Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO Planowe i systematyczne użycie języka obcego jako języka wykładowego Przyswajanie języka obcego przez naukę merytorycznych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO Planowe i systematyczne użycie języka obcego jako języka wykładowego Przyswajanie języka obcego przez naukę merytorycznych."— Zapis prezentacji:

1 ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO Planowe i systematyczne użycie języka obcego jako języka wykładowego Przyswajanie języka obcego przez naukę merytorycznych treści przedmiotów szkolnych, wykładanych zamiennie w dwóch językach Przygotowanie ucznia do egzaminów zewnętrznych: matury dwujęzycznej i egzaminu DSD

2 ORGANIZACJA PRACY Rekrutacja gimnazjum – test predyspozycji językowych liceum – test kompetencji językowych Nauka języka niemieckiego gimnazjum – 6 godzin języka niemieckiego w tygodniu tj. 6 x 42 x 3 = 756 godzin języka niemieckiego w całym gimnazjum liceum – 6 godzin języka niemieckiego w tygodniu tj. 6 x 42 x 3 = 756 godzin języka niemieckiego w całym liceum Nauka o krajach niemieckojęzycznych Przedmioty nauczane dodatkowo w języku niemieckim (fachowy zakres słownictwa) Fizyka Biologia Historia (historia powszechna) Egzaminy zewnętrzne – matura i DSD

3 KORZYŚCI DLA UCZNIÓW Możliwość kształcenia się w systemie dwujęzycznym – jednej z najnowocześniejszych form edukacyjnych Gimnazjum – dyplom DSD A2/B1 – potwierdzający dobrą znajomość języka niemieckiego Liceum - dyplom DSD B2/C1- uprawniający do studiowania w Niemczech bez konieczności zdawania dodatkowego egzaminu językowego i potwierdzający bardzo dobrą znajomość języka niemieckiego Możliwość zdawania matury na poziomie dwujęzycznym Możliwość zdobycia dyplomu DSD (Deutsches Sprachdiplom) potwierdzającego biegłą znajomość języka niemieckiego bez ponoszenia dodatkowych kosztów finansowych

4 KORZYŚCI DLA UCZNIÓW(c.d.) Możliwość sprawdzenia praktycznej znajomości języka – liczne wymiany młodzieżowe z Niemcami Udział w międzynarodowych projektach o szerokiej tematyce Wybrane zajęcia prowadzone przez praktykantów z Niemiec Stypendia Możliwość studiowania w Niemczech bez dodatkowego egzaminu z języka niemieckiego Zwiększenie szans na rynku pracy

5 KORZYŚCI DLA SZKOŁY Zdolni, zmotywowani uczniowie Możliwość rozwoju osobistego nauczycieli Wyposażenie pracowni Satysfakcja Prestiż

6 Przydatne linki

7 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! Prezentację przygotowała: Monika Zajdel-Senjor ZSO Nr 11 w Zabrzu


Pobierz ppt "ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO Planowe i systematyczne użycie języka obcego jako języka wykładowego Przyswajanie języka obcego przez naukę merytorycznych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google