Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."— Zapis prezentacji:

1 Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine 29 lutego 2008 r. Wyniki finansowe za 2007 r. Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny Marios Christou, Dyrektor Finansowy Costas Tziamalis, Dyrektor IR

2 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Strona 1 3/2/2014 9:07 PM IBD\ING\War O\P\X20070976.9 Uwaga Niniejsza prezentacja zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości w Rzeczywiste wyniki mogą w istotny sposób odbiegać od przewidywanych, ze względu na pewne czynniki ryzyka i niepewność, w tym ogólną sytuację ekonomiczną na rynkach, na których ASBIS prowadzi działalność, jak również ze względu na inne czynniki ryzyka, o których mowa w raportach i sprawozdaniach Spółki. Zob. rozdział Czynniki ryzyka w prospekcie.

3 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Przedstawiamy ASBIS Wiodący dystrybutor sprzętu IT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Szczególnie silna obecność w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw, Czechach, Słowacji, Rumunii i Polsce Założona w 1992 r. w Mińsku, z siedzibą w Limassol (Cypr) od 1995 r. Dystrybutor pierwszego wyboru dla globalnych dostawców z branży Czołowy (od 1 do 3 miejsca), preferowany regionalny partner dystrybucyjny dla Intela, AMD, Seagate, Samsunga, Microsoft, Toshiba Szeroki portfel produktów i komponentów IT, dystrybuowany na zasadzie jednego sklepu Procesory, twarde dyski, inne komponenty, laptopy, peryferia, oraz akcesoria Rosnący udział własnych marek, produktów o wyższej marży, oraz akcesoriów sprzedawanych pod markami Prestigio oraz Canyon Sieć dystrybucyjna fizycznie istniejąca w 23 krajach Docieramy do 20,000 klientów w 70 krajach dzięki wyjątkowemu rozwiązaniu dystrybucji internetowej B2B, stanowiącej ponad 50% wartości sprzedaży Doświadczony zespół managerski oraz ścisła kontrola operacyjna i finansowa Strona 2

4 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Wyniki operacyjne

5 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Strona 4 3/2/2014 9:07 PM IBD\ING\War O\P\X20070976.9 2007: najważniejsze dane i wydarzenia Przychody wzrosły o 39%, do 1,397 mld USD. Zysk brutto wzrósł o 43%, do 68 mln USD. Marża zysku brutto zwiększyła się do 4,9%. Zysk EBITDA zwiększył się o 54% i osiągnął wartość 28 mln USD, natomiast marża EBITDA wzrosła do 2%. Zysk netto wzrósł o 69%, do 19 mln USD. Zysk na akcję wyniósł 0,38 USD i był o 92% wyższy niż w 2006 r. Łączne przychody ze sprzedaży marek własnych zwiększyły się o 34% i wyniosły 103 mln USD. 30 października 2007 r. Spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka wycofuje akcje z notowań na londyńskim rynku AIM. Asbis dystrybutorem produktów Toshiba w Arabii Saudyjskiej. Asbis dystrybutorem produktów Dell w Rosji, Bułgarii i na Bliskim Wschodzie.

6 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Wyniki finansowe

7 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Strona 6 3/2/2014 9:07 PM IBD\ING\War O\P\X20070976.9 Znacząca poprawa wyników finansowych Marże (%)Podstawowe dane finansowe (w mln USD) 20 40 60 800 1,000 1,200 1,400

8 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Strona 7 3/2/2014 9:07 PM IBD\ING\War O\P\X20070976.9 Geograficzna struktura przychodów Wzrost przychodów na poszczególnych rynkach (2007) Geograficzna struktura przychodów – 2007 Na pięciu najważniejszych rynkach Spółka wygenerowała ponad 60% sprzedaży ogółem w 2007 r..

9 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Strona 8 3/2/2014 9:07 PM IBD\ING\War O\P\X20070976.9 Struktura przychodów według produktów 3-letnia stopa CAGR przychodów, wg grup produktów (2005-2007) Struktura przychodów wg grup produktów (2007)

10 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Strona 9 3/2/2014 9:07 PM IBD\ING\War O\P\X20070976.9 Przychody ze sprzedaży marek własnych i ich udział w zysku Przychody ze sprzedaży marek własnych (2005-2007) Udział marek własnych w zysku brutto (2005-2007) 34,6% Wzrost przychodów ze sprzedaży marek własnych (2007) 86,4% 55,9%

11 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Strona 10 3/2/2014 9:07 PM IBD\ING\War O\P\X20070976.9 Przepływy środków pieniężnych w 2007 r. 13 1 17 7 1 29 8

12 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Perspektywy rozwoju

13 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Strona 12 3/2/2014 9:07 PM IBD\ING\War O\P\X20070976.9 Charakterystyka rynku Przewiduje się, że zanim rynek osiągnie poziom nasycenia, liczba komputerów na świecie wzrośnie niemal dwukrotnie. Na rynkach wschodzących lokalni producenci sprzętu komputerowego utrzymują silną pozycję. Ceny produktów informatycznych stają się coraz bardziej przystępne, a ich cykl życia - coraz krótszy. Szybszy wzrost sektora IT na rynkach wschodzących wynika z: -szybszego wzrostu gospodarczego -historycznie niższych nakładów na produkty IT w stosunku do PKB -mniejszej liczby posiadanych komputerów -rosnącego poziomu korzystania z internetu W 2010 r. przewidywany wzrost sektora dystrybucji produktów IT w Europie Środkowo- Wschodniej osiągnie poziom 14,0% CAGR (pod względem wielkości) i 13,6% (pod względem wartości); liczba sprzedawanych komputerów wyniesie 24,7 mln rocznie, a ich wartość 21,7 mld USD. Nakłady na IT w stosunku do PKB, wg regionu (2005) Wzrost rynków Europy Środkowo-Wschodniej wg wartości dostaw komputerów PC (w mld USD) Penetracja rynku komputerów osobistych (czerwiec 2006 r.) CAGR = 13.6% Źródło: Gartner. Źródło: IDC. Liczba komputerów na 100 mieszkańców

14 Wyniki finansowe za 2007 r. Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212 211 200 220 240 162 189 144 Map colours 230 232 242 185 191 219 FillLine Najbliższe plany Rozwój działalności na Bliskim Wschodzie zakup magazynu w Dubaju (w strefie wolnego handlu Jebel Ali) w celu wsparcia tego rozwijającego się regionu rozważane jest założenie nowej spółki zależnej w Królestwie Arabii Saudyjskiej w efekcie podpisania umowy z Toshiba, na mocy której Spółka została głównym dystrybutorem Toshiba w tym kraju Ostatni etap zakładania spółki w Turcji – efekty obecności na tym rynku spodziewane są już w 2008 roku oraz latach kolejnych Poprawa wydajności operacyjnej – budowa magazynu i powierzchni biurowych w Bratysławie na Słowacji Dobre perspektywy rozwoju rynku komputerów przenośnych, mogą pozytywnie wpłynąć na wyniki Spółki, która w IV kwartale 2007 zawarła umowy z wiodącymi producentami laptopów - Toshiba i Dell. Strona 13


Pobierz ppt "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."

Podobne prezentacje


Reklamy Google