Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SPRAWOZDANIE Z PRACY PUBLICZNEGO GIMNAZJUM IM. „ŚW

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SPRAWOZDANIE Z PRACY PUBLICZNEGO GIMNAZJUM IM. „ŚW"— Zapis prezentacji:

1 SPRAWOZDANIE Z PRACY PUBLICZNEGO GIMNAZJUM IM. „ŚW
SPRAWOZDANIE Z PRACY    PUBLICZNEGO GIMNAZJUM   IM. „ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU”   W LEŚNICY    ROK SZKOLNY 2011/2012

2 „Nie uczymy się dla szkoły, lecz dla życia”
     „Nie uczymy się dla szkoły, lecz dla życia” Seneka Publiczne Gimnazjum im. „Św. Franciszka z Asyżu” w Leśnicy jest jedyną tego typu szkołą w gminie. W roku szkolnym 2011/ placówka liczyła uczniów, skupionych w 11 oddziałach z 14 miejscowości : Poręby, Kadłubca, Góry Św. Anny, Wysokiej, Dolnej, Lichyni, Zalesia, Czarnocina, Krasowej, Raszowej, Łąk Kozielskich , Leśnicy oraz Rozwadzy i Zdzieszowic uczniów jest dowożonych do szkoły trzema gimbusami. Placówka zatrudnia 25 nauczycieli oraz 6 pracowników obsługi i administracji.

3 Kadra pedagogiczna według stopni awansu zawodowego. stażyści. 1
Kadra pedagogiczna według stopni awansu zawodowego stażyści kontraktowi 1 mianowani 4 dyplomowani 19

4 Według wymiaru etatu pełnozatrudnionych 20 niepełnozatrudnionych 5

5 Według liczby etatów z nadgodzinami. 25,12 stażyści. 0,22. kontraktowi
Według liczby etatów z nadgodzinami 25,12 stażyści 0,22 kontraktowi 1 mianowani 4,39 dyplomowani 19,51

6 Demografia Rok szkolny 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016
Liczba uczniów 217 227 203 193 Rok szkolny 2012/2013 2013/2014 2014/2015 2015/2016 Liczba oddziałów 10 9

7 Liczba uczniów uczących się języka mniejszości narodowej - - języka niemieckiego – 65 Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminu gimnazjalnego:     Na podstawie średnich wyników szkół ustalono przedziały dziewięciostopniowej skali staninowej. Stanin Język polski Historia Matematyka Przedmioty Język Język i wiedza przyrodnicze angielski niemiecki o społeczeństwie na poziomie na poziomie podstawowym podstawowym ,8–37, ,0–39, ,0–24, ,1–34, ,8–38, ,8–36,2 ,1–54, ,3–50, ,7–34, ,5–41, ,5–47, ,3–41,6 ,4–59, ,5–54, ,8–39, ,9–45, ,3–52, ,7–47,1 ,3–62, ,9–58, ,7–43, ,1–47, ,8–57, ,2–52,3 ,7–66, ,1–61, ,5–47, ,6–50, ,6–62, ,4–57,9 ,5–69, ,5–64, ,7–52, ,2–53, ,9–68, ,0–64,8 ,9–74, ,9–69, ,3–58, ,1–57, ,7–77, ,9–72,6 ,4–81, ,9–78, ,7–70, ,2–65, ,1–91, ,7–80,9 81,5–95, ,7–95, ,9–96, ,3–91, ,3–98, ,0–100,0

8 Szkoła osiągnęła poziom 6- wyżej średni.
Średnie wyniki: Część egzaminu Kraj Województwo opolskie Powiat strzelecki PG w Leśnicy Język polski 63,4 63,5 65,4 68,3 Historia i wos 59,7 61,9 63,2 Matematyka 46,3 46,7 48,0 48,8 Przedmioty przyrodnicze 49,3 49,1 50,5 50,9 Język obcy: angielski niemiecki 63,3/47,9 60,4/35,0 64,0/46,4 69,3/ 47,8 69,3 75,7 69,0/59,1 85,3/50,5 Szkoła osiągnęła poziom 6- wyżej średni.

9 „Tyle wiemy o sobie, ile nas sprawdzono”     Są wśród uczniów Publicznego Gimnazjum w Leśnicy prawdziwe „perełki”- uczniowie, którzy chętnie startują w konkursach i odnoszą w nich liczne sukcesy. Oto oni:   1. Barton Aleksandra- laureatka Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego w Opolu, finalistka Wojewódzkiego Konkursu Biologicznego, Fizycznego, Matematycznego w Opolu, finalistka Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Religijnej w Opolu   2.Cyron Dawid- finalista Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w Warszawie, laureat Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego w Opolu   3.Charczenko Patrycja - finalistka Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w Warszawie   4.Czakaj Lennard- laureat Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego w Opolu

10 5. Gomolla Marta- laureatka – III miejsce-Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w Warszawie, II miejsce w II Wojewódzkim Dyktandzie dla Gimnazjalistów, laureatka Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego w Opolu, I miejsce w Konkursie Wiedzy o Mniejszości Niemieckiej   6.Kossakowska Stefania- finalistka Wojewódzkiego Konkursu Języka Angielskiego w Opolu i XI Wojewódzkiego Konkursu „Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym”   7.Ludwig Anna- finalistka Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w Warszawie

11 8.Ludwig Dominik-- finalista Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w Warszawie   9.Socha Marcel- finalista Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w Warszawie 10.Majnusz Andrzej- finalista Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w Warszawie, udział w finale Woje-wódzkiego Konkursu Polonistycznego w Opolu

12 11.Miedza Monika- finalistka Wojewódzkiego Konkursu Biologicznego w Opolu, finalistka Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Religijnej w Opolu   12.Reinert Florian- laureat Wojewódzkiego Konkursu Języka Niemieckiego w Opolu, finalista XV konkursu „Austria: kraj i mieszkańcy”   13.Jelito Patrycja- finalistka Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego dla Gimnazjalistów w Warszawie  

13 14. Schlee Małgorzata- I miejsce w Powiatowym Konkursie Recytatorskim, III miejsce w ogólnopolskim konkursie literackim „Małe Krajobrazy Słowa”, zorganizowanym przez Bibliotekę Publiczną w Kędzierzynie- Koźlu   15.Ziegler Weronika -laureatka Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Religijnej w Opolu   16. Ziegler Łukasz –finalista Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Religijnej w Opolu

14 Projekty unijne    „Aktywny w szkole- aktywny w życiu” W projekcie brało udział 42 uczniów klas III. Projekt oferował :  Koło Naukowe Młodych z 3 sekcjami: - matematyczno- techniczną - przedsiębiorczości - informatyczną godzin zajęć w ciągu roku. Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze : z matematyki, fizyki i biologii- „Wsparcie i Pomoc”- grupy 3- osobowe godzin w roku. Warsztaty Aktywności Własnej( 4 dni w ciągu roku). 2 wyjazdy na zajęcia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Trzydniową wycieczkę do Wisły dla całej grupy. 2 Festiwale Nauki. Pomoce dydaktyczne.

15 „Aktywny w szkole – aktywny w życiu”

16 „Zaczarowany świat” z WODiP-em w Opolu: To 3 grupy uczniowskie, które pod kierunkiem kol. M. Browarskiej , B. Ptak i kol. W. Bednarka przeprowadziły eksperymenty naukowe z zakresu nauk przyrodniczych. Tematy, w ramach których, eksperymentowano: - „Warzywa w eksperymentach biologicznych” - „Światło widzialne i niewidzialne” - „Środowisko geologiczne Parku Krajobrazowego Góra Św. Anny” Projekt zakończy się w grudniu 2012 roku. Modułem następnym będzie doradztwo zawodowe.

17 „Zaczarowany świat”

18 Inne ciekawsze projekty edukacyjne Rocznica Odzyskania Niepodległości:
Inne ciekawsze projekty edukacyjne   Rocznica Odzyskania Niepodległości: Konkurs plastyczny na wykonanie plakatu, ilustracji lub formy przestrzennej Wyjazd do kina na film pt. „Bitwa warszawska – 1920” Wystawa szkolna – „1918- odzyskanie przez Polskę niepodległości” wypożyczona ze zbiorów Muzeum Czynu Powstańczego na Górze Św. Anny, lekcje muzealne przeprowadzone w oparciu o tę wystawę Wykład W. Iwaszkiewicza – kierownika Muzeum Czynu Powstańczego pt. „Drogi do niepodległości” Audycja tematyczna przygotowana przez uczennice klasy I – uczestniczki zajęć teatralnych Gazetka okolicznościowa i wystawa prac wyróżnionych w konkursie plastycznym.  

19 Rocznica Odzyskania Niepodległości

20 Spotkanie opłatkowe Festiwal Piosenki Angielskiej i Niemieckiej Międzynarodowe badanie umiejętności uczniów- PISA Powitanie wiosny- stop agresji Wielkanocne szukanie Zajączka Dzień Patrona Dzień Sportu Warsztaty z profilaktyki uzależnień w Pokrzywnej dla 90 uczniów – dofinansowane przez Gminę Leśnicę

21 Dzień Sportu

22 Festiwal Piosenki Angielskiej i Niemieckiej

23 Powitanie wiosny – stop agresji

24 Jesteśmy otwarci na Europę...
Wymiana z Hirschaid: Wyjazd 12 uczniów wraz z 2 opiekunami na tydzień do Niemiec: - pobyt u rodzin - udział w zajęciach w Realschule w Hirschaid - wycieczki do Bambergu, Ansbach , Norymbergi i Monachium Tygodniowy pobyt uczniów z opiekunami z Niemiec u nas: - wspólne zajęcia w szkole - zwiedzanie Parku Krajobrazowego „Góra Św. Anny” - wizyta u Burmistrza Leśnicy - wspólna dyskoteka - wycieczki do : Opola i Krakowa.

25 laptop i rzutnik multimedialny do pracowni językowej nr 16
Pomoce dydaktyczne zakupione z budżetu szkoły  20 komputerów do zmodernizowanej pracowni komputerowej- sali nr 20 Wizualizer Pozyskane pomoce dydaktyczne ze środków unijnych w ramach projektów: ”Aktywny w szkole- aktywny w życiu” i „Zaczarowany Świat” laptop i rzutnik multimedialny do pracowni językowej nr 16 Pakiet programów z przedsiębiorczości Filmy DVD z przedmiotów przyrodniczych Mikroskop Logomocja – 12 stanowisk Lego Mindstorms- klocki Tablet Pentagram E- book: lektury szkolne 2 aparaty cyfrowe 2 drukarki laserowe Tablica interaktywna BOARD 900 DB- sala nr 5 Projektor Optima EX - sala nr 5 Laptop DELL Lotitude - sala nr 5 System do testów NOT- sala nr 5 Luneta 2 piloty uniwersalne

26 Ewaluacja całościowa pracy szkoły przeprowadzona przez Kuratorium Oświaty w Opolu
Obszary  Efekty kształcenia Procesy zachodzące w szkole Środowisko lokalne Zarządzanie placówką   Narzędzia i techniki pozyskiwania danych Ankiety dla nauczycieli, uczniów , rodziców i dyrektora szkoły Wywiady, analiza dokumentacji szkoły Obserwacje zajęć edukacyjnych i szkoły Spotkanie z przedstawicielami Organu Prowadzącego – Burmistrzem Leśnicy, Kierownik GZO w Leśnicy i osobami współpracującymi ze szkołą, rodzicami uczniów. Ustalony poziom spełniania przez szkołę wymagań 12 wymagań na poziom B- wysoki 6 wymagań na poziom C- średni

27 Remonty Modernizacja pracowni informatycznej- sali nr 20
Organizacja pracowni technicznej: stolarsko- ślusarskiej Zakup szaf, krzeseł, stołu stolarsko- ślusarskiego , pomocy dydaktycznych Odnowienie stołów technicznych otrzymanych z SP w Raszowej

28 Mocne strony pracy PG w Leśnicy
1. Sukcesy uczniów w konkursach przedmiotowych: ( ogólnopolskie wojewódzkie i powiatowe).   2. Jednolity front wychowawczy w PG. Konsekwentna, bieżąca praca wychowawcza. Jasne i czytelne reguły i procedury szkolne.   3. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych ,realizacja licznych projektów edukacyjnych.   4. Bogata oferta zajęć dodatkowych : kół zainteresowań, dydaktyczno- wyrównawczych, specjalistycznych .   5. Aktywność szkoły w środowisku lokalnym .   Szkolny wolontariat – stała praca na rzecz DPS- u i OSW w Leśnicy.   Organizacja wielu imprez szkolnych. 8. Regularne mierzenie jakości własnej pracy .   9. Marketing szkolny : gazetka szkolna, strona internetowa, artykuły do prasy lokalnej.   10. Liczne formy doskonalenia zawodowego. Organizacja szkoleń dla nauczycieli i środowiska lokalnego we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Informatycznego i Politechnicznego w Opolu.   11. Stosunki międzyludzkie – rzeczowa , bezkonfliktowa , konstruktywna współpraca wszystkich nauczycieli między sobą i z dyrekcją PG. Bardzo dobra atmosfera pracy. Rzetelne i odpowiedzialne traktowanie obowiązków przez wszystkich pracowników szkoły.

29 Z ostatniej chwili... Absolwentka naszej szkoły- Marta Gomolla
została Prymusem Opolszczyzny. Wniosek złożony do Urzędu Marszałkowskiego został pomyślnie rozpatrzony. Uroczysta gala w Opolu w dniu roku


Pobierz ppt "SPRAWOZDANIE Z PRACY PUBLICZNEGO GIMNAZJUM IM. „ŚW"

Podobne prezentacje


Reklamy Google