Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok"— Zapis prezentacji:

1 Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
opiekun naukowy: dr hab. inż. Jak Kusiak, prof. AGH

2 Plan referatu 1. Wstęp. - e-learning – co to jest? - cel projektu
2. Analiza potrzeb. 3. Model pedagogiczny. 4. Kryteria oceny. 5. Porównanie wybranych platform e-learningowych. 6. Wnioski.

3 Wstęp E-learning jest to całość procesów związanych z nauczaniem i uczeniem się za pośrednictwem technologii informatycznych. Platformy e-learningowe są specjalnymi narzędziami dydaktycznymi charakteryzującymi się wysokim stopniem interaktywności Celem projektu było dokonanie porównania wybranych platform e-learningowych. Platformy oceniane były pod kątem możliwości wykorzystania ich do stworzenia e- learningowej bazy wiedzy z dziedziny metalurgii i inżynierii metali.

4 Analiza potrzeb - wielokrotne wykorzystywanie - grupowanie
Łatwe i elastyczne zarządzanie elementami kursów - wielokrotne wykorzystywanie - grupowanie - łączenie, wiązanie Możliwość importowania elementów kursów z zewnętrznych źródeł Rozbudowany system komunikacji pomiędzy użytkownikami

5 Model pedagogiczny Model konwersacyjny:
Komunikacja między prowadzącym i uczniami Komunikacja pomiędzy uczniami Model realnego systemu: Zarządzanie prowadzonymi kursami Zarządzanie elementami kursów Zarządzanie uczestnikami kursów

6 Kryteria oceny Możliwość komunikacji pomiędzy uczestnikami kursu.
Sposób zarządzania użytkownikami. Sposób gromadzenia i przechowywania zasobów. Możliwości zarządzania elementami kursów. Sposób tworzenia i modyfikowania kursów.

7 I-Study I-Study jest platformą e-learningową stworzoną w oparciu o forum phpBB. Obecnie platforma obsługuje jedynie język angielski i niemiecki.

8 Forum

9 Czat

10 Wiadomości

11 Zarządzanie użytkownikami

12 Podsumowanie Zalety: Rozbudowany system komunikacji umożliwiający swobodny przepływ informacji pomiędzy wszystkimi użytkownikami platformy. Braki: Brak możliwości współdzielenia i ponownego wykorzystywania zasobów. Brak obsługi learning objects.

13 Claroline Claroline jest darmową aplikacją opartą na PHP i MySQLu. Przetłumaczona została na 31 języków w tym polski.

14 Forum

15 Czat

16 Wiadomości

17 Zarządzanie użytkownikami

18 Zarządzanie zasobami

19 Podsumowanie Zalety: Elastyczne zarządzanie użytkownikami i zasobami na poziomie kursów i ich elementów. Wady: Ograniczone możliwości komunikacji. Brak obsługi learning objects. Brak możliwości współdzielenia elementów kursów.

20 Moodle Moodle (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) jest pakietem oprogramowania służącym do tworzenia kursów internetowych. Napisany został w języku PHP i korzysta z baz danych MySQL oraz PostgreSQL.

21 Forum

22 Czat

23 Wiadomości

24 Zarządzanie użytkownikami

25 Zarządzanie zasobami

26 Podsumowanie Zalety: Rozbudowany system komunikacji umożliwiający swobodny przepływ informacji pomiędzy wszystkimi użytkownikami platformy. Braki: Brak możliwości współdzielenia i ponownego wykorzystywania zasobów. Brak obsługi learning objects.

27 docebo Docebo to platforma e-learningowa zawierająca zarówna narzędzia do tworzenia kursów jak i portali internetowych. System składa się z trzech części: Knowledge Management System Learning Management System Content Management System. Nie osbsługuje języka polskiego

28 Forum

29 Czat

30 Wiadomości

31 Zarządzanie użytkownikami

32 Zarządzanie zasobami

33 Zarządzanie zasobami

34 Podsumowanie Zalety: Rozbudowane narzędzia komunikacyjne.
Możliwość współdzielenia zasobów. Wady: Brak obsługi języka polskiego. Brak obsługi learning objects.

35 OLAT OLAT to Learning Management System stworzony w Szwajcarii. Napisany jest w całości w Javie i rozpowszechniany za darmo. System obsługuje język polski.

36 Forum

37 Wiadomości

38 Zarządzanie użytkownikami

39 Zarządzanie zasobami

40 Podsumowanie Platforma posiada dostatecznie rozbudowany system komunikacji jak oraz spełnia wszystkie wymagania dotyczące zarządzania użytkownikami i zasobami.

41 Inne platformy Manhattan Virtual Classroom ATutor Sakai

42 Wnioski Funkcjonalność najbliższą poszukiwanej posiada platforma e-learningowa OLAT. Dokładniejsza analiza możliwości platformy oraz sposobu jej implementacji pozwoli stwierdzić czy możliwe jest zrealizowanie projektu w oparciu o nią.

43 Bibliografia „A Framework for the Pedagogical Evaluation of eLearning Environments” - Sandy Britain, Oleg Liber moodle.com

44 Dziękuję bardzo.


Pobierz ppt "Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok"

Podobne prezentacje


Reklamy Google