmienna, jaglana http://bi.gazeta.pl/im/5/10601/z10601525Q,platki-zbozowe.jpg

21 pełnoziarniste, razowe, sojowe, słonecznikowe, grahamki bułki z ziarnem http://piekarniamaja.pl/fotki/o35d.jpg

22 musli z owocami suszonymi, rodzynkami i orzechami Inne : makarony ryż biały http://static.ilewazy.pl/wp-content/uploads/muesli-porcja-45g.jpg

23 pszenny chleb i bułki pieczywo cukiernicze: słodkie bułki i rogale, drożdżówki jagodzianki, rogale z ciasta francuskiego http://www.arionpolbak.com.pl/images/bulki01.jpg

24 słodkie płatki śniadaniowe (czekoladowe kulki, miodowe kółeczka, cynamonowe kwadraciki) http://7.s.dziennik.pl/pliki/3022000/3022090-kuleczki-o-smaku-czekoladowym-300-227.jpg

25 http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/racjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_wybieraj_ zdrowe_produkty.html

26 liściaste: sałaty, cykoria, szpinak, boćwina korzeniowe: marchew, pietruszka, seler, burak fasolka szparagowa kapustne: brokuły, brukselka, kalafior, kalarepa, kapusty: biała, pekińska, czerwona, włoska psiankowate: pomidory, papryka, młode ziemniaki dyniowate: ogórki, cukinia, dynia cebulowe: szczypiorek, cebula, czosnek, por natka pietruszki, koperek rzepkowate: rzodkiewka, rzepa kiełki: soczewicy, soi, rzodkiewki warzywa kwaszone: ogórki, kapusta http://www.samozdrowie.pl/gfx/hit/8.jpg

27 kukurydza, groszek zielony, ziemniaki strączkowe: fasola, groch, soja, soczewica, bób http://ecopress.pl/wp-content/uploads/kukurydza.jpg

28 warzywa przetworzone: warzywa konserwowane octem zupy warzywne zaprawiane śmietana 30% sałatki warzywne z majonezem http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0a/Sa%C5%82atka_warzywna_z_majonezem.jpg

29 http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/racjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_wybieraj_ zdrowe_produkty.html

30 Mleko i napoje mleczne: mleko 2%, 1,5%, 0,5%, zsiadłe mleko, kefir, maślanka, jogurty odtłuszczone Sery: twarogi chude i półtłuste, serek ziarnisty, feta, mozzarella, camembert http://www.niam.pl/rimages/crop/600/450/files/images/PRODUCT/BACKUP/Pixmac000000252124.jpg

31 mleko 3,5%, 3,2% śmietany 18%, 12%, 10% jogurty owocowe http://ir.i.wp.pl/r?id=d141NTU7aF4zODU7dV5odHRwOi8vZ2V0LTIud3BhcGkud3AucGwvP249NTgwMTE3MDAmYW1wO3 M9dmhzJmFtcDtmPS1FRFlTS18yLWdhbGVyaWVfbm93ZS1wb2Ryb2JraV9zcG96eXdjemUtMTIwNTEyMjA4LmpwZztzXmt1Y2 huaWE7cV4wLjg7bV50cnVlO2NedHJ1ZQ==

32 mleko i napoje mleczne: skondensowane, śmietana kremowa 30%, kremowe napoje mleczne serki: homogenizowane, kremowe, desery mleczne sery: topione http://www.forummleczarskie.pl/RAPORTY/199/5.jpg

33 http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/racjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_wybieraj_ zdrowe_produkty.html

34 Chude mięsa : cielęcina wołowina: polędwica, pieczeń, rostbef Chudy drób : piersi kurczaka i indyka uda bez skóry Chude ryby : słodkowodne: szczupak, karp, sandacz morskie: dorsz, mintaj, morszczuk, tuńczyk Chude wędliny : polędwica, schab, szynka wołowa, drobiowe http://www.rossnet.pl/images/Rossmann/Portal/BinaryPL/2967/122/1247129713110_3038330_FORMAT9_PHOTO[0]_300x0.jpg

35 Mięsa: wołowina: rozbratel, szponder wieprzowina: szynka, schab podroby: wątroba, nerki Drób: skrzydła kurczaka i indyka Tłuste ryby: śledź, łosoś, makrela ryby wędzone i w oleju Wędliny: baleron, szynka wieprzowa, kabanosy z kurczaka, kiełbasy drobiowe http://zwierciadlo.pl/wp-content/uploads/2011/12/ryby-665x309.jpg

36 Tłuste mięsa : wieprzowina: boczek, golonka, żeberka, karkówka, łopatka Tłusty drób : kaczka, gęś, drób ze skórą Tłuste ryby : węgorz wędzony, panierowane paluszki rybne Tłuste wędliny : kabanosy, salami, parówki, kiełbasy pasztet, salceson, konserwy mięsne http://www.montimaniacy.pl/uploads/images/zdjecia_artykuly/mieso5.jpg

37 http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/racjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_wybieraj_zdrowe_produkty.html

38 Do sałatek : oleje roślinne: lniany, konopny, słonecznikowy, sojowy, kukurydziany, z pestek winogron oliwa z oliwek Do smażenia : olej rzepakowy, oliwa z oliwek http://3.bp.blogspot.com/-DNtk5Cx3wOs/UMtJMvcx1hI/AAAAAAAAAJc/Xp76v5Jj7W0/s320/oliwa-z-oliwek.jpg

39 Do smarowania pieczywa : masło śmietankowe margaryny o zmniejszonej zawartości tłuszczu http://www.slim-line.pl/files/mas%C5%82o_%C5%9Bmietankowe.jpg

40 śmietana kremowa 30% smalec, słonina, boczek majonezy http://bolemar.pl/images/Boczek-gotowany.jpg

41 http://mamzdrowie.pl/img/artykul/1735/napoje-w-czasie-diety_14103_w600.jpg

42 wody mineralne : niegazowane i gazowane soki ze świeżych owoców : pomarańczowy, grejpfrutowy, jabłkowy soki warzywne : marchwiowy, pomidorowy, wielowarzywny herbaty : zielona, ziołowe, owocowe http://www.opinie.senior.pl/zdjecia/Wody-zrodlane-i-mineralne/Woda-Mineralna-niegazowana-20139-big.png

43 wody smakowe : cytrynowa, truskawkowa, jabłkowa napoje słodzone : napoje, nektary, soki owocowo-warzywne gazowane napoje słodzone : cola, pepsi, fanta, oranżada, lemoniada http://www.elif.pl/zdjecia/3588-2.jpg

44 http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/racjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_wybieraj_zdrowe_produkty.html

45 dżemy niskosłodzone małe batoniki ciasto drożdżowe i z owocami ciasta z rodzynkami, orzechami, otrębami W sklepie ze słodyczami – Wybieraj jak najmniejsze opakowania i kupuj tylko po jednej sztuce! http://www.info.interwellness.pl/wp-content/uploads/2012/05/dro%C5%BCd%C5%BC%C3%B3wka-truskawki-kruszonka-01.jpg

46 http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/ra cjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_wybie raj_zdrowe_produkty.html http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/ra cjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_wybie raj_zdrowe_produkty.html http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/ra cjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_- _wybieraj_zdrowe_produkty_cz_ii.html http://www.menopauza.pl/odzywianie_2/ra cjonalne_odzywianie_sie/na_zakupach_- _wybieraj_zdrowe_produkty_cz_ii.html

47 Wykonała : Roksana Wszoła I Paulina Skiba


Pobierz ppt ""

Podobne prezentacje


Reklamy Google