Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 GLOBALNE SYSTEMY REZERWACJI LOTNICZEJ CRS - ZASADY DZIAŁANIA, ZAŁOŻENIA ORAZ HISTORIA. PRZEGLĄD SYSTEMÓW REZERWACJI USŁUG TURYSTYCZNYCH W POLSCE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 GLOBALNE SYSTEMY REZERWACJI LOTNICZEJ CRS - ZASADY DZIAŁANIA, ZAŁOŻENIA ORAZ HISTORIA. PRZEGLĄD SYSTEMÓW REZERWACJI USŁUG TURYSTYCZNYCH W POLSCE."— Zapis prezentacji:

1 1 GLOBALNE SYSTEMY REZERWACJI LOTNICZEJ CRS - ZASADY DZIAŁANIA, ZAŁOŻENIA ORAZ HISTORIA. PRZEGLĄD SYSTEMÓW REZERWACJI USŁUG TURYSTYCZNYCH W POLSCE

2 2 FUNKCJE SYSTEMÓW CRS Funkcja rezerwacji i sprzedaży biletów lotniczych Rezerwacja innych środków transportu oraz wynajem samochodów Rezerwacje hotelowe Wiele usług dodatkowych (tj. bilety na imprezy artystyczne, do muzeów i innych imprez turystycznych.)

3 3 WIELKA CZWÓRKA, CZYLI NAJWIĘKSZE LICZĄCE SIĘ NA ŚWIECIE SYSTEMY: Worldspan Galileo Amadeus Sabre

4 4 WORLDSPAN

5 5 ZASADY DZIAŁANIA SYSTEMU WORLDSPAN Worldspan dostarcza wyczerpujące dane serwisowe łącząc w przybliżeniu 800 dostawców podróży z całego świata System opiera swoją działalność na prowadzeniu rezerwacji w 414 liniach lotniczych, usług hotelowych w 300 łańcuchach hotelowych, pozwala też na wynajem samochodów w 48 firmach Możliwe są również rezerwacje wycieczek, promów i innych usług Obsługuje klientów w więcej niż 70 państwach i terytoriach świata Obsługuje w przybliżeniu 10 tysięcy tradycyjnych biur podróży i około 70 wirtualnych.

6 6 HISTORIA WORLDSPAN Worldspan został utworzony w 1990 roku poprzez zawarcie umowy między Delta, Northwest i TWA, aby połączyć DATAS II i PTIS, tworząc w ten sposób Worldspan 1992 – globalne centrum danych w Atlancie 1996 – otwarcie strony internetowej 2000 – utworzenie Worldspan Go! Viator na stronie internetowej firmy 2003 – umieszczenie nowoczesnej wyszukiwarki FareAware na stronie internetowej

7 7 WORLDSPAN POLAND Oddział Worldspan w Polsce został zarejestrowany pod koniec 1994 roku. W styczniu 1995 roku uruchomił swój system w pierwszych biurach podróży na terenie kraju. Obecnie posiada ponad 40% udziału w rynku sprzedaży biletów IATA. Klientami są największe sieci biur podróży w Polsce np.. Orbis Ravel, Ravel Express, Air Club

8 8 GŁÓWNE PRODUKTY WORLDSPAN TO: Worldspan Go! SM My Trip and More STP Worldspan SecuRate SM Air Messaging Products (SMI, API)

9 9 WORLDSPAN GO! Oferuje kompletny pakiet różnorodnych rozwiązań służących do planowania i zarządzania podróżami, udostępniany przez całkowicie zintegrowany, oparty na przeglądarce internetowej portal. Łączy w sobie zalety globalnego systemu dystrybucji z najnowocześniejszymi technologiami i rozwiązaniami internetowymi

10 10 CHARAKTERYSTYKA WORLDSPAN GO! Go!Res – służy do planowania podróży i dokonywania rezerwacji lotów, hoteli, samochodów do wynajęcia oraz pozostałych usług Go! Express wyświetla dostępne opcje kolejnych etapów rezerwowania lotu (zasady sprzedaży) Go! działa na zasadzie przeglądarki internetowej, umożliwia dostęp do wszystkich zasobów, pozwalając planować i zarządzać podróżami. Globalne Centrum Szkoleń jest światowej klasy źródłem zdobywania wiedzy w trybie online dla biur podróży

11 11 MY TRIP AND MORE Strona produktu My Trip And More na której umieszczone są informacje turystyczne tj. numery telefonów lotnisk, hotelów itp. oraz adresy stron internetowych

12 12 CHARAKTERYSTYKA MY TRIP AND MORE Umożliwia planowanie podróży w trybie online zarówno biurom podróży, jak również ich klientom Strona My Trip and More importuje dane o podróżnych, z zarezerwowanych w systemie Worldspan podróży wraz z ich osobistymi planami podróży. Podróżni mają 24 godzinny dostęp do strony przez 7 dni w tygodniu

13 13 Przykładowy Plan Podróży

14 14 SECURATE AIR Oferuje kompletne, najbardziej zaawansowane na świecie rozwiązanie służące do zarządzania cenami negocjowanymi. SecuRate jest pierwszym narzędziem w branży turystycznej umożliwiającym zarządzanie cenami w wielu kategoriach ATPCO: ceny netto, cen własnych linii lotniczych, ceny wg warunków taryf

15 15 GALILEO

16 16 GALILEO POLAND

17 17 INFORMACJE O SYSTEMIE Aktualnie dzięki systemowi globalnej dystrybucji blisko biur podróży w 116 krajach posiada stały dostęp do oferty: linii lotniczych - 34 sieci wypożyczalni samochodów hoteli - tour-operatorów z całego świata Do systemu Galileo podłączonych jest ponad terminali komputerowych oraz wiele wiodących internetowych portali turystycznych. Przeciętnie Centrum Danych otrzymuje i przetwarza ponad 318 milionów rezerwacji oraz więcej niż 1 miliard zapytań o kalkulację taryf rocznie.

18 18 RODZAJE POŁĄCZEŃ Z SYSTEMEM GALILEO SITA – najbezpieczniejszy sposób połączenia z systemem Galileo. Do komunikacji wydzielany jest specjalny kanał, odrębny dla każdej agencji. INTERNET - aby zapewnić bezpieczeństwo i szybkość połączenia używa się protokołu IPSec, wytwarzającego specjalny kanał komunikacyjny VPN (Virtual Private Network) FASTNET – Galileo przygotowało rozwiązanie łączące zalety łącza SITA i internetu. Agent otrzymuje szybkie i bezpieczne stałe łącze do komunikacji z systemem Galileo, które jednocześnie zapewnia dostęp do internetu.

19 19 PODSTAWOWE PRODUKTY GALILEO: Galileo Desktop Viewpoint Focalpoint GalileoTerminal.com

20 20 PRODUKTY ONLINE HotelClub i RatesToGo – AFILIATE Program TravelGalileo XML Select GWS

21 21 PRODUKTY DODATKOWE Galileo HotelClub Custom Fares ViewTrip.com Agency Private Fares

22 22 GALILEO DESKTOP Galileo Desktop jest zintegrowanym systemem rezerwacji. To najnowsze, oferowane przez Galileo rozwiązanie z dziedziny zaawansowanych narzędzi rezerwacyjnych łączy stosowany dotychczas interfejs: Focalpoint i oparty na grafice Viewpoint w jedną platformę, umożliwiającą użytkownikowi szeroki i jednoczesny dostęp także do różnych innych źródeł danych z poza GDS Galileo.

23 23 VIEWPOINT Widok na podstawowy ekran roboczy w Viewpoint

24 24 Viewpoint jest przeznaczony dla początkujących użytkowników, nie znających komend i wejść do korzystania z systemu. Posiada graficzny interfejs i jego obsługa nie wymaga żadnego wcześniejszego szkolenia. Viewpoint posiada dodatkowe narzędzia. Przykładem jest graficznie rozrysowany układ miejsc w samolocie, czy możliwość drukowania planu lotniska lub miasta

25 25 FOCALPOINT

26 26 FocalPoint- jest podstawowym produktem Galileo, umożliwiającym dokonywanie rezerwacji, przygotowywanie wszelkich dokumentów związanych z rezerwacjami, sprawdzanie dostępności miejsc oraz kalkulację taryf

27 27 GALILEOTERMINAL.COM Ekran roboczy GalileoTerminal

28 28 GalileoTerminal jest produktem, umożliwiającym dostęp do systemu Galileo i zakładanie podstawowych rezerwacji poprzez www. Zaletą tego rozwiązania jest brak potrzeby instalacji i używania specjalistycznego oprogramowania.

29 29 AMADEUS

30 30 AMADEUS POLSKA

31 31 AMADEUS - to najbardziej dynamicznie rozwijający się system GDS, a zarazem firma dostarczająca rozwiązań technicznych zaspokajających potrzeby biur podróży na całym świecie w dziedzinie marketingu, sprzedaży i dystrybucji. Dysponując rozległą siecią oraz jedną z największych baz danych w Europie, Amadeus świadczy usługi na rzecz ponad 57 tysięcy placówek biur podróży i ponad 8400 punktów sprzedaży linii lotniczych na całym świecie.

32 32 W ciągu ostatniej dekady, firma Amadeus stała się filarem rynku usług turystycznych w Polsce. Amadeus Polska to: lider branży turystycznej prawdziwy partner najbardziej zaawansowane technologie:

33 33 Wyróżniamy następujące rodzaje systemu Amadeus: AMADEUS VISTA jest zaawansowanym narzędziem rezerwacyjnym opartym na bazie przeglądarki internetowej, oferującym w pełni graficzny interfejs do systemu Amadeus. AMADEUS AIR jest prostym a zarazem doskonałym narzędziem do obsługi wszystkich aspektów rezerwacji lotniczych. AMADEUS Hotels dostarcza precyzyjną informację w zakresie rezerwacji usług hotelowych, w takich łańcuchach jak: Utell, Sheraton, Intercontinental, Marriott, Forte, Holiday Inn, TOP, Best Western. AMADEUS CARS spełnia wymagania agencji podróży w zakresie wynajmu samochodów poprzez umożliwienie dostępu do wszystkich głównych firm rent-a-car takich jak: HERTZ, AVIS, EUROPCAR, Eurodollar, ALAMO.

34 34 Amadeus VISTA – funkcje i zalety oferuje tzw. graphic page, która dzięki graficznemu interfejsowi ułatwia dokonywanie rezerwacji lotniczych, samochodowych i hotelowych, bez konieczności używania pełnych wprowadzeń. to produkt przyjazny dla użytkownika przy maksymalnym wykorzystaniu możliwości i wydajności systemu oraz jego funkcji łatwość obsługi produktu znacznie wpływa na skrócenie procesu szkolenia dotyczącego obsługi aplikacji umożliwia prosty sposób nawigacji pomiędzy dwoma obszarami pracy w zależności od preferencji użytkownika

35 35 Amadeus AIR – funkcje i zalety: Szeroko rozbudowane strony informacyjne; On-line help" - pomoc do wszystkich wejść systemowych; 100% neutralności w wyświetlaniu rejsów Możliwość wyświetlenia dostępności rejsów dla dwóch par miast na jednym ekranie tzw. "Dual City Pair"; Prosty, logiczny sposób tworzenia oraz modyfikacji rezerwacji lotniczych Możliwość szybkiego kopiowania PNR-ów tzw. Klonowanie Automatyczny ticketing; Wydruk szczegółowego planu podróży klienta Możliwość tworzenia bazy danych klientów w systemie, tzw. "Customer Profile Wycena tras z PNR-u oraz możliwość kalkulacji bez rezerwacji

36 36 Amadeus HOTELS – funkcje i zalety : Rozbudowane strony informacyjne łańcuchów hotelowych; Natychmiastowe potwierdzenie zarezerwowanego pokoju dla łańcuchów hotelowych w Complete Access i Complete Access Plus; Szczegółowy opis hotelu, stawki i udogodnień; Wydruk szczegółów rezerwacji hotelowej; Stawki w walucie lokalnej; Możliwość sprzedaży wg stawek negocjowanych i specjalnych; Prosty sposób tworzenia i modyfikacji rezerwacji hotelowej; Możliwość połączenia rezerwacji hotelowej z lotniczą i samochodową

37 37 AMADEUS CARS – funkcje i zalety: Rozbudowane strony informacyjne firm wynajmu samochodów; Natychmiastowe potwierdzenie wynajętego auta w systemie dla wypożyczalni w Complete Access i Complete Access Plus; Stawki w walucie lokalnej; Możliwość sprzedaży wg. stawek specjalnych i negocjowanych; Możliwość połączenia rezerwacji samochodowej z lotniczą i hotelową; Szczegółowe warunki wynajmu auta (Car Terms, Car Rates); Wydruk szczegółów rezerwacji samochodowej; Prosty sposób tworzenia oraz modyfikacji rezerwacji samochodowej.

38 38 SIRIUS - najnowszy produkt oferowany przez Amadeus Polska to polskojęzyczna aplikacja typu Internet Booking Engine. Aplikacja została stworzona w oparciu o Amadeus API, dając użytkownikom możliwość budowania jago własnej aplikacji współpracującej z centralnym systemem Amadeus

39 39 CENTAURI - to nowoczesny system rezerwacyjny dla firm prowadzących działalność touroperatorską. Jego głównym celem jest usprawnienie pracy organizatora imprez turystycznych. System umożliwia tworzenie ofert, zarządzanie nimi, sprzedaż, rozliczenie, płatności oraz całą obsługę po sprzedażową. System dostępny jest w dwóch wersjach: STANDARD i PROFFESIONAL.

40 40 START Web Client Produkt ten umożliwia automatyzację biura podróży we wszystkich funkcjach systemu START i AMADEUS (bez możliwości drukowania stoku dokumentów: bilet lotniczy, promowy, itp.).

41 41 START WEB CLIENT pełni następujące funkcje: turystyczną - rezerwacje turystyczne (TOMA, FLUG, BAHN), neutralne potwierdzenie podróży lotniczą - rezerwacje lotnicze, hotel i wynajem samochodów (AMA) kolejową - informacja o połączeniach kolejowych (EVA) wydruk dokumentów - drukowanie potwierdzeń podróży (Reisebestatigung TUI i NEC), polis ubezpieczeniowych i planów podróży inne funkcje - ubezpieczenie, bank krótkoterminowych ofert, bank danych o przelotach, system INFO ogólne funkcje - funkcja administrowania, dane podstawowe o biurze, przelicznik walut, kierowanie drukowaniem

42 42 SABRE

43 43 SABRE - to amerykański system dostarczający wiele innowacyjnych produktów na rynek e-commerce umożliwiający prowadzenie handlu i usług turystycznych. Jest posiadaczem portalu Travelocity.com, jednego z liderów online jak również GetThere światowego lidera dostarczającego Web bazy dla segmentu systemów rezerwacyjnych. Sabre wdraża wiele innowacji elektronicznych, będąc jednym z pionierów na rynku usług elektronicznych, zintegrował wszystkie części przemysłu turystycznego i transportowego.

44 44 TRAVELOCITY

45 45 TRAVELOCITY Travelocity jest liderem wśród dostawców turystycznych informacji dla zwykłych klientów i turystów biznesowyh. Sprzedaje i produkuje produkty pokrewne turystyce i serwisy głównie dla indywidualnych klientów Kluczowe produkty Travelocity: - Holiday autos - last minute.com - showtickets.com - site 59 - Travelocity business - world choice travel

46 46 Produktami są: Fare Network Search - umożliwia klientom wyszukanie najkorzystniejszych połączeń lotniczych Integrated Shopping - pozwala podróżnym na zakupienie produktów Seamless Airport Check-In - daje podróżnym możliwość bezpiecznego logowania się w systemie Wireless Travel Access - Pozwala na dostęp do usług turystycznych, dokonywanie zakupów, rezerwację czy uzyskanie informacji za pomocą przenośnych urządzeń komunikacyjnych

47 47 RezTur - Informatyczny System Rezerwacji Usług Turystycznych Aplikacja ta przeznaczona jest do prowadzenia działalności związanej z kompleksową obsługą hoteli, ośrodków wypoczynkowych, biur sprzedaży miejsc hotelowych rozpoczynając od rezerwacji miejsc hotelowych poprzez obsługę działalności hotelowej na czynnościach finansowo- księgowych kończąc. Aplikacja działa w sieci łącząc centrum decyzyjne kierownictwa firmy z wszystkimi podległymi placówkami hotelowymi. Siecią łączącą wszystkie ogniwa działalności hotelowej jest Internet. Dzięki użyciu Internetu koszt rezerwacji jest niewielki. Podstawowe cechy systemu rezerwacji to centralna baza danych i dostęp przez przeglądarkę internetową

48 48 Podstawowe cele aplikacji to: automatyzacja procesu rezerwowania miejsc noclegowych w hotelach, ośrodkach wypoczynkowych itp. analiza wykorzystania bazy noclegowej, udostępnianie danych o prowadzeniu właściwej polityki firmy, automatyzacja czynności związanych z zarządzaniem zasobami w ramach działalności usługowej obiektu hotelarskiego automatyzacja procesu sprzedaży miejsc hotelowych.

49 49 System Automatycznej Rezerwacji Turystycznej (SART) System rezerwacji SART-WEB to bezpłatna aplikacja na stronie WWW, dzięki której można sprawdzać dostępność miejsc, aktualne ceny u kilkudziesięciu polskich i zagranicznych touroperatorów. Jest to najłatwiejszy i najbardziej rozwinięty system rezerwacji on-line dla agentów. Jeden login i hasło umożliwia dostęp do rezerwacji wszystkich produktów turystycznych w serwisie.

50 50 Konsorcjum Polskich Biur Podróży Trade & Travel Company Sp. z o. o. rozpoczęła działalność w 1988 roku. W ciągu tych lat, współpracując z liniami lotniczymi i innymi przewoźnikami, hotelami, oraz zagranicznymi biurami podróży i touroperatorami i będąc organizatorem - touroperatorem stale rozszerza zakres świadczonych usług. Od początku istnienia Polskiej Izby Turystyki jest jej członkiem. Jest partnerem Godła Promocyjnego TERAZ POLSKA

51 51 ZAKRES USŁUG OBEJMUJE: telefoniczną rezerwację i sprzedaż biletów lotniczych telefoniczną rezerwację i sprzedaż biletów kolejowych telefoniczną rezerwację i sprzedaż biletów autobusowych telefoniczną rezerwację i sprzedaż biletów promowych ubezpieczenia w podróży rezerwację miejsc hotelowych rent a car - rezerwacja wynajmu samochodów na całym świecie organizacja konferencji, kongresów naukowych, seminariów, warsztatów szkoleniowych, zjazdów w kraju i za granicą, misji gospodarczych, udziału w targach posiada całoroczne oferty wczasowe jest autoryzowanym agentem zagranicznych tour-operatorów

52 52. Korzyści wynikające z wyboru Konsorcjum Polskich Biur Podróży obniżenie kosztów podróży przy zachowaniu najwyższego poziomu usług oszczędności finansowe wynikające z wynegocjowania bardzo korzystnych stawek z hotelami w Polsce, za granicą i innymi usługodawcami usługi ściśle dostosowane do wymagań każdego klienta obniżenie kosztów administracyjnych zaspokojenie Państwa potrzeb spełnienie indywidualnych potrzeb i gustów

53 53 Adresy stron internetowych:

54 54 PRZYGOTOWAŁY: Babczyńska Michalina Kunz Magda Składanek Joanna Ułasewicz Kamila


Pobierz ppt "1 GLOBALNE SYSTEMY REZERWACJI LOTNICZEJ CRS - ZASADY DZIAŁANIA, ZAŁOŻENIA ORAZ HISTORIA. PRZEGLĄD SYSTEMÓW REZERWACJI USŁUG TURYSTYCZNYCH W POLSCE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google