Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych"— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Dominika Goltz-Wasiucionek Bydgoszcz 19 marca 2010

2 Platforma Moodle - system informatyczny pozwalający realizować zajęcia przez Internet.
Składa się z wielu funkcjonalności, których zadaniem jest umożliwienie: komunikacji pracy zdalnej z uczącymi się, tworzenia, przetwarzania i archiwizowania plików zarządzania użytkownikami.

3 Platforma pozwala na tworzenie:
- kursów zdalnych - tworzenie obszarów pozwalających na zamieszczanie materiałów stanowiących uzupełnienie zajęć tradycyjnych (face-to-face) - umożliwia tworzenie materiałów dydaktycznych w językach takich jak niemiecki czy rosyjski

4 Materiał w obszarze konsultacyjnym winien być przygotowany zgodnie z wytycznymi.
Materiały dotyczyć mogą wybranych zagadnień np.: gramatyki, słownictwa oraz tekstów.

5 W obszarze konsultacyjnym można zamieścić:
materiały pomocnicze, bibliografię, strony WWW linki do słowników, stron internetowych z ćwiczeniami i innymi materiałami przydatnymi w nauce języka.

6 Struktura kursu wprowadzenie informacje/aktualności
informacje o obszarze konsultacji informacje o prowadzącym błędy w kursie

7

8

9

10 W ramach modułu dydaktycznego powinny znaleźć się:
nazwa modułu lub/i temat modułu wprowadzenie materiały do zadania zadania/aktywności określone tematycznie literatura i netografia

11 Struktura kursu Moduł „0” Aktualności/Informacje
Informacje o obszarze konsultacji Informacja o prowadzącym(ej) Błędy w kursie

12 Moduły przygotowywane w ramach konsultacji powinny być jednolite i zawierać aktywności dotyczące następujących sfer: gramatyki czytania słownictwa

13 Materiał dydaktyczny zamieszczany w obszarze konsultacyjnym musi być:
poprzedzony wstępem poprzedzony precyzyjnym poleceniem

14 Przykład

15 Polecenia Polecenie do każdego zadania powinno być precyzyjnie sformułowane i winno zawierać następujące elementy: jasno sformułowany cel zadania, opis kroków wykonania zadania, standard wykonania zadania, kryteria oceny zadania, formę dostarczenia rozwiązania zadania, termin wykonania zadania,

16

17

18 Teksty, Gramatyka, Słownictwo
tytuł tekstu strony w podręczniku użycia słownika i link do strony WWW precyzyjne polecenie sposób oceny zakres tematyczny nazwę zagadnienia gramatycznego czas na wykonanie zadania

19 Każdy materiał powinien zawierać określoną - jednolitą ilość przykładów!

20 Prawa autorskie nie można zamieszczać:
skanów materiałów z podręczników tekstów przepisanych z podręczników zdań przepisanych z podręczników zrzutów/kopii ze stron internetowych

21 Platforma jest nie tylko doskonały miejscem do tworzenia i zamieszczania
pełnych kursów zdalnych materiałów dotyczące innych niż angielski języków i będących uzupełnieniem kursu wiodącego.

22 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google