Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zmiany w dostępności komunikacyjnej w zachodniej części województwa lubelskiego w wyniku inwestycji drogowych wyk. Sławomir Goliszek.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zmiany w dostępności komunikacyjnej w zachodniej części województwa lubelskiego w wyniku inwestycji drogowych wyk. Sławomir Goliszek."— Zapis prezentacji:

1 Zmiany w dostępności komunikacyjnej w zachodniej części województwa lubelskiego w wyniku inwestycji drogowych wyk. Sławomir Goliszek

2 Cel prezentacji Głównym celem prezentacji jest przedstawienie jak zmieni się dostępność komunikacyjna (czasowa oraz liczba ludności mieszkająca w poszczególnych przedziałach czasowych) w latach po powstaniu mostu w Kamieniu nad Wisłą, DW 747 oraz dróg S12 i S17 wraz z obwodnicą Lublina; Graficzne zilustrowanie przebiegu drogi S12 i S17, a także drogi DW 747; Przedstawienie zmiany dostępności komunikacyjnej zachodniej części woj. lubelskiego przy pomocy zmiany liczby mieszkańców w latach

3 Inwestycje Droga S12 i S17 od węzła Sielce do węzła Dąbrowica i od węzła Witosa do węzła Mełgiew oraz obwodnica Lublina od węzła Dąbrowica do węzła Witosa Most w Kamieniu oraz droga wojewódzka 747 od miejscowości Kamień nad Wisłą do węzła Konopnica z obwodnicami Opola Lubelskiego, Chodla, Bełżyc.

4 Metodyka wykonanych map Mapy wykonane zostały w programie ArcGIS przy pomocy interpolacji około 100 punktów pomiarowych na powierzchni km 2 dla obszaru A i około 35 punktów pomiarowych dla obszaru B Dane dotyczące liczby ludności pochodzą z 2011 r. Czasy przejazdów dla 2012 roku odczytane zostały w portalu targeo (http://mapa.targeo.pl/) a dla 2015 zmodyfikowane o nowe połączenia i zaktualizowane na ich podstawie.http://mapa.targeo.pl/ Obszar A Obszar B

5

6

7

8

9 Statystyka omawianych obszarów Obszar AObszar B Wielkość obszaru badawczego (km2) Ilość gmin i miast14252 Ilość gmin i miast (położonych w całości)8523 Ilość gmin i miast (położonych w części)5729 Liczba ludności Średnia gęstość zaludnienia (os/ km2) Drogi ekspresowe72 Drogi krajowe (około) Drogi wojewódzkie (około) Pozostałe drogi (gminne i powiatowe utwardzone w km)

10 Obszar A

11

12 Zmiana wielkości obszaru w izochronie (Iłża)

13 Zmiana liczby mieszkańców w izochronie (Iłża)

14 Obszar A

15

16 Zmiana wielkości obszaru w izochronie (Konopnica)

17 Zmiana liczby mieszkańców w izochronie (Konopnica)

18 Podsumowanie obszaru A Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze A (Iłża) następuje w przedziale od min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie wynosi– 15,1% omawianego obszaru, a w 2015 r. wielkość izochrony od 45 do 90 min wynosi – 29,4% obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze A (Konopnica) następuje w przedziale min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie wyniosła – 18% omawianego obszaru, a w 2015 r. izochrona od 60 do 90 min wyniosła– 28,5 % obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej, uwzględniająca liczbę ludności w obszarze A (Iłżą), następuje w przedziale od min. W 2012 r. liczba ludności w izochronie min (odległość czasowa Kamień - Lublina) wyniosła – 19,5 % ludności zamieszkującej dany obszar, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie min wyniosła – 39,4% mieszkańców badanego obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej, uwzględniająca liczbę ludności w obszarze A (Konopnica), następuje w przedziale od 0-10 min (bliskość Lublina) oraz min (czas potrzebny do przekroczenia Wisły). W 2012 r. ludność zamieszkująca obszar znajdujący się w izochronie 0-15 i min wyniosła – 16,3 % ludności zamieszkującej obszar, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie 0-15 min i min wyniosła – 24,8 % mieszkańców omawianego obszaru.

19 Obszar B

20

21 Zmiana wielkości obszaru w izochronie (Puławy)

22 Zmiana liczby mieszkańców w izochronie (Puławy)

23 Podsumowanie obszaru B Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze B z Puław w stronę Piask występuje w przedziale min. W 2012 r. suma powierzchni znajdująca się w izochronie wyniosła– 62,4% omawianego obszaru, a w 2015 r. wielkość izochrony od 20 do 60 min wyniosła–83,1% omawianego obszaru; Największa zmiana dostępności czasowej w obszarze B z Puław w stronę Piask występuje w przedziale od min. W 2012 r. ludność obejmująca izochronę min wyniosła – 42,1% ludności obszaru B, a w 2015 r. liczba ludności w izochronie min wyniosła – 76,4 % mieszkańców analizowanego obszaru; Na tak dużą zmianę liczby mieszkańców w izochronie min ma wpływ położenie Lublina i miast sąsiednich np. Świdnika, które znajdują się w pobliżu planowanej inwestycji.

24 Dziękuje za uwagę Literatura: Lijewski T., Mikułowski, Wyrzykowski, 2002, Geografia turystyki polski, Warszawa Sobczyk W., 1985, Dostępność komunikacyjna w układach osadniczych miast, Komitet Badań Regionów Uprzemysłowionych, Warszawa Wawrzyniak S., 2001, Dostępność komunikacyjna Polski i jej regionów turystycznych [w:] Rocznik Dydaktyczny, t 6 Dane statystyczne: GUS dla 2011 r. Program Komputerowy: ArcGIS 10


Pobierz ppt "Zmiany w dostępności komunikacyjnej w zachodniej części województwa lubelskiego w wyniku inwestycji drogowych wyk. Sławomir Goliszek."

Podobne prezentacje


Reklamy Google