Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych Dominika Goltz-Wasiucionek Bydgoszcz 19 marca 2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych Dominika Goltz-Wasiucionek Bydgoszcz 19 marca 2010."— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych Dominika Goltz-Wasiucionek Bydgoszcz 19 marca 2010

2 Platforma Moodle - system informatyczny pozwalający realizować zajęcia przez Internet. Składa się z wielu funkcjonalności, których zadaniem jest umożliwienie: - komunikacji - pracy zdalnej z uczącymi się, - tworzenia, przetwarzania i archiwizowania plików - zarządzania użytkownikami.

3 Platforma pozwala na tworzenie: - kursów zdalnych - tworzenie obszarów pozwalających na zamieszczanie materiałów stanowiących uzupełnienie zajęć tradycyjnych (face-to-face) - umożliwia tworzenie materiałów dydaktycznych w językach takich jak niemiecki czy rosyjski

4 Materiał w obszarze konsultacyjnym winien być przygotowany zgodnie z wytycznymi. Materiały dotyczyć mogą wybranych zagadnień np.: gramatyki, słownictwa oraz tekstów.

5 W obszarze konsultacyjnym można zamieścić: materiały pomocnicze, bibliografię, strony WWW linki do słowników, stron internetowych z ćwiczeniami i innymi materiałami przydatnymi w nauce języka.

6 Struktura kursu wprowadzenie informacje/aktualności informacje o obszarze konsultacji informacje o prowadzącym błędy w kursie

7

8

9

10 W ramach modułu dydaktycznego powinny znaleźć się: nazwa modułu lub/i temat modułu wprowadzenie materiały do zadania zadania/aktywności określone tematycznie literatura i netografia

11 Struktura kursu Moduł 0 Aktualności/Informacje Informacje o obszarze konsultacji Informacja o prowadzącym(ej) Błędy w kursie

12 Moduły przygotowywane w ramach konsultacji powinny być jednolite i zawierać aktywności dotyczące następujących sfer: gramatyki czytania słownictwa

13 Materiał dydaktyczny zamieszczany w obszarze konsultacyjnym musi być: poprzedzony wstępem poprzedzony precyzyjnym poleceniem

14 Przykład

15 Polecenia Polecenie do każdego zadania powinno być precyzyjnie sformułowane i winno zawierać następujące elementy: jasno sformułowany cel zadania, opis kroków wykonania zadania, standard wykonania zadania, kryteria oceny zadania, formę dostarczenia rozwiązania zadania, termin wykonania zadania,

16

17

18 Teksty, Gramatyka, Słownictwo tytuł tekstu strony w podręczniku użycia słownika i link do strony WWW precyzyjne polecenie sposób oceny zakres tematyczny nazwę zagadnienia gramatycznego czas na wykonanie zadania sposób oceny

19 Każdy materiał powinien zawierać określoną - jednolitą ilość przykładów!

20 Prawa autorskie nie można zamieszczać: skanów materiałów z podręczników tekstów przepisanych z podręczników zdań przepisanych z podręczników zrzutów/kopii ze stron internetowych

21 Platforma jest nie tylko doskonały miejscem do tworzenia i zamieszczania pełnych kursów zdalnych materiałów dotyczące innych niż angielski języków i będących uzupełnieniem kursu wiodącego.

22 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych Dominika Goltz-Wasiucionek Bydgoszcz 19 marca 2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google