Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013

Prezentacja na temat: "Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013"— Zapis prezentacji:

1 Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013
PROJEKT LdV IVT „ Perspektywy Twojej przyszłej kariery zawodowej ” Jak zwiedzaliśmy Hiszpanię, w marcu 2013r. Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013

2 Nareszcie lecimy 

3 Grupa 9 ekonomistów w trakcie miesięcznych praktyk w Grandzie – miała okazję zwiedzić wiele ciekawych miejsc. Po ciężkim tygodniu pracy, przedstawiciele firmy EUROPROYECTOS LdV, w weekendy zabierali nas w ciekawe miejsca Zwiedziliśmy: * Granadę * Cordobę, * wąwóz Los Cohorros, * plażę w Solobrena,

4 Pierwszy spacer po Granadzie
pod pomnikiem Krzysztofa Kolumba z naszymi hiszpańskimi opiekunami – Vanessą i Pablem

5 Granada to miasto w płd. Hiszpanii, w dolinie rzeki Genil (dopływ rzeki Gwadalkiwir), w Górach Betyckich,. Jest to główny andaluzyjski ośrodek handlowy, przemysłowy i kulturalny. Jedna z najważniejszych miejscowości turystycznych w Hiszpanii, słynna z pięknego położenia, licznych zabytków i niezapomnianych krajobrazów. Szczególny urok Granady polega na tym, że w ciągu kilku godzin można jeździć na nartach w górach Sierra Nevada, a potem kąpać się w Morzu Śródziemnym na Costa del Sol, oddalonym o ok. 70 km. ogrody akademickie

6 Widok na Alhambrę

7 Jednak nie żyliśmy tylko praktykami
Jednak nie żyliśmy tylko praktykami. Było mnóstwo wspaniałych wycieczek… Zwiedziliśmy warowny zespół pałacowy w Granadzie , zbudowany w latach 1232– i rozbudowywany do XIV wieku. Jego rozbudowa trwała za panowania emirów z dynastii Nasrydów – Jusufa I i Muhammada V. Alhambra była twierdzą mauretańskich kalifów.

8 ALHAMBRA

9 Wiele zwiedzaliśmy, uwielbialiśmy spacerować po Granadzie.
Z Moniką - nasza nauczycielką hiszpańskiego na wycieczce do Sacramonte

10 Wieczorny spacer po okolicy

11 W Hiszpanii był czas na wszystko: na pracę, na zwiedzanie i na imprezy…

12 Nie narzekaliśmy na pogodę, ponieważ gdy w Polsce padał śnieg, my myśleliśmy tylko o opalaniu.

13 i pojechaliśmy nad morze …

14 Wybrzeże Costa del Sol –
plaża w Solobrena,

15 Odwiedziliśmy Kordobę.
Uniwersytet i rezydencja Don Kichota

16 W Kordobie zwiedziliśmy Mezquitę – przebudowany na katedrę meczet, jedno z najwspanialszych dzieł architektury islamu.

17 Kiedy w 1526 cesarz Karol V przybył do Mesquity był wstrząśnięty widokiem i podobno powiedział: „Zniszczyliście coś, co było jedyne w swoim rodzaju i postawiliście coś, co można zobaczyć wszędzie”.

18 Kordoba urzekła nas zabytkami – ale najbardziej odlotowe i tak były zakupy w Primarku 

19 Byliśmy także w górach. Los Cahorros w Monachil, 5 km od Granady, jest najbardziej znanym w okolicy miejscem, gdzie uprawia się wspinaczkę górską.

20 Mieliśmy także okazję zobaczyć procesje z okazji Świąt Wielkanocnych - Semana Santa

21 Kilkutonowe rzeźby noszone są przez całe miasto.

22 "UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE" .
NA REALIZACJĘ PROJEKTU OTRZYMALIŚMY WSPARCIE FINANSOWE PRZYZNANE PRZEZ FUNDACJĘ ROZWOJU SYSTEMU EDUKACJI W RAMACH PROGRAMU LEONARDO DA VINCI "UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE" . DZIĘKUJEMY NARODOWEJ AGENCJI

Pobierz ppt "Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 w Katowicach Granada, 2013"