Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji Mark Twain.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji Mark Twain."— Zapis prezentacji:

1 AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji Mark Twain

2 Kształcenie przyszłych instruktorów - BORNEO

3 Model zintegrowanego kształcenia - Borneo KomisjaOpiekunowie Instruktorska SZKOŁA INSTRUKTORSKA (organizacja szkoleń, kursów, konferencji) Zaplecze Hufcowi szkoleniowe

4 System szkoleń Borneo Szkolenia podstawowe: Kurs metodyczny (zuchy, harcerze, wędrownicy) Kurs przewodnikowski Kurs podharcmistrzowski Szkolenia przygotowujące Seminarium Kadry Kształcącej Borneo obejmuje niezależne kursy dla harcerek i harcerzy głównie z Pomorza, Zachodniego Pomorza, Warmii i Mazur.

5 Specyfika systemu kształcenia instruktorów BORNEO Dostrzegamy złożoność relacji miedzy czynnikami formujacymi instruktora Maksymalnie efektywnie wykorzystujemy te czynniki, na które mamy wpływ: Przełożeni, Komisja Instruktorska, Opiekunowie Prób, Szkoleniowcy Cykl szkoleniowy – całość Szkoła Instruktorska - Organizator Procesu

6 Agricola Kurs metodyczny Mazowieckiej Chorągwi Harcerzy oczami instruktora - rezydenta;

7

8 Przeznaczenie Pierwszy etap kształcenia instruktorskiego. Uczestnicy: –16-17 letni kandydaci na drużynowych; –posiadający doświadczenie na funkcji zastępowego; –minimum stopień harcerski ćwika.

9 Cele Agricoli (1) Cel oficjalny: –Przygotowanie do w pełni świadomego i poprawnego metodycznie planowania pracy w drużynie harcerzy. Pozostałe cele oczywiste: –Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodą harcerską w praktyce. –Przekazanie wiedzy na temat podstaw teoretycznych...

10 Cele Agricoli (2) Cele mniej oczywiste ale traktowane bardzo poważnie: –Wymiana doświadczeń. –Rozbudzenie aspiracji twórczych w zakresie stosowania metody harcerskiej i kształtowania programu –Integracja środowiska instruktorskiego Cel nadrzędny: –Motywacja do podjęcia służby instruktorskiej i otwarcia próby pwd.

11 Cechy Agricoli Trzytygodniowy obóz kursowy (sierpień) Praca zaliczeniowa (do końca września) Forma obozu drużyny (pionierka, służba w kuchni, warta, gry, harce, zadania, współzawodnictwo). Zastępy dobierane są hufcami (integracja w środowisku działania). Program napięty jest do ostatniej minuty: duże tempo, intensywność przeżyć, wysiłek fizyczny i umysłowy. Prawdziwy fun - mnóstwo frajdy na poziomie oczekiwań 17-latka.

12 Główne rodzaje stosowanych metod Doświadczenie metodyczne –Zajęcia pokazowe – organizowane przez kadrę przy wsparciu uczestników: demonstracja dobrych praktyk, przeżycie emocji i trudów. Warsztaty, wykład – instruktorzy rezydenci. –Twórcze rozwinięcie zajęć pokazowych (alternatywy, łyk teorii) Stwarzanie i wykorzystywanie naturalnych sytuacji wychowawczych –Zachodzące samoistnie lub aranżowane przez kadrę kursu sytuacje. Dyskusje ogniskowe.

13 Twórcy nowej Agricoli Szwejk (hm Marek Gajdziński 16 WDH); Orzeł (phm Robert Chalimoniuk 7 UDH); Psina (phm Andrzej Jaworski 22 WDH).


Pobierz ppt "AGRICOLA i BORNEO Praktyki kształceniowe w ZHR phm. Maciej Stępa Nigdy nie pozwalam na to, by szkoła stała się przeszkodą w mojej edukacji Mark Twain."

Podobne prezentacje


Reklamy Google