Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

IV Międzynarodowa Konferencja Systemy Wspomagania w Zarządzaniu Środowiskiem 05-07.09.2007, Mala Fatra, Słowacja Dr inż. Leszek ChybowskiMgr inż. Paweł

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "IV Międzynarodowa Konferencja Systemy Wspomagania w Zarządzaniu Środowiskiem 05-07.09.2007, Mala Fatra, Słowacja Dr inż. Leszek ChybowskiMgr inż. Paweł"— Zapis prezentacji:

1 IV Międzynarodowa Konferencja Systemy Wspomagania w Zarządzaniu Środowiskiem , Mala Fatra, Słowacja Dr inż. Leszek ChybowskiMgr inż. Paweł Pełka ANALIZA OBCIĄŻEŃ SYSTEMÓW ENERGETYCZNO-NAPĘDOWYCH STATKÓW TYPU PSV WYPOSAŻONYCH W SYSTEM DYNAMICZNEGO POZYCJONOWANIA W PODSTAWOWYCH STANACH PRACY

2 Funkcje, zadania, rola statków typu PSV Statki zaopatrzeniowe z j. ang. Platform Supplay Vessels (PSV), są jednostkami wyspecjalizowanymi do spełniania funkcji transportowej specjalistycznych materiałów oraz wyposażenia używanych na platformach wiertniczych lub wydobywczych ropy naftowej i gazu.

3 Funkcje, zadania, rola statków typu PSV

4 System Dynamicznego Pozycjonowania Klasy 2 (IMO MSC/Circ.645) (A. J. SØRENSEN 2004)

5 CharacteristicsVessel of UT 755 Design Vessel of UT 755 L Design Main Particulars LOA LPP Breadth Moulded Depth Main Deck Min Draught Max Draught DWT (max draught) GRT Net Tonnage 67,0 m 61,8 m 16,0 m 7,00 m 4,80 m 6,00 m 3000 t 2237 t 951 t 71,9 m 66,8 m 16,0 m 7,00 m 3,80 m 5,83 m 3084 t 2401 t 1069 t Performance Max speed Fuel consumption per day 14, 7 knots Sailing: 18 14,7 knots Standby: 4 t In port: 1 t 14,2 knots Sailing: knots Standby: 4 t In port: 1 t Machinery and Propulsion Main Engines Auxiliary Engines Emergency Generators Shaft Generators Main Propellers Tunnel Bow Thrusters Azimuth Bow Thrusters Tunnel Stern Thrusters Rudders 2 x Rolls-Royce Bergen, 5450 BHP 2 x 250 kW, 450 V, 60 Hz 1 x 48 kW, 450 V, 60 Hz 2 x 1600 kVA, V, 60 Hz 2 x CPP 1 x 800 BHP 2 x HighLift 2 x Rolls-Royce Bergen, 5450 BHP 2 x 320 kW, 450 V, 60 Hz 1 x 65 kW, 450 V, 60 Hz 2 x 1600 kVA, V, 60 Hz 2 x CPP 2 x 800 BHP N/A 2 x 800 BHP 2 x HighLift Dynamic Positioning DP system DP References Joystick DP II – Kongsberg Simrad SDP21 2 x DGPS, 1 x Fan Beam, 1 x IALA Land Station Fitted DP II – Kongsberg Simrad SDP21 2 x DGPS 1 x Fan Beam, Fitted Dane techniczne analizowanych statków

6 Charakterystyka systemów energetyczno-napędowych analizowanych statków UT 755 L hull design

7 Analiza obciążeń systemów energetyczno-napędowych (moc czynna elektrowni N e [kW])

8 Analiza obciążeń systemów energetyczno-napędowych (wskaźnik obciążenia silników głównych WO [%])

9 Główny wpływ na różnicę wielkości obciążeń elektrowni jak i silników głównych ma różnica w ilości głównych odbiorów energii elektrycznej, którymi na zaopatrzeniowcach są tunelowe stery strumieniowe i pędnik azymutalny. Wnioski Wspólną cechą przedstawionych systemów energetyczno- napędowych jest równomierne rozłożenie obciążeń zarówno mocą elektryczną jak i mocą mechaniczną przekazywaną na sprzęgła silników głównych.

10 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "IV Międzynarodowa Konferencja Systemy Wspomagania w Zarządzaniu Środowiskiem 05-07.09.2007, Mala Fatra, Słowacja Dr inż. Leszek ChybowskiMgr inż. Paweł"

Podobne prezentacje


Reklamy Google