Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Toyota Motor Marketing Europe Opracował na podstawie materiałów TMC Mgr inż. Stanisław Kucharski NAPĘDY HYBRYDOWE W MOTORYZACJI.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Toyota Motor Marketing Europe Opracował na podstawie materiałów TMC Mgr inż. Stanisław Kucharski NAPĘDY HYBRYDOWE W MOTORYZACJI."— Zapis prezentacji:

1 Toyota Motor Marketing Europe Opracował na podstawie materiałów TMC Mgr inż. Stanisław Kucharski NAPĘDY HYBRYDOWE W MOTORYZACJI

2 Toyota Motor Marketing Europe Historia 1899 – pierwszy samochód z napędem hybrydowym - F. Porsche. Silnik spalinowy napędzał generator, który zasilał silniki elektryczne umieszczone w bębnach przednich kół.

3 Toyota Motor Marketing Europe wprowadzenie do sprzedaży pierwszych seryjnie produkowanych samochodów z napędem hybrydowym Toyota Prius. Historia

4 Toyota Motor Marketing Europe Historia pierwszy Lexus z napędem hybrydowym

5 Toyota Motor Marketing Europe Rodzaje napędów hybrydowych Równoległy hybrydowy układ napędowy Silnik Akumu. Przet. Skrzynia biegów Silnik elektryczny / prądnica Silnik spalinowy Silnik elektryczny Koła samochodu Sprzęgło/ skrzynia biegów

6 Toyota Motor Marketing Europe Silnik Prądnica Akum. Przet. Silnik elektryczny Rodzaje napędów hybrydowych Szeregowy hybrydowy układ napędowy Silnik spalinowy Silnik elektryczny Koła samochodu Prądnica

7 Toyota Motor Marketing Europe Rodzaje napędów hybrydowych Hybrydowy układ napędowy Toyoty (szeregowy/równoległy/szeregowo-równoległy) Silnik spalinowy Silnik elektryczny Prądnica Koła samochodu Silnik spalinowy Silnik elektryczny Prądnica

8 Toyota Motor Marketing Europe Prius

9 Toyota Motor Marketing Europe Hybrydowy układ Toyoty - Prius Napędy hybrydowe Zespół akumulatorów HV Przetwornik napięcia Silnik spalinowy Przekładnia planetarna Prądnica Silnik elektryczny

10 Toyota Motor Marketing Europe MG 2 (Wheel Drive Motor / Generator) –Drives vehicle –Performs regenerative braking –Max. Output: 50 kW –Max. Torque: 400 Nm ! (wide maximum torque distribution range) THS II Motor Basic components

11 Toyota Motor Marketing Europe RX400h

12 Toyota Motor Marketing Europe Układ napędowy – RX400h Podstawowe elementy THS-II MG1 Silnik HV Zespół akumulatorów Przetwornik MG2 Planetarny zespół rozdzielający MGR Planetarny zespół redukujący prędkość

13 Toyota Motor Marketing Europe MG2 Typ Synchroniczny, wzbudzenie od magnesów trwałych Funkcja Napęd przednich kół, Generator Napięcie V Mak. AC 650 Mak. Moc kW / rpm 123 / 4,500 Mak. Moment N·m / rpm 335 / 0 ~ 1,500 Mak. obroty12,400 Układ chłodzeniaWodny Dane

14 Toyota Motor Marketing Europe GS450h

15 Toyota Motor Marketing Europe Układ napędowy – GS450h HV Zespół akumulatorów Przetwornik Planetarny zespół rozdzielający 2 biegowa skrzynia redukująca Silnik MG1 MG2

16 Toyota Motor Marketing Europe LS600h

17 Toyota Motor Marketing Europe Układ napędowy – GS600h HV Zespół akumulatorów Przetwornik Planetarny zespół rozdzielający 2 biegowa skrzynia redukująca Silnik MG1 MG2

18 Toyota Motor Marketing Europe MG (Silnik/Prądnica) Dane MG1 i MG2 LS600hL / LS600hGS450h MG1 TypWirnik z magnesami trwałymi Napięcie znamionoweAC 650 V MG2 TypeWirnik z magnesami trwałymi Max. Output [kW (HP]165 kW (221 HP)147 kW (197 HP) Max. Torque300 N m (221 ft lbf)275 N m Napięcie znamionoweAC 650 V Układ chłodzeniaChłodzenie cieczą MG (Silnik prądnica) MG 1 MG2 *: Moment jest podnoszony 3.90 razy przy niskim przełożeniu i 1.90 razy przy wysokim przełożeniu.

19 Toyota Motor Marketing Europe L110F HYBRID TRANSMISSION 2-stage Motor Speed Reduction Device –Realize high speed and high torque by compact MG2 Torque Vehicle Speed Range of Lo Gear Drive (for high torque) Range of Hi Gear Drive (for high speed) NOTE: These are fundamental charts. Vehicle Speed [km (mph)] For -A 73.0 (45.3) 42.3 (26.3) 85.2 (52.9)49.3 (30.6) For -W Lo Hi Gear Position NORMAL DRIVING EXAMPLE

20 Toyota Motor Marketing Europe Przetwornik napięcia Schemat układu Zespół hybrydowy MG ECU Akumulator pomocniczy Boost Converter (DC 288 V DC 650 V [max.]) Przetwornik (DC AC) Sprężarka klimatryzacji Moduł akumulatorów HV dla MG1 dla MG2 MG1 MG2 Battery Modules Przetwornik DC/DC Przetwornik [Akumulator pomocniczy] (DC288V DC 12 V) SMR HV ECU

21 Toyota Motor Marketing Europe Przetwornik Schemat układu Wzmacniacz (DC) Przetwornik (AC) IPM IGBT IPM Zespół akumulatorów (DC) IGBT Reactor MG1 MG2

22 Toyota Motor Marketing Europe LS600h

23 Toyota Motor Marketing Europe Steering Motor (brushless type) –concentric with rack shaft, –consists of rotation angle sensor, stator and rotor Rack Shaft Rotor Coil Stator Magnet Motor Rotation Angle Sensor Chassis

24 Toyota Motor Marketing Europe STEERING System Diagram Steering Gear Unit VGRS Actuator Lock Solenoid Motor Parking Assist ECU DC 33 – 46 V EPS Motor Rotation Angle Sensor Power Steering ECU HV Battery AC 33 – 46 V DC 288 VDC 12 V Steering Control ECU Rotation Angle Sensor Suspension Control ECU Auxiliary Battery Driving Support ECU HV ECU DC/DC Converter [EPS /Active Stabilizer Suspension] Torque Sensor DLC3 Steering Angle Sensor Yaw Rate Sensor Deceleration Sensor Combination Meter Skid Control ECU Speed Sensors

25 Toyota Motor Marketing Europe To decrease rolling angle during cornering System aktywnej stabilizacji zawieszenia : Stabilizer bar effect : Active stabilizer suspension system effect

26 Toyota Motor Marketing Europe ACTIVE STABILIZER SUSPENSION SYSTEM Active Stabilizer Actuator –DC brushless motor and reduction gear twist stabilizer bar on both sides Stator Coil NOTE: Active stabilizer actuator is non- disassemble parts Front Stabilizer Bar (LH) Front Stabilize r Bar (RH) Brushless Motor Reduction Mechanism (Strain Wave Gearing Mechanism) Rotor Gear Fron t Motor Rotation Sensor (3 Hall ICs)

27 Toyota Motor Marketing Europe ACTIVE STABILIZER SUSPENSION SYSTEM Active Stabilizer Actuator –Reduction mechanism Both stabilizer bar shifts 2 teeth per wave generation 1 rotation 400 teeth 402 teeth Gear Ratio : 1/200 Wave Generator Circular Gear Rotor Gear Front Stabilizer Bar (LH) Flexible Gear Front Stabilizer Bar (RH)

28 Toyota Motor Marketing Europe View from stator gear side (Steering wheel side) REFERENCE (ACTIVE STABILIZER SUSPENSION SYSTEM) Reduction Mechanism –Construction Ball Bearing is between flexible gear and wave generator Stator Gear Wave Generator Flexible Gear NOTE: Indicate this is the reduction mechanism as VGRS system for GS430 example Not meshing Meshing

29 Toyota Motor Marketing Europe REFERENCE (ACTIVE STABILIZER SUSPENSION SYSTEM) Reduction Mechanism –Operation of strain wave gearing Stator Gear (102 teeth) Wave Generator Flexible Gear (100 teeth) Motor Shaft Ball Bearing (Between flexible gear and wave generator)

30 Toyota Motor Marketing Europe REFERENCE (ACTIVE STABILIZER SUSPENSION SYSTEM) Reduction Mechanism –Operation of strain wave gearing Stator gear fixed View from stator gear side (Steering wheel side)

31 Toyota Motor Marketing Europe Wyposażenie Equipment Items for Exterior Object Recognition Camera for Pre-crash Safety System for Dynamic Radar Cruise Control System (Full-speed Following Function) Enhanced Safety and Comfort Systems Pre-crash Safety System Dynamic Radar Cruise Control System World First LED Headlight (Lo-beam)

32 Toyota Motor Marketing Europe Wyposażenie Equipment Items for Exterior LED Type Tail and Stoplight Power Trunk Lid Rear Pre- crash Safety System Parking Assist / Monitoring Intelligent Parking Assist Rear View Monitor LEXUS Parking Assist-sensor

33 Toyota Motor Marketing Europe Wyposażenie Equipment Items for Safety –Enhanced Pre-collision Safety System Driver Monitor Camera Cooperative Control [Pre-crash Safety System (Front)] Obstacle Detection [Rear Pre-crash Safety System] [VGRS / Air Suspension Control] [Object Recognition Camera / Millimeter Wave Radar Sensor] Pre-crash Intelligent Headrest Brake Operation [Operation / Assist Standby]

34 Toyota Motor Marketing Europe Napęd hybrydowy - Toyota Highlander Hybrid samochodów (od 2005 roku) Camry Hybrid samochodów (w 2006 roku) Prius samochodów (od 1997 roku, w 2005 roku samochodów)

35 Toyota Motor Marketing Europe Napęd hybrydowy - Lexus RX400h samochodów (od 2005 roku) GS450h samochodów (w 2006 roku)

36 Toyota Motor Marketing Europe Honda INSIGHT Honda CIVIC Honda ACCORD Napęd hybrydowy – pozostali producenci

37 Toyota Motor Marketing Europe Napęd hybrydowy – pozostali producenci Saab - BioPower Hybrid (model studyjny)

38 Toyota Motor Marketing Europe Napęd hybrydowy – pozostali producenci BMW X3 Efficient Dynamic (od 2010 roku)

39 Toyota Motor Marketing Europe Napęd hybrydowy – pozostali producenci Audi Q7 hybrid (od 2008 roku na rynek US)

40 Toyota Motor Marketing Europe Napęd hybrydowy – pozostali producenci Mercedes F500 MIND S-Class (pojazd studyjny )

41 Toyota Motor Marketing Europe Hybrydowy Ford Escape (tylko na rynek US) Sprzedaż samochodów w 2006 roku Napęd hybrydowy – pozostali producenci

42 Toyota Motor Marketing Europe Napęd hybrydowy – pozostali producenci Volvo Truck FM z napędem hybrydowym (w fazie badań)

43 Toyota Motor Marketing Europe Napęd hybrydowy – pozostali producenci Solaris Urbino z napędem hybrydowym (premiera 2006)

44 Toyota Motor Marketing Europe Zużycie paliwa RX300RX400hGS460GS450hLS460LS600h Wielkość emisji CO2 (w ruchu miejskim) [g/km] Wielkość emisji w CO2 (w ruchu poza miejskim) Zużycie paliwa (w ruchu miejskim) [l/100km] 9,116,39,116,511,3 Zużycie paliwa (w ruchu poza miejskim) [l/100km] 7,67,97,17,98,0


Pobierz ppt "Toyota Motor Marketing Europe Opracował na podstawie materiałów TMC Mgr inż. Stanisław Kucharski NAPĘDY HYBRYDOWE W MOTORYZACJI."

Podobne prezentacje


Reklamy Google