Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013."— Zapis prezentacji:

1 KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013

2 Strona 2 18 kwiecień 2013 PLAN USPOKOJENIE RUCHU BĄDŹ ROZWAŻNY Wstęp – trochę historii Uspokojenie ruchu – aspekt społeczny Narzędzia – jak ruch uspokajać Problemy Przyjęte rozwiązania W I W II W IIa Ocena i uwagi DYSKUSJA

3 Strona 3 18 kwiecień 2013 DHV+RoyalHaskoning=DHV RoyalHaskoning DHV Polska + Hydroprojekt = DHV Hydroprojekt

4 Strona 4 18 kwiecień 2013 WSTĘP Uspokojenie ruchu od samego początku (lata 60) było inicjatywą oddolną – wywodzącą się od mieszkańców Mieszkańcy (miasto Delft – Holandia) chcieli zlikwidować dominację ruchu samochodowego w ich bezpośrednim otoczeniu Założono utrudnienie ruchu samochodom i ułatwienie pieszym i rowerzystom Ulice osiedli mieszkaniowych powinny być naturalnym przedłużeniem terenu przydomowego (przedłużenie domu mieszkańców)

5 Strona 5 18 kwiecień 2013 INICJATYWA ROZPRZESTRZENIA SIĘ 1976 – zatwierdzenie ogólnych zasad uspokojenia ruchu przez administrację w Holandii 1983 – Holandia wdraża uspokojenie ruchu jako najlepsze wytyczne do projektowania dróg lokalnych i dojazdowych (zabudowa mieszkaniowa) Pojawiają się strefy ruchu uspokojonego – 30km/h i 20m/h w Wielkiej Brytanii 1990 – w Niemczech i Holandii istnieje ponad dróg z uspokojonym ruchem, 300 w Japonii, 600 w Izraelu

6 Strona 6 18 kwiecień 2013 ASPEKT SPOŁECZNY USPOKOJENIE RUCHU Osiedla Grzybowego SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA SAMORZĄD PROJEKT – Część techniczna

7 Strona 7 18 kwiecień 2013 NARZĘDZIA 1.Podniesienie / wyeksponowanie krawężników 2.Mediany – rozdzielenie pasów ruchu 3.Wysepki dla pieszych 4.Zadrzewione wysepki 5.Parkowanie przy ulicach 6.Zawężanie pasów ruchu 7.Blokowe przejścia dla pieszych 8.Zmniejszanie promieni łuków wyokrąglających na skrzyżowaniach 9.Pasy dla rowerzystów 10.Ronda (małe i mini) 11.Modyfikacja skrzyżowań 12.Zakończenia pasów dzielących na skrzyżowaniach (wyokrąglenia) 13.Modyfikacja zjazdów 14.Redukcja liczby pasów 15.Malowane mini ronda 16.Platformowe progi zwalniające (bramy wjazdowe) 17.Podniesione skrzyżowania 18.Krótkie rozdzielenia pasów ruchu 19.Pasy dzielące przy poszerzeniach na łukach 20.Połowiczne przegradzanie jezdni 21.Szykany dławiące ruch 22.Szykany na skrzyżowaniach 23.Progi zwalniające 24.Ulice jednokierunkowe

8 Strona 8 18 kwiecień 2013 PROBLEMY Uspokojenie i zwiększenie bezpieczeństwa ruchu Transport publiczny TRANZYT

9 Strona 9 18 kwiecień 2013 Przyjęte rozwiązania WI

10 Strona kwiecień 2013 Przyjęte rozwiązania WII

11 Strona kwiecień 2013 Przyjęte rozwiązania WIIa

12 Strona kwiecień 2013 Ocena i uwagi Zatoki autobusowe w wariancie WI Łamane pierwszeństwo na skrzyżowaniach Odcinki jednokierunkowe na ul. Sosnowej Klasy ul. Sosnowej (D) i Muchomorowej (L) Przebudowa istniejących progów

13 Strona kwiecień 2013 DYSKUSJA

14 KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO DZIĘKUJE ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013."

Podobne prezentacje


Reklamy Google