S Z Y B A.

Prezentacja na temat: "S Z Y B A."— Zapis prezentacji:

1 S Z Y B A

2 W dniu 28 marca 2009 Koło Turystyki działające przy Z W S H i F M w Zielonej Górze zorganizowało wycieczkę do Szyby k/ Nowego Miasteczka

3 MAPA DOJAZDU

4 W y j e ż d ż a m y O godzinie 1000, pod opiekę dra Mieczysława Wojeckiego wygodnym autobusem wynajętym z Biura Podróży „RYSZARD” w Zielonej Górze wyruszyliśmy na jednodniową wycieczkę do Szyby k. Nowego Miasteczka, w której znajduje się prywatne Muzeum Instrumentów Muzycznych- jedyne w naszym regionie.

9 Dwór w Szybie Dwór w Szybie

10 Powitanie Na miejscu zostaliśmy przywitani przez Pana Wojciecha Jachimowicza, właściciela XVIII wiecznego dworu- celu naszej wycieczki.

13 Zwiedzanie Naszą wędrówkę po pałacu rozpoczęliśmy od zwiedzania przedsionka, w którym znajdowała się aktualna wystawa pt.” Na czym grali nasi rodzice”. Mogliśmy obejrzeć wiele ciekawych instrumentów, wiele z nich jest sprawnych, niektóre mają bardzo ciekawą historię, nim dotarły na miejsce w pałacu.

19 Opowieści Podczas zwiedzania
Pan Wojciech Jachimowicz opowiedział jedną z dalkowskich legend pt. „Kasztan”

20 „Kasztan” W czasach Wielkiej Rewolucji Francuskiej jednemu z zaufanych komisarzy o imieniu Pierre polecono udać się na głęboki wschód Europy. Celem tajnej misji było zbadanie czy istnieje sposób aby zgodnie z dekretem Zgromadzenia spowodować by słońce, bez względu na porę roku, wschodziło codziennie punktualnie o godzinie 6 rano. W Dekrecie postanowione było, żeby właśnie takie pory wschodu słońca wymusić. A  jeżeli nie, to wyśle się balon z oddziałem odważnych żołnierzy i  doprowadzi sprawę do zadekretowanego porządku c.d.n.

21 Eksponaty Następnie przeszliśmy do sali muzealnej, w której znajdowały się trzy fortepiany, w tym Daniel Weigel in Glatz ( Kłodzko), firmy Erard z Paryża , dwa fortepiany z końca XVIII w oraz fisharmonia po pustelniku ze wsi Jakubowo.

23 a także wpisaliśmy się do księgi gości.
Mogliśmy obejrzeć wiele ciekawych instrumentów, dużo z nich jest sprawnych do dnia dzisiejszego, niektóre mają bardzo ciekawą historię, nim dotarły na miejsce w pałacu. Pan Wojciech Jachimowicz opowiedział historię cytry- która nim zawisła na ścianie w sali dworu -służyła gospodyni wiejskiej do karmienia kur. Podczas oglądania zbiorów zrobiliśmy sobie wiele zdjęcie przy eksponatach z właścicielem dworu oraz dr Wojeckim a także wpisaliśmy się do księgi gości.

27 O p o w i e ś c i Studenci zadawali wiele pytań właścicielowi, na które otrzymali ciekawe odpowiedzi, były to opowieści związane z historią dworu, jak również żarty związane ze „skarbem” , który znaleziono podczas remontu dworu.

28 Znaleziony „ Skarb”

29 Rzeczy dziwne i ciekawe
Od właściciela dworu dowiedzieliśmy się, że we wsi którą zamieszkuje 125 mieszkańców dzieją się tak ciekawe rzeczy, że niekiedy miasto nie może się takimi pochwalić. Otóż od roku w Ogrodach Dworu w Szybie są organizowane plenery malarskie z wystawami poplenerowymi, a także wiele innych wystaw.

30 Jedna z prac malarskich Dwór w Szybie- latem

31 Domek Myśliwski Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie „Domku Myśliwskiego”, jego architektura koresponduje z klasycystycznym dworem znajdującym się od strony północnej.

33 Coś dla ciała i dla duszy
W starym naturalnym jabłoniowym sadzie, przy muzyce płynącej z akordeonu, na którym grał dr Mieczysław Wojecki , piekliśmy kiełbaski, śpiewaliśmy znane biesiadne piosenki, a także uczyliśmy się greckiego tańca.

39 Było miło Nadszedł jednak czas na powrót do domu, a nam szkoda było wracać, bo wycieczki są przecież takie przyjemne. Z niecierpliwością czekamy na następną. Może teraz pojedziemy gdzieś dalej.

40 Jaka by to była wycieczka bez grupowego zdjęcia?

41 w Szybie Panu Wojciechowi Jachimowiczowi
Bardzo dziękujemy Panu dr Mieczysławowi Wojeckiemu, naszemu opiekunowi, który zainspirował nas do zorganizowania tej ciekawej wycieczki, a także gospodarzowi Dworu w Szybie Panu Wojciechowi Jachimowiczowi za gościnność z jaką nas u siebie przyjął. Członkowie Koła Turystycznego