Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Charakterystyka rynków eksportowych na przykładzie firmy ELMAK Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Charakterystyka rynków eksportowych na przykładzie firmy ELMAK Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów"— Zapis prezentacji:

1

2 Charakterystyka rynków eksportowych na przykładzie firmy ELMAK Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów

3 Plan prezentacji 1. Informacje o firmie 1.1 Łyk historii 1.2 Co sprzedajemy – krok do innowacji 1.3 Organizacja – struktura mieszana 1.4 Gdzie i jak sprzedajemy 2. Co, Komu, Jak 2.1 Co mamy do zaoferowania? 2.2 Komu to chcemy sprzedać? 2.3 Jak chcemy to zrobić? 2.4 Jak wygląda proces? 3. Podsumowanie 3.1 O co w tym wszystkim CHODZI? 3.2 Kontakt Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów

4 1.1 Łyk historii od czerwiec 1990r.serwis naprawy sprzętu RTV; produkcja dekoderów Pal-Secam, pozycjonerów satelitarnych; od 1997r. produkcja pilotów uniwersalnych i zamiennych do sprzętu audio - video; wrzesień 2001r. podpisanie umowy z Polską Korporacją Telewizyjną na produkcję wielkoseryjną pilotów do dekoderów Canal+; luty 2003r. otrzymanie Certyfikatu Zarządzania Jakością ISO 9001/2000; od 2004r.produkcja pilotów do dekoderów dla Polsatu Cyfrowego; od 2005r.produkcja pilotów radiowych, zestawów multimedialnych oraz urządzeń stomatologicznych; od 2006r.dywersyfikacja asortymentowa i projektowa; Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów

5 1.2 Co sprzedajemy – krok do innowacji PILOTY uniwersalne Mak Maxim, samouczące Mak Focus, Mak Oskar, ZIPyZIP TV, ZIP DVD, ZIP SAT, ZIP VCR, zamienne MT, MV, MS, MD, MH, MA, …, MK, na zamówienie: Canal +, Polsat Cyfrowy, TV Trwam, Hotele, PC MAK PC MAKzestaw do zdalnego sterowania komputerem i aplikacjami multimedialnymi, MAXTER MAXTERzestaw do sterowania systemem Microsoft Center Edition, Microsoft Vista EndoPulpometr EndoPulpometrurządzenie do badania żywotności miazgi zębowej oraz głębokości kanału zęba, RF Mak RF Makzestaw do radiowego sterowania dekoderami płatnych platform cyfrowych Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów

6 Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY 1.3 Organizacja – struktura mieszana DZIAŁ BAZ DANYCH BIURO KONSTRUKCYJNE PRODUKCJA BIURO HANDLU I MARKETINGU WŁAŚCICIEL ZESPOŁY ZADANIOWE ZESPÓŁ ŚRODOWY

7 Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów Gdzie i jak sprzedajemy Sprzedaż krajowa: punktów sprzedaży hurtowej i detalicznej, serwisy naprawy audio-video, - sieci: Media Markt, Media Saturn, RTV Euro AGD, Okay, Media Expert (około 220 marketów sieciowych) Chiny Sprzedaż eksportowa: Litwa, Łotwa, Białoruś, Rosja, Ukraina, Słowacja, Czechy, Węgry, Rumunia, Grecja, Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Hiszpania, Chiny Przykład w 2005r. 70% całości sprzedaży eksport w 2006r.60% całości sprzedaży eksport

8 Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów Co mamy do zaoferowania? Produkt – najlepiej NISZOWY lub UNIKATOWE FUNKCJE Usługa – unikatowość lub specjalizacja Produkt + Usługa – połączenie NISZY PRODUKTOWEJ ze SPECJALIZACJĄ

9 Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów Komu to chcemy sprzedać? zbadanie otoczenia konkurencji - podział segmentacyjny - rozkład udziałów rynkowych - rodzaje dystrybucji - oferowany asortyment - mechanizmy marketingowe - poziomy marż na poszczególnych segmentach określenie - NASZEJ grupy docelowej - grupy docelowej END USERa

10 Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów Jak chcemy to zrobić? opracowanie STRATEGII WEJŚCIA (jaki mamy ustalony CEL, z kim prowadzimy rozmowy, jaką przyjmujemy strategię cenową) działania operacyjne (kto i jak prowadzi projekt) działania korygujące (kto i na jakim etapie decyduje o zmianie strategii)

11 Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów Jak wygląda proces? Przykład: PILOT UNIWERSALNY Etap 1Formułowanie CELU (policzalny, określony w czasie, realny) (Do końca listopada 2007r. wejdziemy do 3 marketów na terenie Szwajcarii) Etap 2 Dobór zespołu – specyfika projektu, ustalenie BUDŻETU (Dyrektor działu handlowego + specjalista ds. marketingu + dyr. zarządzający) Etap 3 Wybór metod do realizacji postawionego celu (Dotarcie bezpośrednie, umówienie spotkań, wizyty bezpośrednie, działania na odległość) Etap 4Weryfikacja założeń (Określenie barier wejścia, modyfikacja celu)

12 Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów O co w tym wszystkim CHODZI? ozdobycie przewagi konkurencyjnej o zdobycie przewagi konkurencyjnej - znalezienie NOWYCH RYNKÓW ZBYTU, - znalezienie niszy rynkowej, o zarobienie pieniędzy - możliwość realizowania inwestycji, - możliwość zaspokojenia potrzeb, o możliwość realizowania swoich pomysłów

13 Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, Rzeszów Kontakt Grzegorz Lesiak Dyrektor Zarządzający tel , wew DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Charakterystyka rynków eksportowych na przykładzie firmy ELMAK Elmak Sp. z o.o., ul. Hanasiewicza 4, 35-103 Rzeszów"

Podobne prezentacje


Reklamy Google