Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konferencja prasowa Ministra Transportu Jerzego Polaczka NOWE ROZWIĄZANIA KOLEJOWE W AGLOMERACJI ŚLĄSKIEJ. DWA LATA ZMIAN W GRUPIE PKP Katowice, 12 października.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konferencja prasowa Ministra Transportu Jerzego Polaczka NOWE ROZWIĄZANIA KOLEJOWE W AGLOMERACJI ŚLĄSKIEJ. DWA LATA ZMIAN W GRUPIE PKP Katowice, 12 października."— Zapis prezentacji:

1 Konferencja prasowa Ministra Transportu Jerzego Polaczka NOWE ROZWIĄZANIA KOLEJOWE W AGLOMERACJI ŚLĄSKIEJ. DWA LATA ZMIAN W GRUPIE PKP Katowice, 12 października 2007 r.

2 Reaktywacja regionalnych linii kolejowych W latach Grupa PKP reaktywowała ruch na 10 liniach regionalnych zapewniając komunikację kolejową mieszkańcom ponad 60 miejscowości Od lutego 2008 PKP Przewozy Regionalne reaktywują połączenie kolejowe Gliwice – Bytom. Będą je obsługiwać 42 pociągi dziennie! Czas przejazdu pociągiem w nowym połączeniu: około 20 minut Czas przejazdu samochodem: 40 minut

3 Katowice, Dworzec Główny PKP (2) Harmonogram co zrobiliśmy... maj 2007r. – zatwierdzenie przez Zarząd PKP S.A. procedury wyłaniania inwestorów, lipiec- sierpień 2007r. – przyjęcie ostatnich raportów doradcy, 10 lipiec 2007r. ogłoszenie o Zaproszeniu do rokowań w celu wyłonienia Inwestora, 16 lipiec 2007r. seminarium informacyjne dla potencjalnych inwestorów, na dzień r. 20 podmiotów gospodarczych nabyło Memorandum Informacyjne,

4 Katowice, Dworzec Główny PKP (3) Harmonogram co przed nami październik 2007 – termin złożenia odpowiedzi na zaproszenia przez potencjalnych inwestorów, koniec listopada 2007r. – wybór 3÷5 firm – inwestorów, I dekada stycznia 2008r. – złożenie ofert przez inwestorów, połowa lutego 2008 roku – parafowanie umowy, koniec 2008 roku – wbicie łopaty, 2011 – zakończenie realizacji inwestycji.

5 Katowice, Al. Roździeńskiego 1 (3) Harmonogram co zrobiliśmy r. - ogłoszenie w prasie o zaproszeniu do składania propozycji zagospodarowania wraz z Memorandum, Memorandum Informacyjne nabyło 10 podmiotów gospodarczych, pierwszy tydzień lipca 2007r. – seminarium informacyjne, 14 września 2007r. – końcowy termin odpowiedzi na zaproszenie i formalne rozpoczęcie prac komisji, wpłynęło 6 ofert ( 1 podmiot krajowy i 5 zagranicznych).

6 Katowice, Al. Roździeńskiego 1 (4) Harmonogram co przed nami... koniec I dekady listopada 2007r. – wybór 2÷3 podmiotów do szczegółowych negocjacji, koniec listopada 2007r. – złożenie ofert, styczeń 2007r. – parafowanie umowy z wybranym inwestorem (uzyskanie stosownych zgód korporacyjnych oraz decyzji administracyjnej MT), listopad 2008 roku – wbicie łopaty, koniec 2011r. – zakończenie realizacji inwestycji.

7 Katowice, ul. Dworcowa (3) HARMONOGRAM co zrobiliśmy... 1.Informacja o zamiarze sprzedaży nieruchomości w Rzeczpospolitej, Gazecie Wyborczej i Dzienniku Zachodnim r. i r. 2.Ogłoszenie o przetargu 25 września 2007r. co przed nami... 1.Przetarg ustny nieograniczony 16 październik 2007r.

8 Mapa parkingów w systemie Park & Ride (2006 – 2007) Legenda: parking 2007 parking 2006 liczba uruchomionych parkingów w 2006 liczba planowanych parkingów w 2007

9 Parkingi Park & Ride w województwie śląskim (wybudowane w 2006 – i planowane do wybudowania w 2007) 2006: Dąbrowa Górnicza Sieraków, Świętochłowice, Bytom, Koszęcin, Poraj, Łazy Mikołów, Orzesze na 78 samochodów Parkingi są bezpłatne 2007: Katowice Ligota Zebrzydowice Dąbrowa Górnicza Gołonóg Mikołówna 23 samochody

10 Dworce Kolejowe Sopot Gdynia Główna Szczecin Główny Poznań Główny Wrocław Główny Katowice Główne Kraków Główny Warszawa Wschodnia Warszawa Centralna Warszawa Gdańska Warszawa Zachodnia Chorzów Batory Chorzów Miasto Zabrze przeznaczone do modernizacji w ramach przygotowań do EURO 2012

11 Wyniki przewozowe i ekonomiczno – finansowe Grupy PKP za 9 m-cy 2007r.

12 Liczba przewiezionych pasażerów w okresie 9 m-cy w latach 2002 – 2007 przez Spółki Grupy PKP

13 Przewozy pasażerów przez przewoźników Grupy PKP Przewozy Praca przewozowa PR + 2% IC+ 9% SKM+ 3% PR + 1% IC + 9% SKM+ 3% +4,2 mln pas.

14 Przewozy towarów Przewozy Praca przewozowa mln tkm mln ton +1,14% +3,01% , ,0

15 1. Zbilansowanie działalności bieżącej spółek Grupy PKP

16 Wynik netto spółek Grupy PKP w okresie 9 m-cy 2006r. i 2007r. *) Wyniki spółek PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity nie uwzględniają wpłat z Funduszu Kolejowego (odpowiednio: ,2 tys. zł PRG i ,2 tys. zł INC) mln zł Wyszczególnienie9 m-cy m-cy 2007 PKP S.A.-105,312,6 PKP Cargo30,010,2 PKP LHS54,844,8 PKP Przewozy Regionalne *)-180,9-33,0 PKP Intercity *)24,434,5 PKP SKM6,68,2 PKP Polskie Linie Kolejowe-31,894,4 PKP Energetyka15,318,1 PKP Informatyka0,21,0 Telekomunikacja Kolejowa-8,6-1,5

17 Dofinansowanie spółek Grupy PKP z Budżetu Państwa i środków samorządowych

18 2. Zapewnienie rozwoju transportu kolejowego

19 Nakłady inwestycyjne w Grupie PKP w latach

20 ZADANIA INWESTYCYJNE Wielkość nakładów inwestycyjnych w okresie 2007 – 2012 z wykorzystaniem środków: EU + PKP + Budżet Państwa + prywatne Zadanie 1 -Linie Kolejowe - 6,7 mld EUR, Zadanie 2 - Dworce Kolejowe - 1,5 mld EUR, Zadanie 3 - Tabor - 1,2 * mld EUR. OGÓŁEM – 9,4 mld EUR * - bez środków EFRR w ramach 16 RPO

21 Inwestycje w infrastrukturę kolejową * 2873 > * Struktura finansowania na lata nie została jeszcze szczegółowo określona (Nawet do 8 mld zł!)

22 (MAPA LINII KOLEJOWYCH wg INDYKATYWNEGO WYKAZU DUŻYCH PROJEKTÓW DLA PO I i Ś) (1) modernizacje z budżetu do 2006 modernizacje z budżetu 2007 – 2013 – proj. priorytetowe modernizacje z budżetu po 2013 budowa nowych linii po 2014 r. modernizacje z budżetu 2007 – 2013 – proj. rezerwowe CHABÓWKA ELBLĄG KORSZE SUWAŁKI MALBORK SKANDAWA BRANIEWO BOGACZEWO TRAKISZKI OSTROŁĘKA MAŁKINIA NASIELSK BIAŁYSTOK CZEREMCHA EŁK SIEMIANÓWKA Małaszewicze Siedlce OLSZTYN ŁAPY TŁUSZCZ TERESPOL KUŹNICA BIAŁ. Łuków LUBLIN STALOWA WOLA ZWIERZYNIEC DĘBLIN RZESZÓW PRZEWORSK PRZEMYŚL ZAKOPANE NOWY SĄCZ MEDYKA MUSZYNA HREBENNE DOROHUSK ZWARDOŃ REJOWIEC CHEŁM OŚWIĘCIM IDZIKOWICE SKARŻYSKO KAM KIELCE SANDOMIERZ TARNÓW JASŁO RADOM WARSZAWA DĘBICA ZEBRZYDOWICE TRZEBINIA CHAŁUPKI MIĘDZYLESIE BIELSKO B. KATOWIC E K-RZYN KOŹLE OPOLE WAŁBRZYCH KŁODZKO KLUCZBORK PIOTRKÓW TRYB. JELENIA GÓRA ŻARY BARŁOGI ZAWIDÓW ZGORZELEC KUTNO SIERPC DZIAŁDOWO IŁAWA ZD.WOLA GŁOGÓW LEGNICA WĘGLINIEC ZBĄSZYNEK KUNOWICE OSTRÓW WLKP. JAROCIN LESZNO ŻAGAŃ GUBIN KĘPNO NOWA SÓL ŁOWICZ PIŁA BYDGOSZCZ INOWROCŁAW CHOJNICE TORUŃ GNIEZNO STARGARD SZCZ. ŚWINOUJŚCIE KOSTRZYN KRZYŻ GORZÓW WLKP. KOSZALIN KOŁOBRZEG SŁUPSK SZCZECINEK BIAŁOGARD GDAŃSK SZCZECIN ŁÓDŹ GDYNIA TCZEW Grodzisk Maz. Psary Mińsk Maz. WROCŁAW KALISZ GLIWICE OLEŚNICA KOLUSZKI ZIELONA GÓRA RZEPIŃ SZCZECIN G. PŁOTY HEL GRUDZIĄDZ ZAGÓRZ TOMASZÓW MAZ. CZĘSTOCHOWA ZAWIERCIE CIESZYN ŻYWIEC CZECH.DZ. RYBNIK BRZEG NYSA ZASIEKI CZERWIEŃSK PILAWA RAWICZ PSZCZY NA ZABRZ E POZNAŃ Realizacja do 2012 Do 2012r. zostanie zmodernizowanych 1200 km linii kolejowych KRAKÓW ZADANIE 1 - Linie Kolejowe

23 Zakup 20 szt. pociągów zespolonych 200/250 km/h Zakup 36 szt. elektrycznych zespołów dalekobieżnych 160 km/h Tabor ( w ramach POIiŚ na lata )

24 Modernizacja 380 szt. wagonów osobowych Modernizacja 247 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN 57) Tabor ( w ramach POIiŚ na lata )

25 Grupa PKP 2003 r r.* mln zł mln zł Wynik finansowy - 20 mln zł** - 20 mln zł** 235,5 mln zł Dofinansowanie samorządów wojewódzkich do pociągów regionalnych 552 mln zł 0 zł Dofinansowanie pociągów MW i MN 229 mln zł - 3 mln zł Wzrost/spadek przewożonych pasażerów + 1,5 mln zł mln zł Wartość inwestycji mln zł 841 mln zł Wartość inwestycji na drogi kolejowe mln zł 337 mln zł Wartość inwestycji na tabor kolejowy 875 mln zł 3 Ilość spółek Grupy osiągających zysk 8 8,2 mld Zadłużenie PKP S.A. 6,2 mld * Prognoza wykonania ** Wynik nie uwzględnia kosztów obsługi historycznego zadłużenia w wysokości 250 mln zł

26 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Konferencja prasowa Ministra Transportu Jerzego Polaczka NOWE ROZWIĄZANIA KOLEJOWE W AGLOMERACJI ŚLĄSKIEJ. DWA LATA ZMIAN W GRUPIE PKP Katowice, 12 października."

Podobne prezentacje


Reklamy Google