Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012 Październik 2009 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012 Październik 2009 r."— Zapis prezentacji:

1 STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012 Październik 2009 r.

2 ZAMIERZENIA INWESTYCYJNE PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A. ZWIĄZANE Z EURO 2012

3 LINIE KOLEJOWE ZGŁOSZONE DO MASTER PLANU Spółki PL 2012 Lp.Nr liniiRelacja Realizacja do EURO 2012 [km] 1.E 65Warszawa – Gdynia: LCS Nasielsk, LCS Ciechanów, LCS Działdowo, LCS Tczew, LCS i stacja Gdynia 232,00 2.E 20Warszawa – Terespol: odcinek Siedlce – Terespol Etap I, LOT B, C, i D 95,00 3.E 20Poznański Węzeł Kolejowy i stacja Poznań Główny 21,00 4.E 20Rzepin – Gr. Państwa 15,00 5.E 59Wrocław – Poznań: odcinek Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego 58,00 6.L 1Warszawa – Łódź: Etap I i II, z wyłączeniem odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna 120,50 7.E 30Zgorzelec – Medyka: a. odcinek Zgorzelec – Opole d. odcinek Rzeszów – Gr. Państwa 276,00 103,30 8.WarszawaLinia średnicowa i przystanek Warszawa Stadion 13,00 9.WarszawaStacja Warszawa Gdańska i linia obwodowa Józefinów – Warszawa Gdańska 26,00 10.MPL OkęcieWarszawa – MPL Okęcie: zadanie 1 i 2 10,40 11.MPL BaliceKraków – MPL Balice 12,00 982,20

4 LICZBA KM LINII KOLEJOWYCH WYKONANYCH DO III kw R. Lp.Nr LiniiRelacja Realizacja do EURO 2012 [km] 1E 20 Gr. państwa – Rzepin * Poznański Węzeł Kolejowy Mińsk Mazowiecki – Siedlce * Siedlce – Łuków Łuków – Międzyrzec Podlaski Międzyrzec Podlaski – Biała Podlaska 15,0 21,0 52,0 23,35 24,2 20,8 2E 30 Zgorzelec – Legnica Malczyce – Szczedrzykowice Środa Śląska – Wrocław Wrocław – Opole Stacja Oława 97,0 6,0 43,0 104,0 3L 1Łódź Widzew – Skierniewice 62,8 8L 8Warszawa Zach. – Warszawa Okęcie 8,4 477,55 * Zadania zrealizowane w 2007 r., rozliczane do końca 2008 r.

5 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20 Kunowice – Terespol odcinek: Rzepin – Granica Państwa Zrealizowany Długość modernizowanego odcinka – 15 km Koszt realizacji inwestycji – ok. 24,2 mln Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % Zakres projektu obejmował: budowę przystanku osobowego w Słubicach, przebudowę stacji Kunowice, wymianę nawierzchni na 15 km linii kolejowej, przebudowę 15 km samoczynnej blokady liniowej oraz urządzeń elektroenergetycznych, modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę sieci trakcyjnej na całym odcinku budowę dwóch przejść dla zwierząt

6 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20 Kunowice – Terespol odcinek: Rzepin – Granica Państwa

7 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20 Kunowice – Terespol na obszarze Poznańskiego Węzła Kolejowego Zrealizowany Długość modernizowanego odcinka – 21 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % Zakres projektu obejmował: przebudowę peronów remont przejść podziemnych (przystosowane do obsługi niepełnosprawnych - windy) zmodernizowanie układu torowego odwodnienia wymianę sieci trakcyjnej z zasilaniem zainstalowanie nowoczesnych systemów sterowania ruchem. remont 15 wiaduktów (w tym 2 według wytycznych konserwatora zabytków) i 4 mostów, likwidację 3 przejazdów kolejowych i zastąpienie ich wiaduktem i przejściami pod torami wymienione zostały 134 rozjazdy

8 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20 Kunowice – Terespol na obszarze Poznańskiego Węzła Kolejowego

9 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20 Kunowice – Terespol odcinek Siedlce – Terespol Etap I : LOT A, B i C Planowany termin realizacji – 2009 r. Długość modernizowanego odcinka – 95 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji: 269,5 mln Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % LOT A Siedlce – Łuków: zrealizowany LOT B Łuków – Miedzyrzec Podl.: zrealizowany LOT C Międzyrzec Podl. – Biała Podl.: zrealizowany LOT D Biała Podlaska – Terespol: w realizacji Planowanie zakończenie robót – grudzień 2009 r. Zaawansowanie robót: 77%

10 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 20 Kunowice – Terespol odcinek Mińsk Mazowiecki – Siedlce

11 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30 Zgorzelec – Medyka odcinek gr. państwa - Opole MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30 Zgorzelec – Medyka odcinek gr. państwa - Opole Planowany termin realizacji – 2010 r. Długość modernizowanego odcinka – 276 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – ok ,0 mln zł Źródła współfinansowania – PHARE, EBI, ISPA/FS, TEN-T, budżet państwa, środki własne Spółki Zgorzelec – Legnica: zrealizowany Malczyce – Szczedrzykowice: zrealizowany Most w Bolesławcu: zrealizowany Środa Śląska – Wrocław: zrealizowany Wrocław – Opole: zrealizowany Stacja Oława: zrealizowana

12 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30 Zgorzelec – Medyka odcinek gr. państwa - Opole MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30 Zgorzelec – Medyka odcinek gr. państwa - Opole Środa Śląska – Malczyce, w realizacji, planowanie zakończenie robót – do końca 2010 r. Zaawansowanie robót: 24% Szczedrzykowice – Legnica, w realizacji, planowanie zakończenie robót – do końca 2009 r. Zaawansowanie robót: 83% p.odg. Szczedrzykowice, w przygotowaniu, planowanie zakończenie robót – I kw r. Zaawansowanie 62% Stacja Miękinia, w realizacji, planowanie zakończenie robót – II kw r. Zaawansowanie robót: 23% Stacja Leśnica, w przygotowaniu, planowanie zakończenie robót – III kw r. Zaawansowanie 57% Stacja Brzeg, w realizacji, planowanie zakończenie robót – do końca 2010 r. Zaawansowanie robót: 24%

13 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30 Zgorzelec – Medyka

14 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 8 Warszawa – Kielce odcinek Warszawa Zach. – Warszawa Okęcie Zrealizowany Długość modernizowanego odcinka – 8,4 km Koszt realizacji inwestycji – 210,5 mln zł Źródła współfinansowania – Sektorowy Program Operacyjny Transport (SPOT) na lata 2004 – 2006 – 26,06 %, budżet państwa – 73,94 % - dwa nowe przystanki osobowe (Al. Jerozolimskie, Żwirki i Wigury) - zapewnienie sprawnego połączenia komunikacyjnego pomiędzy centrum Warszawy i portem lotniczym Warszawa Okęcie

15 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 8 Warszawa – Kielce odcinek Warszawa Zach. – Warszawa Okęcie Odbudowany tor dla ruchu pociągów podmiejskich, na wiadukcie w km przed modernizacją po modernizacji

16 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 8 Warszawa – Kielce odcinek Warszawa Zach. – Warszawa Okęcie

17 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ nr 1 Warszawa – Łódź ETAP I: odcinek Skierniewice – Łódź Widzew Zrealizowany Długość modernizowanego odcinka – 62,8 km Koszt realizacji zadania – 931,8 mln zł. Źródła współfinansowania – Sektorowy Program Operacyjny Transport (SPOT) na lata 2004 – 2006 – 75 %, budżet państwa – 25 % W ramach I etapu zmodernizowane zostały: stacje: Skierniewice, Płyćwia, Rogów, przystanki osobowe szlak z dostosowaniem międzytorza do wartości 4.0 m podstacje trakcyjne, kabiny sekcyjne, przejazdy kolejowe, mosty, wiadukty kładki dla pieszych, przepusty, przejście podziemne dla pieszych w Rogowie

18 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ nr 1 Warszawa – Łódź ETAP I: odcinek Skierniewice – Łódź Widzew

19 Liczba km linii kolejowych pozostałych do wykonania do 2012 r. Lp.Nr LiniiRelacja Realizacja do EURO 2012 [km] 1E 65Warszawa – Gdynia232,0 2E 20Biała Podlaska – Terespol 25,86 3E 30 Legnica – Środa Śląska Stacja Brzeg Rzeszów – gr. państwa 26,99 103,3 4E 59Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego 58,0 5L 1Warszawa Zach. – Skierniewice 57,5 6L 8Warszawa Służewiec – MPL Okęcie 2,0 7WWKWarszawa Zach. – Warszawa Wsch.13,0 8WWKJózefinów – Warszawa Gdańska26,0 9MPL BaliceKraków – MPL Balice12,0 556,65

20 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65 Warszawa – Gdynia Planowany termin realizacji – 2013 r. Długość modernizowanego odcinka – 349,34 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji: Prace przygotowawcze – ok ,0 tys. Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % Etap I – prace projektowe – ok ,0 tys. Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 85 %, budżet państwa – 15 % Etap II – ok ,0 tys. Źródła współfinansowania – ISPA/FS – 84 %, budżet państwa – 16 % Etap III – ok ,0 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Do maja 2012 r. planowane jest zmodernizowanie ok. 232 km linii OBECNIEPLANOWANE Prędkość120 km/h tabor klasyczny 160 km/h tabor z wychylnym pudłem 200 km/h Obciążenie na oś196 kN221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) Po zakończeniu całej inwestycji o ok. 130 min

21 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65 Warszawa – Gdynia LCS Nasielsk: w realizacji, Planowanie zakończenie robót – IV kw r. Kontrakt nr 8 (WPC Praga – Legionowo, stacja Nasielsk) Zaawansowanie robót: 84% Kontrakt nr 3a (stacje Legionowo, Nowy Dwór Maz., Modlin) Zaawansowanie robót: 67% Kontrakt 3b (szlaki) Zaawansowanie robót: 18% LCS Ciechanów: Planowanie zakończenie robót – IV kw r. Kontrakt 1a (stacje Gąsocin, Ciechanów; szlaki Świercze – Gąsocin, Gąsocin – Ciechanów) W realizacji, rozpoczęto roboty w październiku 2009 r. Zaawansowanie robót: 1% Kontrakt 1b (stacje Konopki, Mława; szlaki Ciechanów – Konopki, Konopki – Mława) W przygotowaniu. Zaawansowanie: 85% Procedura przetargowa w przygotowaniu. Planowane ogłoszenie przetargu – IV kw r.

22 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65 Warszawa – Gdynia LCS Działdowo: Planowanie zakończenie robót – II kw r. Stacje i szlaki Trwa procedura przetargowa Planowany wybór wykonawcy – I kw r. Planowane rozpoczęcie robót – II kw r. LCS Tczew: w realizacji Planowanie zakończenie robót – 2010 r. Stacje i szlaki Zaawansowanie robót: 13% Stacja Gdynia: w realizacji Planowanie zakończenie robót – styczeń 2010 r. Zaawansowanie robót: 77% Uwaga! Skrzyżowania dwupoziomowe nie zostały zgłoszone na EURO 2012, ponieważ terminy realizacji wykraczają poza maj 2012.

23 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 59 Wrocław – Poznań odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego OBECNIEPLANOWANE Prędkość70 km/h160 km/h Obciążenie na oś221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) o ok. 20 min Planowany termin realizacji – 2014 r. Długość modernizowanego odcinka – 58 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – ok ,366 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Do maja 2012 r. zostaną zrealizowane szlaki.

24 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 59 Wrocław – Poznań odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego Skokowa – Żmigród, w realizacji, Planowane zakończenie robót – I kw r. Zaawansowanie robót: 38% Wrocław – Skokowa i Żmigród – gr. woj. dolnośląskiego, W przygotowaniu Planowane zakończenie robót na szlakach – maj 2012 r. Zaawansowanie: 56% System SRK dla odcinka Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego, W przygotowaniu Planowane zakończenie robót na szlakach – maj 2012 r. Zaawansowanie: 53% System zasilania dla odcinka Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego, W przygotowaniu Planowane zakończenie robót na szlakach – maj 2012 r. Zaawansowanie: 51%

25 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ nr 1 Warszawa – Łódź ETAP II: odcinek Warszawa Zachodnia – Skierniewice Planowany termin realizacji – II kw r. Długość modernizowanego odcinka – 57,5 km Szacunkowy koszt realizacji zadania – ok ,0 mln zł. Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Inwestycja w przygotowaniu Zaawansowanie 50% Przetarg ogłoszony – 14 października 2009 r. OBECNIEPLANOWANE Prędkość120 km/h160 km/h Obciążenie na oś216 kN221 kN Po zakończeniu modernizacji czas przejazdu w całej relacji Warszawa – Łódź 70 min.

26 Planowany termin realizacji – maj 2012 r. Długość odcinka – 103,3 km Rewitalizacja linii do parametrów technicznych 120 km/h. Inwestycja w przygotowaniu Opracowywany jest program rzeczowo-finansowy MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30/CE 30 Zgorzelec – Medyka odcinek Rzeszów – gr. państwa OBECNIEPLANOWANE Prędkość80 km/h120 km/h Obciążenie na oś196 kN221 kN Zniesienie ograniczeń prędkości

27 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO linia średnicowa W-wa Zach. – W-wa Wsch. Opracowywanie dokumentacji Zaawansowanie: 15% Planowany termin realizacji robót: Etap I – 2010 – 2012 Etap II – po 2012 Długość modernizowanego odcinka – 13 km OBECNIEPLANOWANE Prędkość 60 km/h Obciążenie na oś 221 kN Zniesienie ograniczeń prędkości z 20/40 km/h

28 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO linia średnicowa W-wa Zach. – W-wa Wsch. Etap I, zakres prac: Stacja Warszawa Wschodnia Planowany termin realizacji robót przewidzianych na EURO – II kw r. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji (cała stacja) – ok. 720,0 mln zł. Źródło finansowania – w trakcie określania, zadanie zgłoszone do dotacji budżetowej na lata 2011 – 2013 Planowany wybór wykonawcy – III kw r. Przystanek osobowy Warszawa Stadion Planowany termin realizacji robót przewidzianych na EURO – II kw r. Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – ok. 90,0 mln zł. Źródło finansowania – w trakcie określania, zadanie zgłoszone do dotacji budżetowej na lata 2010 – 2011 Planowany wybór wykonawcy – III kw r.

29 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO stacja W-wa Gdańska Planowany termin realizacji – październik 2010 Koszt realizacji inwestycji – ,94 zł W tym: PKP PLK S.A ,66 zł Miasto Stołeczne Warszawa ,28 zł Źródło finansowania – budżet państwa, środki własne Spółki Inwestycja w realizacji Zaawansowanie robót: 2% Efekty: -zmodernizowana stacja W-wa Gdańska połączona przejściem podziemnym ze stacją metra A17 OBECNIEPLANOWANE Prędkość 40 km/h 80 km/h Obciążenie na oś 221 kN Zwiększenie przepustowości stacji z ok. 90 pociągów na dobę do ok. 200 Wizualizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska po modernizacji

30 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO linia obwodowa W-wa Gdańska – Józefinów Planowany termin realizacji – I kw 2010 Długość modernizowanego odcinka – 26 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – ok. 124,665 mln zł Źródło finansowania – budżet państwa, środki własne Spółki Inwestycja w realizacji Zaawansowanie robót: 65% Efekty: - linia objazdowa dla linii średnicowej - obniżenie kosztów bieżącej eksploatacji infrastruktury Dodatkowo, przy udziale m. st. Warszawy planowana jest budowa trzech nowych przystanków osobowych (Powązkowska, Wola Park, Fort Wola) do EURO 2012 OBECNIEPLANOWANE Prędkość 40 km/h 80 km/h Obciążenie na oś 221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) o ok. 16 min

31 POŁĄCZENIA Z LOTNISKAMI MPL Warszawa Okęcie Planowany termin realizacji – II kw r. Długość nowobudowanej linii – 2 km łącznica w tunelu Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – 411,49 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Umowa z Wykonawcą podpisana w październiku 2009 r. Planowane rozpoczęcie robót – IV kw r. OBECNIEPLANOWANE PrędkośćNowy odcinek60 km/h Obciążenie na ośNowy odcinek221 kN Czas przejazdu (w min.)Nowy odcinek 20 min (od W-wy Centr. do lotniska)

32 Stacja kolejowa MPL Warszawa Okęcie – stan surowy Wizualizacja stacji kolejowej MPL Warszawa Okęcie POŁĄCZENIA Z LOTNISKAMI MPL Warszawa Okęcie Faza 3: roboty budowlane na łącznicy

33 POŁĄCZENIA Z LOTNISKAMI MPL Kraków Balice Planowany termin realizacji – 2012 r. Długość modernizowanego odcinka – 12 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji – 287,48 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Etap I – przygotowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej Trwa procedura przetargowa Planowane podpisanie umowy – IV kw r. Etap II – roboty budowlane Inwestycja w przygotowaniu Planowany wybór wykonawcy – marzec 2011 r. Planowane rozpoczęcie robót – II kw r. OBECNIEPLANOWANE Prędkość60 km/h80 km/h Obciążenie na oś221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) do ok. 15 min

34 POŁĄCZENIA Z LOTNISKAMI MPL Kraków Balice Przystanek osobowy Kraków Balice Przesiadka do autobusu dowożącego pasażerów pod terminal lotniska Jeden z szynobusów obsługujących linię Kraków Główny – Kraków Balice

35 OCZEKIWANE CZASY POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH MIAST-GOSPODARZY EURO 2012

36 POŁĄCZENIA KOLEJOWE, ALTERNATYWNE DO DRÓG Warszawa – Wrocław * linie nie ujęte w wykazie linii znaczenia państwowego Nr liniiNazwa stacji 1Warszawa Centralna 4Grodzisk Mazowiecki 572Włoszczowa Północ* 61Żelisławice 144Fosowskie 301Bolko(PODG)* 132Opole Główne 132Wrocław Główny Połączenie Warszawa Centr. – Wrocław Gł. przez Centralną Magistralę Kolejową z odgałęzieniem we Włoszczowie na Opole i Wrocław. Skrócenie czasu przejazdu z Warszawy do Wrocławia do 3 h 58 min. Rewitalizacji (poprawa stanu technicznego i podniesienie prędkości do parametrów konstrukcyjnych – 120 km/h) odcinka Włoszczowa Północ – Opole Gł. Możliwy termin realizacji – 2011 r. Szacunkowy koszt rewitalizacji: ok. 505,5 mln zł. Brak źródeł finansowania

37 POŁĄCZENIA KOLEJOWE, ALTERNATYWNE DO DRÓG Poznań – Gdańsk Połączenie Poznań Gł. – Gdańsk Gł. przez Inowrocław, Tczew. Skrócenie czasu przejazdu z Poznania do Gdańska do 3 h 22 min. Rewitalizacji (poprawa stanu technicznego i podniesienie prędkości do parametrów konstrukcyjnych – 120 km/h) odcinka Poznań Gł. – Tczew (odcinek Tczew – Gdańsk realizowany jest w ramach modernizacji linii E 65) Możliwy termin realizacji – 2011 r. Szacunkowy koszt rewitalizacji – ok. 821 mln zł. Brak źródeł finansowania Nr liniiNazwa stacji 3Poznań Główny 353Poznań Wschód 131Inowrocław 9Tczew 9Gdańsk Główny

38 OCZEKIWANE CZASY POŁĄCZEŃ MIAST-GOSPODARZY KOLEJOWE I DROGOWE (wg PL.2012 )

39 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012 Październik 2009 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google