Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe Glider Kraków, 14.05.2009.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe Glider Kraków, 14.05.2009."— Zapis prezentacji:

1 Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe Glider Kraków,

2 Plan wykładu Przyświecające nam cele Konstrukcja programu Algorytmy Podsumowanie

3

4 Przyświecające nam cele Inspiracja – czyli how hard can it be

5 Przyświecające nam cele Uniwersalne narzędzie Proste metody umożliwiające konstruowanie złożonych zachowań Badania socjologiczne

6

7 Wizualizacja Java3D –Przestrzenni, wymienni agenci –Wielopoziomowy teren Model MVC - wizualizacja odłączona od obliczeń Możliwość zmiany metody wyświetlania W planach możliwość renderowania w narzędziach zewnętrznych

8 Dwa słowa o Agentach Cechy: –inteligencja, podejmowanie decyzji –Cel –Zasięg widzenia –Zasięg walki –Wielkość obrażeń –Ilość życia –Kolor –Pamięć –Stan

9 Diagram stanów Rozróżniane stany: Siedzi Ucieka Idzie Stoi Śpi Walczy Duch

10 Poruszanie się Algorytm przemieszczania odporny na zacinanie się Agentów. Dyskretyzacja przestrzeni w której znajdują się agenci

11

12

13 Algorytm 1 - śledzenie Wybieramy jednego z sąsiadów i staramy się do niego podejść.

14 Algorytm 1 – śledzenie

15 Algorytm 2 - tłum Sprawdzamy ilu Agentów w moim otoczeniu jest w tej samej drużynie, na tej podstawie decydujemy o ucieczce lub ataku.

16 Algorytm 2 – tłum

17 Algorytm 3 - ewakuacja Staram się przemieszczać w kierunku wyjścia.

18 Algorytm 3 - ewakuacja

19 Algorytm 4 - walka Jeżeli jestem w stanie atakuj i w zasięgu mojej broni znajduje się przeciwnik to zaczynam zadawać obrażenia. Możliwość zróżnicowania jednostek: – Wielkość obrażeń ( rodzaj broni ) – Zasięg ( łucznicy i piechurzy ) – Ilość życia ( rodzaj zbroi )

20 Algorytm 4 - walka

21

22

23 Podsumowanie Prosty i łatwy w obsłudze symulator Duża konfigurowalność Szerokie spektrum zastosowań Wbudowane podstawowe funkcje takie jak: Chodzenie po ziemi Przemieszczanie się Znajdywanie sąsiadów

24

25 Pytania


Pobierz ppt "Ogólny symulator multiagentowy do modelowania zachowań tłumu Piotr Jakubas Artur Kosztyła Koło Naukowe Glider Kraków, 14.05.2009."

Podobne prezentacje


Reklamy Google