Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zasady dobrego zachowania Menu Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Netykieta Netykieta Netykieta.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zasady dobrego zachowania Menu Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Netykieta Netykieta Netykieta."— Zapis prezentacji:

1

2 Zasady dobrego zachowania Menu Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Netykieta Netykieta Netykieta Zasady i uwagi do rozmów telefonicznych Zasady i uwagi do rozmów telefonicznych Zasady i uwagi do rozmów telefonicznych Zasady i uwagi do rozmów telefonicznych Wirusy komputerowe Wirusy komputerowe Wirusy komputerowe Wirusy komputerowe Jak sobie radzić z wirusami komputerowymi Jak sobie radzić z wirusami komputerowymi Jak sobie radzić z wirusami komputerowymi Jak sobie radzić z wirusami komputerowymi Quiz Quiz Quiz Bibliografia Bibliografia Bibliografia

3 Co to jest savoir vivre Savoir-vivre - czyli ogłada, dobre maniery, bon-ton, konwenans towarzyski, kindersztuba; znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności obowiązujących w danej grupie. Wyrażenie Savoir-vivre pochodzi z języka francuskiego i jest złożeniem dwóch czasowników w formie bezokolicznika. Savoir znaczy wiedzieć, za to vivre znaczy po prostu żyć. Stąd savoir-vivre przetłumaczyć można jako sztuka życia. Wzięte razem, tworzą popularny splot słów, który można rozumieć jako: 1 – znajomość obyczajów i form towarzyskich, reguł grzeczności; 2 – umiejętność postępowania w życiu i radzenia sobie w różnych trudnych sytuacjach. Najogólniej, zasady savoir-vivre'u to: 1. uśmiech, 2. uprzejmość, 3. życzliwość, 4. punktualność, 5. dyskrecja, 6. lojalność, 7. grzeczność.

4 Netykieta Bądź Kulturalny! Bądź Kulturalny! Twoje, słowa świadczą o Tobie i nie zapomnij, że ten ktoś, na drugim końcu to też człowiek. Twoje, słowa świadczą o Tobie i nie zapomnij, że ten ktoś, na drugim końcu to też człowiek. Bądź odpowiedzialny za to, co piszesz. Bądź odpowiedzialny za to, co piszesz. Pamiętaj, w Internecie nikt nie jest anonimowy. Pamiętaj, w Internecie nikt nie jest anonimowy. Nie kradnij!! Nie kradnij!! Posługując się cudzymi materiałami podawaj autora i źródło. Posługując się cudzymi materiałami podawaj autora i źródło. Nie bądź wścibski! Nie bądź wścibski! Nie staraj się zobaczyć tego co Ktoś przed Tobą zabezpieczył hasłem. Nie staraj się zobaczyć tego co Ktoś przed Tobą zabezpieczył hasłem. Szanuj cza innych! Szanuj cza innych! Pisz zwięźle. Pisz zwięźle.

5 Szanuj przestrzeń! Szanuj przestrzeń! Nie używaj w mailach html-a, tabeli lub zdjęć. Nie używaj w mailach html-a, tabeli lub zdjęć. Nie śmieć! Nie śmieć! Nie zmieniaj tematu, nie spamuj. Nie zmieniaj tematu, nie spamuj. Nie pisz samymi wielkimi literami! Nie pisz samymi wielkimi literami! Wielkie litery wyglądają, jakbyś KRZYCZAŁ!! Wielkie litery wyglądają, jakbyś KRZYCZAŁ!! Dokładnie adresuj i podawaj temat listu! Dokładnie adresuj i podawaj temat listu! Nie rozsyłaj wirusów!!!!! Nie rozsyłaj wirusów!!!!! Sprawdzaj swoje dyski!! Sprawdzaj swoje dyski!!

6 Wirusy komputerowe Co to jest Wirus?? Co to jest Wirus?? Co to jest Wirus?? Co to jest Wirus?? Konie trojańskie Konie trojańskie Konie trojańskie Konie trojańskie Robaki Robaki Robaki

7 Wirus Wirusy komputerowe to programy zaprojektowane specjalnie do zakłócania pracy komputera, rejestrowania, uszkadzania lub usuwania danych, albo rozprzestrzeniania się do innych komputerów i poprzez Internet, często w celu spowolnienia pracy systemu i powodowania innych problemów. Wirusy komputerowe to programy zaprojektowane specjalnie do zakłócania pracy komputera, rejestrowania, uszkadzania lub usuwania danych, albo rozprzestrzeniania się do innych komputerów i poprzez Internet, często w celu spowolnienia pracy systemu i powodowania innych problemów. Podobnie jak wirusy atakujące człowieka różnią się zjadliwością, od wirusa jednodniowej grypy po wirusa Ebola, wirusy komputerowe mogą być tylko lekko irytujące, albo wręcz destrukcyjne. Mogą przybierać ponadto nowe i różnorodne postacie. Dobrą wiadomością jest to, że przy odrobinie wiedzy i zapobiegliwości można zmniejszyć prawdopodobieństwo stania się ofiarą wirusów i ograniczyć skutki ich działania. Podobnie jak wirusy atakujące człowieka różnią się zjadliwością, od wirusa jednodniowej grypy po wirusa Ebola, wirusy komputerowe mogą być tylko lekko irytujące, albo wręcz destrukcyjne. Mogą przybierać ponadto nowe i różnorodne postacie. Dobrą wiadomością jest to, że przy odrobinie wiedzy i zapobiegliwości można zmniejszyć prawdopodobieństwo stania się ofiarą wirusów i ograniczyć skutki ich działania. W kwietniu 1986 roku powstał pierwszy wirus na komputer PC – The Brain. Jego autorami byli bracia z Pakistanu Basid i Amjad Alvi. Pojawienie się tego wirusa jest często traktowane jako moment wyznaczający początek epoki współczesnych wirusów komputerowych. W kwietniu 1986 roku powstał pierwszy wirus na komputer PC – The Brain. Jego autorami byli bracia z Pakistanu Basid i Amjad Alvi. Pojawienie się tego wirusa jest często traktowane jako moment wyznaczający początek epoki współczesnych wirusów komputerowych.

8 Konie Trojańskie Koń trojański, Trojan to określenie oprogramowania, które podszywając się pod przydatne lub ciekawe dla użytkownika aplikacje dodatkowo implementują niepożądaną, ukrytą przed użytkownikiem funkcjonalność (spyware, bomby logiczne, itp.). Nazwa pochodzi od mitologicznego konia trojańskiego. Zagrożenia Najpopularniejszymi szkodliwymi działaniami są: Najpopularniejszymi szkodliwymi działaniami są: Instalowanie w systemie backdoora i udostępnianie kontroli nad systemem osobom trzecim w celu rozsyłania spamu, dokonywania ataków DDoS, itp (patrz: komputer-zombie), Instalowanie w systemie backdoora i udostępnianie kontroli nad systemem osobom trzecim w celu rozsyłania spamu, dokonywania ataków DDoS, itp (patrz: komputer-zombie), Szpiegowanie i wykradanie poufnych danych użytkownika (spyware), Szpiegowanie i wykradanie poufnych danych użytkownika (spyware), Utrudnianie pracy programom antywirusowym, Utrudnianie pracy programom antywirusowym, Zmienianie strony startowej przeglądarki WWW i prezentowanie reklam, Zmienianie strony startowej przeglądarki WWW i prezentowanie reklam, Działania destruktywne (kasowanie plików, uniemożliwianie korzystania z komputera, patrz: ransomware). Działania destruktywne (kasowanie plików, uniemożliwianie korzystania z komputera, patrz: ransomware). Niektóre trojany mają kilka dodatkowych funkcji takich jak wyłączenie monitora, wysuniecie klapki nagrywarki Cd/Dvd, otworzenie strony internetowej. Niektóre trojany mają kilka dodatkowych funkcji takich jak wyłączenie monitora, wysuniecie klapki nagrywarki Cd/Dvd, otworzenie strony internetowej. Wysyłanie spamu Wysyłanie spamu

9 Robaki Tradycyjne wirusy zastąpiły tzw. (ang. Worms). Dzięki lukom w oprogramowaniu – Np.: w przeglądarkach internetowych i programach pocztowych – robaki inicjują proces replikacji i samodzielnie przenoszą się przez sieć. Aby robak zaczął działać nie trzeba już uruchamiać programu-nosiciela. Szkodnik może sam rozpocząć niszczycielska pracę, Np..: dzięki poczcie elektronicznej roześle swoje kopie do wszystkich, których adresy znajdują się w skrzynce kontaktowej. Tradycyjne wirusy zastąpiły tzw. (ang. Worms). Dzięki lukom w oprogramowaniu – Np.: w przeglądarkach internetowych i programach pocztowych – robaki inicjują proces replikacji i samodzielnie przenoszą się przez sieć. Aby robak zaczął działać nie trzeba już uruchamiać programu-nosiciela. Szkodnik może sam rozpocząć niszczycielska pracę, Np..: dzięki poczcie elektronicznej roześle swoje kopie do wszystkich, których adresy znajdują się w skrzynce kontaktowej. Jednym z pierwszych robaków był wykryty w kwietniu 1997 roku HOMER. Bakcyl ten sam się rozpowszechniał dzięki systemowi wymiany plików FTP (File Transfer Protocol). Często robaki nazywane są exploitami. Jednym z pierwszych robaków był wykryty w kwietniu 1997 roku HOMER. Bakcyl ten sam się rozpowszechniał dzięki systemowi wymiany plików FTP (File Transfer Protocol). Często robaki nazywane są exploitami.

10 Jak sobie radzić z wirusami. Podstawową metodą obrony przed oprogramowaniem tego typu powinna być profilaktyka. Polega ona na: Podstawową metodą obrony przed oprogramowaniem tego typu powinna być profilaktyka. Polega ona na: ostrożnym postępowaniu z załącznikami z podejrzanych wiadomości i innym oprogramowaniem nieznanego pochodzenia, ostrożnym postępowaniu z załącznikami z podejrzanych wiadomości i innym oprogramowaniem nieznanego pochodzenia, używaniu oprogramowania antywirusowego, używaniu oprogramowania antywirusowego, używaniu programów antyspyware, używaniu programów antyspyware, używaniu zapory sieciowej – firewalla, używaniu zapory sieciowej – firewalla, systematycznym aktualizowaniu systemu operacyjnego. systematycznym aktualizowaniu systemu operacyjnego. stosowanie Antytrojana stosowanie Antytrojana

11 Zasady i uwagi rozmów telefonicznych. Zasady Rozmów telefonicznych. Zasady Rozmów telefonicznych. Zasady Rozmów telefonicznych. Zasady Rozmów telefonicznych. Uwagi do rozmów telefonicznych. Uwagi do rozmów telefonicznych. Uwagi do rozmów telefonicznych. Uwagi do rozmów telefonicznych.

12 Zasady Rozmów telefonicznych. Przygotowanie. Przed przystąpieniem do rozmowy zastanawiamy się nad jej treścią, zapisujemy poszczególne problemy, pytania, nazwiska, terminy itp.. Przygotowanie. Przed przystąpieniem do rozmowy zastanawiamy się nad jej treścią, zapisujemy poszczególne problemy, pytania, nazwiska, terminy itp.. Uzyskanie połączenia i ustalenia kontaktu z właściwa osobą. Uzyskanie połączenia i ustalenia kontaktu z właściwa osobą. Przeprowadzenie rozmowy. Przeprowadzenie rozmowy. Sprawdzenie czy odbiorca wszystko zrozumiał. Powtórzenie najistotniejszych ustaleń jak terminy i sprawy do załatwienia. Sprawdzenie czy odbiorca wszystko zrozumiał. Powtórzenie najistotniejszych ustaleń jak terminy i sprawy do załatwienia.

13 Uwagi do rozmów telefonicznych. Optymalne wykorzystaj czas rozmowy. Optymalne wykorzystaj czas rozmowy. Mów powoli, nie podnoś głosu. Mów powoli, nie podnoś głosu. Słuchaj uważnie. Słuchaj uważnie. Podnoś słuchawkę jak najszybciej. Podnoś słuchawkę jak najszybciej. Wykaż entuzjazm (uśmiechnij się przed odebraniem telefonu). Wykaż entuzjazm (uśmiechnij się przed odebraniem telefonu). Bądź uprzejmy dla osoby, która się pomyliła. Bądź uprzejmy dla osoby, która się pomyliła. Czekaj na rozmowę nie dłużej niż 25 sekund. Czekaj na rozmowę nie dłużej niż 25 sekund.

14 Odpowiadaj tego samego dnia. Odpowiadaj tego samego dnia. Nie wykonuj urzędowych telefonów w piątek po południu. Nie wykonuj telefonów do znajomych po Nie wykonuj urzędowych telefonów w piątek po południu. Nie wykonuj telefonów do znajomych po Jeśli rozmowa została przerwana inicjatywa należy do osoby, która dzwoniła. Jeśli rozmowa została przerwana inicjatywa należy do osoby, która dzwoniła. Rozmowę kończy ten kot zaczął. Rozmowę kończy ten kot zaczął. Rozmowy powinny pozostawać tajemnicą bezpośrednio zainteresowanych osób ( nie komentujemy, nie włączmy innych nasz życie intymne). Rozmowy powinny pozostawać tajemnicą bezpośrednio zainteresowanych osób ( nie komentujemy, nie włączmy innych nasz życie intymne). Wyłączaj komórkę lub ustawaj milczącą gdy wchodzisz do teatru, kina na lekcje, wykład lub spotkanie. Wyłączaj komórkę lub ustawaj milczącą gdy wchodzisz do teatru, kina na lekcje, wykład lub spotkanie.

15 Quiz Kliknij tu aby przejść dalej. tu Gdy Ci się nie uda kliknij na buźkę. Gdy Ci się nie uda kliknij na buźkę.

16 Czas zacząć! Czas zacząć!

17 Quiz Ten poziom poświecono dla osób początkujących i nie pewnych z tematem mojej prezentacji. Ten poziom poświecono dla osób początkujących i nie pewnych z tematem mojej prezentacji. Każde pytanie ma trzy możliwe odpowiedzi. Jeżeli wybierzesz dobra odpowiedz automatycznie przeniesie Cię do następnego pytanie. Gdy odpowiesz źle, pojawi się komunikat, że się pomyliłeś. Każde pytanie ma trzy możliwe odpowiedzi. Jeżeli wybierzesz dobra odpowiedz automatycznie przeniesie Cię do następnego pytanie. Gdy odpowiesz źle, pojawi się komunikat, że się pomyliłeś. Na pewno nie przejdziesz mojego QUIZU. Sprawdź się kliknij na labirynt.

18 Co to savoir vivre? a) Zasady dobrego zachowania. b) Zasady tworzenia wina we Francji. c) Marka samochodu.

19 Skąd pochodzi słowo savoir vivre? a) Z języka angielskiego. b) Z języka francuskiego. c) Z języka hiszpańskiego.

20 Czym różni się savoir vivre od netykiety? a) Netyketa jest tylko odnośnie Internetu. b) Nie różnią się. c) Różnią się, lecz to jest nie istotne.

21 Jeżeli ktoś przyśle do Ciebie tzw. łańcuszek co zrobisz? a) Nie będę otwierał tylko od razu usunę. b) Przeczytam i prześle dalej. c) Sprawdzę czy nie ma wirusa i usunę.

22 Jeżeli ktoś zespamuje Twoją pocztę co zrobisz? a) Będę mu wysyłał 1000 wiadomości dziennie. b) Poskarżę się mamie. c) Zablokuje go.

23 Kiedy powstał pierwszy wirus na PC?? a) W Maju 1986 roku. b) W Grudniu 1989 roku. c) W Kwietniu 1986 roku.

24 Przez kogo został stworzony pierwszy wirus? a) Przez braci z Pakistanu Basid i Amjad Alvi. b) Przez braci z Niemiec Jocob i Wilhelm Grimm. c) Przez braci z Anglii Jacka i Thomasa Smith.

25 Co to firewall? a) Jest to zapora sieciowa. b) Jest to inaczej wirus. c) Jest to program przeciw wirusom.

26 Czego używać żeby pozbyć się wirusa? a) Domestosa. b) Programu. c) Wyjąć dysk i wyczyścić go szczotka lub mopem.

27 Jakie są objawy wirusa? a) Zacinanie się komputera. b) Samo wyłączanie się programów. c) Jedna i druga odpowiedz jest prawidłowa.

28 Co zrobić z telefonem gdy wchodzi się na lekcje? a) Włączyć milczący lub wyłączyć. b) Ustawić jak najgłośniej by wszyscy go usłyszeli. c) Ustawić dzwonek Disco Polo i śmiać się gdy zadzwoni. a) Włączyć milczący lub wyłączyć. b) Ustawić jak najgłośniej by wszyscy go usłyszeli. c) Ustawić dzwonek Disco Polo i śmiać się gdy zadzwoni.

29 Gdy ktoś się rozłączy z jakiegoś powodu co zrobisz? a) Poczekam aż oddzwoni. b) Jak najszybciej ja oddzwonie. c) Obraże się i nie będę odbierał.

30 Gdy ktoś się pomyli co zrobisz? a) Będę się śmiał. b) Wszystkim rozpowiem. c) Powiem, że nic się nie stało.

31 Jeżeli ktoś nie odbiera telefonu ile będziesz czekał? a) 20 sekund. b) 1 minuta. c) 25 sekund.

32

33 Udało Ci się!!!! Więc należy Ci się nagroda. IDŹ PO TĘCZY DO ZŁOTA.

34 Nagroda

35 Źle spróbuj jeszcze raz. Źle spróbuj jeszcze raz. Mówiłem Ci, że się nie uda!!! Nawet nie próbuj dalej.

36 Bibliografia


Pobierz ppt "Zasady dobrego zachowania Menu Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Co to jest savoir vivre Netykieta Netykieta Netykieta."

Podobne prezentacje


Reklamy Google