Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Indywidualny projekt kluczowy Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 Priorytet.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Indywidualny projekt kluczowy Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 Priorytet."— Zapis prezentacji:

1 Indywidualny projekt kluczowy Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Priorytet 1 Badania i rozwój nowoczesnych technologii Działanie 1.1 Wsparcie badań naukowych dla budowy gospodarki opartej na wiedzy Poddziałanie Strategiczne programy badań naukowych i prac rozwojowych

2 Cel projektu Celem strategicznym projektu jest ukierunkowanie realizowanych w kraju prac badawczych w branży lotniczej, na dziedziny które mają lub będą miały decydujący wpływ na poprawę pozycji konkurencyjnej polskiej gospodarki oraz budowę GOW[1] [1] GOW- Gospodarka Oparta na Wiedzy[1] Cel projektu jest zgodny z celem głównym POIG oraz celami poddziałania Strategicznym celem jest Cel główny projektu jest zgodny z celem głównym POIG Rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa

3 Cele szczegółowe zwiększenie stopnia wykorzystywania w praktyce gospodarczej wyników prac badawczo-rozwojowych prowadzonych w polskich jednostkach naukowych; zwiększenie podaży nowych, innowacyjnych rozwiązań przydatnych gospodarce; zwiększenie efektywności wykorzystania projektów celowych dla realizacji strategicznych celów przedsiębiorstw; integracja środowiska naukowego i przemysłowego na poziomie narodowym w dziedzinie wykorzystania technologii inteligentnych w lotnictwie; wykreowanie grupy nowych innowacyjnych rozwiązań technicznych tworzących polską specjalność w ww. zakresie;

4 Cele szczegółowe rozwój małych firm typu spin-off transferu technologii; wprowadzeniem grupy partnerów narodowych do tzw. European Research Area w dziedzinie aeronautyki z aktywnym udziałem w europejskich projektach badawczych 7PR - KE. wzrost liczby zgłoszeń patentowych i wdrożeń; zwiększenie innowacyjności przedsiębiorstw sektora przemysłu lotniczego; zwiększenie udziału innowacyjnych produktów polskiej gospodarki na rynku międzynarodowym; rozwój poziomu naukowego i technicznego zasobów ludzkich, w wyniku realizacji projektu, wykonawcy uzyskają tytuły zawodowe lub stopnie naukowe – magisterskie, doktorskie, habilitacje.

5 Główne Zadania Badawcze – Segmenty PK ZB1. Opracowanie zaawansowanych procesów obróbki HSM trudnoobrabialnych stopów lotniczych ZB2. Modelowanie, konstruowanie i kontrolowanie procesu HSM z uwzględnieniem skonfigurowanego układu maszyna- przyrząd-detal ZB3.Opracowanie technologii efektywnego projektowania i produkcji przekładni stożkowych z wykorzystaniem systemu Phoenix firmy Gleason. ZB4. Opracowanie nowej, prostszej i tańszej przekładni zębatej w miejsce skomplikowanych i drogich przekładni planetarnych ZB5. Nowoczesna obróbka mechaniczna stopów magnezu i aluminium

6 Główne Zadania Badawcze – Segmenty PK ZB6. Materiały kompozytowe o zwiększonej wytrzymałości i odporności termicznej z wykorzystaniem żywic polimerowych do zastosowań w lotnictwie ZB7. Plastyczne kształtowanie stopów magnezu (kucie precyzyjne, tłoczenie, wyciskanie, itd.) ZB8. Plastyczne kształtowanie lotniczych stopów Al ( w tym Al.-Li ) oraz Ti ZB9. Metaliczne materiały kompozytowe w aplikacjach lotniczych w tym materiały typu Glare ZB10. Nowoczesne pokrycia barierowe na krytyczne części silnika

7 Główne Zadania Badawcze – Segmenty PK ZB11. Materiały lotnicze o zaawansowanej strukturze ( monokryształ, krystalizacja kierunkowa ) ZB12. Odlewanie precyzyjne stopów Ni na krytyczne części silników lotniczych ZB13. Opracowanie technologii przetapiania stopów niklu z zastosowaniem modyfikowania nanocząstkami proszków ZB14. Materiały inteligentne - oraz bazujące na nich systemy zespolone (ang. smart embedded systems) ZB15. Niekonwencjonalne technologie łączenia elementów konstrukcji lotniczych zastosowania w lotnictwie

8 Wnioskodawca i podmioty współpracujące Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukaszewicza Koordynator Centrum Zaawansowanych Technologii AERONET Dolina Lotnicza ul. Wincentego Pola, Rzeszów

9 Projekt jest odpowiedzią na wyniki branżowego technologicznego) projektu foresight Kierunki rozwoju technologii materiałowych na potrzeby klastra lotniczego Dolina Lotnicza Wg. złożonej dokumentacji projektowej: Politechnika Rzeszowska - koordynator projektu IPPT PAN- partner wiodący Politechnika Lubelska- partner wiodący Politechnika Łódzka- partner wiodący Politechnika Śląska- partner wiodący Politechnika Warszawska- partner wiodący Politechnika Częstochowska- partner wiodący ITWL- partner stowarzyszony Instytut Lotnictwa - partner stowarzyszony IMP PAN- partner stowarzyszony Uniwersytet Rzeszowski- partner stowarzyszony SGPPL Dolina Lotnicza - partner przemysłowy

10 Polityka sektorowa oraz zbieżność z dokumentami strategicznymi W zakresie polityk sektorowych dot. lotnictwa, najistotniejszymi dokumentami programującymi w zakresie prac badawczo-rozwojowych są: Vision 2020 Strategic Reasearch Agenda Plany strategiczne Europejskiej Platformy Badawczej Zaawansowanej Inżynierii Materiałowej i Technologii EUMAT Strategiczny Program Badawczy Polskiego Lotnictwa Wyniki projektów typu Foresight Program badawczy CZT AERONET-Dolina Lotnicza Założenia polityki naukowej, naukowo-technicznej i innowacyjnej państwa do 2020 r., MNiSW Krajowy Program Ramowy (KPR) Strategia Rozwoju Województwa Podkarpackiego na lata Strategia Rozwoju Województwa Śląskiego na lata 2000 – 2020 Strategia Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020

11 Powiązania projektu z innymi programami lub inicjatywami UE 6 PR- P3 (MAT) 1.3. Nanotechnologie i nanonauki, materiały funkcjonalne oparte na wiedzy i nowe procesy produkcyjne i urządzenia; P4 (AERO) 1.4 Aeronautyka i przestrzeń kosmiczna. Obszary/tematy badawcze w 7PR: Transport, włączając aeronautykę, działanie: Aeronautics and air transport: The greening of air transport, Improving cost efficiency; Nanosciences, Nanotechnologies, Materials and new Production Technologies, działanie: Materials, New Production, Integration of technologies for industrial applications. ACARE, Join Technology Initiative Clean Sky

12 Wskaźniki realizacji celów projektu. Wskaźniki produktu Liczba instytucji (jednostek naukowych) objętych wsparciem - 11 Liczba pracowników naukowych zaangażowanych w realizację projektu,- (w tym kobiety) ( 51) Liczba studentów zaangażowanych w realizację projektu, (w tym kobiety) – 143( 18) Liczba doktorantów zaangażowanych w realizację projektu, (w tym kobiety ) – 81 ( 15) Liczba nowych miejsc pracy (EPC) związanych z działalnością B+R powstałych w trakcie realizacji projektu w tym kobiety – 17,1 (6,8) Liczba przedsiębiorstw współpracujących z jednostką naukową w trakcie realizacji projektu- 5 Liczba aparatury naukowo-badawczej zakupionej w związku ze realizowanym projektem - 118

13 Wskaźniki realizacji celów projektu. Wskaźniki rezultatu Liczba wdrożeń powstałych w wyniku realizacji strategicznych programów badawczych (jeśli dotyczy) 0 Liczba wdrożeń powstałych w wyniku realizacji strategicznych programów badawczych (jeśli dotyczy) 18 Liczba skomercjalizowanych wyników badań B+R wykonanych w jednostce naukowej -15 Liczba bezpośrednio utworzonych nowych miejsc pracy (EPC), (w tym kobiety) – 19,6 ( 4,8) Liczba utworzonych nowych etatów badawczych, (w tym kobiety) – 22,5 (4) Liczba zgłoszeń patentowych jako efekt realizacji przedsięwzięcia – 60 Liczba publikacji powstałych w efekcie realizacji projektu – 410 Liczba stopni naukowych (w podziale) uzyskanych bezpośrednio w związku realizowanym projektem – 182 ( 61 dr, 12 hab., 106 mgr )

14 Wykonalność projektu pod względem organizacyjnym

15 PARTNERZY Partnerzy wiodący – kluczowe ze względu na realizację zdań badawczych instytucje, bezpośrednio zaangażowane w przygotowanie i realizację projektu, do których należą: Politechnika Rzeszowska, Politechnika Śląska, Politechnika Lubelska, Politechnika Łódzka, Politechnika Warszawska, Politechnika Częstochowska, Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN Warszawa ( na etapie uszczegółowienia zadań dołączą Ilot Wa-wa, IMP PAN Gdańsk ) Partnerzy stowarzyszeni –instytucje będące członkami Konsorcjum, które zaangażowane będą w realizację projektu zgodnie z określonymi specjalizacjami oraz wygenerowanymi potrzebami badań w trakcie realizacji projektu.

16 Struktura zarządzania projektem Liderzy merytoryczni Zadań Badawczych Rada Współpracy Nauka - Gospodarka Panele ekspertów Komitet Sterujący Biuro Obsługi Funduszy Europejskich PRz Sam. Sekcja Aparatury i Zamówień Publicznych PRz Kwestura PRz Sekcja Umów / Rzecznik Patentowy PRz Kierownik projektu Zespół ds. finansowych Zespół ds. administracyjnych Zespół ds. prawnych BIURO OBSŁUGI PROJEKTU Eksperci zewnętrzni Audytor Wewnętrzny PRz Zespół ds. nadzoru projektu ze strony Koordynatora Rada Konsorcjum Projektowego

17 Struktura zarządzania na poziomie projektu Rada Konsorcjum Projektowego (RKP) dokonuje wyboru członków Rady Współpracy Nauka-Gospodarka; akceptuje Liderów Merytorycznych Zadań Badawczych; zatwierdza Szczegółowe Plany Badań. Biuro Obsługi Projektu (BOP) monitorowanie zgodności realizowanych zadań z dokumentacją projektową oraz zobowiązaniami partnerów; zbieranie, weryfikacja i opracowywanie danych niezbędnych do terminowego raportowania i monitorowania realizacji projektu; dysponowanie wszelką dokumentacją projektową; administrowanie środkami finansowanymi przekazywanymi przez Instytucje Pośredniczącą zgodnie z zapisami stosownych umów; W ramach projektu dopuszcza się również korzystanie z zewnętrznych ekspertów i instytucji specjalizujących się w określonych obszarach związanych z zarządzaniem projektem.

18 Struktura zarządzania na poziomie zadań badawczych Lider Merytoryczny Zadania Badawczego (LZB) opracowanie Szczegółowego Planu Badawczego oraz jego corocznych modyfikacji wynikających ze zmiany uwarunkowań, zgłoszonych potrzeb sfery gospodarczej, postępu techniki czy wyników poszczególnych etapów badań; koordynacja realizacji prac badawczych w ramach Zadania Badawczego proponowania składu Panelu Ekspertów oraz organizacji cyklicznych spotkań Panelu; wnioskowanie o włączenie nowych lub wykluczenie partnerów realizujących Zadanie Badawcze; wykonywania zaleceń KS oraz Kierownika Projektu;

19 Struktura zarządzania na poziomie zadań badawczych Cd. komunikowania Kierownikowi Projektu bieżącego stanu realizacji projektu oraz wszelkich problemów mogących wpłynąć na opóźnienie prac; raportowania realizacji prac w określonych przez Kierownika Projektu terminach i formatach; proponowania Kierownikowi Projektu konieczności zmówienia określonych specjalistycznych usług badawczych, ekspertyz. Liderzy merytoryczni poszczególnych zadań zostali wyłonieni spośród kluczowych osób zaangażowanych w przygotowanie i realizację projektu ze strony Koordynatora oraz partnerów wiodących. Panele ekspertów (PE) w ramach ZB

20 Wykonalność projektu pod względem prawnym Umowa konsorcjum CZT Aeronet + aneksy do umowy konsorcjum wynikające z przyjęcia nowych członków; Umowy bilateralne miedzy koordynatorem a poszczególnymi partnerami konsorcjum realizującymi określone zadania; Statut CZT AERONET; Regulamin Organizacyjny CZT AERONET ;

21 Główne kamienie milowe na poziomie projektu KM1 Powołanie Komitetu Sterującego KM2 Wybór Liderów Merytorycznych Zadań Badawczych KM3 Powołanie członków Rady Współpracy Nauka-Gospodarka KM4 Podpisanie umów bilateralnych z partnerami KM5 Opracowanie Szczegółowych Planów Badań (SPB) dla 15 zadań badawczych KM6 Raport roczny wyników prac w ramach poszczególnych zdań badawczych ( w każdym roku ) KM7 Raport na temat możliwości ochrony własności intelektualnej wytworzonej w ramach projektu ( konferencje coroczne ) KM8 Opracowanie zweryfikowanych SPB ( konferencje coroczne ) KM9 Uruchomienie procedur patentowych (zgłoszenia patentowe) KM10 Raport na temat możliwości wdrożenia wyników do przemysłu, zainteresowania przemysłu wynikami KM11 Raport końcowy wyników prac w ramach poszczególnych zadań badawczych

22 Harmonogram ogólny realizacji projektu

23 VAT Podatek VAT naliczony w trakcie realizacji nie może być w jakikolwiek sposób odliczony przez Beneficjenta, tj. Politechnikę Rzeszowską. Ponadto zakupione w ramach projektu towary i usługi nie będą służyły wykonywaniu czynności opodatkowanych. Zakłada się natomiast zastosowanie 0% stawki VAT w odniesieniu do Członków Konsorcjum CZT, zaangażowanych w realizację projektu. Na mocy rozporządzenie ministra finansów z 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 109, poz. 1245), umowy bilateralne pomiędzy poszczególnymi członkami Konsorcjum a Politechniką Rzeszowską, powierzające im wykonanie określonych usług badawczych, ekspertyz, analiz wraz z raportami z badań będą rejestrowane w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej.

24 Promocja projektu Strona internetową projektu ( w budowie ) Coroczne konferencje projektowe ( konferencja inaugurująca, 4 konferencje etapowe, oraz konferencja podsumowująca) Uczestnictwo zaangażowanych naukowców w krajowych i międzynarodowych konferencjach specjalistycznych Czynny udział przedstawicieli zespołów badawczych w seminariach, spotkaniach technologicznych, targach branżowych, Publikacje naukowe i naukowo-techniczne w renomowanych czasopismach specjalistycznych krajowych i zagranicznych. Prezentacje efektów w mediach: prasa, radio oraz telewizja. Materiały promocyjne i informacyjne w wersji papierowej

25 Konferencje Projektowe Wg dokumentów ( początek realizacji projektu – rozważane wystąpienie z wnioskiem o aneks do umowy. Możliwe dopiero po rozliczeniu roku 2008 do końca maja 2009 ! ) I - grudzień 2008 II - grudzień 2009 III - grudzień 2010 IV - grudzień 2011 V - grudzień 2012 VI - maj 2013 Obecnie I konferencja lutego 2009 (skutek podpisania umowy z MNiSW dopiero 15 grudnia 2008 r. )

26 Partnerzy w głównych zadaniach badawczych ZB1 – PW, PRz, PL, PŁ ZB2 – PW, PRz, PL ZB3 – PRz, PW ZB4 – PRz, PW, PŁ ZB5 – PL, PRz, PW, ZB6 – PRz, PW, PL ZB7 – PŚl, PRz, PL, ZB8 – PŚl, PRz, PL, PW, PCz

27 Partnerzy w głównych zadaniach badawczych ZB9 – PL, PRz, PW, PŚl, ILot ZB10 – PŚl, PW, PRz, PL ZB11 – PRz, PŚl, PW ZB12 – PŚl, PW, PRz ZB13 – PŚl, PW, PRz ZB14 – IPPT PAN, IMP PAN, ILot, PRz,PL ZB15 – PL, PRz, PŚl, PCz

28 Problem komercjalizacji wyników Projekt nie ma charakteru projektu dochodowego, w fazie realizacji nie będzie generował przychodów. Założono, iż komercjalizacja efektów projektu nastąpi po roku Komercjalizacja efektów projektu odbywać się będzie poprzez realizację projektów celowych zamawianych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Drugą zakładaną formą komercjalizacji projektu jest realizacja sprzedaży licencji i realizacja usług badawczych na rzecz firm z sektora lotniczego, na warunkach nie ograniczających konkurencji.

29 Zasady rozliczeń finansowych w ramach projektu pn. Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym Kwalifikowalność wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka ( projekt zakłada 100 % kosztów kwalifikowalnych )

30 1. Przepisy prawne unijne: - Rozporządzenie Rady Unii Europejskiej nr 1080/2006 z r., - Rozporządzenie Rady Unii Europejskiej nr 1083/2006 z r. - Rozporządzenie Komisji WE nr 1828/2006 z r. 2. Przepisy krajowe: - Ustawa prawo zamówień publicznych, - Ustawa o rachunkowości - Wytyczne MRR

31 Dokumenty finansowe dotyczące projektu Dokumenty muszą spełniać wymogi ustawy o rachunkowości. Oryginały dokumentów księgowych należy opisać zgodnie z instrukcją do wniosku o płatność, wskazując następujące informacje: - nazwa (tytuł) projektu wynikający z umowy o dofinansowanie. - data zawarcia i numer umowy o dofinansowanie, - opis związku wydatku z umową o dofinansowanie – należy zaznaczyć w opisie faktury, do której z kategorii wydatków zatwierdzonych w umowie o dofinansowanie odnosi się wydatek dokumentowany fakturą, - informacja o współfinansowaniu projektu ze środków EFRR – tj. projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,

32 Dokumenty finansowe dotyczące projektu - dekretacja oraz numer księgowy dokumentu, - informacja o poprawności formalnej i merytorycznej, - adnotacja o sposobie zapłaty (jeżeli nie wynika to z dokumentu). Wydatki rozliczane w ramach projektu muszą być zgodne z harmonogramem rzeczowo-finansowym projektu. Faktury muszą być podpisane przez wystawców. Należy otworzyć odrębny rachunek bankowy dla potrzeb projektu. Odsetki od środków zgromadzonych na tym rachunku pomniejszają kwotę dofinansowania. Należy prowadzić wyodrębnioną ewidencję księgową wydatków projektu w układzie rodzajowym z podziałem na poszczególne zadania realizacji projektu.

33 Wydatki osobowe w ramach projektu 1. Wynagrodzenia - umowa o pracę, - umowa o dzieło, - umowa zlecenia (nie mogą być zawierane umowy zlecenia z własnymi pracownikami), 2. Na potrzeby projektu należy sporządzić odrębną listę płac 3. Przelewy składek ZUS i podatku dochodowego od osób fizycznych powinny być dokonane z rachunku bankowego projektu. 4. Delegacje służbowe muszą być potwierdzone w miejscu pobytu, muszą być załączone bilety, ryczałty za nocleg i dojazdy nie są wydatkiem kwalifikowanym projektu.

34 Rozliczenia finansowe między Koordynatorem a Partnerem Partnerzy będą obciążali Koordynatora projektu notami obciążeniowymi / fakturami za wydatki ponoszone w ramach projektu ( procedura szczegółowa zostanie przedstawiona w załączniku do umowy bilateralnej ) Do Noty / Faktury winny być załączone: zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki - według wzoru jak do wniosku o płatność – wraz z kopiami dowodów księgowych (faktur, rachunków, list płac itp.) potwierdzonych za zgodność z oryginałem (przez osoby do tego upoważnione), opisanych i zatwierdzonych pod względem merytorycznym i zgodności z ustawą Prawo zamówień publicznych. (stosowne wzoru zostaną przesłane do partnerów) Częstotliwość wystawiania not obciążeniowych uzależniona jest od uregulowań zawartych w umowie o dofinansowanie projektu i będzie określona w umowie między Koordynatorem a Partnerem projektu.

35 Ustalenia ogólne Partnerzy zobowiązani są do promocji efektów projektu wg. wymogów POIG ( instrukcja została przesłana do Partnerów ) Partnerzy mają obowiązek bieżącego gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektu w sposób umożliwiający monitorowanie wydatków przez okres 5 lat po zakończeniu projektu. Partnerzy ponoszą ryzyko finansowe i prawne w związku z nieprawidłową realizacją projektu zgodnie z zawierana umową bilateralną W przypadku wykorzystania środków finansowych niezgodnie z umową, Partner jest zobowiązany do zwrotu kwoty wykorzystanej niezgodnie z umową wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych. Każdy Partner musi wyznaczyć osobę odpowiedzialną za dokumentację finansowo-księgową, sprawozdawczość projektu oraz kontakty z Koordynatorem.

36 Liderzy Merytoryczni głównych Zadań Badawczych Wyłonieni na spotkaniu r. ZB 1 Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak – PW ( tymczasowo ) Prof. Dr hab.inż. Bogdan Kruszyński - PŁ ZB 2 Prof. dr hab. inż. Krzysztof Jemielniak - PW ZB 3 Dr inż. Piotr Skawiński - PW Dr hab. inż. Adam Marciniec - PRz ZB 4 Prof. dr hab. inż. Piotr Kula - PŁ Dr inż. Bogdan Kozik - PRz ZB 5 Prof. dr hab. inż. Józef Kuczmaszewski - PL Dr hab. inż. Jan Burek – PRz ZB 6 Prof. dr hab. inż. Zbigniew J. Florjańczyk - PW Prof. dr hab. inż. Henryk Galina – PRz ZB 7 Dr hab. inż. Eugeniusz Hadasik - PŚl Dr hab. inż. Romana E. Śliwa – PRz ZB 8 Prof. dr hab. inż. Franciszek Grosman - PŚl Dr hab. inż. Romana E. Śliwa - PRz

37 Liderzy Merytoryczni głównych Zadań Badawczych c.d. ZB 9 Dr hab. Barbara Surowska - PL Dr hab. inż. Romana E. Śliwa - PRz ZB 10 Dr hab. inż. Lucjan Swadźba - PŚl Dr inż. Ryszard Filip- PRz ZB 11 Prof. dr hab. inż. Jan Cwajna - PŚl Dr hab. inż. Krzysztof Kubiak - PRz ZB 12 Prof. dr hab. inż. Jan Cwajna - PŚl Prof. dr hab. inż. Jan Krzysztof Kurzydłowski – PRz ZB 13 Prof. dr hab. inż. Józef Śleziona - PŚl Dr hab. inż. Krzysztof Kubiak - PRz ZB 14 Prof. dr hab. inż. Jan Holnicki-Szulc - IPPT PAN Prof. dr hab. inż. Marek Orkisz - PRz ZB 15 Dr hab. inż. Tomasz Sadowski - PL Dr hab. inż. Jarosław Sęp – PRz

38 RADA WSPÓŁPRACY NAUKA – GOSPODARKA SKŁAD ( Eksperci merytoryczni z sektora nauki + eksperci z SGPPL Dolina Lotnicza ) OPINIOWANIE SPB NAUKA Wytypowani eksperci z zakresu merytorycznego ZB 1 – ZB 15 PRZEMYSŁ ( reprezentanci Firm, które przesłały Listy Intencyjne do Projektu ) Marek DARECKI Ryszard ŁĘGIEWICZ Marek BUJNY Andrzej RYBKA Henryk MAJEWSKI Janusz ZAKRĘCKI Bogdan ZMYŚLONY Ryszard NOWAK + ………………

39 Biuro Obsługi Projektu SKŁAD Kierownik Biura : Dr hab. inż. prof. ndzw. Romana Ewa Śliwa Zespół ds. prawnych : M. Lesiecka – Wygonik, Mariola Marciniec Zespół ds. finansowych: Janina Kwoka,Teresa Burek, Anna Marek, Agnieszka Łabaj Zespół ds. administracyjnych:. Monika Szeląg – Kręcisz, Beata Pawłowska Obsługa Informatyczna/promocja : Arkadiusz Rzucidło, Mariusz Kwoka Zespół ds. zamówień publicznych: Rafał Rojowski, Dominik Orzech Zespół ds. osobowych oraz płac i rozliczeń: Olga Makar, Katarzyna Szczepek Pełnomocnicy Rektora : ds. zarządzania – prof.. Marek Orkisz., ds. merytorycznych – prof. Jan Sieniawski

40 Biuro Obsługi Projektu BIURO PROJEKTU KLUCZOWEGO PROGRAM OPERACYJNY INNOWACYJNA GOSPODARKA Priorytet 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii Działanie 1.1. Wsparcie badań naukowych dla budowy gospodarki opartej na wiedzy Poddziałanie Strategiczne programy badań naukowych i prac rozwojowych Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym Adres: al.Powstańców Warszawy Rzeszów Bud. L 29B p. 139 Tel Tel Fax:


Pobierz ppt "Indywidualny projekt kluczowy Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 Priorytet."

Podobne prezentacje


Reklamy Google