Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK."— Zapis prezentacji:

1 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny

2 Przygotowała Maria Pisarska

3

4 Glukoza – jest białym, drobnokrystalicznym ciałem stałym. Jest bardzo dobrze rozpuszczalna w wodzie. Ma słodki smak, nieco mniej intensywny od sacharozy.sacharozy Glukoza występuje w znacznych ilościach w owocach szczególnie w winogronach i miodzie. Wykazuje właściwości redukujące widoczne w próbie Trommera i Tollensa.owocachwinogronachmiodzie W organizmach jest składowana w postaci dwóch polimerów: skrobi u roślin i glikogenu u zwierząt.organizmachpolimerówskrobiroślinglikogenuzwierząt

5 Fruktoza - czyli cukier owocowy. W stanie wolnym występuje naturalnie w owocach, miodzie, nektarze kwiatów.miodzie W temperaturze pokojowej jest białą substancją krystaliczną. Temperatura topnieniaTemperatura topnienia to około 100 °C. Fruktoza charakteryzuje się słodkim smakiem (jest nieco słodsza od sacharozy i znacznie słodsza od glukozy) oraz dobrą rozpuszczalnością w wodzie.smakiemwodzie W wyniku fermentacji ulega przemianie do etanolu.fermentacjietanolu

6

7

8

9

10

11 PRÓBA TROMMERA Opis doświadczenia: Do probówki z siarczanem (VI)miedzi II wprowadzamy zasadę sodową a następnie roztwór glukozy. Probówkę ogrzewamy. Obserwacje: Niebieski osad zmienia barwę na czerwoną. Wniosek: Glukoza ma właściwości redukujące 2Cu(OH) 2 + R−CHO + OH − → Cu 2 O + R−COO − + 3H 2 O

12

13

14 PRÓBA TOLLENSA Opis doświadczenia: Do probówki z azotanem(V) srebra wprowadzamy zasadę sodową. Powstały szarobrązowy osad roztwarzamy za pomocą amoniaku, Następnie dodajemy glukozę. Probówkę ogrzewamy. Obserwacje: Powstaje lustro srebrowe Wniosek :

15

16

17

18

19

20 Doświadczenia wykonywali uczniowie uczęszczający na zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne z chemii (III grupa) realizowane w Liceum Ogólnokształcącym im.J.Iwaszkiewicza w Brzezinach w ramach Projektu Naukowy Zawrót Głowy Bibliografia: wikipedia wolna encyklopedia google.pl grafika

21 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  BIURO PROJEKTU: Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny  www: projekt-lobrzeziny.pl;  tel/fax: CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny


Pobierz ppt "Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK."

Podobne prezentacje


Reklamy Google