Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wyniki Wielkiego Konkursu Wiedzy o Internecie Klasy 4-te I miejsceGuziec Tomasz Klasa 4b II miejscePisarczuk MichałKlasa 4a III miejsceBrach Jakub Klasa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wyniki Wielkiego Konkursu Wiedzy o Internecie Klasy 4-te I miejsceGuziec Tomasz Klasa 4b II miejscePisarczuk MichałKlasa 4a III miejsceBrach Jakub Klasa."— Zapis prezentacji:

1

2 Wyniki Wielkiego Konkursu Wiedzy o Internecie Klasy 4-te I miejsceGuziec Tomasz Klasa 4b II miejscePisarczuk MichałKlasa 4a III miejsceBrach Jakub Klasa 4b Klasy 5-te I miejsce Ciołkiewicz ArturKlasa 5c II miejscePatalas MateuszKlasa 5a III miejsceDomagała FilipKlasa 5a Klasy 6-te I miejsce Wójcicki Kamil Klasa 6d II miejsceOsadnik MichałKlasa 6d III miejsceKróliczek BartłomiejKlasa 6c

3 Wyniki konkursu plastycznego na plakat wielkoformatowy Pomyśl, zanim wyślesz I miejsceBengowska Aleksandra Klasa 4a II miejsceSzmidt SaraKlasa 6c III miejsceNowak JakubKlasa 6c

4

5 Zdobywanie i pogłębianie wiedzy Komunikacja ze znajomymi Nawiązywanie nowych kontaktów Źródło rozrywki Rozwijanie zainteresowań Zalety Zalety i wady Internetu Wady Niebezpieczne treści Niebezpieczne pliki Kontakty z groźnymi nieznajomymi Uzależnienie od Internetu Straty finansowe

6 Liczba uczniów z dostepem do Internetu Liczba uczniów 521 Liczba uczniów posiadających komputer 481 Liczba uczniów posiadających dostęp do Internetu 472 co daje92,3% co daje90,6% ,9% 80,5%

7 Sposoby wykorzystania Internetu przez dzieci Zdobywanie wiedzy, informacji Komunikacja Rozrywka, głównie gry komputerowe Serwisy P2P (ściąganie plików) Aukcje internetowe Ściąganie różnorodnych grafik Czateria (wirtualne pogawędki) Blogi (pamiętniki internetowe) Słuchanie muzyki, oglądanie TV

8 Wyniki badań przedrowadzonych w dniach – r. Z jakich serwisów internetowych korzystasz? Strony www Komunikatory Ściąganie grafik Gry internetowe Serwisy P2P (ściąganie plików) Aukcje internetowe Poczta elektroniczna 52,6 % 47,8 % 50,4 % 28,8 % 39,4 % 31,7 % 22,4 % 80,1 % 84,7 % 89,2 % 74,7 % 48,4 % 49,8 % 82,3 % Klasy I - III Klasy IV - VI

9 Wyniki badań przedrowadzonych w dniach – r. Z jakich serwisów internetowych korzystasz? Czaterie (wirtualne pogawędki) Grupy dyskusyjne Słuchanie muzyki Prowadzenie własnego bloga Zaglądanie na blogi innych Ogladanie seriali, animacje Flash Inne 2,9 % 4,7 % 4,1 % 8,9 % 5,9 % 12,2 % 19,3 % 9,1 % 22,17 % 27,2 % 83,5 % 39,3 % Klasy I - III Klasy IV - VI (ściąganie cracków, ankiety, psychotesty, tworzenie www, hacking) 64,6 % 17,1 %

10 Wyniki badań przedrowadzonych w dniach – r. Ranking portali społecznościowych, gdzie uczniowie mają założone własne konta Nasza Klasa (www.nk.pl) Po szkole (www.poszkole.pl) Grzenda (www.grzenda.pl) Fotka (www.fotka.pl) Kurnik (www.kurnik.pl) 43,9 % 2,44 % 91,72 % 17,08 % 13,08 % 11,21 % 8,28 % Klasy I - III Klasy IV - VI

11 Wyniki badań przedrowadzonych w dniach – r. Ranking komunikatorów internetowych GG (Gadu – gadu) Skype Inne (facebook, e-plus) Tlen A-kuku 41,9 % 37,0 % 1,6 % 0,8 % 74,2 % 58,2 % 3,4 % 2,21 % Klasy I - III Klasy IV - VI

12 Wyniki badań przedrowadzonych w dniach – r. Ranking portali oferujących pocztę elektroniczną ( ) Onet Interia RMF FM Wirtualna Polska (WP) Tlen G-mail 67,3 % 47,3 % 27,3 % 7,3 % 3,6 % 72,2 % 39,7 % 45,2 % 5,2 % 3,8 % 22,2 % Klasy I - III Klasy IV - VI 9,1 %

13 Wyniki badań przedrowadzonych w dniach – r. Czas spędzany przy komputerze (średnio na dobę) poniżej 1 godziny 1 – 2 godzin 2 – 4 godzin powyżej 4 godzin 44,70 % 32,71 % 15,22 % 7,37 % 23,17 % 34,12 % 32,82 % 9,89 % Klasy I - III Klasy IV - VI

14 Niebezpieczne zachowania dzieci w Internecie Podawanie adresu Podawanie numeru telefonu Podawanie adresu zamieszkania Przesyłanie zdjęcia 0 osób 0 osoby Wyniki badań przedrowadzonych w dniach – r. Klasy I - IIIKlasy IV - VI 24 osób (10 %) 13 osób (5,4 %) 3 osób (1,25 %) 17 osób (7,09 %)

15 Czy w ciągu ostatniego roku ktoś obcy chciał się z Tobą umówić poza Internetem? TAK Czy doszło do spotkania? Wyniki badań przedrowadzonych w dniach – r. 10 osób (4,17 %) Klasy I - IIIKlasy IV - VI 37 osoby (15,41 %) TAK1 osoby (0,42 %) 4 osoby (1,67 %) (z osobą dorosłą)2 osoby z koleżanką lub kolegą 2 osoby SAME !

16 Możliwe zagrożenia Kontakt z nieodpowiednimi treściami – spam, pornografia, treści faszystowskie, wzywające do nienawiści, propagujące zażywanie środków psychoaktywnych, itp. Tego rodzaju zagrożenia występują przy korzystaniu ze wszystkich serwisów internetowych – od stron www, przez pocztę elektroniczną, po komunikatory. Zagrożenie w prawdziwym świecie – nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie – może to być pedofil, złodziej lub innego rodzaju przestępca. Dzieci są z natury ufne i w takiej konfrontacji są z góry skazane na porażkę. Najczęściej w celu nawiązania bliskiej relacji z ofiarą wykorzystywane są komunikatory internetowe, umożliwiające praktycznie nieprzerwany kontakt w czasie rzeczywistym z osobą podłączoną do Sieci. Nękanie za pośrednictwem Sieci – mniej groźne niż niebezpieczeństwa w prawdziwym świecie, ale często bardzo męczące. Są to zwykle działania dowcipnisiów, którzy często nie znają adresata swoich zaczepek. Mogą zasypać skrzynkę pocztową setkami i, wysyłać pogróżki, itp. Narażenie na straty finansowe – Sieć roi się od złodziei i oszustów. Należy zachowywać szczególną ostrożność przy transakcjach za pośrednictwem Internetu, korzystaniu z usług banków internetowych, zakupach w sklepach internetowych oraz na aukcjach organizowanych w Sieci.

17 Zasady bezpieczeństwa w Internecie Rozmawiaj z dziećmi o Internecie; poznaj ich sieciowe formy aktywności, mów o tym co powinny, a czego nie mogą robić w Sieci. Niech wiedzą, że zawsze mogą zwrócić się do Ciebie o pomoc w rozwiązaniu problemów wynikających z używania Sieci. Przekonaj dzieci, że powinny informować Cię za każdym razem, kiedy znajdą w Internecie coś, co sprawi, że poczują się skrępowane, zawstydzone, urażone lub w jakiś inny sposób źle. Naucz dziecko, że informacje w Internecie nie zawsze są wiarygodne. Wskaż mu inne sposoby zdobywania wiedzy, aby mogło konfrontować wiadomości z Sieci z innymi materiałami.

18 Warto wprowadzić w życie kilka zasad: Ustal, że chcesz wiedzieć o każdej sytuacji, która je zaniepokoi w związku z używaniem Internetu, Ustal z dzieckiem zasady korzystania z komputera i Internetu, spisz je i zawieś w okolicach komputera. Ustal z dzieckiem, jakich danych nie powinno ujawniać w Internecie w żadnym wypadku (np. adresu zamieszkania), a które może podawać w określonych okolicznościach (np. adres ), Staraj się poznawać internetowych przyjaciół swojego dziecka tak, jak czynisz to w realnym świecie. Na ogół trafniej wyczujesz kłamstwo niż dziecko, dzięki czemu możesz uchronić je przed niebezpieczeństwem, Zrób wszystko, żeby Twoje dziecko nie umawiało się na spotkania w prawdziwym świecie z osobami poznanymi przez Internet. Jeśli do takiego spotkania ma jednak dojść, udaj się na nie z dzieckiem lub zapewnij mu inne towarzystwo, Jeśli Twoje dziecko nie zna Internetu, zapoznaj je z nim lub odkrywajcie go razem. Jeśli zna, poproś je, żeby było Twoim przewodnikiem po wirtualnym świecie. Pozwoli Ci to poznać i ukierunkować internetowe zainteresowania dziecka. Staraj się, żeby Internet był aktywnością rodzinną, surfuj po Sieci razem z dzieckiem, Nie używaj komputera ani Internetu w charakterze opiekunki do dzieci. Pamiętaj, że masz wpływ na to, czy dziecko zastosuje się do Twoich zasad i postanowień – możesz decydować, czy odłączyć Sieć, jeśli będzie łamało zasady. Z tego powodu warto, aby dziecko korzystało z Internetu w domu – masz wtedy pod kontrolą jego zachowania.

19 Nielegalne treści można zgłosić w następujący sposób: pocztą elektroniczną pod adresem: za pomocą formularza internetowego: telefonicznie: (koszt połączenia lokalnego) PAMIĘTAJ ! Każdy z powyższych sposobów przekazywania informacji zapewnia poufność !

20


Pobierz ppt "Wyniki Wielkiego Konkursu Wiedzy o Internecie Klasy 4-te I miejsceGuziec Tomasz Klasa 4b II miejscePisarczuk MichałKlasa 4a III miejsceBrach Jakub Klasa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google