Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z PERSPEKTYWY GIMNAZJALISTÓW Bydgoszcz, 18.02.2013 Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z PERSPEKTYWY GIMNAZJALISTÓW Bydgoszcz, 18.02.2013 Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz."— Zapis prezentacji:

1 LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z PERSPEKTYWY GIMNAZJALISTÓW Bydgoszcz, Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz

2 PLAN PREZENTACJI 1.Badania umiejętności językowych gimnazjalistów realizowanych przez PJO IBE – ESLC i BUNJO 2.Nastawienie do lekcji 3.Przebieg lekcji 4.Użycie języka docelowego 5.Formy pracy 6.Materiały dydaktyczne 7.Wnioski

3 BADANIA UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH GIMNAZJALISTÓW PROWADZONE PRZEZ PJO IBE ESLC międzynarodowe (14 krajów) poprzeczne próba reprezentatywna szkół, n=3324 uczniowie klas III język angielski i niemiecki testy językowe & kwestionariusze BUNJO krajowe podłużne próba 120 szkół, n= 4716 (ankiety), n=480 (wywiady) uczniowie klas I język angielski testy językowe, kwestionariusze, wywiady, obserwacje, kwerendy

4 WYNIKI I INTERPRETACJA Cechy badania wywiady informacje kontekstowe oparte na deklaracjach analizy korelacyjne Interpretacja brak reprezentatywności krytyczne podejście do deklaracji wnioskowanie o wpływie tylko przy mocnych przesłankach

5 NASTAWIENIE Większość uczniów I klasy gimnazjum Wynosi ze szkoły podstawowej pozytywne nastawienie do nauki języków i lekcji języków Lubi uczyć się języka angielskiego w gimnazjum Lubi i docenia swojego nauczyciela Lubi i czuje się komfortowo w swojej grupie

6 DOBRE NASTAWIENIE I DOŚWIADCZENIA Z SP Lubiłem\am lekcje języka obcego w szkole podstawowej (SP). 65,19% 16,93% Nauka języka obcego w SP była dla mnie łatwa. 64,39% 12,57% Lubiłem\am nauczyciela, który mnie uczył j. obcego w SP. 67,09% 18,81% Miałem\am dobry oceny z j. obcego w SP. 68,28% 11,71%

7 POZYTYWNE ODNIESIENIE DO NAUCZYCIELA Mój nauczyciel języka angielskiego w szkole jest zaangażowany w prowadzenie lekcji i lubi angielski. 82,22%; 6,61% Mój nauczyciel języka angielskiego w szkole jest przyjazny i pomocny. 77,63%; 9,46% Mój nauczyciel języka angielskiego w szkole jest sprawiedliwy wobec wszystkich uczniów. 77,59%; 10,59%

8 POZYTYWNE ODNIESIENIE DO NAUCZYCIELA (dane z wywiadów, liczebności)

9 POZYTYWNE ODNIESIENIE DO GRUPY (dane z wywiadów, liczebności)

10 POZYTYWNE ODNIESIENIE DO GRUPY Lubię grupę, w której uczę się języka angielskiego. 74,92% 9,70% Grupa, w której uczę się języka angielskiego dobrze współpracuje. 61,44% 14,47%

11 POWODY ZŁEGO SAMOPOCZUCIA W GRUPIE

12 DOPASOWANIE POZIOMU GRUPY Podręcznik, z którego uczymy się języka angielskiego w szkole jest dla mnie na odpowiednim poziomie. 68,51% 12,34% W tym roku szkolnym poziom grupy, w której uczę się angielskiego jest dla mnie odpowiedni. 68,19% 11,87% Tempo lekcji języka angielskiego w szkole jest dla mnie odpowiednie. 67,68% 12,68%

13 ELEMENTY TYPOWEJ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Dla większości uczniów klasy I gimnazjum lekcja polega na wykonywaniu ćwiczeń Poszczególne umiejętności językowe są nauczane w sposób zrównoważony Najwięcej trudności przysparza uczniom nauka gramatyki

14 PRZEBIEG TYPOWEJ LEKCJI

15 ZRÓWNOWAŻONY NACISK NA NAUKĘ POSZCZEGÓLNYCH UMIEJĘTNOSĆI JĘZYKOWYCH

16 TRUDNOŚCI W NAUCE POSZCZEGOLNYCH UMIEJĘTNOŚCI I ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH

17 UŻYCIE JĘZYKA DOCELOWEGO NA LEKCJI Ok. połowa uczniów I klasy gimnazjum twierdzi, że ich nauczyciele mówią na lekcji przeważnie po angielsku Istnieje różnica w komunikacji nauczyciel-klasa i nauczyciel-uczeń Co czwarty uczeń klasy III praktycznie nie używa języka angielskiego do komunikacji z innymi uczniami Istnieje związek między intensywnością komunikacji w języku angielskim nauczycieli i uczniów

18 UŻYCIE JĘZYKA DOCELOWEGO NA LEKCJI PRZEZ NAUCZYCIELA

19 UŻYCIE JĘZYKA DOCELOWEGO NA LEKCJI (rozkład procentowy) ZawszeZazwyczajCzasami Bardzo rzadkoNigdy Nauczyciel mówi do całej klasy Uczniowie zabierają głos przed całą klasą Nauczyciel mówi do jednego lub dwóch uczniów Uczniowie mówią do nauczyciela Uczniowie pracują w grupach lub rozmawiają ze sobą

20 ZWIĄZEK MIEDZY UŻYWANIEM JĘZYKA DOCELOWEGO PRZEZ NAUCZYCIELI I UCZNIÓW (regresja porządkowa, ilorazy szans, p<0,05) NigdyBardzo rzadkoZazwyczajZawsze Uczniowie mówią do nauczyciela 0,150,442,1110,37 Uczniowie zabierają głos przed całą klasą 0,320,662,337,33 Uczniowie pracują w grupach i rozmawiają ze sobą 0,320,611,584,05

21 FORMY PRACY Dominujące formy interakcji to interakcja nauczyciel- klasa, wypowiedź pojedynczego ucznia 60% gimnazjalistów twierdzi, że wypowiada się przed klasą rzadko lub nigdy 47% gimnazjalistów twierdzi, że ma rzadko lub nigdy ma szansę pracować w grupie

22

23 PORZĄDANE ZMIANY W PRZEBIEGU LEKCJI

24 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z PERSPEKTYWY GIMNAZJALISTÓW Bydgoszcz, 18.02.2013 Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google