Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Publiczna Szkoła Podstawowa w Połańcu. W pierwszych dwóch tygodniach wakacji w dniach 22.06.09 do 3.07.09 roku w świetlicy Publicznej Szkoły Podstawowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Publiczna Szkoła Podstawowa w Połańcu. W pierwszych dwóch tygodniach wakacji w dniach 22.06.09 do 3.07.09 roku w świetlicy Publicznej Szkoły Podstawowej."— Zapis prezentacji:

1 Publiczna Szkoła Podstawowa w Połańcu

2 W pierwszych dwóch tygodniach wakacji w dniach do roku w świetlicy Publicznej Szkoły Podstawowej w Połańcu odbywały się nieodpłatnie zajęcia dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat związane z realizacją programu grantowego Zdobywamy tęczową piramidę zdrowia. W pierwszych dwóch tygodniach wakacji w dniach do roku w świetlicy Publicznej Szkoły Podstawowej w Połańcu odbywały się nieodpłatnie zajęcia dla dzieci w wieku od 7 do 12 lat związane z realizacją programu grantowego Zdobywamy tęczową piramidę zdrowia.

3 Dzień 1 -Kolorowy most na niebie Dzień 1 -Kolorowy most na niebie -zabawy w świetlicy (zapoznanie ze zjawiskiem tęczy, wyczarowanie tęczy na bańkach mydlanych i płycie CD, chusta KLANZY, tęczowy taniec i piosenka, tęczowy kosz owoców i warzyw -założenie mini ogródka w świetlicy

4

5 Tęczowy kosz

6 Dzień 2 - Spotkanie z kolorem czerwonym Dzień 2 - Spotkanie z kolorem czerwonym -zabawa integracyjna Kto też..., skojarzenia, -zajęcia edukacyjno - profilaktyczne UWAŻAJ - STOP, dbamy o swoje bezpieczeństwo, radzimy sobie z trudnymi emocjami (gniew, złość, zazdrość) -prace plastyczne – wykonanie muchomora -galaretka z truskawkami - spotkanie ze strażakiem

7

8

9

10 Dzień 3 - Spotkanie z kolorem pomarańczowym Dzień 3 - Spotkanie z kolorem pomarańczowym - zajęcia edukacyjno – kulinarne Marchewkowe spotkanie (informacje, teatrzyk kukiełkowy, piosenka, zabawa integracyjna – sałatka warzywna) - surówka z marchewki - surówka z marchewki - spotkanie z policjantem - spotkanie z policjantem

11

12 Surówka marchew z jabłkiem Składniki: Składniki: marchew – 3-4 sztuki marchew – 3-4 sztuki jabłko – 2 sztuki jabłko – 2 sztuki sól, pieprz, cukier do smaku sól, pieprz, cukier do smaku Wykonanie: Wykonanie: Marchewkę dokładnie umyć, obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach Marchewkę dokładnie umyć, obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach Jabłka obrać i zetrzeć na tarce Jabłka obrać i zetrzeć na tarce Marchewkę i jabłka przełożyć do salaterki, doprawić do smaku solą, pieprzem i odrobiną cukru, dokładnie wymieszać. Marchewkę i jabłka przełożyć do salaterki, doprawić do smaku solą, pieprzem i odrobiną cukru, dokładnie wymieszać.

13 Marchewkowe ciasto Marchewkowe ciasto (Porcja do tortownicy o średnicy 26 cm) Składniki: Składniki: 4 jajka 4 jajka 2 szklanki cukru 2 szklanki cukru 2 szklanki drobno utartej marchwi 2 szklanki drobno utartej marchwi 2 szklanki mąki 2 szklanki mąki 2 łyżeczki proszku do pieczenia 2 łyżeczki proszku do pieczenia 2 łyżeczki cynamonu 2 łyżeczki cynamonu 2 łyżeczki sody 2 łyżeczki sody 1 i ¼ szklanki oleju 1 i ¼ szklanki oleju szczypta soli szczypta soli rodzynki, orzechy lub inne bakalie rodzynki, orzechy lub inne bakalie cukier puder do posypania upieczonego ciasta lub polewa czekoladowa cukier puder do posypania upieczonego ciasta lub polewa czekoladowa Wykonanie: Wykonanie: Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodawać stopniowo mąkę i olej. Następnie marchewkę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon, bakalie. Ciasto wkładać do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. W takiej temperaturze piec 40 min, następnie przestawić na 160 stopni i piec ok. 20 min. Czy ciasto jest upieczone najlepiej sprawdzić patyczkiem. Jeżeli jest suchy tzn. że jest już gotowe. Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Dodawać stopniowo mąkę i olej. Następnie marchewkę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon, bakalie. Ciasto wkładać do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. W takiej temperaturze piec 40 min, następnie przestawić na 160 stopni i piec ok. 20 min. Czy ciasto jest upieczone najlepiej sprawdzić patyczkiem. Jeżeli jest suchy tzn. że jest już gotowe.

14

15 Dzień 4 - Spotkanie z kolorem żółtym Dzień 4 - Spotkanie z kolorem żółtym zajęcia edukacyjno – profilaktyczne zajęcia edukacyjno – profilaktyczne Skąd się biorą dziury w serze? (informacje o różnych gatunkach sera, sposobach produkcji, degustacja serów) Skąd się biorą dziury w serze? (informacje o różnych gatunkach sera, sposobach produkcji, degustacja serów) - serowe pizze – śmieszne minki - spotkanie z dietetyczką – dzieci wcielają się w role kierownika koloni i oceniają jadłospisy

16

17

18 Dzień 5 - Spotkanie z kolorem zielonym Dzień 5 - Spotkanie z kolorem zielonym - zajęcia edukacyjno-ekologiczne Wszystko o lesie, - spotkanie z leśnikiem, - wycieczka do lasu – zabawy rozwijające zmysł dotyku i spostrzegawczość, tworzenie żywych historyjek - zielone kanapki z sokiem kiwi

19

20 Dzień 6 - Spotkanie z kolorem błękitnym Dzień 6 - Spotkanie z kolorem błękitnym -,,Niezwykła kraina delfinów - wyruszamy na spotkanie z delfinami, zajęcia informacyjne, plastyczne, słuchanie odgłosów morza, zabawy z chustą KLANZY - posiłek rybny - morskie zabiegi pielęgnacyjne – spotkanie z kosmetyczką

21

22

23 Dzień 7 - Spotkanie z kolorem niebieskim Dzień 7 - Spotkanie z kolorem niebieskim -zajęcia rekreacyjno – sportowe na krytej pływalni Delfin na krytej pływalni Delfin -piknik na trawie

24

25 Dzień 8 - Spotkanie z kolorem fioletowym Dzień 8 - Spotkanie z kolorem fioletowym -zajęcia profilaktyczno – wychowawcze Bajka o smutku -zajęcia integracyjno – taneczne Fiołkowy pokaz mody -sadzimy Fiołki radości i zabieramy je do domu - posiłek – jagody z bitą śmietaną

26

27

28 Dzień 9 -Na zamku siedmiu kolorów Dzień 9 -Na zamku siedmiu kolorów -warsztaty teatralne – przygotowujemy przedstawienie Rycerze siedmiu kolorów -przygotowanie strojów, dekoracji, muzyki, tańca - warsztaty kulinarne – herbatnikowy zamek

29

30 Dzień 10 - Tęczowy festyn rodzinny Dzień 10 - Tęczowy festyn rodzinny - występ uczestników projektu w teatrzyku Rycerze siedmiu kolorów - prezentacja przepisów kulinarnych, ekspozycja prac dzieci wykonanych w czasie realizacji projektu - degustacja zdrowych potraw przygotowanych na stołach w siedmiu kolorach tęczy - wręczenie dyplomów i upominków jako podsumowanie realizacji projektu

31

32

33 Nasze trudności: - nie wszyscy rodzice, którzy zobowiązali się na piśmie aby ich dzieci uczestniczyły w projekcie, wysyłali ich na zajęcia - za dużo zaplanowanych działań na 3 godzinne spotkanie - rozliczenie projektu pod względem finansowym

34 Co nam się udało: Co nam się udało: - realizacja projektu w czasie wakacji powiodła się, dzieci aktywnie i systematycznie w nim uczestniczyły - wszyscy zaproszeni goście przybyli na nasze zajęcia - zrealizowaliśmy wcześniej zaplanowany harmonogram a nawet przeprowadzono wiele wartościowych, nie zaplanowanych wcześniej zajęć a nawet przeprowadzono wiele wartościowych, nie zaplanowanych wcześniej zajęć - otrzymałyśmy wsparcie merytoryczne i organizacyjne, finansowe od dyrekcji szkoły, środowiska lokalnego, osób prywatnych, instytucji

35 - wolontariusze pracowali z dużym zaangażowaniem i systematycznością - dzieci zdobyły wiedzę na temat zdrowego życia, odżywiania, sposobu spędzania wolnego czasu i umiejętności kulinarne - w dniu podsumowującym projekt wyeksponowaliśmy dowody jego realizacji, zaprezentowaliśmy inscenizacje, uzyskaliśmy pochlebne informacje zwrotne od dzieci, rodziców, zaproszonych gości - realizacja naszego projektu przyczyniła się do promocji szkoły w środowisku lokalnym i nie tylko.


Pobierz ppt "Publiczna Szkoła Podstawowa w Połańcu. W pierwszych dwóch tygodniach wakacji w dniach 22.06.09 do 3.07.09 roku w świetlicy Publicznej Szkoły Podstawowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google