Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wyniki „Wielkiego Konkursu Wiedzy o Internecie”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wyniki „Wielkiego Konkursu Wiedzy o Internecie”"— Zapis prezentacji:

1

2 Wyniki „Wielkiego Konkursu Wiedzy o Internecie”
Klasy 4-te I miejsce Guziec Tomasz Klasa 4b II miejsce Pisarczuk Michał Klasa 4a III miejsce Brach Jakub Klasa 4b Klasy 5-te I miejsce Ciołkiewicz Artur Klasa 5c II miejsce Patalas Mateusz Klasa 5a III miejsce Domagała Filip Klasa 5a Klasy 6-te I miejsce Wójcicki Kamil Klasa 6d II miejsce Osadnik Michał Klasa 6d III miejsce Króliczek Bartłomiej Klasa 6c

3 Wyniki konkursu plastycznego na plakat wielkoformatowy
„Pomyśl, zanim wyślesz” I miejsce Bengowska Aleksandra Klasa 4a II miejsce Szmidt Sara Klasa 6c III miejsce Nowak Jakub Klasa 6c

4

5 Zalety i wady Internetu
Niebezpieczne treści Zdobywanie i pogłębianie wiedzy Komunikacja ze znajomymi Niebezpieczne pliki Nawiązywanie nowych kontaktów Kontakty z groźnymi nieznajomymi Źródło rozrywki Uzależnienie od Internetu Straty finansowe Rozwijanie zainteresowań

6 Liczba uczniów z dostepem do
Internetu 2010 2007 521 581 Liczba uczniów Liczba uczniów posiadających komputer 481 493 co daje 92,3% 84,9% Liczba uczniów posiadających dostęp do Internetu 472 397 co daje 90,6% 80,5%

7 Sposoby wykorzystania Internetu przez dzieci
Zdobywanie wiedzy, informacji Komunikacja Rozrywka, głównie gry komputerowe Serwisy P2P (ściąganie plików) Ściąganie różnorodnych grafik Aukcje internetowe Czateria (wirtualne pogawędki) Blogi (pamiętniki internetowe) Słuchanie muzyki, oglądanie TV

8 Wyniki badań przedrowadzonych
w dniach – r. Z jakich serwisów internetowych korzystasz? Klasy I - III Klasy IV - VI Strony www 52,6 % 80,1 % Komunikatory 47,8 % 84,7 % Gry internetowe 50,4 % 89,2 % Serwisy P2P (ściąganie plików) 28,8 % 74,7 % Ściąganie grafik 39,4 % 48,4 % Aukcje internetowe 31,7 % 49,8 % Poczta elektroniczna 22,4 % 82,3 %

9 Wyniki badań przedrowadzonych
w dniach – r. Z jakich serwisów internetowych korzystasz? Klasy I - III Klasy IV - VI Czaterie (wirtualne pogawędki) 2,9 % 12,2 % Grupy dyskusyjne 4,7 % 19,3 % Prowadzenie własnego bloga 4,1 % 9,1 % Zaglądanie na blogi innych 8,9 % 22,17 % Słuchanie muzyki 5,9 % 27,2 % Ogladanie seriali, animacje Flash 64,6 % 83,5 % Inne 17,1 % 39,3 % (ściąganie cracków, ankiety, psychotesty, tworzenie www, hacking)

10 Wyniki badań przedrowadzonych w dniach 01.02 – 12.03.2010 r.
Ranking portali społecznościowych, gdzie uczniowie mają założone własne konta Klasy I - III Klasy IV - VI Nasza Klasa ( 43,9 % 91,72 % Po szkole ( 2,44 % 17,08 % Fotka ( 2,44 % 13,08 % Kurnik ( 11,21 % Grzenda ( 8,28 %

11 Wyniki badań przedrowadzonych
w dniach – r. Ranking komunikatorów internetowych Klasy I - III Klasy IV - VI GG (Gadu – gadu) 41,9 % 74,2 % Skype 37,0 % 58,2 % Tlen 1,6 % 3,4 % A-kuku 2,21 % Inne (facebook, e-plus) 0,8 %

12 Wyniki badań przedrowadzonych
w dniach – r. Ranking portali oferujących pocztę elektroniczną ( ) Klasy I - III Klasy IV - VI Onet 67,3 % 72,2 % Interia 47,3 % 39,7 % Wirtualna Polska (WP) 27,3 % 45,2 % Tlen 7,3 % 5,2 % RMF FM 3,6 % 3,8 % G-mail 9,1 % 22,2 %

13 Wyniki badań przedrowadzonych
w dniach – r. Czas spędzany przy komputerze (średnio na dobę) Klasy I - III Klasy IV - VI poniżej 1 godziny 44,70 % 23,17 % 1 – 2 godzin 32,71 % 34,12 % 2 – 4 godzin 15,22 % 32,82 % powyżej 4 godzin 7,37 % 9,89 %

14 Wyniki badań przedrowadzonych
w dniach – r. Niebezpieczne zachowania dzieci w Internecie Klasy I - III Klasy IV - VI Podawanie adresu 0 osób 24 osób (10 %) Podawanie numeru telefonu 0 osoby 13 osób (5,4 %) Podawanie adresu zamieszkania 0 osoby 3 osób (1,25 %) Przesyłanie zdjęcia 0 osoby 17 osób (7,09 %)

15 Wyniki badań przedrowadzonych w dniach 01.02 – 12.03.2010 r.
Czy w ciągu ostatniego roku ktoś obcy chciał się z Tobą umówić poza Internetem? Klasy I - III Klasy IV - VI TAK 10 osób (4,17 %) 37 osoby (15,41 %) Czy doszło do spotkania? TAK 1 osoby (0,42 %) 4 osoby (1,67 %) (z osobą dorosłą) 2 osoby z koleżanką lub kolegą 2 osoby SAME !

16 Możliwe zagrożenia Kontakt z nieodpowiednimi treściami – spam, pornografia, treści faszystowskie, wzywające do nienawiści, propagujące zażywanie środków psychoaktywnych, itp. Tego rodzaju zagrożenia występują przy korzystaniu ze wszystkich serwisów internetowych – od stron www, przez pocztę elektroniczną, po komunikatory. Nękanie za pośrednictwem Sieci – mniej groźne niż niebezpieczeństwa w prawdziwym świecie, ale często bardzo męczące. Są to zwykle działania „dowcipnisiów”, którzy często nie znają adresata swoich zaczepek. Mogą zasypać skrzynkę pocztową setkami i, wysyłać pogróżki, itp. Zagrożenie w prawdziwym świecie – nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie – może to być pedofil, złodziej lub innego rodzaju przestępca. Dzieci są z natury ufne i w takiej konfrontacji są z góry skazane na porażkę. Najczęściej w celu nawiązania bliskiej relacji z ofiarą wykorzystywane są komunikatory internetowe, umożliwiające praktycznie nieprzerwany kontakt w czasie rzeczywistym z osobą podłączoną do Sieci. Narażenie na straty finansowe – Sieć roi się od złodziei i oszustów. Należy zachowywać szczególną ostrożność przy transakcjach za pośrednictwem Internetu, korzystaniu z usług banków internetowych, zakupach w sklepach internetowych oraz na aukcjach organizowanych w Sieci.

17 Zasady bezpieczeństwa w Internecie
Rozmawiaj z dziećmi o Internecie; poznaj ich sieciowe formy aktywności, mów o tym co powinny, a czego nie mogą robić w Sieci. Niech wiedzą, że zawsze mogą zwrócić się do Ciebie o pomoc w rozwiązaniu problemów wynikających z używania Sieci. Przekonaj dzieci, że powinny informować Cię za każdym razem, kiedy znajdą w Internecie coś, co sprawi, że poczują się skrępowane, zawstydzone, urażone lub w jakiś inny sposób źle. Naucz dziecko, że informacje w Internecie nie zawsze są wiarygodne. Wskaż mu inne sposoby zdobywania wiedzy, aby mogło konfrontować wiadomości z Sieci z innymi materiałami.

18 Warto wprowadzić w życie kilka zasad:
Ustal z dzieckiem zasady korzystania z komputera i Internetu, spisz je i zawieś w okolicach komputera. Staraj się poznawać internetowych przyjaciół swojego dziecka tak, jak czynisz to w realnym świecie. Na ogół trafniej wyczujesz kłamstwo niż dziecko, dzięki czemu możesz uchronić je przed niebezpieczeństwem, Ustal, że chcesz wiedzieć o każdej sytuacji, która je zaniepokoi w związku z używaniem Internetu, Jeśli Twoje dziecko nie zna Internetu, zapoznaj je z nim lub odkrywajcie go razem. Jeśli zna, poproś je, żeby było Twoim przewodnikiem po wirtualnym świecie. Pozwoli Ci to poznać i ukierunkować internetowe zainteresowania dziecka. Staraj się, żeby Internet był aktywnością rodzinną, surfuj po Sieci razem z dzieckiem, Ustal z dzieckiem, jakich danych nie powinno ujawniać w Internecie w żadnym wypadku (np. adresu zamieszkania), a które może podawać w określonych okolicznościach (np. adres ), Nie używaj komputera ani Internetu w charakterze „opiekunki do dzieci”. Zrób wszystko, żeby Twoje dziecko nie umawiało się na spotkania w prawdziwym świecie z osobami poznanymi przez Internet. Jeśli do takiego spotkania ma jednak dojść, udaj się na nie z dzieckiem lub zapewnij mu inne towarzystwo, Pamiętaj, że masz wpływ na to, czy dziecko zastosuje się do Twoich zasad i postanowień – możesz decydować, czy odłączyć Sieć, jeśli będzie łamało zasady. Z tego powodu warto, aby dziecko korzystało z Internetu w domu – masz wtedy pod kontrolą jego zachowania.

19 Nielegalne treści można zgłosić
w następujący sposób: PAMIĘTAJ ! Każdy z powyższych sposobów przekazywania informacji zapewnia poufność ! za pomocą formularza internetowego: pocztą elektroniczną pod adresem: telefonicznie: (koszt połączenia lokalnego)

20


Pobierz ppt "Wyniki „Wielkiego Konkursu Wiedzy o Internecie”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google