Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Finansowanie systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Finansowanie systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie."— Zapis prezentacji:

1 Finansowanie systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie

2 Praca przewozowa MPK S.A. oraz Mobilis Sp. z o.o. - lata 2007 – plan 2007 r.2008 r.2009 r.2010 r.2011 r.2012 plan MPK SA Tramwaje [pockm] MPK SA Autobusy [wozkm] Mobilis Autobusy [wozkm] (od 1.05 – 31.12)

3 Wydatki ze środków budżetu M. Krakowa oraz wpływy do budżetu ze sprzedaży usług przewozowych (netto) plan Wydatki - usługi przewozowe [mln zł] ,9 Wydatki - usługi wspomagające [mln zł] ,421,95 Wydatki na utrzymanie infrastruktury przystankowej [mln zł] 2,53,9 Wydatki razem netto ,73 należna zapłata MPK SA za wykonane usługi przewozowe [mln zł] ,5368,10 zapłata Mobilis Sp. z o. o. za wykonane usługi przewozowe [mln zł] ,513,76 Wpływy ze sprzedaży biletów i opłat za korzystanie z przystanków oraz dotacje gmin [mln zł] (216+6 dot.gm.) 226 ( dot.gm.) 228,5 (215,5+13 dot.gm.) 233,5 (217,5*+16 dot. gm.) *Od zm. stawki VAT - koszt 2 mln zł 256,60 (236,70+3,9przyst. +16dot.gm.) Wskaźnik pokrycia0,760,710,640,630,620,63

4 Roczne wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych w latach 2005 – 2011 (wskaźnik cen przy podstawie rok poprzedni =100) ,1101,0102,5104,2103,5102,6104,3 Skumulowany wskaźnik inflacji w latach 2005 – ,2 %

5 Składniki cenoweTrakcja tramwajowaTrakcja autobusowa Koszty osobowe32% Energia (paliwa)52% Koszty materiałowe20% Koszty amortyzacji84%77% Wzrost procentowy podstawowych składników cenowych stawek jednostkowych wynagrodzenia za usługi przewozowe w latach

6

7

8

9

10 Zmiany w taryfie biletowej w latach 2005 – 2012 cennik opłat za przejazdy w strefie miejskiej obowiązywał niezmiennie od 1 stycznia 2005 r. do 4 sierpnia 2011r., tj. przez okres 6 lat 2009 r. – 2010 r. w 2009 r. przeprowadzono regulację cen biletów obowiązujących w obszarze aglomeracji wprowadzono m.in. do oferty biletowej: bilet 15-minutowy bilet dla emerytów i rencistów bilet Rencisty możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy (system moBILET, system mPay) zrównanie cen biletów w komunikacji nocnej i dziennej 2011 r. Od dnia 4 sierpnia 2011 r. zmiana taryfy, uproszczenie oferty biletowej, podniesienie cen niektórych rodzajów biletów. Skorygowanie niektórych propozycji dało w efekcie wynik finansowy znacznie gorszy niż planowano, szacunkowy wzrost dochodów w skali roku zaledwie o ok. 4,9 % tj. ok. 11 mln zł 2012 r. Od dnia 16 kwietnia 2012 roku podwyższenie cen niektórych biletów jednoprzejazdowych oraz czasowych, wprowadzenie biletu dwuprzejazdowego dwukrotnego kasowania, bilety okresowe pozostawiono bez zmian. Szacunkowy wzrost dochodów w skali roku zaledwie o ok. 4,7 % tj. ok. 10,6 mln zł Od dnia 1 czerwca 2012 r. wprowadzenie wyższej opłaty dodatkowej, rozszerzenie uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla dzieci z rodzin wielodzietnych, wychowanków placówek opiekuńczo – wychowawczych, osób posiadających status represjonowanego

11 Wskaźnik pokrycia kosztów usług organizowanych w ramach komunikacji miejskiej przychodami osiąganymi ze sprzedaży biletów i windykacji opłat dodatkowych plan 0,760,710,640,630,620,63

12 Propozycja zmian w taryfie biletowej dot. komunikacji miejskiej realizowanej na obszarze Gminy Miejskiej Kraków oraz gmin sąsiadujących, które przystąpiły do porozumienia w celu wspólnej realizacji publicznego transportu zbiorowego

13 Główne propozycje zmian w taryfie biletowej obniżenie cen biletów okresowych na 2 linie zastąpienie biletów okresowych imiennych na 1 linię i na 2 linie biletem okresowym tzw. na małą sieć", w ramach którego pasażer będzie uprawniony do przejazdów po trasach dwóch wybranych linii udostępnienie Uczniom biletu Semestralnego, do tej pory przeznaczonego wyłącznie dla studentów, co zrekompensuje im brak biletu okresowego na 1 linię rozszerzenie oferty Zintegrowanego biletu w systemie Przewozy Regionalne – Komunikacja Miejska w Krakowie podwyższenie cen biletów do kasowania

14 Pozostałe propozycje zmian w taryfie biletowej wprowadzenie promocyjnej ceny biletów specjalnych sieciowych imiennych na dużą sieć, przy dokonywaniu zakupu jednorazowo co najmniej 50 sztuk tych biletów rozszerzenie wykorzystania biletu dwuprzejazdowego (dwukrotnego kasowania) do przejazdu dwóch osób jednocześnie rozszerzenie możliwości skorzystania z biletu rodzinnego weekendowego poza rodzicem/rodzicami także przez opiekuna/opiekunów rozszerzenie uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla dzieci z rodzin wielodzietnych, które płacą podatki w Gminie Miejskiej Kraków (uwzględnienie zmian w Regulaminie Krakowskiej Karty Rodzinnej 4+)

15 Propozycja cen biletów jednoprzejazdowych, czasowych, weekendowych rodzinnych, dwuprzejazdowych dwukrotnego kasowania Lp.RODZAJE BILETÓW WAŻNOŚĆ W STREFIE BILETOWEJ CENA BILETU [zł] - ZMIANA NORMALNEGOULGOWEGO BILETY JEDNOPRZEJAZDOWE 1.dla 1 osoby Iz 3,20 na 4,00z 1,60 na 2,00 I + IIz 3,40 na 4,20z 1,70 na 2,10 2.grupowe do 20 osób Iz 30,00 na 36,00z 15,00 na 18,00 I + IIz 38,00 na 46,00z 19,00 na 23,00 BILETY CZASOWE 3.15-minutowyIz 2,00 na 3,00z 1,00 na 1, minutowyIz 3,20 na 4,00z 1,60 na 2, minutowyI + IIz 4,00 na 5,00z 2,00 na 2, minutowyI + IIz 5,20 na 6,00z 2,60 na 3, godzinny Iz 12,00 na 15,00z 6,00 na 7,50 I + IIz 16,00 na 20,00z 8,00 na 10, godzinnyIz 20,00 na 24,00z 10,00 na 12, godzinnyIz 30,00 na 36,00z 15,00 na 18, dniowy Iz 40,00 na 48,00z 20,00 na 24,00 I + IIz 52,00 na 62,00z 26,00 na 31,00 11.BILET WEEKENDOWY RODZINNYI + IIz 15,00 na 16, a. BILET DWUPRZEJAZDOWY DWUKROTNEGO KASOWANIA Iz 6,00 na 7,60z 3,00 na 3,80 I + IIz 6,40 na 8,00z 3,20 na 4,00

16 Propozycja cen biletów okresowych Lp.RODZAJE BILETÓW WAŻNOŚĆ W STREFIE BILETOWEJ CENA BILETU [zł] - ZMIANA NORMALNEGOMIEJSKIEGOSPECJALNEGOULGOWEGO BILETY OKRESOWE 13.Miesięczne sieciowe imienne: 13.1na małą sieć (do 2 linii) I z 67,00 na 66,00z 64,00 na 60,00-z 33,50 na 33,00 I + II82,0078,00-41, na dużą sieć I94,0089,0080,0047,00 I + II144,00140,00126,0072,00 14.Miesięczny sieciowy na okaziciela I152,00-122,00- I + II200,00-160, Semestralny dla uczniów i studentów I---184,00 I + II---275,00 16.Roczny Socjalny SenioraI120, Miesięczny Aktywizujący dla osób bezrobotnych Iz 50,00 na 60,00---

17 Szacuje się, że w wyniku zaproponowanych zmian w taryfie biletowej mogą zostać uzyskane dodatkowe dochody do budżetu miasta w wielkości ok. 40 mln zł netto co w efekcie zwiększy wskaźnik pokrycia kosztów organizowanych usług przewozowych przychodami osiąganymi ze sprzedaży biletów do poziomu ok. 65%

18 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Finansowanie systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google