Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZADANIE 1 - Linie Kolejowe (MAPA LINII KOLEJOWYCH wg INDYKATYWNEGO WYKAZU DUŻYCH PROJEKTÓW DLA PO „I i Ś”) (1) GDYNIA HEL GDAŃSK SŁUPSK SKANDAWA KOŁOBRZEG.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZADANIE 1 - Linie Kolejowe (MAPA LINII KOLEJOWYCH wg INDYKATYWNEGO WYKAZU DUŻYCH PROJEKTÓW DLA PO „I i Ś”) (1) GDYNIA HEL GDAŃSK SŁUPSK SKANDAWA KOŁOBRZEG."— Zapis prezentacji:

1 ZADANIE 1 - Linie Kolejowe (MAPA LINII KOLEJOWYCH wg INDYKATYWNEGO WYKAZU DUŻYCH PROJEKTÓW DLA PO „I i Ś”) (1) GDYNIA HEL GDAŃSK SŁUPSK SKANDAWA KOŁOBRZEG BRANIEWO TRAKISZKI KOSZALIN ŚWINOUJŚCIE ELBLĄG Odcinki na których już trwają prace budowlane TCZEW BIAŁOGARD BOGACZEWO MALBORK KORSZE SUWAŁKI PŁOTY SZCZECINEK EŁK IŁAWA OLSZTYN Od 2007 roku i do końca 2008 roku zmodernizowanych zostanie prawie 500 km z 1600 km torów! SZCZECIN G. CHOJNICE KUŹNICA BIAŁ. SZCZECIN STARGARD SZCZ. GRUDZIĄDZ PIŁA BYDGOSZCZ DZIAŁDOWO KRZYŻ BIAŁYSTOK OSTROŁĘKA TORUŃ SIEMIANÓWKA ŁAPY GORZÓW WLKP. INOWROCŁAW KOSTRZYN SIERPC NASIELSK POZNAŃ GNIEZNO MAŁKINIA RZEPIŃ CZEREMCHA KUNOWICE BARŁOGI WARSZAWA TŁUSZCZ ZBĄSZYNEK ŁOWICZ Mińsk Maz. Siedlce CZERWIEŃSK KUTNO TERESPOL GUBIN ZIELONA GÓRA . LESZNO JAROCIN Grodzisk Maz Małaszewicze NOWA SÓL ŁÓDŹ Łuków ZASIEKI PILAWA ŻARY GŁOGÓW KOLUSZKI ŻAGAŃ OSTRÓW WLKP. KALISZ TOMASZÓW RAWICZ MAZ. WĘGLINIEC ZD.WOLA IDZIKOWICE DĘBLIN ZGORZELEC LEGNICA OLEŚNICA PIOTRKÓW TRYB. RADOM LUBLIN REJOWIEC KĘPNO DOROHUSK ZAWIDÓW SKARŻYSKO KAM WROCŁAW KLUCZBORK CHEŁM JELENIA GÓRA CZĘSTOCHOWA BRZEG KIELCE WAŁBRZYCH Psary SANDOMIERZ STALOWA WOLA Realizacja do 2012 KŁODZKO OPOLE ZWIERZYNIEC NYSA ZAWIERCIE ZABRZE modernizacje z budżetu do 2006 modernizacje z budżetu 2007 – 2013 – proj. priorytetowe modernizacje z budżetu po 2013 budowa nowych linii po 2014 r. modernizacje z budżetu 2007 – 2013 – proj. rezerwowe K-RZYN KOŹLE MIĘDZYLESIE GLIWICE HREBENNE KATOWICE PRZEWORSK RYBNIK PSZCZYNA TRZEBINIA TARNÓW CHAŁUPKI OŚWIĘCIM KRAKÓW CZECH.DZ. DĘBICA RZESZÓW BIELSKO B. ZEBRZYDOWICE PRZEMYŚL MEDYKA CIESZYN ŻYWIEC JASŁO CHABÓWKA NOWY SĄCZ ZAGÓRZ ZWARDOŃ ZAKOPANE MUSZYNA

2 ZADANIE 2 - Dworce Kolejowe (3)
Do działań inwestycyjnych w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 przeznaczone są następujące dworce kolejowe (duże): Sopot – trwają prace nad memorandum informacyjnym, wszczęcie procedury wyłonienia inwestora – wrzesień 2008 r. Gdynia Główna – remont generalny dworca planowany na lata Szczecin Główny – trwają prace nad memorandum informacyjnym, wybór inwestora do końca 2008 r. Poznań Główny – przygotowywana jest koncepcja programowo – przestrzenna (termin wykonania – koniec maja 2008r.) Wybór inwestora do końca 2008r. Wrocław Główny - środki z UE – w lipcu złożony zostanie wniosek o dofinansowanie unijne. Trwa konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno – urbanistycznej dworca i jego okolic (rozstrzygnięcie do końca sierpnia 2008r.). Do końca kwietnia przetarg na opracowanie studium wykonalności remontu dworca. Rozstrzygnięcie przetargu na „projektuj i buduj” oraz rozpoczęcie prac budowlanych w I kw. 2009r. Katowice Główne – zakończono I etap prac komisji ds. wyboru inwestora, wybrani inwestorzy składają do końca maja wiążące oferty – wybór inwestora do końca 2008r. Chorzów Miasto – przygotowywanie memorandum informacyjnego w toku. Wszczęcie procedury wyboru inwestora – czerwiec/lipiec 2008r. Chorzów Batory - przygotowywanie memorandum informacyjnego w toku. Wszczęcie procedury wyboru inwestora – czerwiec/lipiec 2008r. Zabrze – podpisano list intencyjny z władzami miasta ws. przebudowy dworca w nowoczesne centrum przesiadkowe. Opracowano koncepcję programowo-przestrzenną. Rozpoczęcie prac – początek 2009r. Kraków Główny - środki z UE – projekt budowlany przygotowany, w lipcu złożony zostanie wniosek o dofinansowanie unijne Warszawa – Zachodnia – trwają prace komisji ds. wyboru inwestora, zakończenie I etapu do końca kwietnia br., wybór inwestora – IV kw. 2008r. Warszawa – Wschodnia – trwają prace komisji ds. wyboru inwestora, zakończenie I etapu do końca czerwca br., wybór inwestora – IV kw. 2008r. Warszawa – Gdańska – trwają prace nad koncepcją zagospodarowania obszaru inwestycyjnego (termin sporządzenia – połowa maja 2008r.) Warszawa - Centrala - środki z UE – opracowywane jest studium nt. możliwości wysokiej zabudowy obszaru Dworca Centralnego (termin-koniec kwietnia br.), w lipcu złożony zostanie wniosek o dofinansowanie unijne przebudowy części podziemnej Inwestycje na dworcach nie finansowane ze środków unijnych będą prowadzone w ramach wspólnego przedsięwzięcia z inwestorem wyłonionym w drodze rokowań. Na obiektach tych planuje się przy zachowaniu funkcji dworcowej, przewagę funkcji komercyjnej.

3 ZADANIE 1 - Linie Kolejowe (4)
W ramach przygotowania infrastruktury transportowej do EURO 2012 prowadzone będą również: modernizacja układu dalekobieżnego i podmiejskiego linii średnicowej Warszawskiego Węzła Kolejowego wraz z remontem tunelu dalekobieżnego i budowa nowego przystanku Warszawa Stadion, budowa połączeń kolejowych miast Warszawa, Kraków i Katowice z lotniskami pasażerskimi modernizacja odcinka linii Józefów – Warszawa Gdańska i przebudowa stacji Warszawa Gdańska w celu przystosowania do przejęcia ruchu pasażerskiego w czasie prowadzenia prac związanych z budową Narodowego Centrum Sportu, modernizacja odcinków linii Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa i Gdańsk Główny – Gdańsk Śródmieście (Centrum), przebudowa infrastruktury (perony, tunele, układy torowe) na stacjach Wrocław Główny, Poznań Główny, Kraków Główny, Szczecin Główny, Katowice i Łódź, PKP PLK S.A. we współpracy z PKP S.A. Oddziałami Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie i Gdańsku opracuje harmonogram modernizacji linii, dworców, przystanków i parkingów w aglomeracji warszawskiej i gdańskiej.

4 Zadanie 3 - Tabor (w ramach POIiŚ na lata 2007-2013)
Zakup 20 szt. pociągów zespolonych 200/250 km/h Zakup 36 szt. elektrycznych zespołów dalekobieżnych 160 km/h

5 Tabor (w ramach POIiŚ na lata 2007-2013)
Modernizacja 247 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN 57) Modernizacja 380 szt. wagonów osobowych

6 z wykorzystaniem środków: EU + PKP + Budżet Państwa + prywatne
ZADANIA INWESTYCYJNE Wielkość nakładów inwestycyjnych w okresie 2007 – 2012 z wykorzystaniem środków: EU + PKP + Budżet Państwa + prywatne Zadanie 1 -Linie Kolejowe ,7 mld EUR, Zadanie 2 - Dworce Kolejowe - 1,5 mld EUR, Zadanie 3 - Tabor ,2*mld EUR. *Bez środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach 16 Regionalnych Programów Operacyjnych OGÓŁEM – 9,4 mld EUR


Pobierz ppt "ZADANIE 1 - Linie Kolejowe (MAPA LINII KOLEJOWYCH wg INDYKATYWNEGO WYKAZU DUŻYCH PROJEKTÓW DLA PO „I i Ś”) (1) GDYNIA HEL GDAŃSK SŁUPSK SKANDAWA KOŁOBRZEG."

Podobne prezentacje


Reklamy Google