Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KONFERENCJA PT.  polityka przestrzenna a transportowa - ewaluacja inwestycji infrastrukturalnych  Warszawa, 17–18 grudnia 2012 r. Zmiany w dostępności.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KONFERENCJA PT.  polityka przestrzenna a transportowa - ewaluacja inwestycji infrastrukturalnych  Warszawa, 17–18 grudnia 2012 r. Zmiany w dostępności."— Zapis prezentacji:

1 KONFERENCJA PT.  polityka przestrzenna a transportowa - ewaluacja inwestycji infrastrukturalnych  Warszawa, 17–18 grudnia 2012 r. Zmiany w dostępności komunikacyjnej w zachodniej części województwa lubelskiego w wyniku inwestycji drogowych wyk. Sławomir Goliszek

2 Cel prezentacji Głównym celem prezentacji jest przedstawienie jak zmieni się dostępność komunikacyjna (czasowa oraz liczba ludności mieszkająca w poszczególnych przedziałach czasowych) w latach po powstaniu mostu w Kamieniu nad Wisłą, DW 747 oraz dróg S12 i S17 wraz z obwodnicą Lublina; Graficzne zilustrowanie przebiegu drogi S12 i S17, a także drogi DW 747; Przedstawienie zmiany dostępności komunikacyjnej zachodniej części woj. lubelskiego przy pomocy zmiany liczby mieszkańców w latach

3 Inwestycje Droga S12 i S17 od węzła „Sielce” do węzła „Dąbrowica” i od węzła „Witosa” do węzła „Mełgiew” oraz obwodnica Lublina od węzła „Dąbrowica” do węzła „Witosa” Most w Kamieniu oraz droga wojewódzka 747 od miejscowości Kamień nad Wisłą do węzła „Konopnica” z obwodnicami Opola Lubelskiego, Chodla, Bełżyc.

4 Metodyka wykonanych map
Mapy wykonane zostały w programie ArcGIS przy pomocy interpolacji około 100 punktów pomiarowych na powierzchni km2 dla obszaru A i około 35 punktów pomiarowych dla obszaru B Dane dotyczące liczby ludności pochodzą z 2011 r. Czasy przejazdów dla 2012 roku odczytane zostały w portalu targeo (http://mapa.targeo.pl/) a dla 2015 zmodyfikowane o nowe połączenia i zaktualizowane na ich podstawie. Metodyka wykonanych map Obszar B Obszar A

5

6

7

8

9 Statystyka omawianych obszarów
Obszar A Obszar B Wielkość obszaru badawczego (km2) 10450 2471 Ilość gmin i miast 142 52 Ilość gmin i miast (położonych w całości) 85 23 Ilość gmin i miast (położonych w części) 57 29 Liczba ludności 651159 Średnia gęstość zaludnienia (os/ km2) 141 263 Drogi ekspresowe 72 Drogi krajowe (około) 586 161 Drogi wojewódzkie (około) 931 291 Pozostałe drogi (gminne i powiatowe utwardzone w km) 15240 4517

10 Obszar A

11 Obszar A

12 Zmiana wielkości obszaru w izochronie 2012-2015 (Iłża)

13 Zmiana liczby mieszkańców w izochronie 2012-2015 (Iłża)

14 Obszar A

15 Obszar A

16 Zmiana wielkości obszaru w izochronie 2012-2015 (Konopnica)

17 Zmiana liczby mieszkańców w izochronie 2012-2015 (Konopnica)

18 Podsumowanie obszaru A
Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze A (Iłża) następuje w przedziale od min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie wynosi– 15,1% omawianego obszaru, a w 2015 r. wielkość izochrony od 45 do 90 min wynosi – 29,4% obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze A (Konopnica) następuje w przedziale min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie wyniosła – 18% omawianego obszaru, a w 2015 r. izochrona od 60 do 90 min wyniosła– 28,5 % obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej, uwzględniająca liczbę ludności w obszarze A (Iłżą), następuje w przedziale od min. W 2012 r. liczba ludności w izochronie min (odległość czasowa Kamień - Lublina) wyniosła – 19,5 % ludności zamieszkującej dany obszar, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie min wyniosła – 39,4% mieszkańców badanego obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej, uwzględniająca liczbę ludności w obszarze A (Konopnica), następuje w przedziale od 0-10 min (bliskość Lublina) oraz min (czas potrzebny do przekroczenia Wisły). W 2012 r. ludność zamieszkująca obszar znajdujący się w izochronie 0-15 i min wyniosła – 16,3 % ludności zamieszkującej obszar, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie 0-15 min i min wyniosła – 24,8 % mieszkańców omawianego obszaru.

19 Obszar B

20 Obszar B

21 Zmiana wielkości obszaru w izochronie 2012-2015 (Puławy)

22 Zmiana liczby mieszkańców w izochronie 2012-2015 (Puławy)

23 Podsumowanie obszaru B
Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze B z Puław w stronę Piask występuje w przedziale min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie wyniosła– 62,4% omawianego obszaru, a w 2015 r. wielkość izochrony od 20 do 60 min wyniosła–83,1% omawianego obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze B z Puław w stronę Piask występuje w przedziale od min. W 2012 r. ludność obejmująca izochronę min wyniosła – 42,1% ludności obszaru B, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie min wyniosła – 76,4 % mieszkańców analizowanego obszaru; Na tak dużą zmianę liczby mieszkańców w izochronie min ma wpływ położenie Lublina i miast sąsiednich np. Świdnika, które znajdują się w pobliżu planowanej inwestycji.

24 Dziękuje za uwagę Literatura: Lijewski T., Mikułowski, Wyrzykowski, 2002, Geografia turystyki polski, Warszawa Sobczyk W., 1985, Dostępność komunikacyjna w układach osadniczych miast, Komitet Badań Regionów Uprzemysłowionych, Warszawa Wawrzyniak S., 2001, Dostępność komunikacyjna Polski i jej regionów turystycznych [w:] Rocznik Dydaktyczny, t 6 Dane statystyczne: GUS dla 2011 r. Program Komputerowy: ArcGIS 10


Pobierz ppt "KONFERENCJA PT.  polityka przestrzenna a transportowa - ewaluacja inwestycji infrastrukturalnych  Warszawa, 17–18 grudnia 2012 r. Zmiany w dostępności."

Podobne prezentacje


Reklamy Google