Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Slajd 1. Slajd 2 Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda. Alternatywna forma finansowania rozwoju przedsiębiorstw. Ewa Gawrońska, Kierownik Projektu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Slajd 1. Slajd 2 Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda. Alternatywna forma finansowania rozwoju przedsiębiorstw. Ewa Gawrońska, Kierownik Projektu."— Zapis prezentacji:

1 Slajd 1

2 Slajd 2 Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda. Alternatywna forma finansowania rozwoju przedsiębiorstw. Ewa Gawrońska, Kierownik Projektu

3 Slajd 3 Grupa Bibby

4 Slajd 4 Grupa Bibby 2004 Łączne przychody BLGPLN1 496,64 mln Wynik finansowyPLN 70,68 mln Suma aktywówPLN3 785,63 mln Wartość faktorowanych wierzytelności PLN mln PolskaPLN 214 mln Liczba klientówok

5 Slajd 5 Bibby Factors Polska Członek Bibby Financial Services – mocne wsparcie ze strony udziałowców, połączenie warsztatu i doświadczeń brytyjskich ze znajomością polskiego rynku Specjalizacja w obsłudze mniejszych firm (od PLN do rocznego obrotu) oraz firm nowo powstałych Długofalowy partner Niezależność od banku: Szybkość decyzji, indywidualne podejście

6 Slajd 6 Faktoring w Polsce Źródło: KIF

7 Slajd 7 Firma ABC sp. z o.o. Dobry produkt Sprzedaż maleje zamrożenie środków w należnościach Problemy z realizacją zamówień klienci odchodzą do konkurencji Dłużnicy coraz bardziej opóźniają płatności brak środków Firma nie może rozwijać sprzedaży Niewystarczający kredyt

8 Slajd 8 OdbiorcaDostawca Kopia faktury Zaliczka Płatność Różnica Raporty i telefony Towar + faktura Jak działa faktoring?

9 Slajd 9 Jak działa faktoring? NABYWANIE WIERZYTELNOŚCI W ramach podpisanej umowy faktor nabywa wszystkie faktury wystawione na danego Odbiorcę FINANSOWANIE Na podstawie nabytych wierzytelności, faktor wypłaca zaliczkę PROWADZENIE KONT ODBIORCÓW Faktor ewidencjonuje w swoim systemie faktury wystawione przez Klienta Faktor kontroluje spływ spłat, monituje opóźniających się odbiorców, potwierdza salda z odbiorcami Odbiorcy dokonują zapłaty zawsze na rzecz faktora, ostateczne rozliczenie transakcji następuje po uzyskaniu zapłaty od odbiorcy RAPORTOWANIE Faktor dostarcza na bieżąco informacje nt. odbiorców oraz wzajemnych rozliczeń między klientem i faktorem PRZEJĘCIE RYZYKA NIEWYPŁACALNOŚCI ODBIORCY

10 Slajd 10

11 Slajd 11 Efekty Finansowanie pozyskanie kapitału obrotowego, z którym wiąże się mniej procedur dostosowane do poziomu sprzedaży (a więc i potrzeb) utrzymanie sprzedaży przy utrzymaniu korzystnego obrazu bilansu firmy możliwe również w przypadku firm nie posiadających wystarczającej zdolności kredytowej zabezpieczone wierzytelnościami (brak konieczności zabezpieczeń materialnych oraz możliwe dla firm nie posiadających długiej historii i zdolności kredytowej ale posiadającej dobre wierzytelności)

12 Slajd 12 Efekty Zarządzanie wierzytelnościami - usprawnienie przepływu środków - dyscyplinowanie odbiorców - zmniejszanie należności przeterminowanych - zwiększona kontrola dzięki dostępowi do raportów faktora Zwiększenie konkurencyjności dzięki oferowaniu korzystniejszych warunków płatności Korzystniejsze warunki zakupów u dostawców Ograniczenie ryzyka handlowego, zmniejszenie ryzyka kosztownej windykacji

13 Slajd 13 Jakie wierzytelności? ze sprzedaży produktów trudno psujących się odpowiednio udokumentowane (karty czasu pracy, listy przewozowe, dokumenty w-z, zamówienia, potwierdzenia odbioru towaru) sprzedaj i zapomnij (powtarzalne, niski udział reklamacji) z podstawowego zakresu działalności niski udział zwrotów, brak kompensat

14 Slajd 14 Wierzytelności mniej faktorowalne towary podlegające trendom/modom towary łatwo psujące się; płatności częściowe (prace budowlane, instalatorskie itp.); duże ryzyko reklamacji; projekty indywidualne (architektoniczne, konsulting); trudne do udokumentowania; sprzedaż komisowa

15 Pytania i komentarze

16 Dziękujemy !!!

17 Slajd 17 Kontakt :www.bibbyfactors.pl :www.bibbyfactors.pl : (022) : (022)

18 Slajd 18


Pobierz ppt "Slajd 1. Slajd 2 Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda. Alternatywna forma finansowania rozwoju przedsiębiorstw. Ewa Gawrońska, Kierownik Projektu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google