Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych."— Zapis prezentacji:

1 Internet

2 Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych informacji uległa zwielokrotnieniu – użytkownicy globalnej sieci wypowiadają się na forach i czatach, wyrażają opinie na blogach i mikroblogach, zakładają profile w portalach społecznościowych i odnajdują starych znajomych. Dzięki sieci każdy może wymieniać się wiadomościami z każdym, niezależnie od różnicy czasu i dzielącej odległości.

3 Najważniejsze cechy komunikacji przez Internet  Różnorodność społeczna  Brak ograniczeń terytorialnych  Brak ograniczeń czasowych  Anonimowość  Ograniczenie postrzegania zmysłowego  Zapisywanie rozmów w archiwum

4  został wymyślony w roku Autorami pomysłu byli: Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman  Poczta elektroniczna jest to usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usług.  odgrywa nieocenioną rolę w usprawnianiu komunikacji oraz korespondencji między ludźmi. Dzisiaj nasza korespondencja może być dostarczona do adresata natychmiast i bez względu na miejsce.

5 Skype  Skype jest komunikatorem internetowym, opartym na technologii peer-to-peer.  Skype umożliwia prowadzenie darmowych rozmów głosowych oraz obserwację rozmówcy poprzez kamerę internetową, a także płatnych rozmów z posiadaczami telefonów stacjonarnych lub komórkowych Oprócz tego Skype oferuje funkcje bezpośredniej wymiany informacji tekstowych za pomocą ręcznie wpisywanych wiadomości oraz przesył plików.

6 Portale społecznościowe  Internet jako substytut prasy papierowej głównie należy wiązać z korzystaniem z portali internetowych prowadzonych przez wydawnictwa prasy codziennej ogólnopolskiej (np. prasy codziennej regionalnej (np. tygodników (np. czy też prasy branżowej (www.chip.pl). Internet również w łatwy sposób pozwala także na dotarcie do tradycyjnie trudno dostępnej lub drogiej prasy zagranicznej.

7 Google Wave

8 Chat  Kanały "chat" ("internetowe pogawędki") - umożliwiające przesyłanie pomiędzy większą ilością osób, w czasie rzeczywistym wiadomości tekstowych symulujących rozmowę.

9 Internet jako substytut prasy papierowej

10 Z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski wynika, że z poczty korzysta aż 97% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), na trzecim - komunikatory (77%).

11 Komunikacja w Internecie oparta jest o wykorzystanie znaku, obrazu czy ikony, zastępując ych słowa lub ogr aniczając ych w znacznym stopniu ich użycie, a także pozwala na transfer symboli, czyli: informacji, idei, wartości, norm, czy komunikatów.


Pobierz ppt "Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google