Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opracował: Michał Wilk Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji Sosnowiec, listopad 2007.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opracował: Michał Wilk Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji Sosnowiec, listopad 2007."— Zapis prezentacji:

1 Opracował: Michał Wilk Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji Sosnowiec, listopad 2007

2 Podstawowe informacje 1 E-learning jest nowoczesną metodą nauczania umożliwiającą naukę w dowolnym miejscu, czasie i tempie Platformy LMS (Learning Management System) zarządzają systemem nauczania przez Internet Platforma może być uzupełnieniem tradycyjnych zajęć stacjonarnych

3 Podstawowe informacje 2 (ang.Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment ) Modularne Obiektowo Zorientowane Środowisko Nauczania Jedną z Platform jest pakiet oprogramowania MOODLE

4 Podstawowe informacje 3 Platforma jest dystrybuowana wraz z kodami źródłowymi jako oprogramowanie typu Open Source (DARMOWE) Platforma nieustannie ewoluując umożliwia kreatywne podejście do procesu edukacji zarówno przez ucznia, jak i nauczyciela Platforma wykorzystywana jest w 126 krajach, a liczba użytkowników sięga 2 mln.

5 Podstawowe informacje 4 Moodle został zaprojektowany przez Martina Dougamaisa doktora nauk pedagogicznych z uwzględnieniem zasad społecznego konstrukcjonizmu. Konstrukcjonizm podkreśla, że uczenie się jest szczególnie efektywne, kiedy jest powiązane z konstruowaniem czegoś, czego mogą doświadczyć inni. Może to być wszystko; od wypowiedzianego zdania lub wypowiedzi na forum internetowym do bardziej skomplikowanych tworów jak obraz, dom lub program komputerowy.

6 Zalety Moodlea 5 Różnorodność zasobów edukacyjnych TEKSTY PISANE TEKSTY MÓWIONE ANIMACJE

7 Zalety Moodlea 6 Różnorodność zasobów edukacyjnych PREZENTACJE REBUSY HIPERŁĄCZA

8 Zalety Moodlea 7 Unikalna struktura platformy odpowiadająca specyficznym potrzebom szkół i uczelni Autorzy kursów decydują o ich specyfice Pozwala wnosić w porę niezbędne korekcje do działalności, zarówno uczącego się jak i nauczyciela.

9 Zarządzanie kursem 8 Platforma daje różne możliwości zarządzania Głosowania Ankiety Zadania Lekcje Warsztaty

10 Zarządzanie kursem 9 Platforma daje różne możliwości zarządzania Fora Czaty Opisy Testy Dzienniki

11 Uczestnicy kursu 10 Umożliwia indywidualizację nauczania, można umieszczać dodatkowe materiały rozszerzające wiedzę można wielokrotnie powracać do konkretnych treści Umożliwia dzielenie uczniów na grupy

12 Uczestnicy kursu 11 Wbudowany kalendarz pozwala przypominać o różnych zdarzeniach Można definiować własne skale ocen, które są dostępne dla poszczególnych uczniów

13 Uczestnicy kursu 12 Pozwala śledzić każde działanie uczącego się i wykonywane operacje przy rozwiązaniu konkretnych zadań. Pozwala całkowicie adaptować zawartość, metody i tempo naukowej działalności uczącego się do jego poziomu i możliwości

14 Użytkownicy Moodlea w Polsce 13 Lista placówek korzystających z platformy jest coraz dłuższa i coraz bardziej zróżnicowana

15 Przydatne adresy 14 Ważne informacje dotyczące platformy Moodle znajdują się pod poniższymi adresami:

16 Podsumowanie 15 Moodle jest alternatywą dla komercyjnych platform e- learningu Jego modułowa budowa czyni łatwym tworzenie kursów i dodawanie nowych treści Liczba użytkowników Moodlea rośnie w tempie 10% miesięcznie Warto, pomimo dużego nakładu pracy, przyłączyć się do społeczności Moodlea

17 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Opracował: Michał Wilk Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji Sosnowiec, listopad 2007."

Podobne prezentacje


Reklamy Google