Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

IDEA STWORZENIA RANKINGU Celem przedsięwzięcia jest stworzenie wiarygodnego Rankingu Wartości Marek w Wielkopolsce, czyli tych które zostały utworzone.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "IDEA STWORZENIA RANKINGU Celem przedsięwzięcia jest stworzenie wiarygodnego Rankingu Wartości Marek w Wielkopolsce, czyli tych które zostały utworzone."— Zapis prezentacji:

1

2 IDEA STWORZENIA RANKINGU Celem przedsięwzięcia jest stworzenie wiarygodnego Rankingu Wartości Marek w Wielkopolsce, czyli tych które zostały utworzone i nadal aktywnie działają w Wielkopolsce. Rada Wspierania Przedsiębiorczości Wielkopolskiego Klubu Kapitału jest inicjatorem pomysłu i chce w ten sposób promować wartość marek z naszego regionu pokazując ich silę w skali całego kraju, a w przyszłości Europy. Dzięki zaangażowaniu Partnerów planujemy corocznie organizować kolejne edycje Rankingu..

3

4

5 ZASADY TWORZENIA RANKINGU Ranking Wartości Marek Wielkopolskich 2012 został zorganizowany w podziale na kategorie: 1. dla marek B2B – Najcenniejsza Marka Wielkopolski 2012 B2B 2. dla marek B2C – Najcenniejsza Marka Wielkopolski 2012 B2C 3. kategoria specjalna – Najbardziej Rozpoznawalna Marka Wielkopolski 2012 wg Internautów KRYTERIA UDZIAŁU W RANKINGU Marki biorące udziału w Rankingu Wartości Marek Wielkopolskich 2012 musiały spełnić łącznie następujące kryteria: 1. marka została utworzona na terenie województwa wielkopolskiego, 2. główna siedziba firmy będącej właścicielem marki zlokalizowana jest w Wielkopolsce, 3. marka posiada min. 5 letnią historię na rynku, 4. marka generowała w okresie ostatnich 3 lat min. 3 mln zł przychodu rocznie

6 METODOLOGIA RANKINGU Proces wyceny wartości marki przyjęty dla Rankingu jest oparty o metodę kapitalizacji płatności licencyjnych. Metoda ta oparta jest na teorii, iż właściciel marki byłby skłonny zapłacić rozsądną kwotę opłaty licencyjnej w zamian za uzyskanie prawa do korzystania z marki, gdyby go nie posiadał. Metoda ta zawiera elementy podejścia rynkowego i podejścia dochodowego, ponieważ uwzględnia ona stawkę, po jakiej porównywalne aktywa byłyby licencjonowane. W metodzie tej, uzyskuje się dane dotyczące płatności licencyjnych za użytkowanie podobnych aktywów. W ramach zastosowania tej metody stosuje się następujące dane i procedury: określenie przychodów ze sprzedaży produktów sprzedawanych pod wycenianą marką z okresu ostatnich zakończonych 3 lat obrotowych, ustalenie wartości opłaty licencyjnej jako procent przychodów ze sprzedaży (opłata ta zostanie ustalona na podstawie analiz przeprowadzonych w późniejszym terminie), ustalenie przepływów pieniężnych, zdyskontowanie przepływów pieniężnych według stopy odpowiadającej ryzyku danych przepływów. Więcej informacji o metodologii

7 WHO IS WHO W konferencji prasowej wzięli udział Przedstawiciele wszystkich podmiotów aktywnie zaangażowanych w projekt: Prezydent WKK dr Szczepan Gawłowski Prezes Zarządu oraz współwłaściciel firmy KREISEL Technika Budowlana Sp. z o.o. Absolwent dziennikarstwa na Wydziale Nauk Politycznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, a także Niemieckiego Goethe Institut oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie w Getyndze. Posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych z zakresu marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. 20 września br. Wybrany przez Członków Wielkopolskiego Klubu Kapitału na kolejną kadencję na stanowisku Prezydenta Wielkopolskiego Klubu Kapitału. Członek Zarządu DZ Bank Pani Magdalena Rokosz Jako członek Zarządu DZ BANK Polska sprawuje bezpośredni nadzór nad Departamentem Skarbu, Departamentem Bankowości Prywatnej oraz Departamentem Bankowości Transakcyjnej. Magdalena Rokosz ukończyła Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze oraz Finanse Międzynarodowe na Uniwersytecie Gdańskim. Skończyła również studia podyplomowe na University of Bristol oraz Executive MBA w Ecole National des Ponts et Chaussees.

8 WHO IS WHO Partner Zarządzający Grupa Fresh Pan Adam Michańków Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego na kierunkach Polityka i Strategie Przedsiębiorstw oraz Handel i Marketing. Aktualnie właściciel większościowy spółek tworzących Grupę Fresh. Specjalista w zarządzaniu strategicznym markami oraz budowaniu wartości przedsiębiorstw. Zrealizował ok. 180 projektów w ciągu 10 lat pracując m.in. z Nestle CPP Polska, Nestle Ukraina, Centra Exide, Amica, Klose Kolekcja Mebli, DGA SA, Billa Europe, Polmed, Kliniki Okulistyczne Lexum. Prezes Zarządu Grupa DGA Pan Andrzej Głowacki Pan Andrzej Głowacki jest absolwentem Wydziału Planowania i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i wydziału Elektrycznego Politechniki Poznańskiej (kierunek informatyka). Ekspert w zakresie wytyczania strategii podmiotów gospodarczych oraz programów restrukturyzacyjnych. Pełni funkcję Prezesa Zarządu Grupy DGA od 1995 roku, a od wielu lat zasiada także w Zarządzie Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych.

9 RANKING 2012 W LICZBACH 1.I edycja – ponad 6 miesięcy pracy multidyscyplinarnego zespołu osób (stworzenie metodologii, badania, analizy, organizacja wydarzenia) 2. Dotarcie z informacją do ponad 600 marek z terenu całej Wielkopolski spełniających wymagane kryteria zgłoszonych formalnie marek (najwyższa ilość zgłoszeń we wszystkich konkursach regionalnych) marek pozytywnie zweryfikowanych i zakwalifikowanych do Rankingu (w tym m.in. Tak uznane marki jak Ataner, Agrobex, YES, KKS Lech Poznań)

10

11 ATANER SZACUNKOWA WARTOŚĆ MARKI : 124,1 MLN PLN ATANER jest firmą deweloperską. Buduje rocznie kilkaset lokali mieszkalnych i użytkowych o wysokim standardzie. Firma działa na rynku od 1991 roku. W tym czasie powstało przy jej udziale wiele obiektów, które stały się wizytówkami Poznania; np. największy zespół mieszkaniowy wybudowany w stolicy Wielkopolski w ostatnim dwudziestoleciu – POLANKA z 2 tys. mieszkań i krytą pływalnią dla mieszkańców, czy nagrodzony tytułem Budowa Roku 2008– zespół apartamentowy przy ul. Kutrzeby. PREZES ZARZĄDU: Ryszard Szulc Prezes Zarządu "ATANER" Sp.z o.o. Absolwent Politechniki Poznańskiej. W ciągu 21 lat założona przez niego spółka budowlano-deweloperska "ATANER" wybudowała przeszło 7000 mieszkań, a także biurowce, placówki bankowe i handlowe. Kolejne miejsca: Agrobex, INEA, Surówki Grześkowiak, Trust

12

13 UTAL SZACUNKOWA WARTOŚĆ MARKI : 63, 3 MLN PLN UTAL jest przedsiębiorstwem, które wprowadziło w Polsce obecnie najnowocześniejszą, ekologiczną i trwałą technologię produkcji tablic - foliowanie na gorąco. Zagwarantowało to firmie wiodącą rolę na polskim rynku producentów tablic rejestracyjnych. UTAL posiada duże moce produkcyjne oraz dysponuje potencjałem ludzkim i technologicznym pozwalającym produkować odblaskowe tablice rejestracyjne wraz z nowoczesnymi metodami zabezpieczenia ich przed fałszowaniem. Dostarcza tablice rejestracyjne i maszyny na rynek krajowy i na eksport. We współpracy z Hutą Aluminium w Koninie, do produkcji tablic rejestracyjnych zastosowano krajową taśmę aluminiową. PREZES ZARZĄDU: Jacek Wojciechowski Pan Jacek Wojciechowski założył firmę UTAL w grudniu 1991 roku. Od początku działalności stawiał na rozwój, nowoczesność, wysoką jakość oferowanych wyrobów i świadczonych usług. Kolejne miejsca: BCC Consulting, Agromarket, Envirotech, Opal

14

15 LECH POZNAŃ Ranking Internautów prowadzony był na terenie województwa wielkopolskiego i udział w nim miał prawo wziąć każdy pełnoletni mieszkaniec województwa. Zgodnie z przewidywaniami nie było niespodzianek. Laureatem została marka klubu piłkarskiego Lech Poznań. KKS LECH POZNAŃ to spółka akcyjna prowadząca polski klub piłkarski założony 19 marca 1922 roku w miejscowości Dębiec (teren dzisiejszego Poznania) jako Lutnia Dębiec. Od 30 maja 2006 roku nosi nazwę KKS Lech Poznań Spółka Akcyjna, a od 20 października 2008 r. jedynym akcjonariuszem jest Invesco SA, której 100% akcji posiada Jacek Rutkowski. Zespół występuje obecnie w T-Mobile Ekstraklasie i jest sześciokrotnym mistrzem Polski, pięciokrotnym zdobywcą Pucharu Polski i czterokrotnym Superpucharu Polski. PREZES ZARZĄDU: Karol Klimczak Od października 2011 roku zasiada na stanowisku Prezesa Zarządu KKS Lech Poznań SA. Przed objęciem stanowiska był członkiem zarządu odpowiadającym za finanse klubu. Kolejne miejsca: JANA – spółdzielnia mleczarska, Biały Jeleń, Surówki Grześkowiak, YES

16 PRZYSZŁOŚĆ RANKINGU Tegoroczna edycja Rankingu była testem zarówno pod względem metodologicznym jak i organizacyjnym. W edycji Rankingu 2013 chcemy zgromadzić jak największą ilość marek z Wielkopolski, a wyniki Rankingu promować na arenie ogólnopolskiej i europejskiej. W naszym zamyśle Ranking stanie się narzędziem promocji regionu w przyszłości.

17 PRESS OFFICER Ewelina Antczak Mobile : Marta Jankowska Mobile : PRESS OFFICER

18


Pobierz ppt "IDEA STWORZENIA RANKINGU Celem przedsięwzięcia jest stworzenie wiarygodnego Rankingu Wartości Marek w Wielkopolsce, czyli tych które zostały utworzone."

Podobne prezentacje


Reklamy Google