Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konkurs Informatyczny LOGIA Sebastian Koszuta IIIB.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konkurs Informatyczny LOGIA Sebastian Koszuta IIIB."— Zapis prezentacji:

1 Konkurs Informatyczny LOGIA Sebastian Koszuta IIIB

2 Czym jest Logia? Logia jest konkursem informatycznym organizowanym przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów. Innym konkursem organizowanym przez tę samą instytucję jest miniLogia, w której pierwszej edycji miałem zaszczyt uczestniczyć.

3 Na czym to polega? Konkurs Logia polega na rozwiązaniu zadań z poszczególnych etapów. Zadania rozwiązywane są w języku programowania Logo. Ostatnio popularne stało się środowisko Imagine – najnowsza wersja Logo. Konkurs składa się z trzech etapów, z czego: pierwszy odbywa się w domach uczestników, którzy tam właśnie rozwiązują zadania, drugi - w wyznaczonych przez komisję placówkach, tak samo jak trzeci. Oczywiście każdy następny etap jest trudniejszy. Finaliści to około 30% dostających się do drugiego etapu.

4 Jakie uprawnienia mają uczestnicy? Oczywiście nie każdy uczestnik ma szczególne uprawnienia. Zasługują na nie jedynie laureaci oraz inni finaliści. Laureat konkursu uprawniony jest do wyboru dowolnej szkoły średniej i dostania się do niej bez względu na panujące tam zasady rekrutacji. Finalista (nie laureat) otrzymuje dodatkowe punkty przy rekrutacji do szkoły średniej. Zwykle jest to 14 pkt.

5 Zadania... Zapewne ciekawi was jak wyglądają zadania na Logii. Oto kilka z nich: I etap: Napisz procedurę KALEJDOSKOP :n, która tworzy na środku ekranu rysunki takie jak poniżej. Dana :n określa stopień złożoności rysunku i może przyjmować wartości od 1 do 5. Trójkąty i kwadraty wypełnione są losowo kolorami. Poniżej przykłady rysunków o złożoności 2 i 4. Wielkość rysunku jest stała niezależnie od stopnia złożoności. KALEJDOSKOP 2 KALEJDOSKOP 4

6 II etap Zapewne wiele razy grałeś(aś) w kółko i krzyżyk. Klasyczna wersja tej gry polega na stawianiu na przemian przez graczy, na planszy 3x3 pola, swojego znaku: krzyżyka lub kółka. Wygrywa ten z graczy, który jako pierwszy uzyska trzy swoje znaki w jednej linii: w poziomie, w pionie lub na skos. Nie wiemy, który z graczy rozpoczął grę, ani do którego gracza należy teraz ruch. Zakładamy, że na planszy nie ma sekwencji wygrywającej. Zdefiniuj funkcję KK :gra, której daną jest dziewięcioliterowe słowo, opisujące układ krzyżyków i kółek na planszy - wierszami (tzn. trzy pierwsze znaki opisują pierwszy wiersz planszy, itd.). W danej :gra mogą występować tylko małe litery x, o oraz w. Oznaczają one: x - krzyżyk na danym polu, o - kółko na danym polu, zaś w oznacza wolne pole. Wartością funkcji KK jest prawda, jeśli dana :gra opisuje możliwy układ w czasie gry, zaś fałsz - w przeciwnym przypadku. Wynikiem KK "xwxoxooww jest prawda. Wynikiem KK "xxwowowwo jest prawda. Wynikiem KK "xxoowooww jest fałsz.

7 III etap Zdefiniuj funkcję DŁMP :kd (długość maksymalnego łańcucha pionków), która mając dany kod dziesiętny układu pionków daje w wyniku długość maksymalnego łańcucha pionków, tzn. nieprzerwanej sekwencji pionków, w tym układzie. Oto przykładowe wyniki: DŁMP 31 powinno dać wynik 5, DŁMP powinno dać wynik 5, DŁMP 219 powinno dać wynik 2.

8 Historia konkursu W latach Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów organizował Warszawski Konkurs Informatyczny dla młodzieży szkół podstawowych, obejmujący swym zasięgiem województwa warszawskie i skierniewickie. Laureaci pierwszego WKI są wielokrotnymi laureatami krajowej Olimpiady Informatycznej i medalistami (także zdobywcami złotych medali) olimpiad międzynarodowych: IX Olimpiady Informatycznej w roku 1996 w Budapeszcie, X Olimpiady Informatycznej w roku 1997 w Kapsztadzie, oraz trzech Olimpiad Informatycznych Centralnej Europy. W roku 2000 Mazowiecki Kurator Oświaty powołał Mazowiecki Konkurs Informatyczny 2000 przeznaczony dla uczniów gimnazjów województwa mazowieckiego. Natomiast 10 stycznia 2001 roku został powołany Konkurs Informatyczny dla uczniów gimnazjów: Logia01 Logo i algorytmy. Jego tradycje kontynuują kolejne edycje - Logia02, Logia03, Logia04, Logia05. Źródło:

9 Weź udział w Logii! Jeżeli masz ochotę wziąć udział w Logii, powiedz o tym nauczycielowi informatyki, na pewno zgłosi Cię do konkursu i pomoże w przygotowaniach. Wiele informacji znajdziesz również na stronie konkursu:

10 Literatura Dużą pomocą w przygotowaniach jest odpowiednia literatura. Poniżej znajduje się lista przydatnych książek na temat Logo, którą znajdziesz również na stronach Logii. Andrzej Walat - Wprowadzenie do języka i środowiska Logo Komeniusz Andrzej Walat - Wprowadzenie do Logomocji II i III Warszawski Konkurs Informatyczny. Zadania i rozwiązania. A. Borowiecka, M. Borowiecki, K. Chechłacz, W. Jochemczyk, A. Samulska - Konkursy Informatyczne LOGIA i miniLOGIA 2002/ /04, OEIiZK Warszawa 2004 Zbiór zadań w witrynie internetowej logia.oeiizk.waw.pl Witryna internetowa logo.oeiizk.waw.pl


Pobierz ppt "Konkurs Informatyczny LOGIA Sebastian Koszuta IIIB."

Podobne prezentacje


Reklamy Google