Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Witamy uczniów! Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Witamy uczniów! Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego."— Zapis prezentacji:

1 Witamy uczniów! Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego

2 Spis treści I.Baza placówki Misja szkołyMisja szkoły Zespół nauczycieliZespół nauczycieli Szkoła – wyposażenie i możliwości lokaloweSzkoła – wyposażenie i możliwości lokalowe II. Oferta wychowawcza i dydaktyczna Ogólna oferta szkołyOgólna oferta szkoły Działania dodatkoweDziałania dodatkowe Tradycje szkołyTradycje szkoły III.Pierwszy rok w szkole Programy i podręcznikiProgramy i podręczniki Organizacja procesu nauczaniaOrganizacja procesu nauczania Organizacja czasu na przerwach i po lekcjachOrganizacja czasu na przerwach i po lekcjach Trudności uczniów w nauce, działania specjalistówTrudności uczniów w nauce, działania specjalistów Wspieranie uczniów zdolnychWspieranie uczniów zdolnych Klasy sportoweKlasy sportowe Uczniowie sześcioletniUczniowie sześcioletni Rodzice w szkoleRodzice w szkole Informacje dodatkoweInformacje dodatkowe Dane kontaktoweDane kontaktowe Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

3 Baza placówki Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

4 Misja Szkoły W naszej szkole uczymy dzieci szacunku do uczenia się i wysiłku intelektualnego. Cenimy i dostrzegamy pracę i wysiłek ucznia i nauczyciela. W naszej szkole wychowujemy dzieci w duchu patriotyzmu, dumni z polskiej kultury, tradycji i historii, dumni z miasta i dzielnicy, w której żyjemy, dumni z Warszawy i Saskiej Kępy; z jednoczesnym zrozumieniem i szacunkiem dla innych osób, tradycji, religii i kultur. W naszej szkole wspieramy wychowawczą rolę rodziny. W naszej szkole rodziny i dzieci dumne są z tego, że uczęszczają do tej szkoły Wszyscy traktujemy szkołę jako nasze dobro wspólne. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Rada Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną

5 Nauczyciele Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Kadra pedagogiczna szkoły to wykwalifikowani nauczyciele: nauczania zintegrowanego przedmiotu specjaliści: logopeda reedukator psycholog pedagog wychowawcy świetlicy bibliotekarze

6 Szkoła posiada Nowoczesne boisko szkolneNowoczesne boisko szkolne Dużą i małą salę gimnastyczną, siłownięDużą i małą salę gimnastyczną, siłownię Plac zabaw dla uczniówPlac zabaw dla uczniów Plac zabaw dla dzieci sześcioletnichPlac zabaw dla dzieci sześcioletnich Dwie pracownie komputeroweDwie pracownie komputerowe Bibliotekę i czytelnię z dostępem do InternetuBibliotekę i czytelnię z dostępem do Internetu Świetlicę czynną w godzinach Świetlicę czynną w godzinach Gabinety specjalistów (logopedy, reedukatora, psychologa/pedagoga)Gabinety specjalistów (logopedy, reedukatora, psychologa/pedagoga) StołówkęStołówkę Sklepik szkolnySklepik szkolny Gabinet lekarskiGabinet lekarski Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

7 Stołówka

8 Plac zabaw Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

9 Sala świetlicy Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

10 Sale lekcyjne Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Sale lekcyjne są wyposażone w nowe ławki (dostosowane do wzrostu uczniów), pojemne szafy, w których uczniowie mają możliwość pozostawiania przyborów plastycznych, strojów gimnastycznych, podręczników. W klasach starszych uczniowie mają przydzielane indywidualne szafki znajdujące się na korytarzach szkolnych. Wszystkie sale są systematycznie odnawiane i w razie potrzeby oraz możliwości finansowych odświeżane. W klasach nauczania zintegrowanego znajdują się odtwarzacze CD i VHS, telewizory. Do dyspozycji nauczycieli pozostają także przenośne komputery oraz projektor multimedialny. Każda sala ma duże tablice korkowe zapewniające miejsce na prace uczniów.

11 Sala oddziału przedszkolnego Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

12 Sala klasy I sześciolatków Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

13 Oferta wychowawcza i dydaktyczna Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

14 Szkoła oferuje Naukę w klasach o systemie zmianowymNaukę w klasach o systemie zmianowym Klasy o profilu ogólnym i sportowymKlasy o profilu ogólnym i sportowym Naukę języka angielskiego i informatyki od klasy INaukę języka angielskiego i informatyki od klasy I Naukę pływania w klasie IINaukę pływania w klasie II Bogatą ofertę bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych (m.in. koła przedmiotowe, sportowe, plastyczne, turystyczne, ortograficzne, dziennikarskie, matematyczne, przyrodnicze, informatyczne, muzyczne, teatralne)Bogatą ofertę bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych (m.in. koła przedmiotowe, sportowe, plastyczne, turystyczne, ortograficzne, dziennikarskie, matematyczne, przyrodnicze, informatyczne, muzyczne, teatralne) Zajęcia opiekuńcze w świetlicy szkolnej połączone z licznymi zabawami tematycznymiZajęcia opiekuńcze w świetlicy szkolnej połączone z licznymi zabawami tematycznymi Opiekę psychologiczno-pedagogicznąOpiekę psychologiczno-pedagogiczną Opiekę przedmedyczną (pielęgniarka szkolna)Opiekę przedmedyczną (pielęgniarka szkolna) Możliwość korzystania przez uczniów z posiłkówMożliwość korzystania przez uczniów z posiłków Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

15 Dodatkowe propozycje dydaktyczno-wychowawcze Udział uczniów w lekcjach muzealnychUdział uczniów w lekcjach muzealnych Uczestnictwo w spektaklach teatralnych i kinowych, koncertach i wystawachUczestnictwo w spektaklach teatralnych i kinowych, koncertach i wystawach Organizacja wycieczek turystyczno-krajoznawczych, Zielonych szkółOrganizacja wycieczek turystyczno-krajoznawczych, Zielonych szkół Udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych (dzielnicowych, wojewódzkich, ogólnopolskich)Udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych (dzielnicowych, wojewódzkich, ogólnopolskich) Uczestnictwo w różnorodnych programach m.st. Warszawy, kampaniach społecznych, projektach wewnątrzszkolnych i akcjach okolicznościowych: (Warszawa stolicą czystości, Unicef – Prawa dziecka, Bezpieczny Komputer, Poznaj bezpieczny Internet, Mamo, tato, wolę wodę!, Bezpieczne życie, Góra grosza, Cała Polska Czyta Dzieciom, działania ekologiczne)Uczestnictwo w różnorodnych programach m.st. Warszawy, kampaniach społecznych, projektach wewnątrzszkolnych i akcjach okolicznościowych: (Warszawa stolicą czystości, Unicef – Prawa dziecka, Bezpieczny Komputer, Poznaj bezpieczny Internet, Mamo, tato, wolę wodę!, Bezpieczne życie, Góra grosza, Cała Polska Czyta Dzieciom, działania ekologiczne) Możliwość uczestnictwa dzieci w akcjach Zima w mieście, Lato w mieścieMożliwość uczestnictwa dzieci w akcjach Zima w mieście, Lato w mieście Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

16 Tradycje naszej szkoły Do szkolnej tradycji należy organizacja różnorodnych akademii, okolicznościowych spotkań z rodzicami. Są to miedzy innymi: Pasowanie pierwszoklasistów na uczniów naszej szkołyPasowanie pierwszoklasistów na uczniów naszej szkoły Dzień Patrona SzkołyDzień Patrona Szkoły Święto Niepodległości, Konstytucji 3 MajaŚwięto Niepodległości, Konstytucji 3 Maja Zabawy andrzejkowe i mikołajkoweZabawy andrzejkowe i mikołajkowe Przedświąteczne spotkania klasowe, JasełkaPrzedświąteczne spotkania klasowe, Jasełka Bale karnawałowe, Bale AbsolwentówBale karnawałowe, Bale Absolwentów Powitanie Wiosny oraz Dzień ZiemiPowitanie Wiosny oraz Dzień Ziemi Dzień zdrowego żywienia Odbywające się w szkole konkursy (matematyczne, przyrodnicze, literackie, informatyczne, ortograficzne, plastyczne itp.) stanowią wstęp do udziału uczniów w konkursach dzielnicowych, w których uczniowie zajmują wysokie miejsca. Szkoła jest organizatorem dzielnicowego konkursu piosenki dziecięcej.Dzień zdrowego żywienia Odbywające się w szkole konkursy (matematyczne, przyrodnicze, literackie, informatyczne, ortograficzne, plastyczne itp.) stanowią wstęp do udziału uczniów w konkursach dzielnicowych, w których uczniowie zajmują wysokie miejsca. Szkoła jest organizatorem dzielnicowego konkursu piosenki dziecięcej. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

17 Tradycje naszej szkoły Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Ślubowanie klas pierwszychDzień Patrona Szkoły

18 Tradycje naszej szkoły Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Dzień zdrowego żywieniaPrawa Dziecka

19 Tradycje naszej szkoły Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Bal AbsolwentówDzień Wiosny

20 W szkole działają Samorząd Szkolny oraz Mały Samorząd (uczniowie klas I-III) - uczniowie uczą się samodzielności i odpowiedzialności za podejmowane działania. W ramach działań uczniów powstają szkolne gazetki.Samorząd Szkolny oraz Mały Samorząd (uczniowie klas I-III) - uczniowie uczą się samodzielności i odpowiedzialności za podejmowane działania. W ramach działań uczniów powstają szkolne gazetki. Rzecznik Praw Ucznia – pełni funkcję mediatora, ale także edukatora z zakresu znajomości praw i przepisów w swojej tematyce.Rzecznik Praw Ucznia – pełni funkcję mediatora, ale także edukatora z zakresu znajomości praw i przepisów w swojej tematyce. Chór szkolny – uczniowie doskonalą umiejętności muzyczne, uatrakcyjniają większość szkolnych uroczystości.Chór szkolny – uczniowie doskonalą umiejętności muzyczne, uatrakcyjniają większość szkolnych uroczystości. Drużyny ZHR – prowadzą zajęcia dla uczniów szkoły, włączają się w szkolne działania, oferują aktywny odpoczynek w czasie wakacji.Drużyny ZHR – prowadzą zajęcia dla uczniów szkoły, włączają się w szkolne działania, oferują aktywny odpoczynek w czasie wakacji. Szkolna strona internetowa – prezentuje bieżące informacje i ogłoszenia, porady dla rodziców, dokumentację szkolną.Szkolna strona internetowa – prezentuje bieżące informacje i ogłoszenia, porady dla rodziców, dokumentację szkolną. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

21 Pierwszy rok w szkole Pierwsze dni Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

22 Programy i podręczniki Od roku obowiązuje nowa, czytelniejsza podstawa programowa oraz dostosowane do niej programy i podręczniki. Decyzją nauczycieli w szkole realizowany jest program Razem w szkole wydawnictwa WSiP, a uczniowie korzystają z podręczników i wyprawki pod tym samym tytułem. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

23 Programy i podręczniki Do wyboru podręczników przyczyniły się: TREŚCI – PROBLEMATYKA Wymagania i treści nauczania odpowiadają możliwościom uczniów 6 i 7letnich. Wymagania i treści nauczania odpowiadają możliwościom uczniów 6 i 7letnich. Duża różnorodność zadań pozwala dostosować tempo pracy do każdego ucznia. Duża różnorodność zadań pozwala dostosować tempo pracy do każdego ucznia. Cykl zawiera aktualne, odpowiadające realiom treści. Poruszana w książce problematyka jest bliska doświadczeniom dziecka. Cykl zawiera aktualne, odpowiadające realiom treści. Poruszana w książce problematyka jest bliska doświadczeniom dziecka. CZYTANIE – MÓWIENIE Dobór tekstów do czytania o różnym stopniu trudności. Dobór tekstów do czytania o różnym stopniu trudności. Nowoczesne przyjazne fotografie zachęcają do wypowiadania się i czytania. Nowoczesne przyjazne fotografie zachęcają do wypowiadania się i czytania.PISANIE Ćwiczenia dostosowane do uczniów praworęcznych i leworęcznych, w dużej i małej liniaturze, z pomocą, czyli po śladzie i samodzielnie Ćwiczenia dostosowane do uczniów praworęcznych i leworęcznych, w dużej i małej liniaturze, z pomocą, czyli po śladzie i samodzielnie ZAJĘCIA KOMPUTEROWE Podręcznik z płytą CD-ROM do zajęć komputerowych - tematycznie skorelowany z treściami zajęć zintegrowanych Podręcznik z płytą CD-ROM do zajęć komputerowych - tematycznie skorelowany z treściami zajęć zintegrowanychINNE Ciekawie artykuły psychologa (dr Marty Rzadkiewicz) dla rodziców i opiekunów na końcu każdego zeszytu ćwiczeń Ciekawie artykuły psychologa (dr Marty Rzadkiewicz) dla rodziców i opiekunów na końcu każdego zeszytu ćwiczeń Teksty do czytania z dziećmi w domu, z pytaniami sprawdzającymi rozumienie słuchanego tekstu Teksty do czytania z dziećmi w domu, z pytaniami sprawdzającymi rozumienie słuchanego tekstu Profesjonalna opieka wydawnictwa WSiP nad naszą szkołą Profesjonalna opieka wydawnictwa WSiP nad naszą szkołą Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

24 Praca na lekcji Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Praca w klasie pierwszej wymaga stosowania wielu różnorodnych sposobów oddziaływań dydaktyczno- wychowawczo-opiekuńczych i oprócz tradycyjnych technik nauczania nauczyciele w codziennej pracy stosują jednocześnie metody aktywizujące (gry i zabawy, scenki dramowe, dyskusje, burze mózgów, projekty, prezentacje). Mając na uwadze społeczny rozwój uczniów wymiennie organizowane są formy pracy indywidualnej i zespołowej, a także praca w grupach. Nauczyciele traktują uczniów podmiotowo i do każdego podchodzą w sposób indywidualny.

25 Praca na lekcji Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Aby ułatwić uczniom funkcjonowanie w klasie początkowo nauczyciele organizują wiele aktywności na dywanie lub przy stolikach ustawionych w różnych konfiguracjach. Aby utrzymać odpowiedni poziom koncentracji uczniów wykorzystują różnorodne pomoce dydaktyczne (plansze, zabawki), środki audiowizualne (filmy). Korzystają z tradycyjnych źródeł wiedzy (albumy, fotografie) i nowoczesnych (prezentacje multimedialne, encyklopedie, Internet).

26 Na lekcji – praca w grupach Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

27 Na lekcji – praca zespołowa Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

28 W przerwie i po lekcjach Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Dbamy o bezpieczeństwo uczniów podczas przerw – na korytarzu klas I-III podczas przerw dyżury pełni aż 3 nauczycieli. Nauczyciel kończący zajęcia osobiście odprowadza uczniów do szatni i świetlicy. Na obiady uczniowie są prowadzeni przez wychowawców świetlicy (staramy się, aby klasy I jadły podczas lekcji w celu uniknięcia tłoku), podczas przerw na stołówce dyżur pełni wyznaczony nauczyciel. O bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych dba specjalnie wyznaczony pracownik szkoły – pan STOP. Świetlica (czynna od 7.00 do 18.00) to miejsce bezpiecznego spędzania czasu po lekcjach. Uczniowie mogą tam bawić się, uczestniczą w zajęciach (wycieczkach), odrabiają lekcje z pomocą nauczycieli.

29 Trudności w nauce - specjaliści Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Dziecku, posiadającemu orzeczenie, szkoła zapewnia: stałe, cykliczne zajęcia reedukacyjne. W szczególnych przypadkach psycholog szkolny tworzy program pomocy i stałe zajęcia grupowe lub indywidualne. Nauczyciele dostosowują wymagania programowe (poziom zadań, ocenianie) do zaleceń psychologa. W szkole staramy się rozpoznać specjalne potrzeby i możliwości uczniów. We współpracy z rodzicami wiele trudności edukacyjnych można wyeliminować w szybkim tempie i każdemu uczniowi zapewnić bezpieczny start edukacyjny. W razie sygnału wychowawcy o trudnościach dziecka w nauce (podejrzeniach dysfunkcji) lub osobistego niepokoju rodzica warto zadbać o szybką diagnozę dziecka w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

30 Trudności w nauce - specjaliści Pierwsza pomoc dla uczniów mających kłopoty z nauką to zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze prowadzone przez wychowawcę klasy. Zajęcia te obejmują ponowne przerobienie zagadnień z lekcji, usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy, wyrównywanie braków. W zajęciach uczestniczy zazwyczaj około 4-8 dzieci. Kolejny krok to zajęcia reedukacyjne – odbywają się one w grupach 2-3 osobowych. Celem zajęć jest usprawnienie zaburzonych funkcji psychomotorycznych. Uczniowie uczą się samodzielności i radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Terminy zajęć zostają dostosowane do planu lekcji uczniów. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

31 Trudności w nauce - specjaliści We wrześniu logopeda przeprowadza krótkie badanie każdego z uczniów. Dzieci z wadami wymowy są kierowane na indywidualne zajęcia, a zasady ćwiczeń omawiane z rodzicem. Psycholog szkolny przeprowadza wstępne testy diagnostyczne. Prowadzi zajęcia w klasach, grupach lub indywidualne rozmowy. Pedagog organizuje pomoc socjalną, rozwiązuje bieżące konflikty, zajmuje się planowaniem zajęć dotyczących bezpieczeństwa a prowadzonych na terenie szkoły przez policję, straż miejską. Prowadzi zajęcia i rozmowy z uczniami. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

32 Dzieci zdolne W zależności od stylu działania nauczyciela oraz ilości dzieci zdolnych w obrębie zespołu klasowego praca z uczniem może przybrać różnorodne formy: dodatkowe zeszyty ćwiczeń przygotowane przez wydawnictwo, indywidualne zadania zlecane uczniowi przez nauczyciela (podczas lekcji oraz jako prace domowe). Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska Uczniowie mogą uczestniczyć w kołach zainteresowań, próbować swoich sił w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. W szczególnych sytuacjach nauczyciel pisze program pracy z uczniem zdolnym.

33 Klasy sportowe W szkole funkcjonują klasy sportowe: akrobatyczne (gry zespołowe). Klasy te mają 2 godziny lekcji w-f oraz dodatkowo 6 godzin szkolenia sportowego – zajęcia prowadzi trener.W szkole funkcjonują klasy sportowe: akrobatyczne (gry zespołowe). Klasy te mają 2 godziny lekcji w-f oraz dodatkowo 6 godzin szkolenia sportowego – zajęcia prowadzi trener. Zajęcia sportowe obywają się na terenie szkoły, w małej lub dużej sali gimnastycznej oraz na boisku.Zajęcia sportowe obywają się na terenie szkoły, w małej lub dużej sali gimnastycznej oraz na boisku. Sport w klasach ogólnych: Każda z klas ma 2 godziny wychowania- fizycznego oraz (w ramach programu miasta) 1 godzinę cyklu zajęć Od zabawy do sportu. Większość zajęć odbywa się na korytarzach lub przy ładnej pogodzie na boisku szkolnym.Sport w klasach ogólnych: Każda z klas ma 2 godziny wychowania- fizycznego oraz (w ramach programu miasta) 1 godzinę cyklu zajęć Od zabawy do sportu. Większość zajęć odbywa się na korytarzach lub przy ładnej pogodzie na boisku szkolnym. We wszystkich klasach II obowiązkowy jest basen.We wszystkich klasach II obowiązkowy jest basen. Szkoła oferuje liczne zajęcia dodatkowe – SKS, korektywę.Szkoła oferuje liczne zajęcia dodatkowe – SKS, korektywę. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

34 Sześciolatki Dzieci sześcioletnie mają możliwość podjęcia nauki w klasie 0 lub w klasie I. Klasa 0 funkcjonuje dokładnie tak samo jak grupy przedszkolne. Klasa I dla dzieci sześcioletnich : - może zostać utworzona przy minimum 16 chętnych, - dzieci spędzają przerwy w swojej klasie bez wychodzenia na głośny korytarz, sala jest na parterze w bliskiej odległości od szatni, świetlicy, stołówki - nauczyciel steruje czasem przeznaczonym na naukę (na początku roku dzieci sporą część czasu spędzają na zabawach), - początkowo nauczyciel wykorzystuje tylko część ćwiczeń z zeszytów, rozwijając wymagania w trakcie roku (np. pisanie w dużej, później w małej liniaturze), - nie porównujemy wyników dzieci z innymi klasami pierwszymi, - klasa jest pod specjalną opieką psychologa szkolnego, - po lekcjach dzieci sześcioletnie pozostają nadal w swojej sali (lub sali zerówki), gdzie dołącza do nich wychowawca świetlicy, - obiady dzieci spożywają w trakcie lekcji, - dla dzieci przeznaczony jest oddzielny plac zabaw. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

35 Sześciolatki Sale dla dzieci sześcioletnich są doskonale wyposażone w zabawki, sprzęt i pomoce dydaktyczne. Nauczyciele prowadzą zajęcia dostosowując czas i metody do potrzeb oraz możliwości uczniów. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

36 Sześciolatki – pomoce dydaktyczne Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

37 Sześciolatki – pomoce dydaktyczne Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

38 Sześciolatki – pomoce dydaktyczne Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

39 Sześciolatki – pomoce dydaktyczne Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

40 Sześciolatki – pomoce dydaktyczne Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

41 Sześciolatki – pomoce dydaktyczne Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

42 Rodzice Wszyscy rodzice uczniów naszej szkoły wchodzą w skład Rady Rodziców. Jesteśmy zainteresowani Państwa pomysłami i sugestiami. Staramy się szanować Państwa czas. Sekretariat jest otwarty dla rodziców codziennie w godzinach oraz podczas zebrań z rodzicami. Obiady można opłacać w pokoju nr 16 (również w tych godzinach) lub na podane konto. Podobnie opłaty na Radę Rodziców i świetlicę. Nasi specjaliści służą Państwu pomocą i poradą. Różnorodne informacje z dziedziny edukacji i wychowania znajdziecie Państwo w okolicznościowo przygotowywanych ulotkach, na tablicach ogłoszeń, szkolnej stronie internetowej. W razie zainteresowania możemy zorganizować szkolenia na zaproponowane przez Państwa tematy. Zasady rekrutacji do klasy 0 oraz do klasy I w roku szkolnym 2010/2011: określone są na stronie Biura Edukacji Zasady rekrutacji do klasy 0 oraz do klasy I w roku szkolnym 2010/2011: określone są na stronie Biura Edukacjihttp://www.edukacja.warszawa.pl/ Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

43 Informacje dodatkowe Rodzice podejmują decyzję o nauce przez dziecko religii. Na udział w zajęciach trzeba wyrazić zgodę (lub jej brak) na piśmie. Uczniowie, którzy nie uczęszczają na lekcje religii przebywają w tym czasie w świetlicy, a w klasach starszych w bibliotece. W szkole nie ma obowiązku noszenia mundurków. Obowiązuje schludny strój w stonowanej kolorystyce. Poniedziałki są dniami granatowymi, a na szkolne apele i uroczystości zachęcamy do zakładania strojów galowych. We wrześniu rodzice wykupują dla dziecka ubezpieczenie NNW. Nie jest to obowiązkowe, ale zalecane przez szkołę. Staramy się dbać o zdrowe nawyki żywieniowe. Szkoła prowadzi akcje Szklanka mleka oraz dla klas I-III Owoce i warzywa dla szkół. Jadłospisy są publikowane na stronie internetowej. Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

44 Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego Aleja Stanów Zjednoczonych Warszawa Tel

45 Zapraszamy! Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie opracowanie Agnieszka Trepkowska

46 Materiały statut szkoły (zdjęcia) informacje wydawnictwa WSiP- szkolenie dla nauczycieli o cyklu podręczników Razem w szkole (zdjęcia, szablon prezentacji) zdjęcia: Agnieszka Trepkowska, Marta Gralewska


Pobierz ppt "Witamy uczniów! Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google