Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008."— Zapis prezentacji:

1 1 FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008

2 2 Prezentacja Spółki

3 3 Grupa FOTA ponad 35 lat doświadczenia na rynku powstanie warsztatu – naprawa samochodów marki Ford sieć Leader Service i Centrum Logistyczne Leader Service Truck powstanie marki KAGER Fota International uruchomienie sprzedaży on-line pierwsze filiepowstanie PH Fota – dystrybucja części samochodowych Fota na giełdzie przejęcie czeskiej Spółki AUTOPRIMY, Spółki Expom Kwidzyn oraz ART.-GUM FOTA Ukraina 100%70% FOTA Węgry EXPOM ART GUM FOTA S.A. 99% 61% 100% FOTA Czechy AUTOPRIMA /SŁOWACJA/ 100% AUTOPRIMA /CZECHY/ 80% Połączenie do końca I poł. 2008

4 4 Grupa FOTA czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych – ok.. 10% polskiego rynku największa w Polsce sieć dystrybucji oddziałów, 8 magazynów regionalnych, 3 magazyny za granicą kompleksowa oferta – 200 tys. referencji od ponad 200 dostawców współpraca z wiodącymi producentami części oryginalnych oraz producentami części o tzw. porównywalnej jakości rosnąca sprzedaż produktów własnej marki KAGER Jedna z największych w Polsce sieci niezależnych warsztatów Leader Service i Leader Service Truck umacnianie pozycji rynkowej poprzez wzrost organiczny oraz przejęcia w kraju i zagranicą FOTA Ukraina 100%70% FOTA Węgry EXPOM ART GUM FOTA S.A. 99% 61% 100% FOTA Czechy AUTOPRIMA /SŁOWACJA/ 100% AUTOPRIMA /CZECHY/ 80% Połączenie do końca I poł. 2008

5 5 Sieć dystrybucji 101 oddziałów w Polsce 8 magazynów regionalnych, 3 magazyny zagranicą Gdynia Łódź miasta, w których znajdują się oddziały prowadzące sprzedaż do samochodów ciężarowych najbardziej rozbudowana sieć dystrybucji w Polsce zaawansowany i efektywny system informatyczny

6 oddział -> klient do 9:00 oddział -> klient do 14:00 Łódź` centrum logistyczne -> oddziały dostawa nocna do 6.00 rano Dostawy towaru do centrum logistycznego Schemat logistyki Dostawy towaru do poszczególnych krajów

7 Centrum logistyczne - wielkości dynamiczne zleceń dostaw miesięcznie realizowane linii zamówień miesięcznie szt. części wysyłanych w miesiącu mpl. ekspediowanych miesięcznie 12 krajowych tras dostaw do oddziałów 3 trasy dostaw zagranicznych

8 Centrum logistyczne – wielkości statyczne m2 powierzchni magazynowej; półek regałów; 5000 miejsc paletowych; elektroniczny system wspomagania procesów magazynowych – sieć radiowa, realizacja zadań przy pomocy skanerów z wykorzystaniem technologii kodów kreskowych; automatyczna sortownia ekspedycji ze stanowiskami kontroli kompletacji; m2 powierzchni szkoleniowo-administracyjnej oraz hotelowej; warsztat z trzema stanowiskami obsługi na potrzeby szkoleń; dostępnych pozycji asortymentowych; części składowanych; obiekt monitorowany z kontrolą dostępu;

9 Centrum logistyczne

10 10 Struktura sprzedaży Grupy Fota dane za 9 miesięcy 2007 r.

11 11 Marki własne - produkcja części samochodowe o jakości porównywalnej z jakością części produkowanych na pierwsze wyposażenie 22 tys. produktów 49 linii produktów wiodąca marka spółek FOTA International udział marki Kager w sprzedaży FOTA* struktura sprzedaży – rynki zagraniczne * dane za okres r.

12 12 Marki własne-usługi Akademia Techniczna FOTA szkolenia dla mechaników w ramach programu Leader Service szkolenia marketingowe w zakresie obsługi klienta zespół sal konferencyjnych, wzorcowy warsztat Leader Service, najnowocześniejsze wyposażenie, zaplecze hotelowe największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów samochodowych samochody osobowe ponad 400 warsztatów sieć niezależnych warsztatów samochodowych obsługujących flotę samochodów ciężarowych 47 warsztatów

13 13 Rynek dystrybucji części zamiennych – potencjał wzrostu Niski poziom nasycenia rynku samochodowego Postępująca konsolidacja (wg Spółki docelowo 3-4 główni gracze koncentrujący 50% rynku w Polsce) Liberalizacja polskiego rynku części samochodowych związana z przystąpieniem Polski do UE –możliwość używania do obsługi i napraw w okresie gwarancji części o jakości porównywalnej z oryginałem –zniesienie ograniczeń w produkcji widocznych części zamiennych przez niezależnych producentów (tzw. klauzula napraw) Znaczący wzrost importu samochodów używanych związany z wstąpieniem Polski do UE Rozwój sprzedaży na rynki zagraniczne – znaczący udział sprzedaży eksportowej w przychodach Inter Cars (ok. 20%) i JC Auto (ok. 40%) Potencjał demograficzny i ekonomiczny Ukrainy Przewidywane utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu rynku Samochody osobowe na 1000 mieszkańców (2004) Pozostałe pojazdy użytkowe na 1000 mieszkańców (2004) Źródło: European Motor Vehicle Parc 2004, szacunki ING

14 14 Czynniki przewagi konkurencyjnej rynek krajowy skala działania porównywalna z liderami rynkowymi sieć dystrybucji na terenie całej Polski pełne pokrycie asortymentowe w segmencie aftermarket orientacja na warsztaty – sprzedaż części wysokiej jakości własna silna marka KAGER, obecna w Tec-Doc doskonale zorganizowana logistyka: –Centrum Logistyczne w Łodzi –8 magazynów regionalnych doświadczona i wykwalifikowana kadra menadżerska i pracownicza rynek zagraniczny korzystanie z doświadczeń i zaplecza biznesowego FOTA SA: –szerokośc oferty –Centrum Logistyczne –wsparcie kapitałowe skala działalności oferowanie własnej marki KAGER

15 15 Strategia trzy filary strategii: aktywna konsolidacja dystrybutorów części zamiennych: –umocnienie pozycji na rynku krajowym –ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej budowa brandu: –umacnianie i rozwój marki KAGER –rozbudowa sieci Leader Service i Leader Service Truck –KAGER jako wiodący produkt spółek FOTA International – lewarowanie sukcesu w Polsce na inne kraje regionu wysoka efektywność prowadzonej działalności: –optymalizacja potencjału logistycznego –maksymalne wykorzystanie potencjału Grupy FOTA, w tym synergie w Grupie –wdrożenie najlepszych praktyk w wybranych obszarach działalności w oparciu o consulting zewnętrzny –przywództwo jakościowe w obszarze informatyki

16 16 Kryteria akwizycji udział managementu / właścicieli kluczowych przejmowanych spółek w ich dalszym zarządzaniu o ile istnieje taka możliwość motywacyjne elementy w strukturze płatności za przejmowane spółki oraz w wynagrodzeniu managementu / właścicieli możliwość realizacji istotnych korzyści skali w zakresie logistyki i pozycji przetargowej wobec dostawców zajęcie kluczowej pozycji w danym segmencie rynku lub wejście na rynek /produktowy lub geograficzny/ o wyższej marży: –Art. Gum – osiągnięcie drugiej pozycji w Polsce w hurtowej sprzedaży opon –Expom Kwidzyn - lider rynku alternatorów i rozruszników w Polsce –Autoprima – rynek czeski i słowacki charakteryzujące się wyższymi marżami atrakcyjne dyskonto w wycenie: –P/S przejmowanych spółek za rok 2006 w przedziale 0,1 – 0,4

17 17 Akwizycje na rynku krajowym Art-Gum Beskidy Sp. z o.o. warunki transakcji –nabycie pakietu 60,78 % akcji lipiec 2007 – przejęcie 34% udziałów październik 2007 – nabycie 26,14% udziałów profil działalności: –handel hurtowy oponami w południowej i centralnej Polsce –dwa główne oddziały + 11 mniejszych –ok. 5% udziału w rynku hurtowej sprzedaży opon skala działalności: –67 mln zł przychodów i ponad 0,7 mln zł zysku netto /2006/ –470 tys. sztuk opon sprzedanych w 2006 r. konsolidacja rynku producentów i dystrybutorów samochodowych części zamiennych umocnienie pozycji w segmencie opon realizacja celów emisyjnych i strategicznych własna produkcja części zamiennych uruchomienie produkcji innych części FOTA + Art Gum - gracz #2 na polskim rynku EXPOM- Kwidzyn Sp. z o.o. warunki transakcji: –nabycie pakietu 79% akcji za 4,4 mln zł (obecnie 99,9%) profil działalności: –czołowy polski producent nowych rozruszników i alternatorów –regeneracja rozruszników i alternatorów do samochodów –15% udziału w rynku –około 600 stałych klientów z polski i zagranicy skala działalności: –15,5 mln zł przychodów i około 150 tys. zysku netto /2006/ –zatrudnienie – 145 osób

18 18 Akwizycje na rynku zagranicznym Autoprima s.r.o warunki transakcji –nabycie pakietu 80% udziałów za 97,7 mln koron czeskich /około 13 mln zł/ profil działalności: –czołowy dystrybutor na rynku czeskim i słowackim /38 filii/ 26 własnych oddziałów 12 autoryzowanych dystrybutorów –150 tys. części w ofercie + akcesoria i kosmetyki samochodowe skala działalności: –przychody 14 mln EUR / 53,2 mln zł /2006/ –zatrudnienie 168 osób konsolidacja rynku producentów i dystrybutorów samochodowych części zamiennych docelowe połączenie Autoprimy i FOTA Czechy i osiągnięcie 10% udziału w rynku umocnienie pozycji rynkowej w Czechach i na Słowacji realizacja celów emisyjnych i strategicznych

19 19 Działania celem poprawy marż realizowane 2007 roku zakup nieruchomości w Warszawie i Wrocławiu z przeznaczeniem na nowe Regionalne Centra Logistyczne wdrażanie nowego systemu informatycznego do zarządzania łańcuchem dostaw i optymalizacją stanu zapasów rozpoczęcie wdrożenia zintegrowanego sytemu informatycznego oraz systemu controllingu i rachunkowości zarządczej zakończenie II etapu inwestycji w Centrum Logistycznym zaplanowane na 2008 usprawnienie procesów biznesowych działalności Grupy, rozwój narzędzi informatycznych wspomagających sprzedaż i komunikację w Grupie usprawnienie procesu logistycznego /zapasy na poziomie max 35% sprzedaży Fota S.A./ przebudowa sieci dystrybucji i docelowe przejście w 100% na system franszyzy poprawa rentowności na poszczególnych grupach asortymentowych i wprowadzenie nowych produktów zakończenie wdrożenia zintegrowanego sytemu informatycznego oraz systemu controllingu i rachunkowości zarządczej

20 20 Podsumowanie jeden z największych dystrybutorów części samochodowych w Polsce aktywny konsolidator polskiego rynku dystrybucji części samochodowych: dwie akwizycje dokonane w I połowie 2007 roku dynamika przychodów ze sprzedaży regularnie przekraczająca tempo wzrostu całego rynku ekspansja na wybranych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej –dotychczasowa obecność eksportowa na rynku Czech, Słowacji, Ukrainy i Węgier –dokonana znacząca akwizycja na rynku Czech i Słowacji konsolidacja dokonanych akwizycji od początku lipca 2007 sprzyjające uwarunkowania rynkowe wynikające z przystąpienia Polski do UE oraz ogólnych warunków makroekonomicznych na rynkach działalności Spółki

21 21 Zastrzeżenie Niniejsze opracowanie zostało sporządzone wyłącznie w celach informacyjnych. Nie stanowi reklamy ani oferowania papierów wartościowych w publicznym obrocie. Zostały w nim wykorzystane źródła informacji, które FOTA S.A. uznaje za wiarygodne i dokładne, jednak nie ma gwarancji, że są one wyczerpujące i w pełni odzwierciedlają stan faktyczny. Opracowanie może zawierać stwierdzenia dotyczące przyszłości, które stanowią ryzyko inwestycyjne lub źródło niepewności i mogą istotnie różnić się od faktycznych rezultatów. FOTA S.A. nie ponosi odpowiedzialności za efekty decyzji, które zostały podjęte na podstawie niniejszego opracowania. Odpowiedzialność spoczywa wyłącznie na korzystającym z opracowania. Opracowanie podlega ochronie wynikającej z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Powielanie, publikowanie lub jego rozpowszechnianie wymaga pisemnej zgody FOTA S.A.

22 22 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "1 FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008."

Podobne prezentacje


Reklamy Google