Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Joanna Orlik Regionalna instytucja kultury wobec zadania rozwoju kultury w regionie 29 kwietnia 2010 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Joanna Orlik Regionalna instytucja kultury wobec zadania rozwoju kultury w regionie 29 kwietnia 2010 r."— Zapis prezentacji:

1 Joanna Orlik Regionalna instytucja kultury wobec zadania rozwoju kultury w regionie 29 kwietnia 2010 r.

2 Punkt wyjścia O tym, że kultura wymaga wiele odwagi Powinieneś wiedzieć, że ludzie nie bez powodu przywiązują się do tego, co przeciętne, mętne i znachorskie, do iluzji i powierzchownych, przyswojonych odruchowo wiadomości, a zatem do niewykształcenia. Bo wykształcenie – to tyle, co odkrycie i udźwignięcie prawdy – prawdziwe poznanie prawdy. A udźwignąć prawdę zawsze jest bardzo ciężko. Do kultury, a więc do poznawania rzeczywistości i prawdy, potrzeba nadzwyczajnej odwagi. Człowiek poznaje prawdę całym swoim sercem, losem, całą swą istotą. Człowiek może zdobyć kulturę tylko za cenę życia i śmierci. Ludzie zawsze chętniej przystają na zawoalowane objaśnienie nieprzyjemnej prawdy, niż na surową, nieskomplikowaną – jak zdanie proste, nierozwinięte – prawdę, która jest wykształceniem, czyli kulturą. Ludzie w skrytości wiedzą, że wszystko, co prawdziwe i ludzkie, a więc rzeczywiste, zostało poczęte we krwi, pocie i pasji, ale chętniej szepczą ze spuszczonymi oczami, że dzieci przynosi bocian. Bo tak jest milej i wygodniej. Ale kultury bocian nie przynosi. Sándor Márai Księga ziół, przełożył Feliks Netz, Warszawa 2006, s. 104

3 Kluczowe zadanie WYWOŁYWAĆ RUCH MYŚLI W LUDZKICH GŁOWACH

4 Biblioteki (wojewódzkie) źródło – zasób – dorobek – myśl tematy – informacja – przewodnictwo – odkrywanie książka – obiekt – forma – celebracja lektura – tekst – analizowanie – kompozycja deklamacja – retoryka – erystyka autorstwo – cytat – Creative Commons gromadzenie treści – media – cyfryzacja miejsce – nawyk – krytyczne myślenie – interpretacja – wymiana środowisko – system – ustawa – rozwiązania – rozwój – przyszłość (…)

5 Schemat prezentacji centrum kultury Krok 1 – otoczenie – czyli gdzie jesteśmy i co tu należy zrobić? Krok 2 – uwarunkowania – czyli jak ideał ma się do rzeczywistości? Krok 3 – plan – czyli co po czym? Krok 4 – zespół – czyli przy pomocy jakich osób zrealizujemy plan? Krok 5 – projekty – czyli przy pomocy jakich działań zrealizujemy plan? Krok 0 – wizytówka – czyli osobista historia dyrektora

6 Zadania przyjęte przez MIK Działanie na rzecz kształtowania tożsamości regionalnej Wspieranie rozwoju kadr i instytucji kultury Kreowanie małopolskich produktów kulturowych Promowanie innowacji i nowatorskich strategii w kulturze Popularyzowanie sztuki współczesnej Budowanie pozycji Małopolski w Polsce i Europie

7

8 Nasze priorytety: Autoportr et

9 Uchofony

10 Biblioteka Sztuki MIK 23 tys. książek o sztuce – księgozbiór sprofilowany Księgozbiór podręczny MIK – książki o dziedzictwie kulturowym regionu Archiwum MIK Kontakt z ludźmi – księgozbiór pod ręką Unikalna możliwość wypożyczenia albumów do domu Abonament Czytelnia Liberatury – wyjątkowe miejsce na mapie Małopolski i Krakowa Spotkania poświęcone sztuce, liberaturze, przestrzeni miejskiej K27. Ścienny tygodnik uliczny – działania artystyczne w przestrzeni miejskiej

11 Biblioteka Sztuki MIK

12 Informacja www serwisy społecznościowe Flickr facebook youTube slideshare e-sklep

13 Nowe technologie Serwisy społecznościowe /web 2.0: Wikipedia (materiały) Blogi (treści własne) Mikroblogi: Twitter, Blip (krótkie treści własne) Flickr (fotografie) YouTube / Vimeo (filmy) SlideShare (dokumenty, prezentacje) Google (grupy robocze) Facebook – lifestream (elektroniczny dziennik)

14 Zalety wykorzystywania serwisów społecznościowych przez instytucje kultury: dodatkowe kanały dystrybucji treści nowa publiczność (aktywna, nowoczesna, poszukująca) wizerunek instytucji (otwarta, nowoczesna, przystępna, dynamiczna, słuchająca odbiorców) zwiększenie zasięgu z lokalnego na globalny Nowe technologie

15 Słabe strony/zagrożenia związane z serwisami społecznościowymi: brak czasu i personelu, który zadba o życie instytucji online zbytnie rozproszenie treści, powodowane chęcią zaistnienia instytucji na wszystkich serwisach: lepiej robić mniej, za to dobrze trudności z nadążaniem za zmieniającą się błyskawicznie technologią Nowe technologie

16 społecznościówka dla czytelników książek (od 2006 r.) 3 mln użytkowników, 85 mln rekomendowanych książek misja: sprawiać, żeby ludzie cieszyli się czytaniem, wpływać na polepszanie się poziomu czytelnictwa na świecie pozwala na tworzenie własnych półek z rekomendowanymi książkami pozwala na tworzenie grup dyskusyjnych poświęconych książkom o określonej tematyce grupa Teraz Polska: 197 członków (stan na ) Nowe technologie

17 Kropla drąży skałę


Pobierz ppt "Joanna Orlik Regionalna instytucja kultury wobec zadania rozwoju kultury w regionie 29 kwietnia 2010 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google